Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat Toet zoal doet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wat Toet zoal doet

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben jullie op het forum echt eeuwig dankbaar dat jullie me over de streep hebben getrokken toen ik nog zwaar aan het twijfelen was of ik Toto nou wel of niet moest adopteren. Wat een heerlijk hondje is het toch. :I:

Gister heeft hij kennis gemaakt met koeien (ze staan nu weer op de wei in het park). Nou dat was wel superspannend, meteen die kont in de lucht en die neus door het hek om ze beter te kunnen ruiken, maar toen er eentje een stap naar voren deed was het van :schrik: om even later toch maar weer te gaan kijken. Prompt sprong er een haas pal voor Toto's neus - maar aan de andere kant van het hek - uit het hoge gras en rende weg. Ik heb nog nooit een hond zo zien twijfelen. Alles in dat lijf wilde achter die haas aan, en dat hek is misschien een meter hoog, dat is niks voor Toetje. Maar die koeien. Toto wist niet of die haas misschien wel bij die koeien hoorde, en Toto wil geen ruzie met koeien. Toto wil met niemand ruzie, ook niet met die haas, maar als iets heel hard rent MOT je er eigenlijk wel achteraan. Twijfels, twijfels.

Ondertussen riep ik uiteraard al van NEEE! en hij liet zich dan maar verbouwereerd aanlijnen voor een koekie. Doe dat maar eens na met een podenco. :mrgreen:

En wat ik heel knap vond: als de auto van zoon voor de deur staat moet hij er altijd even aan ruiken, maar vandaag stond de auto een parkeerplaats verderop omdat er bij ons geen plek was. En tussen al die andere auto's liep Toto meteen naar 'onze' auto om daar even aan te snuffelen.

Hij begint ook - gelukkig - wat minder lomp te worden met andere honden, stormt niet meer op alles af maar doet beleefd naar rustige honden. Hij is ook stiklief en voorzichtig met kleine kinders. Hij is echt heel erg leuk en ik ben er ontzettend blij mee.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Re: Wat Toet zoal doet

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Klinkt alsof ie het allemaal prima doet, een podenco die überhaupt twijfelt of ie achter een haas aan moet gaan, respect!
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hij klinkt als een heerlijk hondje!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een leuk verhaal. En het geldt ook andersom. Toto mag ook wel heel blij zijn dat hij bij jou terecht is gekomen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lachen dat hij twijfelde bij een haas. :lol1:
Ita zou gewoon karnemelk regelen bij die koeien om er achteraan te kunnen, al is een hek bij haar wel een kleine belemmering :engel:
Fijn dat je zo blij bent met Toto :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Heerlijk om te lezen
Hanneke2
Zeer actief

Even vertellen over Toto's eerste huis vol visite hoor.

Mijn zoon was vandaag jarig, reuzegezellig. Alleen het weer zat tegen, meestal zitten we lekker buiten, nu dus noodgedwongen binnen, en ik had op een gegeven ogenblik geen plek meer voor meer stoelen. :80:

In elk geval, het was Toto's vuurdoop met een heel druk huis vol met veelal vreemde visite. Ik had verwacht dat hij wel wat onder de indruk zou zijn, maar hij was helemaal niet angstig, wilde wel met iedereen kennis maken en vrienden worden, liep afgrijselijk te bedelen (maar dat leert hij wel want nul resultaat).

Hij is buiten soms wat bang voor kinderen, maar dat gaat steeds beter omdat kleine kinders hem na de eerste schrik (grote hond!) toch vaak heel leuk vinden en dan vindt hij hen ook heel interessant. Nu voor het eerst een kind in huis, nichtje is 6 en opgegroeid met een grote hond, altijd dikke vrienden geweest met Jack en met Lilo is ze helemaal geweldig. En nu met Toto hing ze gewoon meteen om die nek omdat Toto blij naar haar keek, Toto vond haar ook direct superleuk, ik heb er verder niet eens op gelet, dat zat gewoon direct goed.

Ik vind dat zo verbazingwekkend, dat een hond die dat nooit gewend is zo ontspannen en blij tussen een hele menigte visite aaitjes loopt te scoren. Ik herinner me ook Lilo's eerste verjaardagsvisite, toen was dochter jarig en Lilo was hier drie maanden. En ook geen centje pijn, Lilo liet zich aaien door vreemde mannen en liep samen met Jack lekkers te bietsen. En Lilo was echt een traumagevalletje, die ging (en gaat!) uit haar stekker als er een vreemde binnen stapt. Maar 20+ man visite, dat is blijkbaar helemaal okee. Heel bizar vind ik dat wel.

Maar goed, Toetje heeft de verjaardagstest prima doorstaan. :D
Cindy52
Zeer actief

Super dat hij het zo goed doet maar je mag wel eens wat fotoos plaatsen van Toet
Hanneke2
Zeer actief

Cindy52 schreef:Super dat hij het zo goed doet maar je mag wel eens wat fotoos plaatsen van Toet
Ik kan zelf alleen wazige foto's maken, maar ik zal eens vragen of een van de kinders weer eens wat foto's wil maken. Vandaag merkte iemand op dat hij zo mooi in de spieren zit, en toen ik er eens goed naar keek zag ik wel dat het ielige magere er helemaal van af is en dat het toch wel een echte kerel met stevige billen begint te worden. :D

En het is gewoon een heerlijk ding. Effe een ouwe foto:
Afbeelding

Zo'n blij ei is het dus nog steeds, maar dan met meer spieren. :D
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

écht heel leuk om te lezen! En om hem zo te zien :I:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Uma zal wel gecharmeerd zijn van zo'n knappe man :mann:
Leuk dat hij het zo goed doet :ok:
Hanneke2
Zeer actief

Manu schreef:Uma zal wel gecharmeerd zijn van zo'n knappe man :mann:
Leuk dat hij het zo goed doet :ok:
Ik denk dat Uma hem heel leuk zou vinden, en wederzijds, hij wordt alsmaar beleefder en stoerder en hij heeft al flink wat teefjes aan zijn voeten liggen. :D Hij rent ze er uiteraard allemaal uit, behalve een galgodame met drie poten hier in de buurt waar hij hevig verliefd op is.

Ik ging voor 'probleemloos' deze keer, gewoon omdat dat verstandig was, maar Toto is echt een zorgeloos blij hondje waar ik zorgeloos blij mee kan lopen. Hij luistert echt bizar beter dan Lilo (die de laatste tijd heel erg aan het boeven is op haar ouwe dag), hij gaat met een grote boog om 'enge' honden heen, hij is tegen alles en iedereen even vriendelijk, kent inmiddels het commando WACHT en blijft dan netjes staan als er een fietser langs moet, heeft legio vriendjes waar hij heerlijk mee kan rennen en stoeien en rent ook niet meer onbesuisd af op potentiële vriendjes maar maakt voorzichtig kennis.

Het enige aandachtspuntje op dit moment is dat hij de kinders 100% ziet als speelkameraadjes, en ik ben er nog niet uit of we dat nou moeten corrigeren of niet. Dochter stapte gister binnen en Toto hing meteen om haar nek om te tongen, en toen was het rukken en trekken aan haar jas. Zoonlief moet ook altijd mee gestoeid. Met visite is hij gewoon beleefd, maar de kinderen, dat is spelen! Hij ziet ze absoluut niet als 'baas' of zo, en dat zou een probleem kunnen worden als ze hem ooit uit moeten laten. Ze zijn 23 en 26, dus als het er op aan komt kunnen ze hem met gemak 'aan', dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af of ik dat gedrag zou moeten indammen of niet. Voorlopig is iedereen blij, Toto gebruikt zijn bek heel zachtjes en de kinders vinden dat stoeien alleen maar leuk.
Cindy52
Zeer actief

Ooooh hij is wel heel erg leuk hoor
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Hanneke2 schreef: Het enige aandachtspuntje op dit moment is dat hij de kinders 100% ziet als speelkameraadjes, en ik ben er nog niet uit of we dat nou moeten corrigeren of niet. Dochter stapte gister binnen en Toto hing meteen om haar nek om te tongen, en toen was het rukken en trekken aan haar jas. Zoonlief moet ook altijd mee gestoeid. Met visite is hij gewoon beleefd, maar de kinderen, dat is spelen! Hij ziet ze absoluut niet als 'baas' of zo, en dat zou een probleem kunnen worden als ze hem ooit uit moeten laten.
Oke, ik heb beeld van lieve kleine kleuters die druk spelen met de hond.
Ze zijn 23 en 26, :O: dus als het er op aan komt kunnen ze hem met gemak 'aan', dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af of ik dat gedrag zou moeten indammen of niet. Voorlopig is iedereen blij, Toto gebruikt zijn bek heel zachtjes en de kinders vinden dat stoeien alleen maar leuk
:LOL: :LOL:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat zijn volwassenen :scratch: fijn dat het zo goed gaat
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Sas schreef:
Hanneke2 schreef: Het enige aandachtspuntje op dit moment is dat hij de kinders 100% ziet als speelkameraadjes, en ik ben er nog niet uit of we dat nou moeten corrigeren of niet. Dochter stapte gister binnen en Toto hing meteen om haar nek om te tongen, en toen was het rukken en trekken aan haar jas. Zoonlief moet ook altijd mee gestoeid. Met visite is hij gewoon beleefd, maar de kinderen, dat is spelen! Hij ziet ze absoluut niet als 'baas' of zo, en dat zou een probleem kunnen worden als ze hem ooit uit moeten laten.
Oke, ik heb beeld van lieve kleine kleuters die druk spelen met de hond.
Ze zijn 23 en 26, :O: dus als het er op aan komt kunnen ze hem met gemak 'aan', dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af of ik dat gedrag zou moeten indammen of niet. Voorlopig is iedereen blij, Toto gebruikt zijn bek heel zachtjes en de kinders vinden dat stoeien alleen maar leuk
:LOL: :LOL:
:mrgreen:

Ja maar echt he? Hij springt ze gewoon in hun nek als ze binnen stappen, gaat lopen sjorren aan mouwen en broekspijpen en -echt link - als ze van hem weglopen haakt hij een voorpoot om een been zodat ze struikelen. Met andere mensen doet hij dat absoluut niet, bij mij zou hij het niet durven en ik ben een hele lieve baas hoor, maar wel de baas. :D Het is echt dat die kinders puur als stoeivoer worden gezien. Ze vinden het zelf helemaal prima, het is natuurlijk ook leuk als een levensgrote hond superblij in je armen springt en helemaal doet van JA JE BENT ER WEER WE GAAN SPELEN! Het is allemaal best heel schattig, maar helemaal correct is het natuurlijk niet. :roll:
Hanneke2
Zeer actief

Ik was vandaag zo supertrots, er kwamen fietsers aan terwijl het stel voor me liep, ik riep "Lilo, wacht! Toto wacht!" en ze stonden allebei per direct bewegingloos stil. Toto wilde voorheen dan nog wel even zijn kop omdraaien of toch nog een stapje doen, maar nu was het echt twee standbeeldjes en die fietsers reden er met gepaste bewondering omheen. :D Ik ben helemaal niet zo van de commando's en ik vind het echt bizar (en geweldig) dat dit ene commando er nu ook bij Toto al zo goed in zit. :cheer:

Ik heb Toto ook werkelijk even alle hemelen in geprezen en meteen drie frolicjes in die bek gedouwd. Bij Lilo heeft het jaren geduurd om WACHT! erin te hameren en Toetje beheerst het al na een paar maanden (Jack heeft het nooit goed aangeleerd, ik kon een blik krijgen van 'Ja hallo, ik ben niet blind, ik zie die fietsers ook wel, dom mens', en dan liep hij gewoon verder.)

Toet heeft vandaag voor de tweede keer een babyspeeltje op straat gevonden, nu een dolfijntje, pas nog een rammelaar. Als ik niet had gezien dat hij ze van straat op raapte zou ik gaan vrezen dat hij ze uit kinderwagens jatte. :roll: En weer helemaal stiktrots en blij met dat ding in zijn bek lopen, we hebben er in het park even mee gegooid (LOS! zit er ook bizar goed in, hij laat echt alles direct uit zijn bek vallen) maar thuis heb ik het toch maar weer even opgeborgen omdat alles kapot mot. Jack en Lilo hadden samen altijd een goed gevulde speelgoedmand, en nu is het een trieste bedoening met een pootje van een beertje, een velletje van een aapje, een kapotte tennisbal en een aan gort getrokken sokkending. Alles mot kapot en in kleine stukjes en zo houdt Toto dus weinig speelgoed over. :(

Maar goed, ik ben allang blij dat er verder niks meer wordt gesloopt, en ik ga maar eens kijken op rommelmarkten om die speelgoedmand aan te vullen. :D

Verder is Toto gewoon een heerlijk ding. Zo blij. Blij als ik 's ochtends naar beneden kom, blij als we gaan wandelen, blij als we thuis komen en er lekker vreten komt en dan stiktevreden lekker gaan dutten, hij is een en al blij en tevreden zijn. Heerlijke hond. :I: :I:
Hanneke2
Zeer actief

Vanavond zag ik even een andere kant van het Totomonster. :80:

Ik ging de honden nog even laten plassen, en we lopen dan langs de gemeentestruiken op weg naar de plasplek, smal paadje tussen huizen en struiken. Er liep een meneer ons tegemoet, donkere kleding, donkere huidskleur, deed verder niks bijzonders maar Lilo vond hem eng en ging blaffen. Vervolgens gaat mijn lieve Toetje toch een partij staan grommen en blaffen en toen ging Lilo ook helemaal door het lint. :O: Die arme man schrok zich helemaal gek. :oeps: Ik zei nog van dat ze echt niks deden en in het donker gewoon wat extra waaks waren, maar hij durfde er pas langs toen ik ze op flinke afstand heel kort aan de lijn had.

Ik vond het aan de ene kant wel beschamend, twee grommende honden met hun nekhaar rechtop, aan de andere kant vond ik het stiekem wel een veilig idee. Als die man BOE! had gezegd was Toto waarschijnlijk piepend achter mijn benen gaan zitten, maar zo voor de eerste indruk kan ik wel heel veilig over straat in het donker. Het is best een grote hond met een grote muil vol scherpe tanden. En vreemde meneren weten niet dat hij niet bijt. :D
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hanneke2 schreef:Vanavond zag ik even een andere kant van het Totomonster. :80:

Ik ging de honden nog even laten plassen, en we lopen dan langs de gemeentestruiken op weg naar de plasplek, smal paadje tussen huizen en struiken. Er liep een meneer ons tegemoet, donkere kleding, donkere huidskleur, deed verder niks bijzonders maar Lilo vond hem eng en ging blaffen. Vervolgens gaat mijn lieve Toetje toch een partij staan grommen en blaffen en toen ging Lilo ook helemaal door het lint. :O: Die arme man schrok zich helemaal gek. :oeps: Ik zei nog van dat ze echt niks deden en in het donker gewoon wat extra waaks waren, maar hij durfde er pas langs toen ik ze op flinke afstand heel kort aan de lijn had.

Ik vond het aan de ene kant wel beschamend, twee grommende honden met hun nekhaar rechtop, aan de andere kant vond ik het stiekem wel een veilig idee. Als die man BOE! had gezegd was Toto waarschijnlijk piepend achter mijn benen gaan zitten, maar zo voor de eerste indruk kan ik wel heel veilig over straat in het donker. Het is best een grote hond met een grote muil vol scherpe tanden. En vreemde meneren weten niet dat hij niet bijt. :D
totdat je de verkeerde treft die jou en je krijsende honden een paar rotschoppen verkoopt :schrik:
ik begijp niet dat je dat wangedrag toestaat.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef:Vanavond zag ik even een andere kant van het Totomonster. :80:

totdat je de verkeerde treft die jou en je krijsende honden een paar rotschoppen verkoopt :schrik:
ik begijp niet dat je dat wangedrag toestaat.
Tsjongejonge, wangedrag. :roll:

Ik heb mijn honden bij me gehouden, excuses gemaakt naar de meneer, en alles wat er gebeurde was dat mijn jonge onervaren nog niet heel zelfverzekerde reu mee ging doen met mijn bijziende oudje die iets eng vond. Had je ook niet 'mensagressief' moeten zeggen in je reactie, en 'niet onder controle' en meer van dat moois?

Als ik echt de verkeerde tref, en dat lijkt me heel sterk op die 10 meter die ik loop in het donker (want bij daglicht heb ik super menssociale honden), dan hangt Lilo erin, daar ben ik van overtuigd. En ik ook, en ik krijs de hele buurt wakker. Toetje staat dan waarschijnlijk trillend bij de voordeur tot zoon naar buiten komt door alle herrie en dan zullen we eens zien wie er rotschoppen uitdeelt.

Kom op zeg, waar hebben we het over. Een meneer schrok van mijn blaffende honden. Ik zei sorry. Klaar.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb het gewoon over wangedrag, dat is mensen aankrijsen in het donker gewoon: wangedrag!
het is ook nog prima af te leren, veel slagroom en koekjes enzo.
moet voor jou toch een klein kunstje zijn :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

renee-uk schreef:ik heb het gewoon over wangedrag, dat is mensen aankrijsen in het donker gewoon: wangedrag!
het is ook nog prima af te leren, veel slagroom en koekjes enzo.
moet voor jou toch een klein kunstje zijn :ok:
Wat loop jij je nou toch op te winden? Zeg gewoon concreet wat je dwars zit en doe niet zo raar.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Wangedrag?
Twee honden die iemand aanblaffen omdat ze het eng vinden... Lekker boeiend! Het klinkt nou niet alsof ze dit dagelijks doen. Dan zou ik er iets mee doen om het binnen de perken te houden.
Misschien ligt het ook wel aan de buurt waarin je woont, of je bang moet zijn dat jij of je honden in elkaar getrapt worden :scratch:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nou, dat vind ik ook niet gelijk wangedrag. Het gebeurde één keer! Lola had exact hetzelfde gedaan en ik zou ook exact hetzelfde doen: excuses, afstand en onthouden voor een eventuele volgende keer. Klaaarrrr.

Gaat verder goed met Toto bijjullie zo te lezen? Lekker hoor :-) maar nog steeds geen foto's? Dat kan niet he ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

-Lilo- schreef:Nou, dat vind ik ook niet gelijk wangedrag. Het gebeurde één keer! Lola had exact hetzelfde gedaan en ik zou ook exact hetzelfde doen: excuses, afstand en onthouden voor een eventuele volgende keer. Klaaarrrr.

Gaat verder goed met Toto bijjullie zo te lezen? Lekker hoor :-) maar nog steeds geen foto's? Dat kan niet he ;)
Het gebeurde één keer.
Maar het is dus wel iets om even in de gaten te houden?
Misschien wil je dit nog geen wangedrag noemen, maar dat kan het wel heel snel worden.

Ik denk (was er niet bij tenslotte :wink: ) dat ik dat wel zou indammen.
Dus wat dat betreft geef ik renee-uk wel gelijk als ze schrijft dat je dat beter kunt doen zodat het niet echt uit de hand gaat lopen.
Het is me wel eens overkomen (was er toen totaal niet op verdacht) en ik wil het van mijn honden niet hebben.
Het is niet alleen voor de honden bedreigend (kennelijk), maar ook voor de persoon die daar loopt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

O maar daar ga ik vanuit, dat er vanaf nu op geanticipeerd wordt. Dat had ik er niet bij gezet zie ik.

Lola zou hetzelfde doen, daarom loopt die kort naast me en wachten we even met een paar afleidende koekjes op een oprit/in de berm als we in het donker (of overdag op smalle stukken) mensen tegenkomen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gelukkig word ik niet iedere dag in elkaar getrapt met mijn krijshond :schrik:
Hanneke2
Zeer actief

JBK schreef:Wangedrag?
Twee honden die iemand aanblaffen omdat ze het eng vinden... Lekker boeiend! Het klinkt nou niet alsof ze dit dagelijks doen. Dan zou ik er iets mee doen om het binnen de perken te houden.
Misschien ligt het ook wel aan de buurt waarin je woont, of je bang moet zijn dat jij of je honden in elkaar getrapt worden :scratch:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ze doen het inderdaad nooit! Dit is echt de eerste keer dat Lilo zo uit haar plaatje ging tegen een mens in het donker, en van Toto vind ik het niet meer dan logisch dat hij in deze situatie mee ging blaffen en grommen.
-Lilo- schreef:Nou, dat vind ik ook niet gelijk wangedrag. Het gebeurde één keer! Lola had exact hetzelfde gedaan en ik zou ook exact hetzelfde doen: excuses, afstand en onthouden voor een eventuele volgende keer. Klaaarrrr.

Pas nog foto's! We kwamen Mito tegen met haar hondjes:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=300360
Hanneke2
Zeer actief

ranetje schreef:

Het gebeurde één keer.
Misschien wil je dit nog geen wangedrag noemen, maar dat kan het wel heel snel worden.

Dus wat dat betreft geef ik renee-uk wel gelijk als ze schrijft dat je dat beter kunt doen zodat het niet echt uit de hand gaat lopen.
Het is me wel eens overkomen (was er toen totaal niet op verdacht) en ik wil het van mijn honden niet hebben.
Het is niet alleen voor de honden bedreigend (kennelijk), maar ook voor de persoon die daar loopt.
Nou voor die arme meneer was het inderdaad wel akelig. Ik denk dat hij ook wat bang voor honden was in het algemeen, want ook nadat het stel alweer stil was durfde hij er amper langs.

Ik was er ook niet op verdacht, ik loop 's avonds de deur uit en ze hebben al die meters flexruimte terwijl ik de deur nog dicht sta te doen. Soms loopt er dan een buurhond plus baas langs, en ze kunnen het met alle buurhonden en buurbazen goed vinden, dan worden er koekies uitgewisseld en in het ergste geval zitten er lijnen in elkaar gedraaid. En langslopende mensen zonder honden worden normaal genegeerd, want daar zijn geen koekies te halen.

Ik denk dat dit incident misschien ook te maken heeft met Lilo's verminderende zicht. Lilo is altijd al bang geweest voor grote donkere dingen (zwarte rugzakken moeten direct mee naar boven, want in de hal durft ze daar nog steeds niet langs) en dat zal niet beter worden met die ouderdomsstaar.

Maar goed, ik hou ze nu effe kort als ik de deur uitstap, kleine moeite en probleem voor de toekomst opgelost.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hanneke2 schreef:
ranetje schreef:

Het gebeurde één keer.

Nou voor die arme meneer was het inderdaad wel akelig. Ik denk dat hij ook wat bang voor honden was in het algemeen, want ook nadat het stel alweer stil was durfde hij er amper langs.

Ik was er ook niet op verdacht, ik loop 's avonds de deur uit en ze hebben al die meters flexruimte terwijl ik de deur nog dicht sta te doen. Soms loopt er dan een buurhond plus baas langs, en ze kunnen het met alle buurhonden en buurbazen goed vinden, dan worden er koekies uitgewisseld en in het ergste geval zitten er lijnen in elkaar gedraaid. En langslopende mensen zonder honden worden normaal genegeerd, want daar zijn geen koekies te halen.

Ik denk dat dit incident misschien ook te maken heeft met Lilo's verminderende zicht. Lilo is altijd al bang geweest voor grote donkere dingen (zwarte rugzakken moeten direct mee naar boven, want in de hal durft ze daar nog steeds niet langs) en dat zal niet beter worden met die ouderdomsstaar.

Maar goed, ik hou ze nu effe kort als ik de deur uitstap, kleine moeite en probleem voor de toekomst opgelost.
Mika is een keer 's avonds los de deur uitgevlogen en ook al komt er helemaal niemand langs moet ze de spanning nog even van haar afblaffen. En toen kwam er een oude dame met rollator voorbij, die pieste zo haar tena vol :schrik:
Sindsdien gaat ze ook altijd kort aangelijnd de deur uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”