Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopgebied-feestjes.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Aantal honden: 1

Losloopgebied-feestjes.

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Loop ik met Bodi in het losloopgebied. Bodi aan de flexi, omdat hij nog niet los mag. Hij heeft heerlijk staan pootjebaden in het water ('t arme ding had nog nooit water gezien, het was zo leuk om te zien hoe blij hij was!). Loop ik met 'm door, kom ik twee kakmadams tegen met drie loslopende perfect getrimde poedels. Poedels allemaal blij achter Bodi aan natuurlijk, zoals het honden betaamt in een losloopgebied.

Zegt één van de kakmadams: "kom [naam van hond], dat lijken me geen types voor jou!" Types. Dus niet alleen Bodi, maar ik ook. Dus ik zei: "Pardon?" Vertelt ze me dat mijn hond zich moet gedragen en dat hij er vies uit ziet. :boos: Het is een hond, hoor, en hij was hartstikke braaf. Dus dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt. Evenals dat als zij haar hond 'perfect' wilt houden ze beter niet naar een losloopgebied kan gaan. Of beter überhaupt geen hond kan nemen. Of in ieder geval haar honden aanlijnen als ze geen 'hond' mogen zijn. Heeft ze me de huid volgescholden omdat ik een brutaal stuk vreten ben en omdat Bodi een agressieve t*fushond is.

:denken:

Dit wilde ik even delen. Dank voor het aanhoren van m'n geblaat. :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Losloopgebied-feestjes.

Ongelezen bericht door ranetje »

Daar lach je toch om? :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Die zou beter een Bart Smithond kunnen hebben.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Iris-Marie
Zeer actief

Ik was even verbaasd. Ik heb tien minuten verbaasd rondgelopen. Ik ben niet zo'n type dat gelijk flipt als ik kritiek krijg, hoor, maar geef dan wel een goed argument. Daarna kreeg ik inderdaad de slappe lach, Bodi keek me zo stom aan :p

Bart Smithond, die ga ik onthouden :D
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

:LOL:
Ik zou ook te verbaasd zijn om nog maar iets te kunnen uitbrengen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Dan zou ik toch even *oopsie* de bal in het water gooien voor haar poedel :smile2: Én heel hard lachen.
Daar maak je je toch niet druk om?
Mijn honden zijn nooit schoon. Toch vinden heel veel mensen Manu mooi :pffff: En Uma die eh.. is zichzelf.
Als "zo'n type" jouw hond vies vindt, lekker belangrijk.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Het lijkt de Donald Duck wel. Ik maak echt nooit wat mee vergeleken met de verhalen die ik hier zo af en toe lees.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kan Bodi zich al uitschudden op commando? Hartstikke handig :engel:
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Dit bevestigd nou weer de typische poedeleigenaar voor mij :Q:
En ja, ik ken inmiddels ook leuke poedels die wel gewoon hond mogen zijn
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Iris-Marie
Zeer actief

Ik ken ook leuke poedels hoor, ik vind het ook leuke honden, als ze gewoon 'hond' mogen zijn. Dit bevestigt voor mij inderdaad wel het stereotype poedeleigenaar.

Uitschudden op commando, hoe leer je dat aan? Niet alleen om mensen te zieken, hoor, maar omdat het me wel handig lijkt.

En Lothian, ik ben ook behoorlijk verbaasd. Ik las hier al mee voor ik een hond had, en dacht dat het mij nooit zou overkomen. Binnen twee weken is het raak, haha.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Zo heeft Kuda een keer zo'n net getrimd poedeltje zover gekregen om met haar in de modderplassen te gaan rennen, wat de baas van dat poedeltje natuurlijk helemaal niet fijn vond, die werd redelijk pissig en mopperde wat van "Show" en "Al dat werk voor niks".

Tja.. dan moet je hondje maar niet los laten lopen in het park waar toevallig veel modderplassen lagen.. Kuda rende er stuiterend door heen en racete te vlak langs het poedeltje die toen mee begon te rennen en ook in de modder ging rollen. :LOL: :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Zo lopen er wel meer mensen rond, dat kan ik echt niet snappen. Skye is altijd vies, na zo goed als iedere wandeling. Ben ook een keer iemand tegen gekomen met een golden retriever die op Skye afstormde, Skye was wel in voor een rondje crossen en stoeien, krijg ik het commentaar dat mijn hond haar hond vies maakte. Uhhh... ja... kan me er niet druk om maken.
dagmar88
Zeer actief

Bodiris schreef: Uitschudden op commando, hoe leer je dat aan? Niet alleen om mensen te zieken, hoor, maar omdat het me wel handig lijkt.

Ik gebruik dat zodat Niko zich ruim voor hij bij anderen in de buurt is uitschudt.
Gewoon wachten tot je ziet dat hij bijna gaat schudden, daar een woord aan koppelen en belonen. Als zelfs mijn domkop het kan is het niet moeilijk :lol1:
:mann: Met zo'n mens zou het toch wel verleidelijk zijn hem even naar voor te sturen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Schudden op commando aanleren: in feite is het een reflex. In het begin zeg je steeds het woord dat je als commando wilt gebruiken op het moment dat je hond zich uitschudt en beloont hem daarna. Op een gegeven moment legt je hond de link en kent ie het commando. Je ziet dat hij dan in ieder geval probeert om zich te gaan schudden als je het commando geeft.
Boomer had ik het ook geleerd: schudden! En dan schudde hij zich uit. Kom je op het hondenstrand, Boomer heeft lekker gezwommen, komt bij een groepje mensen staan. Zeggen ze: niet schudden! En jawel, Boomer schudt zich braaf uit...
Elco geef ik nu maar het commando shake
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou hooguit een wenkbrauw optillen en grijnzend even naar mezelf kijken. Nee mevrouw, wij zijn geen types voor U :LOL:
Ik zat zaterdag nog helemaal onder de paardenstront omdat ik mijn hakken in het zand zette om Juul tegen te houden :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bodiris schreef:Loop ik met Bodi in het losloopgebied. Bodi aan de flexi, omdat hij nog niet los mag. Hij heeft heerlijk staan pootjebaden in het water ('t arme ding had nog nooit water gezien, het was zo leuk om te zien hoe blij hij was!). Loop ik met 'm door, kom ik twee kakmadams tegen met drie loslopende perfect getrimde poedels. Poedels allemaal blij achter Bodi aan natuurlijk, zoals het honden betaamt in een losloopgebied.

Zegt één van de kakmadams: "kom [naam van hond], dat lijken me geen types voor jou!" Types. Dus niet alleen Bodi, maar ik ook. Dus ik zei: "Pardon?" Vertelt ze me dat mijn hond zich moet gedragen en dat hij er vies uit ziet. :boos: Het is een hond, hoor, en hij was hartstikke braaf. Dus dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt. Evenals dat als zij haar hond 'perfect' wilt houden ze beter niet naar een losloopgebied kan gaan. Of beter überhaupt geen hond kan nemen. Of in ieder geval haar honden aanlijnen als ze geen 'hond' mogen zijn. Heeft ze me de huid volgescholden omdat ik een brutaal stuk vreten ben en omdat Bodi een agressieve t*fushond is.

Wat mot je nou met je gezeik.? :hmmm: Ik was 1 van die 2 vrouwen met onze honden toevallig. :pffff: Was het niet jij die eerst begon over trutpoedels en dergelijk. :oohja:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Nou ja zeg... :LOL:
Iris-Marie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Bodiris schreef:Loop ik met Bodi in het losloopgebied. Bodi aan de flexi, omdat hij nog niet los mag. Hij heeft heerlijk staan pootjebaden in het water ('t arme ding had nog nooit water gezien, het was zo leuk om te zien hoe blij hij was!). Loop ik met 'm door, kom ik twee kakmadams tegen met drie loslopende perfect getrimde poedels. Poedels allemaal blij achter Bodi aan natuurlijk, zoals het honden betaamt in een losloopgebied.

Wat mot je nou met je gezeik.? :hmmm: Ik was 1 van die 2 vrouwen met onze honden toevallig. :pffff: Was het niet jij die eerst begon over trutpoedels en dergelijk. :oohja:
Als je het was, die kans lijkt me nihil want er lopen meer honden zoals Bodi, ik heb niets gezegd over trutpoedels ;) Ik heb namelijk niets tegen poedels, vind 't prima honden, niks mis mee. Ik sleep Bodi in principe gelijk mee zonder een gesprek aan te gaan omdat ik wil dat hij leert negeren aan de lijn. Ik denk dat je dan iemand anders tegen 't lijf bent gelopen die erop lijkt :roll: Maar blijf lekker in je waan ;)
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

BP moet je gewoon negeren, die loopt altijd te trollen ;)
Afbeelding
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Hailfall schreef:BP moet je gewoon negeren, die loopt altijd te trollen ;)
Ah, zo zitten er op elk forum wel 'n paar vaak. Is wel grappig als je het eenmaal weet, haha. En mocht diegene hier wel zitten, proost op je perfecte poedels - richt ze maar lekker af. :zweep:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Bodiris schreef:
bouvierpoedel schreef: Wat mot je nou met je gezeik.? :hmmm: Ik was 1 van die 2 vrouwen met onze honden toevallig. :pffff: Was het niet jij die eerst begon over trutpoedels en dergelijk. :oohja:
Als je het was, die kans lijkt me nihil want er lopen meer honden zoals Bodi, ik heb niets gezegd over trutpoedels ;) Ik heb namelijk niets tegen poedels, vind 't prima honden, niks mis mee. Ik sleep Bodi in principe gelijk mee zonder een gesprek aan te gaan omdat ik wil dat hij leert negeren aan de lijn. Ik denk dat je dan iemand anders tegen 't lijf bent gelopen die erop lijkt :roll: Maar blijf lekker in je waan ;)

:mrgreen: Alleen als dit "haar" was.

https://www.youtube.com/watch?v=4THO9-N--k4
Iris-Marie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Bodiris schreef:
bouvierpoedel schreef: Wat mot je nou met je gezeik.? :hmmm: Ik was 1 van die 2 vrouwen met onze honden toevallig. :pffff: Was het niet jij die eerst begon over trutpoedels en dergelijk. :oohja:

:mrgreen: Alleen als dit "haar" was.

https://www.youtube.com/watch?v=4THO9-N--k4
Oei ik ben een Little Britain-fan. Snel maar weereens kijken :D
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik heb zo gelachen om dit verhaal, als beelddenker is zoiets echt te komisch. :LOL:

Mijn Newfoundlanders had ik ook geleerd om te schudden op commando.
Wel zo praktisch met honden waar ongeveer 10 liter water uitkomt als ze schudden. :engel:
Maar het kan ook zeker voor andere doeleinden (mis)gebruikt worden. :F:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Klopt, ze verteld het niet helemaal juist, zei trok juist de viswijfscheur open, ik ben nog helemaal in shock :O:
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Wauw, veeg me op :LOL:. Veeg jullie Nederlands gelijk maar even mee, kan wel een opfrisbeurt gebruiken. De gebruikte vocabulaire was uiterst creatief vanmiddag, niet ronduit achterlijk :I:. Ik ga hier maar niet eens meer op in, straks hebben jullie nog meer zeikvoer. Zijn de poedeleigenaren nu allemaal woest, wat een tere hartjes.

Gretha: ja, bij Newfoundlanders zal er wel een berg water uit komen. Kun je meteen een vijvertje aanleggen. Mooie honden vind ik het altijd. A girl can dream! Ooit komt er nog wel zoiets, hoop ik. Bodi heeft natuurlijk niet zoveel haar, maar elk druppeltje water zou het waard zijn geweest :LOL:.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Bodiris schreef:Wauw, veeg me op :LOL:. Veeg jullie Nederlands gelijk maar even mee, kan wel een opfrisbeurt gebruiken. De gebruikte vocabulaire was uiterst creatief vanmiddag, niet ronduit achterlijk :I:. Ik ga hier maar niet eens meer op in, straks hebben jullie nog meer zeikvoer. Zijn de poedeleigenaren nu allemaal woest, wat een tere hartjes.

Gretha: ja, bij Newfoundlanders zal er wel een berg water uit komen. Kun je meteen een vijvertje aanleggen. Mooie honden vind ik het altijd. A girl can dream! Ooit komt er nog wel zoiets, hoop ik. Bodi heeft natuurlijk niet zoveel haar, maar elk druppeltje water zou het waard zijn geweest :LOL:.
Nee joh, ze zijn gewoon aan het trollen. Als je een tijdje mee leest snap je dat het niet persoonlijk is, of überhaupt over jou gaat.
Zijn gewoon grapjes onder elkaar ;) Sarcastisch nog ook as I believe.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Lizzie. schreef:
Klopt, ze verteld het niet helemaal juist, zei trok juist de viswijfscheur open, ik ben nog helemaal in shock :O:
Nou en....wat dan nog. Jullie hebben poedels, wat wil je ??????
Dat is gewoon vragen om dit soort reacties. Een vorm van masochisme misschien ?
Wat doen jullie in een losloopgebied ? Dat we het niet meer zien hoor.

De poedel is de klapkaak van 2015.

(enfin, allemaal van dit soort onzin :wink: :wink: :wink: )

Heb je trouwens foto van poedel Lizzie goed bekeken. Diesooknietzoschoonmeer.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Omgekeerd kun je je ook afvragen of je allemaal wel van die buitenlandse zwerfhonden in je zorgvuldig afgebakende losloopveld moet gedogen? Ze maken alle poedels vuil en met een beetje pech maken ze ze ook nog zwanger :pffff: want dat is naturlijk een kwestie van afwachten, dat kan ik zo voorspellen.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Ik heb nooit gezegd dat ik iets tegen poedels heb. :)
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Bodiris schreef:Ik heb nooit gezegd dat ik iets tegen poedels heb. :)
Zou je toch echt eens moeten doen, het lucht zo op :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”