Hanneke2 schreef:Ik loop om voor agressieve katten hoor. Ik denk niet dat veel honden zonder ernstige kleerscheuren uit een gevecht met een kat komen. Er zit denk ik ook best een verschil tussen de situatie waarin een hond die een wegrennende/angstige kat doodbijt en een situatie waarin de kat de agressor is. Een kat die zich verweert maar eigenlijk weg wil, vecht anders dan een kat die van plan is om die hond aan stukkies te scheuren. Dat is een watervlug ding met allemaal scheermesjes aan die voeten plus die bek met scherpe tanden. Een kleine hond of een hond die niet serieus wil en kan vechten is echt geen partij voor zo'n terrorkat.
Tel daar ook nog eens bij dat een paar diepe halen en beten van een kat al snel leiden tot flinke ontstekingen.
Dat denk ik ook.
Onze eerste hond had een gruwelijke hekel aan katten en als hij de kans had gekregen dan had hij zeker een kat proberen te pakken.
Totdat hij een kleine, maar ontzettend felle kat in de buurt tegen kwam

. Zo klein als die was, was hij wel de schrik in die straat. Die kat verjoeg alle honden in de buurt, klein en heel groot.
De grootste kattenhaters onder de honden waren bang voor hem. Geen enkele hond en/of hondeneigenaar in de buurt vertrouwde dat kreng en iedereen maakte zich uit de voeten voor hem

.
Dat was geen kat in het nauw, dat was een kat die geen honden in zijn territorium duldde. En als je als hondeneigenaar je poot naar hem uit durfde te steken dan hing hij in je been.
Ik ben niet snel angstig naar dieren toe, maar dit ongeleide projectiel heb ik toch maar gemeden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018