Ik was vandaag zo supertrots, er kwamen fietsers aan terwijl het stel voor me liep, ik riep "Lilo, wacht! Toto wacht!" en ze stonden allebei per direct bewegingloos stil. Toto wilde voorheen dan nog wel even zijn kop omdraaien of toch nog een stapje doen, maar nu was het echt twee standbeeldjes en die fietsers reden er met gepaste bewondering omheen.

Ik ben helemaal niet zo van de commando's en ik vind het echt bizar (en geweldig) dat dit ene commando er nu ook bij Toto al zo goed in zit.
Ik heb Toto ook werkelijk even alle hemelen in geprezen en meteen drie frolicjes in die bek gedouwd. Bij Lilo heeft het jaren geduurd om WACHT! erin te hameren en Toetje beheerst het al na een paar maanden (Jack heeft het nooit goed aangeleerd, ik kon een blik krijgen van 'Ja hallo, ik ben niet blind, ik zie die fietsers ook wel, dom mens', en dan liep hij gewoon verder.)
Toet heeft vandaag voor de tweede keer een babyspeeltje op straat gevonden, nu een dolfijntje, pas nog een rammelaar. Als ik niet had gezien dat hij ze van straat op raapte zou ik gaan vrezen dat hij ze uit kinderwagens jatte.

En weer helemaal stiktrots en blij met dat ding in zijn bek lopen, we hebben er in het park even mee gegooid (LOS! zit er ook bizar goed in, hij laat echt alles direct uit zijn bek vallen) maar thuis heb ik het toch maar weer even opgeborgen omdat alles kapot mot. Jack en Lilo hadden samen altijd een goed gevulde speelgoedmand, en nu is het een trieste bedoening met een pootje van een beertje, een velletje van een aapje, een kapotte tennisbal en een aan gort getrokken sokkending. Alles mot kapot en in kleine stukjes en zo houdt Toto dus weinig speelgoed over.
Maar goed, ik ben allang blij dat er verder niks meer wordt gesloopt, en ik ga maar eens kijken op rommelmarkten om die speelgoedmand aan te vullen.
Verder is Toto gewoon een heerlijk ding. Zo blij. Blij als ik 's ochtends naar beneden kom, blij als we gaan wandelen, blij als we thuis komen en er lekker vreten komt en dan stiktevreden lekker gaan dutten, hij is een en al blij en tevreden zijn. Heerlijke hond.