Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dobermann

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Dobermann

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb er ooit eens een meegemaakt toen mijn vriend en ik een busje gingen huren. De Dobermann moest het terrein bewaken maar hij vloog me in mijn armen alsof ik een lang verloren vriend was :LOL:
Ik had hem zo mee willen nemen, wat een poepie. Zou een Dobermann X Labrador wat zijn? :mann:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Er zitten dus gewoon mega veel verschillen in per lijn heb ik wel door.
Ik ga de komende tijd zeker eens verder orienteren en misschien zelfs eens contact opnemen met rushkaja mechta dobermanns. Ik wil een sociaal en open minded sporthondje wat lekker mee kan draaien in het gezin en waar ik niet veel problemen van hoef te verwachten als hij losloopt.
Mijn vriend wilde een als 3e hond een 2e amstaff maar daar heb ik.mijn veto over uitgesproken.
Gimmick is de laatste amstaff die hier woont.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Gollum schreef:Ik heb er ooit eens een meegemaakt toen mijn vriend en ik een busje gingen huren. De Dobermann moest het terrein bewaken maar hij vloog me in mijn armen alsof ik een lang verloren vriend was :LOL:
Ik had hem zo mee willen nemen, wat een poepie. Zou een Dobermann X Labrador wat zijn? :mann:

Wij hebben een kruising dobermann x labrador gehad. Heel druk beestje, niet moe te krijgen. Wel heel erg lief. Mankeerde nooit iets en is 17 jaar geworden.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Mijn ouders hadden er 30 jaar geleden 1, prachtig atletische reu en erg goed trainbaar. Dankzij onkunde hebben ze hem met een jaar of 4 weg gedaan. Zal straks eens kijken of ik wat foto's kan inscannen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

Hier al jaren de dober, hou rekening bij dit ras dat desondanks de ouders cardio zijn getest in ruim 90% van de dobers de erfelijke hart afwijking DCM voor komt

Onze dober die we nu hebben is een fantastische hond zeer vriendelijk veel adel en makkelijk te handelen voor bekenden maar ondanks dat hij cardio goed gekeurd is heeft hij toch lekkende hartkleppen en verminderde pomp kracht de kans dat hij DCM verder ontwikkeld is ook erg groot

Ga wanneer je gaat kijken bij kennels verder vragen dan de HD etc vraag naar spondylose, hart afwijkingen, wobbler, slechte vachten of demodex ea afwijkingen die zeer veel voor komen naast de HD.
En vraag dan niet alleen naar de ouder dieren maar ook diens familie zoals de ouders nest genoten etc, helaas word daar veel geheimzinnig over gedaan dus heb hé het idee dat er iets niet klopt ga verder kijken ;)

Succes met je zoektocht naar een gezond en fijn werkmaatje
Gimmick
Zeer actief

Ik schrik toch wel van de Gezondheidsproblemen hoor.
Ik weet niet of het me tegen zal houden maar vind het wel een flinke lijst.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Er loopt hier een gecoupeerde Doberreu van 2,5 jaar. Het is net een klein kind :LOL: Ontzettend lief, Riv speelt er erg graag mee (als ze m ff aangeblaft heeft want ze houdt niet zo van het type honden :hmmm: ) en 1 bonk spieren. Echt een lekker ding. Schijnt wel dat ie niet zo makkelijk is met andere reuen, maar dat hebben wel meer reuen. Hij zit in in gezin waarvan schoondochter het meeste met hem doet, maar geen ipo oid.
En qua gezondheidsproblemen moet je je gewoon afvragen of je het kan betalen mochten dingen zo uitkomen. Elk ras heeft wel wat. Ik heb besloten het als statussymbool te zien dat ik een Duitse Herder heb - ik rij dan wel een Polo, maar aan mn raskeus kan je zien dat ik echt rijk moet zijn :pffff:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb een aantal Dobers gehad.
Nu wat last van mijn handen dus kan niet veel typen, maar ik kom er op een later moment op terug.

Let er wel op dat de fokkers waar je je Dober vandaan haalt ook test op DCM, iets wat nog lang niet alle fokkers doen.

Later meer, en als het te lang duurt, pb me dan even, ik vergeet nog weleens wat, haha.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik vind het 't mooiste ras wat er is, prachtige dieren. Heb ze zelf gehad, maar voor mij geen Dobermann meer. Ontzettend veel gezondheidsproblemen en gedragsproblemen. Angstagressie, dominantieagressie en type: overal bangig voor zijn de meest voorkomende.

De hond + link van Colonel Cajo is de hond van een vriend van mij, hij heeft zich er inderdaad lang in verdiept en een hond van 'ver' moeten halen omdat het gros van de Dobers niet geschikt is voor het serieuze IPO werk, laat staan KNPV. Zijn hond doet het echt goed, maar die fokker heeft maar heel af en toe een nest en verkoopt alleen aan hondensporters(en dan nog kreeg hij er 1 uit Cajo's nest terug wegens 'gedrags'problemen).

Mensen willen tegenwoordig het liefst een stoere Dober met het innerlijk van en labrador waardoor er met verkeerde karaktereigenschappen wordt gefokt. In elk ras zijn wel dingen die in de doofpot worden gestopt, maar ik vind het bij de dobers ongekend hoog. Er wordt rustig gefokt met honden met gezondheidsproblemen die niet in verplichte lijst staan van de rasvereniging. Maar dat auto-imuunprobleem is toch niet erg?? Gewoon elke dag een pilletje en dan hebben ze nergens last van :hmmm:

Dus wil je een gezond exemplaar die fysiek en mentaal goed in elkaar zit.... veel succes met zoeken :wink:
Gimmick
Zeer actief

Pfff ik denk niet dat dat.m dan gaat worden.
Ik vind wat pit in een hond wel leuk maar het moet wel een gezonde hond zijn.
We hebben nog even de tijd om ons te orienteren. Op wat we willen.

Mijn vriend haakt ook wat af na de verhalen over de gezondheid.
Hij kwam aan met een bouvier. Of dat dan niet iets is...
Gimmick
Zeer actief

Nanna schreef:
Gimmick schreef: Hij kwam aan met een bouvier. Of dat dan niet iets is...
Hoezo een Bouvier dan? Hou wel rekening met pittige trimrekeningen. Met een baard waar een vol theekopje water in hangt nadat ie gedronken heeft. En, en dat is heel persoonlijk, ik kan niet tegen die lucht. Ik vind alle Bouviers stinken. Maar dat ligt geheel bij mij ;-)
Ja ik ben daar ook nog niet over uit. Die trimrekeningen interesseren me niks dat betaal ik met liefde...
maar ik weet zga niks over een bouvier
en gelukkig heb ik 90% van de raskeuze in handen aangezien vriendlief niks anders wil dan een stafford en hij al niks doet met de honden die we nu hebben dus laat staan met nog een stafford :schrik:

Ik wil een leuke sport hond, reu, middelmaat tot groot, geen hondagressie en wat baasgericht... liefste ruw of kortharig... en ik hou wel van een wat "stoere" hond...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Gimmick schreef: Hij kwam aan met een bouvier. Of dat dan niet iets is...
Hoezo een Bouvier dan? Hou wel rekening met pittige trimrekeningen. Met een baard waar een vol theekopje water in hangt nadat ie gedronken heeft. En, en dat is heel persoonlijk, ik kan niet tegen die lucht. Ik vind alle Bouviers stinken. Maar dat ligt geheel bij mij ;-)
Whaha wat erg, ik deel de mening wel een beetje. Maar goed ik kwam nog wel eens bij een bouvier fokster. De honden qua karakter spreken me wel aan, maar de vachtverzorging en die baarden en die lucht :ugh:
blondie
Zeer actief

Er loopt hier trouwens een pracht exemplaar Dobermann, en tijdens het weekend weg kwam ik ook een beauty tegen, maar die liep een beetje vreemd. Twee om twee met de poten, het leek me niet geheel gezond.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Er loopt hier een Bouvier in het bos en die heb ik nog nooit geroken, en mijn neus werkt toch heel erg goed.

Het is alleen een flink uit de kluiten gewassen hond. Tenminste hij is heel groot omdat hij vier lange poten heeft. Verder is hij ook erg slank, dacht eerst dat het geen Bouvier was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Een zwarte Russische terrier of een Riessen Schnauzer?

of een Briard?
blondie
Zeer actief

Beauceron niets voor je?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bouvier krijgt ook steeds meer gezondheidsproblemen en ja de meeste kunnen stinken als een otter en bunzing samen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

wolvster schreef:Een zwarte Russische terrier of een Riessen Schnauzer?

of een Briard?

Nee, ik heb aan de eigenaar gevraagd wat voor ras het was en die zei dat het een Bouvier was.

Maar ik vind hem inderdaad meer op een Russische Terriër lijken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gimmick
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Bouvier krijgt ook steeds meer gezondheidsproblemen en ja de meeste kunnen stinken als een otter en bunzing samen.
Oh als ik m dat meld dan haakt hij af op de bouvier :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gimmick schreef:
bouvierpoedel schreef:Bouvier krijgt ook steeds meer gezondheidsproblemen en ja de meeste kunnen stinken als een otter en bunzing samen.
Oh als ik m dat meld dan haakt hij af op de bouvier :LOL:
Ben de mijne net aan het kammen/borstelen en je wilt niet weten wat een lucht die ondervacht vasthoud. Over de sik/baard maar te zwijgen. :schrik: :schrik:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gimmick
Zeer actief

waar komt dat dan vandaan?!
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Een Riezenschnauzer of Beauceron zou inderdaad wel kunnen passen.
Of misschien een Hollandse Herder ruwhaar? Ik vind ze spuuglelijk, maar smaken verschillen en hun karakter is wel leuk.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De bouvier van mijn oude buurvrouw stonk ook verschrikkelijk. Hij had ook vachtproblemen. Ben niet snel vies van honden maar deze aaien durfde ik gewoonweg echt niet :blauwoog:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

GrethavW schreef:Een Riezenschnauzer of Beauceron zou inderdaad wel kunnen passen.
Of misschien een Hollandse Herder ruwhaar? Ik vind ze spuuglelijk, maar smaken verschillen en hun karakter is wel leuk.

Oh nee die vind ik echt niet mooi. :neenee:
Ik zal me eens verder gaan verdiepen in de Beauceron. Ken het ras een beetje. Wel hele gevoelige honden volgens mij of niet
Een Riezenschnauzer.... hmmmz die ken ik niet zo goed. Ken ook persoonlijk geen mensen die een schnauzer (gehad) hebben.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Heb je weer even genoeg om in te lezen. :lees: :W:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

GrethavW schreef:Heb je weer even genoeg om in te lezen. :lees: :W:

Nou absoluut. heb ook nog wel een jaar of 3 voordat er hier eens een pupje gaat komen. Dus tijd zat.
Ik heb natuurlijk ook nog 2 andere honden waar rekening mee moet worden gehouden.
Het moet passen...
Hendrikjan
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Hendrikjan »

Wij hebben ooit overwogen om een Dober te nemen. Na enig onderzoek in afstamming,gezondheid etc kwamen wij erachter dat binnen de Dober`s wel heel veel kanker voorkomt [en met name in de werklijnen].

Het blijven wel prachtige honden.
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

Gimmick schreef:
GrethavW schreef:Een Riezenschnauzer of Beauceron zou inderdaad wel kunnen passen.

Oh nee die vind ik echt niet mooi. :neenee:
Ik zal me eens verder gaan verdiepen in de Beauceron. Ken het ras een beetje. Wel hele gevoelige honden volgens mij of niet
Een Riezenschnauzer.... hmmmz die ken ik niet zo goed. Ken ook persoonlijk geen mensen die een schnauzer (gehad) hebben.

De mijne is in ieder geval geweldig..
Zeer veelzijdig, ik train IPO met hem, loop veel shows met hem en is een geweldige vrolijke blije hond, die toch op zijn tijd ook waaks kan zijn.
Als je meer wilt weten. Laat maar horen!
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik wel eens kennis willen maken met je mooie reu!
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Op deze verening wordt er veel met de dobermann IPO getraind zeer veel kennis over het ras is daar aanwezig
weet zeker dat ze kunnen helpen naar de zoektocht.

http://www.hsvdeommelanden.nl/de_leden.htm

Kennel

www.fivelborgh.nl/Welkom_fivelborgh.html
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”