Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenopvang vs. intacte reu

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Hondenopvang vs. intacte reu

Ongelezen bericht door Manu »

:boos:

Wat lastig!
Nu redden we het opzich wel, Jonathan neemt de honden dan wel mee naar kantoor of komt 's middags even terug om ze uit te laten.
Maar echt leuk is het niet voor ze.

Nu zouden we graag 2/3 dagen in de week iemand of iets willen vinden waar ze wat meer aandacht krijgen overdag en lekker op pad gaan of kunnen ravotten.
Een uitlaatservice zou ook nog een optie zijn.

Maar.. ik kan geen professioneel bedrijf vinden dat intacte reuen toe laat..
Manu is over het algemeen een vriendelijke reu en conflictvermijdend. Nu moet ik wel bekennen dat hij wel eens wil patsen, vaak druipt hij dan wel weer af. Dingen als bestijgen, grommen, keer op keer terugkomen om een punt te maken, doet hij niet. Meestal eindigt het in een spelbuiging van hem, of gewoon weglopen, en heel zelden dat de ander besluit af te druipen.

Omdat ze met zijn tweeën zijn, vind ik particulier niet zo'n fijn idee. Ze mogen absoluut niet los lopen en Manu kan nog wel eens exploderen aan de riem.
Hij luistert heel goed, maar bij het passeren van een andere hond wil hij wel eens ineens naar voren springen. Dat is het wel, eigenlijk.
Nuja, daar sta ik ook wel voor open, maar ze zijn natuurlijk wel met zijn tweeën.

Ik breng ze liever ergens naar toe zodat mensen niet in ons huis hoeven te komen met het gevaar dat Uma eens de deur uit glipt.
Uma zou eventueel nog naar Lobbes Katwijk kunnen. Maar dan zit Manu weer alleen. Terwijl ik Uma heb gehouden omdat ze dan lekker samen zijn ipv alleen :mrgreen:

Wie oh wie weet iets in omgeving Den Haag, Wassenaar, Katwijk of Noordwijk (ik kan ze namelijk ook op weg naar werk weg brengen) waar ze intacte reuen toe laten?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hondenopvang vs. intacte reu

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb Akira eens een dagdeel in het asiel dat een dagopvang heeft gedaan. Zag er prima uit allemaal en ontsnappen is zelf voor Houdini onmogelijk. Voor haar was het niets omdat ze alleen maar aan het gillen was maar misschien vinden zij het wel leuk. Was asiel op de Lozerlaan maar weet niet of andere asiels dat ook hebben.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Manu

Heavy schreef:Hoe deed je dat eerder dan ?
Mijn moeder en zusje pasten altijd op ;) 2 dagen in de week lekker bij hen thuis en de rest van de dagen werden ze tussendoor uitgelaten.
Tiny schreef:Ik heb Akira eens een dagdeel in het asiel dat een dagopvang heeft gedaan. Zag er prima uit allemaal en ontsnappen is zelf voor Houdini onmogelijk. Voor haar was het niets omdat ze alleen maar aan het gillen was maar misschien vinden zij het wel leuk. Was asiel op de Lozerlaan maar weet niet of andere asiels dat ook hebben.
Ah daar ga ik eens naar kijken, aan de asiels had ik nog niet gedacht. Ze zijn niet zo moeilijk gelukkig, alleen gaat ook prima maar ik vind het zo saai voor ze. Alleen een uitlaatronde tussen de middag. Ik zou graag 2 dagen houden dat ze tussen de mensen of andere honden zitten.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

In een pensionkennel of asielkennel is iets wat je heel goed moet overwegen, want het is over het algemeen niet zo heel erg prettig voor een hond, erg stressvol, vermoeiend en lawaaierig. Het is meer een plek waar je ze laat als het niet anders kan, maar niet voor hun plezier. En ze zitten zeker niet tussen de mensen en niet op een positieve manier tussen de honden. Er is wel verschil tussen de ouderwetse kennels (asiel + pension) met kleine kennelruimtes, waar ze weinig kunnen zien en er geen verrijking is en de modernere variant, waar genoeg personeel is en men snapt dat de honden wat meer willen dan bestaan.

Ik ben geen fan.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

DebbieZ schreef:In een pensionkennel of asielkennel is iets wat je heel goed moet overwegen, want het is over het algemeen niet zo heel erg prettig voor een hond, erg stressvol, vermoeiend en lawaaierig. Het is meer een plek waar je ze laat als het niet anders kan, maar niet voor hun plezier. En ze zitten zeker niet tussen de mensen en niet op een positieve manier tussen de honden. Er is wel verschil tussen de ouderwetse kennels (asiel + pension) met kleine kennelruimtes, waar ze weinig kunnen zien en er geen verrijking is en de modernere variant, waar genoeg personeel is en men snapt dat de honden wat meer willen dan bestaan.

Ik ben geen fan.

Ik wel, voor mijn ene hond. Die vond het geweldig.
Maar dat is dan wel een opvang waarbij ze op speelterreinen lopen met toestellen, een hoop verrijking en personeel.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Manu schreef:
Heavy schreef:Hoe deed je dat eerder dan ?
Mijn moeder en zusje pasten altijd op ;) 2 dagen in de week lekker bij hen thuis en de rest van de dagen werden ze tussendoor uitgelaten.
Tiny schreef:Ik heb Akira eens een dagdeel in het asiel dat een dagopvang heeft gedaan. Zag er prima uit allemaal en ontsnappen is zelf voor Houdini onmogelijk. Voor haar was het niets omdat ze alleen maar aan het gillen was maar misschien vinden zij het wel leuk. Was asiel op de Lozerlaan maar weet niet of andere asiels dat ook hebben.
Ah daar ga ik eens naar kijken, aan de asiels had ik nog niet gedacht. Ze zijn niet zo moeilijk gelukkig, alleen gaat ook prima maar ik vind het zo saai voor ze. Alleen een uitlaatronde tussen de middag. Ik zou graag 2 dagen houden dat ze tussen de mensen of andere honden zitten.
Even een linkje met het hoe en wat http://www.haagsdierencentrum.nl/dagopvang
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Manu

DebbieZ schreef:In een pensionkennel of asielkennel is iets wat je heel goed moet overwegen, want het is over het algemeen niet zo heel erg prettig voor een hond, erg stressvol, vermoeiend en lawaaierig. Het is meer een plek waar je ze laat als het niet anders kan, maar niet voor hun plezier. En ze zitten zeker niet tussen de mensen en niet op een positieve manier tussen de honden. Er is wel verschil tussen de ouderwetse kennels (asiel + pension) met kleine kennelruimtes, waar ze weinig kunnen zien en er geen verrijking is en de modernere variant, waar genoeg personeel is en men snapt dat de honden wat meer willen dan bestaan.

Ik ben geen fan.
Nee dat snap ik, ik zoek eigenlijk naar een pension waar ze niet in een kennel zitten.
Zo vind ik Lobbes een heel fijne plek, http://www.uitlaatservicelobbes.nl/lobbes/ . Vooral Manu wordt ongelukkig van drukte, blaffende honden vindt hij vreselijk. Dus dat wil ik hem niet aan doen. Uma is daarin wat makkelijker.
Heavy schreef::oohja: ohja je bent verhuisd . Vind jij het saai of vinden ze het zelf ook saai ? Slopen of joelen ze of zijn ze gewoon rustig ? Als ze tussen de middag worden uitgelaten en je gaat na het werk een lange wandeling maken is er toch niks aan de hand :wink:
Euhh.. ik :mrgreen:
Ze doen niks, ze slapen. Uma wil nog wel eens gaan waken als we weg zijn maar dat is het. Ik ga ook alleen de deur uit als ze relaxt hun eigen ding aan het doen zijn. Slapen, of er een beetje bij liggen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Als het een gevoelskwestie is, kan je misschien ook zorgen voor wat meer afleiding in huis. Finn gaat 2 ochtenden per week naar de uitlaatservice, de andere dagen kom ik tussendoor thuis voor aandacht/wandeling. Meestal vul ik die dagen een kong en heb nu ook een balletje waar hij gek van is en ik koekjes in kan doen. Daar doe ik dan een paar kleintjes in die er zeker uitkomen en een of twee grote die er bijna niet vanzelf uitgaan, maar ervoor zorgen dat hij even bezig is. Andere keren verstop ik door de woonkamer en gang wat kleine snoepjes zodat hij kan gaan zoeken als ik weg ben of ik stop wat voertjes in een doos. Zijn die voertjes op dan kan hij nog de doos slopen als hij wil :wink: Of ik gooi z'n brokken door de kamer. Allemaal dingetjes zodat hij even bezig is als ik weg ben. Niet dat hij daar een aantal uur zoet mee is, maar het is beter dan een paar uurtjes alleen slapen denk ik dan maar. Ik weet alleen niet hoe dat werkt met 2 honden. Al hebben die natuurlijk ook al wat aan elkaar.

Wat raar dat een volle reu niet welkom is eigenlijk :denken: De ene volle reu is toch niet hetzelfde als de ander. Teven kunnen ook bitches zijn met andere honden, maar dat mag dan wel? Je kan niet langsgaan met Manu om te kijken of het werkt, een keertje op proef?
Manu

veertje schreef:Als het een gevoelskwestie is, kan je misschien ook zorgen voor wat meer afleiding in huis. Finn gaat 2 ochtenden per week naar de uitlaatservice, de andere dagen kom ik tussendoor thuis voor aandacht/wandeling. Meestal vul ik die dagen een kong en heb nu ook een balletje waar hij gek van is en ik koekjes in kan doen. Daar doe ik dan een paar kleintjes in die er zeker uitkomen en een of twee grote die er bijna niet vanzelf uitgaan, maar ervoor zorgen dat hij even bezig is. Andere keren verstop ik door de woonkamer en gang wat kleine snoepjes zodat hij kan gaan zoeken als ik weg ben of ik stop wat voertjes in een doos. Zijn die voertjes op dan kan hij nog de doos slopen als hij wil :wink: Of ik gooi z'n brokken door de kamer. Allemaal dingetjes zodat hij even bezig is als ik weg ben. Niet dat hij daar een aantal uur zoet mee is, maar het is beter dan een paar uurtjes alleen slapen denk ik dan maar. Ik weet alleen niet hoe dat werkt met 2 honden. Al hebben die natuurlijk ook al wat aan elkaar.

Wat raar dat een volle reu niet welkom is eigenlijk :denken: De ene volle reu is toch niet hetzelfde als de ander. Teven kunnen ook bitches zijn met andere honden, maar dat mag dan wel? Je kan niet langsgaan met Manu om te kijken of het werkt, een keertje op proef?
Heb ik geprobeerd maar dat willen ze echt niet.. Zo jammer, want het zou ideaal zijn voor ze.

Ik doe wat jij schrijft ook inderdaad, op de doos na.
Die verrekte plofkop pakt de voerbal en laat het 3x hard stuiteren zodat alles er binnen 2 minuten uit valt :boos: Koekjes verstoppen deed ik gewoon in huis, maar ik heb nu wel een idee om bekers te gebruiken. Wie weet is het dan wat moeilijker. En op een of andere manier gooi ik altijd een brokje tussen Uma haar ogen als ik een hand de kamer in smijt :jank: :mrgreen:
Maar goed, ik denk dat ik me wat te druk maak haha. Misschien hebben ze het zo inderdaad ook wel prima naar hun zin. Ze kunnen wel lekker bij slapen natuurlijk. Ik onderneem normaal gesproken vrij veel met ze namelijk. Step, fiets of een goede wandeling met heel veel luchtjes onderweg.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Ik ben geen fan.
dat ligt aan de hond. lola vond het dierenmishandeling. sam vindt het geweldig
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Als ik lees wat je allemaal met ze doet buiten je werk om, dan denk ik dat ze prima overdag gewoon samen thuis kunnen zijn, als er tussen de middag iemand komt om ze uit te laten en eventueel voor 's middags iets te kluiven of zo te geven. De honden kunnen als ze willen met elkaar spelen, en zullen wel veel slapen ook.
Ik ben hier zelf erg veel thuis maar de helft van de tijd liggen de honden gewoon te maffen en geef ik ze ook gerust een aantal uren achter elkaar geen aandacht. Dat trekken ze prima hoor. :wink:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manu schreef:Ik doe wat jij schrijft ook inderdaad, op de doos na.
Die verrekte plofkop pakt de voerbal en laat het 3x hard stuiteren zodat alles er binnen 2 minuten uit valt :boos:
Welke voerbal heb je? Ik heb de kong wobbler (die ken je wel neem ik aan?) en de kibble nibble
Afbeelding

Ze zijn allebei te makkelijk voor kleine brokjes, maar ik ben niet voor één gat te vangen :pffff: . Ik heb er standaard grotere koekjes inzitten die er niet uitkunnen en proppen krantenpapier en zo moeten ze er echt wat voor doen om de gewone brokjes eruit te krijgen (het stuitert er dan ook echt niet binnen twee minuten uit) :mrgreen: . Er zitten eigenlijk altijd nog wel wat kleine brokjes in die ze er niet uitgekregen hebben (zo af en toe proberen ze het weer een tijdje en dan valt er weer eens eentje uit), dus wat mij betreft ideaal.
Hier is het altijd voldaan slapen na zo hard gewerkt te hebben :slaap2: .
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Manu schreef:
veertje schreef:Als het een gevoelskwestie is, kan je misschien ook zorgen voor wat meer afleiding in huis. Finn gaat 2 ochtenden per week naar de uitlaatservice, de andere dagen kom ik tussendoor thuis voor aandacht/wandeling. Meestal vul ik die dagen een kong en heb nu ook een balletje waar hij gek van is en ik koekjes in kan doen. Daar doe ik dan een paar kleintjes in die er zeker uitkomen en een of twee grote die er bijna niet vanzelf uitgaan, maar ervoor zorgen dat hij even bezig is. Andere keren verstop ik door de woonkamer en gang wat kleine snoepjes zodat hij kan gaan zoeken als ik weg ben of ik stop wat voertjes in een doos. Zijn die voertjes op dan kan hij nog de doos slopen als hij wil :wink: Of ik gooi z'n brokken door de kamer. Allemaal dingetjes zodat hij even bezig is als ik weg ben. Niet dat hij daar een aantal uur zoet mee is, maar het is beter dan een paar uurtjes alleen slapen denk ik dan maar. Ik weet alleen niet hoe dat werkt met 2 honden. Al hebben die natuurlijk ook al wat aan elkaar.

Heb ik geprobeerd maar dat willen ze echt niet.. Zo jammer, want het zou ideaal zijn voor ze.

Ik doe wat jij schrijft ook inderdaad, op de doos na.
Die verrekte plofkop pakt de voerbal en laat het 3x hard stuiteren zodat alles er binnen 2 minuten uit valt :boos: Koekjes verstoppen deed ik gewoon in huis, maar ik heb nu wel een idee om bekers te gebruiken. Wie weet is het dan wat moeilijker. En op een of andere manier gooi ik altijd een brokje tussen Uma haar ogen als ik een hand de kamer in smijt :jank: :mrgreen:
Maar goed, ik denk dat ik me wat te druk maak haha. Misschien hebben ze het zo inderdaad ook wel prima naar hun zin. Ze kunnen wel lekker bij slapen natuurlijk. Ik onderneem normaal gesproken vrij veel met ze namelijk. Step, fiets of een goede wandeling met heel veel luchtjes onderweg.
Ik heb deze ipv een voerbal:
Afbeelding

Grinz bal

Maakt niet zoveel lawaai als die voerballen van hard plastic en doordat ze flexibel zijn passen er grotere formaten koekjes in die er niet zomaar uitvallen. In het formaat van Finn komt een frolic (jumbo versie) er niet makkelijk uit, dus meestal zitten die er nog in als ik thuis kom. Dan gaat hij er later weer mee verder. Ik vind ze ook verrassend sterk, want Finn knauwt er echt veel op, maar nog geen schade.

En waarschijnlijk maak je je inderdaad te druk. Toen ik een ochtendje thuis moest werken omdat er iets geleverd zou worden, heb ik Finn niet gehoord of gezien, die lag rustig te slapen. Je doet er toch genoeg mee, dus kunnen ze overdag lekker luieren terwijl de baas geld verdient om ze te eten te geven. Wat een vreselijk leven :mrgreen:

@Zamunda: Dat lijkt me ook een leuke :D
Manu

Zamunda schreef:
Manu schreef:Ik doe wat jij schrijft ook inderdaad, op de doos na.
Die verrekte plofkop pakt de voerbal en laat het 3x hard stuiteren zodat alles er binnen 2 minuten uit valt :boos:
Welke voerbal heb je? Ik heb de kong wobbler (die ken je wel neem ik aan?) en de kibble nibble
Afbeelding
Die Kong Wobbler is dat ding waar ze tegenaan moeten meppen geloof ik toch?
De Kibble Nibble ken ik niet. Ik heb zo'n simpele:
Afbeelding

Ik stop er brokken in van Natural Health, zijn toch best groot maar Manu pakt die bal in zijn bek en laat het hard stuiteren waardoor alles eruit valt :hmmm: Slimme man.
Maar hier kan ik geen krantenpapier in doen, die opening is heel klein. Die Wobbler kun je opendraaien geloof ik.
Net als die intelligentiespellen, Manu ramt gewoon net zo lang met die dikke poten tegen die hendeltjes tot het hele bord om valt en hij alle snoepjes kan pakken :cheer: Uma neemt dat initiatief nog niet, die is weer verzot op een gevulde Kong terwijl Manu dat weer saai vindt.

Die Wobbler ga ik zo even halen, is wel wat om te proberen :ok:

Grinz bal heb ik ook maar die opening is zo groot :scratch:
Ik kan wel een kleinere maat nemen maar dan ben ik bang dat Manu het eens in slikt. Die stuitert dat ding ook altijd de hele kamer door, hij vindt het wel echt een leuke bal! Blijft drijven ook :D
Zamunda
Zeer actief

Manu schreef:Die Kong Wobbler is dat ding waar ze tegenaan moeten meppen geloof ik toch?
Klopt en die kan echt veel hebben, Lais mept het ding fantiek de hele kamer door.
Manu schreef: De Kibble Nibble ken ik niet. Ik heb zo'n simpele: http://www.guppy.nl/18784-thickbox_defa ... r-10cm.jpg
Euh ja... is leuk hoor maar dan inderdaad voor twee minuten :LOL: .

Die Wobbler kun je opendraaien geloof ik.
Net als die intelligentiespellen, Manu ramt gewoon net zo lang met die dikke poten tegen die hendeltjes tot het hele bord om valt en hij alle snoepjes kan pakken :cheer:
Die draai je open inderdaad, net als die paarse van mij. Maar het voordeel van de wobbler vind ik dat je die heel stevig dicht kunt draaien (kost je dan wel weer moeite om 'm open te krijgen :tongue: ) en dat is nodig als je hond er flink mee in de rondte mept :engel: . Die paarse kun je tot een bepaald punt dichtdraaien en dan klikt ie zeg maar, die draait daardoor weleens open tijdens het rollen.

Die Wobbler ga ik zo even halen, is wel wat om te proberen :ok:
Manu weet niet wat 'm overkomt straks als dat ding na twee minuten nog niet leeg is :mrgreen: .
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

Je zou eens contact kunnen opnemen met http://www.dogtalk-cursussen.nl/.

Zij zitten sinds kort ook in Wassenaar, weet niet of ze daar ook uitlaat doen.
Ik heb mijn honden met gebruiksaanwijzing met een gerust hart aan ze meegegeven.
Cooper is gecastreerd dus of ze beleid hebben t.a.v. intacte reuen weet ik niet.
(Uma kennen ze al :mrgreen: , ik had hen het bericht van haar vermissing gestuurd met het verzoek dat te verspreiden).
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Opzich snap ik hun uitgangspunt. Je moet intacte reuen weigeren, of loopse teven. Als je beide wilt op kunnen vangen, zul je wel een goed plan moeten hebben om te voorkomen dat er honden op de verkeerde plek belanden of onrust ontstaat.

Wat een LUXE probleem heb je, met weer 2 honden :engel: Ik vind het voor mezelf overigens geen probleem om honden alleen achter te laten, als ze er zelf ook oké mee zijn. Als ik thuis ben, ligt Mayke ook standaard te maffen als er genoeg leuks te beleven is tijdens de wandelingen.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Paisley schreef:Opzich snap ik hun uitgangspunt. Je moet intacte reuen weigeren, of loopse teven. Als je beide wilt op kunnen vangen, zul je wel een goed plan moeten hebben om te voorkomen dat er honden op de verkeerde plek belanden of onrust ontstaat.

Wat een LUXE probleem heb je, met weer 2 honden :engel: Ik vind het voor mezelf overigens geen probleem om honden alleen achter te laten, als ze er zelf ook oké mee zijn. Als ik thuis ben, ligt Mayke ook standaard te maffen als er genoeg leuks te beleven is tijdens de wandelingen.
Ja inderdaad. Honden, ja zelfs Border Collies hoeven niet steeds geëntertaind te worden. Soms heb ik het idee dat ze het zelfs irritant vinden als ik extra vrij heb.... weg alle rust haha. Kijken ze me echt eens aan van: Kan jij niet ff rustig zitten ofzo? :roll:

En ja zelfs ik zeg: je kan ook te veel willen voor je honden....

Hier overigens geen problemen gehad met een intacte reu. Iedereen wil Kay opvangen. Meer problemen met een teef die niks wil en die iedereen onderschat...
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou denk ik toch kiezen voor alleen laten thuis.
Ze hebben elkaar, en een dagopvang brengt ook vaak wel weet stress met zich mee, lijkt me ook zeker voor Uma wel wat pittig.
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Ik heb een juweel van een uitlaatster via https://www.hondenoppas.nl

De 2 dagen dat ik 9 uur van huis ben komt ze halverwege de dag om zo'n anderhalf uur met Ted te wandelen en te fietsen, soms komen ze zelfs even op bezoek op m'n werk. Op zaterdag ben ik 12 uur weg en dan komt ze Ted 's ochtends halen en 's avonds weer brengen, ze heeft zelf 2 honden en een opvanger en het is een lekker roedeltje samen. Toen ik onlangs een moeilijke nieuwe hond had is ze zelfs 3 keer op een dag gekomen en heeft het hoofd heel koel gehouden in een crisis-situatie.
Deze Nynke is een absoluut lot uit de loterij want ze is echt heel erg goed met honden en helpt mij ook met eventuele opvoedkwesties met Ted. Kost me 40 euro in de week en ze is het dubbel en dwars waard.
Je moet er maar net zo eentje treffen, er zitten ook een hoop oliebollen op die site natuurlijk maar met een beetje geluk is er ook een Haagse Nynke.

Ondanks dat Teddy vrij makkelijk en sociaal etc is vind ik dit persoonlijk een veel fijnere optie dan een HUS, lijkt me helemaal gezien de laatste paar weken een fijn idee als je iemand vind die maar op 2 honden hoeft te letten ipv 10 en die je helemaal "op maat" kan instrueren wat wel en niet kan.
Afbeelding
Manu

Apple schreef:Ik zou denk ik toch kiezen voor alleen laten thuis.
Ze hebben elkaar, en een dagopvang brengt ook vaak wel weet stress met zich mee, lijkt me ook zeker voor Uma wel wat pittig.
Uma is dol op honden en voelt zich juist heel fijn in een roedel. Ze gaan natuurlijk niet naar zomaar een opvang. Ik maak me minder druk om Uma eigenlijk, meer om Manu.
Uma krijgt alleen stress van veel mensen ;)

Die Wobbler is een groot succes! :cheer:
Manu

Ted en Harry schreef:Ik heb een juweel van een uitlaatster via https://www.hondenoppas.nl

De 2 dagen dat ik 9 uur van huis ben komt ze halverwege de dag om zo'n anderhalf uur met Ted te wandelen en te fietsen, soms komen ze zelfs even op bezoek op m'n werk. Op zaterdag ben ik 12 uur weg en dan komt ze Ted 's ochtends halen en 's avonds weer brengen, ze heeft zelf 2 honden en een opvanger en het is een lekker roedeltje samen. Toen ik onlangs een moeilijke nieuwe hond had is ze zelfs 3 keer op een dag gekomen en heeft het hoofd heel koel gehouden in een crisis-situatie.
Deze Nynke is een absoluut lot uit de loterij want ze is echt heel erg goed met honden en helpt mij ook met eventuele opvoedkwesties met Ted. Kost me 40 euro in de week en ze is het dubbel en dwars waard.
Je moet er maar net zo eentje treffen, er zitten ook een hoop oliebollen op die site natuurlijk maar met een beetje geluk is er ook een Haagse Nynke.

Ondanks dat Teddy vrij makkelijk en sociaal etc is vind ik dit persoonlijk een veel fijnere optie dan een HUS, lijkt me helemaal gezien de laatste paar weken een fijn idee als je iemand vind die maar op 2 honden hoeft te letten ipv 10 en die je helemaal "op maat" kan instrueren wat wel en niet kan.
Wauw dat klinkt geweldig!
Ik heb me daar ook ingeschreven :)

Zeker met Uma nu ben ik heel kritisch :mrgreen:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris is als intacte reu gelukkig wel op verschillende plekken welkom. Meeste geven wel aan geen intacte reuen te willen hebben, maar als ik belde gaven ze bijna allemaal aan dat er wel mogelijkheden waren. Dus als je iets tegenkomt wat je echt ideaal lijkt, gewoon eens bellen! Als je eens langs kunt gaan met Manu dan kunnen ze zien wat voor hond het is.
Met Morris durfden ze het ook wel aan. Die is ook niet echt moeilijk met andere honden. Met loopse teven is het inderdaad dan even opletten. Maar dat hoeft ook geen problemen te geven. Iedereen weet nu wel dat Morris niet 'geholpen' is dus als er een loopse teef is dan zetten ze die twee niet bij elkaar. Moeilijker dan dat is het niet.

Heb alles hier in de buurt bekeken en uiteindelijk heb ik nu gekozen voor een dagopvang bij een asiel. Er wordt daar goed gekeken naar wie bij wie kan, het wordt niet zomaar allemaal bij elkaar gegooid. Hij zit de hele dag in een roedel op een veld. Of met slecht weer zit hij binnen op een speelplaats. Veel menselijke aandacht ook. Wordt met ze gespeeld, geknuffeld etc.
Morris heeft daar echt zijn vrienden. Hij gaat er heel graag naartoe. Zit ie weer met een roedel leuke teven of zo :engel: hij vermaakt zich prima :mrgreen:
In de kennel hoeft hij niet. Dat wil hij ook niet. Dus als ik hem voor openingstijden breng mag ik hem vast op een speelveld zetten. Hoef ik hem niet in een kennel te zetten. En als ik hem eens laat ophaal (zoals bijvoorbeeld vandaag) dan zit hij lekker bij de honden van de eigenaar in huis ipv in de kennel waar hij zo'n hekel aan heeft.
Dagopvang bij een asiel kan dus wel heel goed zijn. Ik ben er echt superblij mee. 1 of 2x per week mag hij er een dagje spelen. Hij is inmiddels wel oud genoeg om overdag alleen thuis te kunnen zijn, zou dat best zo vaak kunnen, maar hij heeft het er zo naar zijn zin dat ik het ook blijf doen. Hij is echt 10x liever bij de opvang dan alleen thuis.
Nu wissel ik het mooi af. Vandaag dagje opvang, dan morgen alleen thuis. Dan ligt hij ook de hele dag lekker tevreden te slapen.

Ben ook wel bij asiels geweest waar de dagopvanghonden inderdaad de hele dag in de kennel moesten zitten. En dan hadden ze wel 'een stagiaire' die de honden even moe moest maken... daar zou ik Morris dus weer niet naartoe brengen. Daar zie ik echt de meerwaarde niet van in. Dan kan hij beter hier overdag liggen slapen en maak ik hem na het werk zelf wel moe!

Particuliere opvang heb ik ook gehad. Maar dat zou ik met Uma toch wel wat eng vinden. Dan moet je al iemand vinden die alleen Uma en Manu heeft en niet nog tig honden heeft rondlopen. En moet je iemand echt kunnen vertrouwen.
Dan is het verder wel ideaal. Qua flexibiliteit met halen en brengen vond ik particulier wel makkelijk.

Hoop dat je een geschikte opvang vindt!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Manu schreef:
Uma is dol op honden en voelt zich juist heel fijn in een roedel. Ze gaan natuurlijk niet naar zomaar een opvang. Ik maak me minder druk om Uma eigenlijk, meer om Manu.

Apple vind honden ook leuk, maar in een kennel van een dagopvang weet ik zeker dat ze gek zou worden met alle prikkels.
Ik weet niet of je daar naar op zoek was?
Want in een grote roedel waarbij alles samen loopt, is een intacte reu dan weer vaak niet zo'n goed plan. :mrgreen:
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Of je nou een intacte reu of een gecastreerde reu hebt die patst, dat maakt vrij weinig uit. Ze hebben de optie tussen aanpakken of afdruipen. Als ze allebei niet afdruipen, moet je ze niet bij elkaar zetten. Daar heeft niemand wat aan.

Als je op die manier logisch nadenkt, hoeft een intacte reu echt niet lastig te zijn als opvang zijnde.
Als je echter een kleinschalige dagopvang en niet zo veel kennels en/of velden ter beschikking hebt, snap ik het wel.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Manu schreef:Die Wobbler is een groot succes! :cheer:
Leuk :ok: .
Manu

Apple schreef:
Manu schreef:

Apple vind honden ook leuk, maar in een kennel van een dagopvang weet ik zeker dat ze gek zou worden met alle prikkels.
Ik weet niet of je daar naar op zoek was?
Want in een grote roedel waarbij alles samen loopt, is een intacte reu dan weer vaak niet zo'n goed plan. :mrgreen:
Nee staat ook in het topic, ik wil geen kennels. Dan laat ik ze liever thuis.
In een grote roedel heb je toch juist meer kans dat het goed gaat dan in een kleine? Het is een makke beer. Ik zie castraten die meer patsen dan hij. Hij doet het ook niet bij elke reu en als je hem roept komt hij terug.
Hij is heel kalm en keurig thuis in hondentaal, meestal eindigt het dus in een spelbuiging of weglopen.
Manu

Heavy schreef:Het voordeel van een castraat is dat ze ermee weg komen omdatze zonder ballen niet serieus genomen worden door een intacte reu :wink:
Dat is wat ik zie bij Jip .
Hmm, ik heb het er eens over gehad met mijn dierenarts en ook zij zegt dat zolang het medisch niet nodig is, je het beter kunt laten.
Helemaal als ik zijn karakter zo prima vind. Dat hij af en toe wat patst en staat te klappertanden, so be it. Als dat het is..

We hebben waarschijnlijk wel een heel leuk adresje gevonden!
Dit weekend eens kennis maken :)
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Wat leuk Nikki! Hopelijk klikt het van beide kanten.

En mijn DA zegt het zelfde als die van jou. Als je er zelf geen last van hebt van wat klappertanden en veel markeren, lekker laten zitten. En qua patsen is Evert de castraat veel erger dan Freek. Nou ken ik Evert niet anders dan gecastreerd, maar daar hebben we in het contact met andere honden in het begin heel wat mee te stellen gehad. Nu wordt hij ouder en luistert een stuk beter, maar Freek is 1o keer makkelijker in het contact met andere reuen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:Het voordeel van een castraat is dat ze ermee weg komen omdatze zonder ballen niet serieus genomen worden door een intacte reu :wink:
Dat is wat ik zie bij Jip .
Of hij kan en niet meer met reuen en teven omdat teven hem dus niet meer als een kereltje zien.. en reuen en gewild rij-object
Ik zou hem ook zeker intact laten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”