Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangevallen door een kat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Aangevallen door een kat

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik liep net met Wilma door een straat waar we nog niet eerder hebben gelopen. Ineens sprong er een kat uit een tuin en die viel Wilma aan. De kat hing echt in haar met 4 poten van de grond. De plukken haar vlogen in het rond en Wilma piepte een aantal keer heel hard. De kat liet los en ik liep snel door met Wilma. Een paar huizen verder stond een man met het raam open en die zei 'die katten zeker?'
Ik keek achterom en zag dat wel gevolgd werden door 2 katten. Zelfs toen we de hoek om gingen liep een van de katten nog een stuk achter ons aan en Wilma liep met haar staart tussen haar poten en keek steeds achterom. Uiteindelijk keerden de katten om en liepen terug. Ik controleerde Wilma maar kon gelukkig geen wonden ontdekken.

Welke grote hond laat zich nou aanvallen door een kat en doet niks terug? Volgens mij had ze de kat zo dood kunnen bijten als ze wilde.

Gisteren lag ik nog in het ziekenhuis aan het antibiotica-infuus vanwege een ontstoken beet van een van onze katten en vandaag wordt Wilma aangevallen door een kat. Katten zijn gevaarlijk :80:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Aangevallen door een kat

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

water pistool meenemen, vinden ze niet leuk en leren ze wat respect :mep:
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Herkenbaar hoor.
Ooit heeft mijn kat een grote Rottweiler aangevallen. Die hond deed ook helemaal niets( gelukkig voor jij kat en mij).En die had kansen zat.
Ik begrijp nog steeds niet waarom mijn kat dat deed. Hij was een grote bangerik en heeft het maar een keer gedaan. Hij is opgegroeid met honden en kwam regelmatige 'vreemde' honden tegen. Hij sprong vanuit de bosjes zo op die hond.

Weet je zeker dat Wilma niets heeft? Die wondjes vind je lastig, maar kunnen inderdaad naar gaan ontsteken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Toch even in de gaten houden want die kleine wondjes zie je zowat niet .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Daarom heb ik altijd een flesje water op zak. Om terror-katten op afstand te houden. Ik ben ook een keer drie straten achterna gezeten.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier ook grote honden die al eens aangevallen zijn door katten. En daar doe je niks tegen, want die vallen ook mensen aan. :schrik: Ze zijn een aantal keer door mensen uit de straat nat gegooid/gespoten en lijken nu weg te zijn. Gelukkig, dat waren echt rotbeesten
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hou haar maar goed in de gaten.
Gimmick is vorig jaar aangevallen door een kat en had wat kleine gaatjes in haar elleboog maar binnen 3 uur harstikke ontstoken en het zat vlak naast haar hart :schrik:
Het heeft haar bijna een poot gekost. Of erger....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu is als kleine pup eens besprongen door een kat groter dan hij zelf. Hij heeft nog steeds een litteken op zijn neus. Kwam zo vanonder een auto aangestoven.
Nu hebben we Uma die ons verdedigt. Zelfs de stoere kater van de buren durft niet meer langs te komen :engel: Manu is bang van katten :lol1:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gewoon wat stenen in je zak :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Bij mij zat vanmorgen toevallig een kat op het pad heel stoer van kom maar op, ik heb de honden maar even kort gehouden en er langs gelopen maar ben benieuwt wat er gebeurd met een hond die wil snuffelen of aanvallen die katten zijn vreemde dingen.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

kleine2758 schreef:Herkenbaar hoor.
Ooit heeft mijn kat een grote Rottweiler aangevallen. Die hond deed ook helemaal niets( gelukkig voor jij kat en mij).En die had kansen zat.
Ik begrijp nog steeds niet waarom mijn kat dat deed. Hij was een grote bangerik en heeft het maar een keer gedaan. Hij is opgegroeid met honden en kwam regelmatige 'vreemde' honden tegen. Hij sprong vanuit de bosjes zo op die hond.

Weet je zeker dat Wilma niets heeft? Die wondjes vind je lastig, maar kunnen inderdaad naar gaan ontsteken.
je woonde zeker toen niet in hoogvliet toevallig?? :wink:

daar gebeurde exact hetzelfde met mijn rottweiler,ik liep langs een bosje en zo'n huistijger besprong zo mijn rottweiler,mijn hond gilde zo hard dat mensen van een naast gelegen zonnebank studio naar buiten kwamen om te kijken wat er aan de hand was..

zo op het eerste oog vond ik niets,thuis voelde ik wat in haar hals en vond een nagel van die kat....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Laatst werd Puchu ook aangevallen door een kat: we waren in de tuin van mijn broer en Puchu stond
gemoedelijk een appel te eten en ineens kwam er een kat aan en die dook bovenop zijn rug :schrik:
Ik was net binnen, dus heb het niet gezien, maar mijn broer en mijn man zeiden dat Puchu even
stomverbaasd was en vervolgens uithaalde naar de kat, maar gelukkig niet doorbeet.
Toen hebben ze Puchu meteen binnen gezet, hem bekeken en de kat bekeken.
Beide kwamen er redelijk ongeschonden vanaf, maar je vraagt je echt af waar die katten soms het
lef vandaan halen :schrik:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De meeste honden van mij hadden die kat helaas hartstikke dood gebeten. Ik denk niet dat die katten lang gaan leven.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

onze kat heeft Nina in het begin ook een paar keer aangevallen om helemaal niets :(: Ze voelen volgens mij dat de hond bang is en daar maken ze gebruik van...de andere honden of honden op visite daar doen ze niets mee en die zijn ook niet bang van katten.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Vrienden hebben 6 katten waar Izzy gek op is. Helaas is de liefde in 5 van de 6 gevallen niet wederzijds, maar dat dringt niet tot Izzy door. Het zijn 5 poezen en 1 kater. Het is al vaker voorgekomen dat Izzy super-geinteresseerd op een poes afloopt en dat het mannetje op d'r afstormt en een serieuze mep geeft. Of dat Izzy om een hoekje loopt waar toevallig een kat zit, en dat die uithaalt. En echt venijnig. Ze geeft dan een gil, stort zich dramatisch naast me op de bank en gaat dan van een afstandje kijken wat het nou was. Om een uur later weer het stomme geintje uit te halen. Haar beste maatje is een kat, en ze lijkt niet te willen begrijpen dat sommige katten niet van haar gediend zijn. Dus nu moet ze maar gewoon bij mij in de buurt blijven. Wat ze heel stom vindt :Q:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik had het pas ook dat ik met de honden liep en er een kat uit een tuin kwam rennen in aanvalsmodus. Nu zijn mijn honden nog heel katvriendelijk, maar ik zag de bui al hangen dat daar door zo'n terrorkat een einde aan zou komen.
Ik probeerde de kat weg te jagen, maar die was niet bepaald onder de indruk en liep achter ons aan. Met drie honden aan de riem had ik m'n handen ook best vol.
Gelukkig stond daar een mevrouw een auto te wassen, en ik vroeg haar of ze de kat voor me weg wilde jagen. Dat lukte gelukkig wel.

Ik denk dat Mila en Amy zeker terug zouden bijten als de kat ze echt pijn zou doen. En aangezien ik zelf katten heb en vaak logeer- of opvangkatten over de vloer heb, moet ik er niet aan denken dat mijn honden door zo'n incident katten ineens als aartsvijand nummer 1 gaan zien.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Nanna schreef:Zelf wat assertiever worden. Als mijn hond werd aangevallen door een kat en de hond zou niks durven doen, dan gaf ik die kat wel een schop. Wegwezen.

Hier woont een grote witte kat. Als je daar langs wilde met je hond stond hij op zijn achterpoten met de twee voorpootjes in de aanslag te blazen. Die durfde ik echt geen schop te geven om er langs te gaan. Ik denk dat mijn been open had gelegen. Ik ging echt terug (was het achterpad) en ging voorom. Het enige waar je hem mee weg kreeg was de tuinslang. Nu is hij ondertussen heel oud met hangbuik maar nog steeds niet bang, maar wel meer thuis kennelijk want ik zie hem niet vaak meer. Hij was ook altijd met de andere buurkatten aan het vechten. Buurvrouw moest ooit met haar kat naar de dierenarts. Had de witte de tong van haar kat opengescheurd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:Toch even in de gaten houden want die kleine wondjes zie je zowat niet .
Zeker goed in de gaten houden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.

Ongelezen bericht door laura23 »

bij cartouche had de kat een probleem gehad....die heeft echt een grondige hekel aan katten en zal als hij de kans krijgt ze ook doden...

als hij dus besprongen zou worden dan loopt het niet goed af...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

vrienden hebben een kat en die doet dat ook - vanuit de bosjes zo op een hond afspringen. zonder nagels zover ik het begrijp hoor. en dat is een kat die geen problemen heeft met honden (zie filmpje in onderschrift). die vindt het blijkbaar gewoon leuk :19:

maar hij zal zn lesje nu of later wel geleerd hebben, want niet iedere hond kan t idd waarderen :schrik:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik loop om voor agressieve katten hoor. Ik denk niet dat veel honden zonder ernstige kleerscheuren uit een gevecht met een kat komen. Er zit denk ik ook best een verschil tussen de situatie waarin een hond die een wegrennende/angstige kat doodbijt en een situatie waarin de kat de agressor is. Een kat die zich verweert maar eigenlijk weg wil, vecht anders dan een kat die van plan is om die hond aan stukkies te scheuren. Dat is een watervlug ding met allemaal scheermesjes aan die voeten plus die bek met scherpe tanden. Een kleine hond of een hond die niet serieus wil en kan vechten is echt geen partij voor zo'n terrorkat.

Tel daar ook nog eens bij dat een paar diepe halen en beten van een kat al snel leiden tot flinke ontstekingen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

River8 schreef:vrienden hebben een kat en die doet dat ook - vanuit de bosjes zo op een hond afspringen. zonder nagels zover ik het begrijp hoor. en dat is een kat die geen problemen heeft met honden (zie filmpje in onderschrift). die vindt het blijkbaar gewoon leuk :19:

maar hij zal zn lesje nu of later wel geleerd hebben, want niet iedere hond kan t idd waarderen :schrik:
haha Mika zou met de kat gaan spelen, die vind dat geweldig. Maar zij is ook met katten opgegroeid. Het is zelf net een kat.
Gollum zou ter plekke een hartaanval krijgen :schrik:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ga opzij voor een kamikazeterrorkat.
Max is ook eens aangevallen door een kat maar die maakte een foute berekening waardoor hij net miste. Met een kattenhater als Max was het vervolg van ons rondje ook niet prettig want het beest bleef ons achterna lopen :schrik:
Ik was blij dat ik thuis was.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hanneke2 schreef:Ik loop om voor agressieve katten hoor. Ik denk niet dat veel honden zonder ernstige kleerscheuren uit een gevecht met een kat komen. Er zit denk ik ook best een verschil tussen de situatie waarin een hond die een wegrennende/angstige kat doodbijt en een situatie waarin de kat de agressor is. Een kat die zich verweert maar eigenlijk weg wil, vecht anders dan een kat die van plan is om die hond aan stukkies te scheuren. Dat is een watervlug ding met allemaal scheermesjes aan die voeten plus die bek met scherpe tanden. Een kleine hond of een hond die niet serieus wil en kan vechten is echt geen partij voor zo'n terrorkat.

Tel daar ook nog eens bij dat een paar diepe halen en beten van een kat al snel leiden tot flinke ontstekingen.
Dat denk ik ook.
Onze eerste hond had een gruwelijke hekel aan katten en als hij de kans had gekregen dan had hij zeker een kat proberen te pakken.
Totdat hij een kleine, maar ontzettend felle kat in de buurt tegen kwam :oeps: . Zo klein als die was, was hij wel de schrik in die straat. Die kat verjoeg alle honden in de buurt, klein en heel groot.
De grootste kattenhaters onder de honden waren bang voor hem. Geen enkele hond en/of hondeneigenaar in de buurt vertrouwde dat kreng en iedereen maakte zich uit de voeten voor hem :schrik: .
Dat was geen kat in het nauw, dat was een kat die geen honden in zijn territorium duldde. En als je als hondeneigenaar je poot naar hem uit durfde te steken dan hing hij in je been.

Ik ben niet snel angstig naar dieren toe, maar dit ongeleide projectiel heb ik toch maar gemeden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Vaak zijn het ook katten die jongen hebben. Toen onze kat jongen had vloog ze ook honden aan voor het huis. Dat duurde even. De eerste 3-4 weken. Daarna kalmeerde ze. Mijn opa was op bezoek met zijn jachthond en de kittens lagen boven. Toch vond moederpoes het nodig om 1,5 meter hoog als een bal blazend haar tegen de glazen deur op te vliegen waar Snuf de hond achter zat. Die hond kon dus echt het huis niet in zonder aangevallen te worden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Vaak zijn het ook katten die jongen hebben. Toen onze kat jongen had vloog ze ook honden aan voor het huis. Dat duurde even. De eerste 3-4 weken. Daarna kalmeerde ze. Mijn opa was op bezoek met zijn jachthond en de kittens lagen boven. Toch vond moederpoes het nodig om 1,5 meter hoog als een bal blazend haar tegen de glazen deur op te vliegen waar Snuf de hond achter zat. Die hond kon dus echt het huis niet in zonder aangevallen te worden.
:wink: Hier was de terror kat een half wilde kater, met ballen. Ik keek er graag naar, maar god wat een link loeder.
Ging ook zo bij mensen binnen op zoek naar eten en een warm plekje om te slapen. :schrik: Hele boel overhoop gekrabd en gezeken.
Zat altijd op mijn stoepje als ik met Charlie weg was geweest. Een dolle stafford uit staan dagen :piew:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

De keren dat mijn honden werden belaagd door katten waren het altijd katers;) De enige die, ondanks dat er een kat op en aan haar kop hing, het dier probeerde te pakken was Chira. De rest wist niet hoe snel ze weg moesten komen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb t vroeger in a'doorn wel gehad met de dober... deed ook niks terug nou ik wel. Bij Xavi zou een kat dat niet meer kunnen navertellen gok ik. Zelfs bij Xena niet ook niet op dr oude dag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Pff lekker dan... Hier in mijn nieuwe woonplaats gelukkig niet mee gemaakt. Maar mijn honden zijn gelukkig ook niet bang voor katten..
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wij hadden echt een terrorkat in de straat. Soms, als hij in de tuin zat, durfde Manu niet de tuin in. Dan stond hij weer te piepen en mij smekend aan te kijken, "haal het weg mama" :jank:
En toen kwam Uma :F:
Tijdens Uma's vermissing kwam 'ie pas weer terug :lol1:

Ik heb nog geen kat gezien die niet maakt dat 'ie weg komt als Uma in zicht komt.
Die gaat staan krijsen en loopt op haar achterpoten met een staart als een propellor :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”