Loop ik met Bodi in het losloopgebied. Bodi aan de flexi, omdat hij nog niet los mag. Hij heeft heerlijk staan pootjebaden in het water ('t arme ding had nog nooit water gezien, het was zo leuk om te zien hoe blij hij was!). Loop ik met 'm door, kom ik twee kakmadams tegen met drie loslopende perfect getrimde poedels. Poedels allemaal blij achter Bodi aan natuurlijk, zoals het honden betaamt in een losloopgebied.
Zegt één van de kakmadams: "kom [naam van hond], dat lijken me geen types voor jou!" Types. Dus niet alleen Bodi, maar ik ook. Dus ik zei: "Pardon?" Vertelt ze me dat mijn hond zich moet gedragen en dat hij er vies uit ziet.

Het is een hond, hoor, en hij was hartstikke braaf. Dus dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt. Evenals dat als zij haar hond 'perfect' wilt houden ze beter niet naar een losloopgebied kan gaan. Of beter überhaupt geen hond kan nemen. Of in ieder geval haar honden aanlijnen als ze geen 'hond' mogen zijn. Heeft ze me de huid volgescholden omdat ik een brutaal stuk vreten ben en omdat Bodi een agressieve t*fushond is.
Dit wilde ik even delen. Dank voor het aanhoren van m'n geblaat.