Wat lastig!
Nu redden we het opzich wel, Jonathan neemt de honden dan wel mee naar kantoor of komt 's middags even terug om ze uit te laten.
Maar echt leuk is het niet voor ze.
Nu zouden we graag 2/3 dagen in de week iemand of iets willen vinden waar ze wat meer aandacht krijgen overdag en lekker op pad gaan of kunnen ravotten.
Een uitlaatservice zou ook nog een optie zijn.
Maar.. ik kan geen professioneel bedrijf vinden dat intacte reuen toe laat..
Manu is over het algemeen een vriendelijke reu en conflictvermijdend. Nu moet ik wel bekennen dat hij wel eens wil patsen, vaak druipt hij dan wel weer af. Dingen als bestijgen, grommen, keer op keer terugkomen om een punt te maken, doet hij niet. Meestal eindigt het in een spelbuiging van hem, of gewoon weglopen, en heel zelden dat de ander besluit af te druipen.
Omdat ze met zijn tweeën zijn, vind ik particulier niet zo'n fijn idee. Ze mogen absoluut niet los lopen en Manu kan nog wel eens exploderen aan de riem.
Hij luistert heel goed, maar bij het passeren van een andere hond wil hij wel eens ineens naar voren springen. Dat is het wel, eigenlijk.
Nuja, daar sta ik ook wel voor open, maar ze zijn natuurlijk wel met zijn tweeën.
Ik breng ze liever ergens naar toe zodat mensen niet in ons huis hoeven te komen met het gevaar dat Uma eens de deur uit glipt.
Uma zou eventueel nog naar Lobbes Katwijk kunnen. Maar dan zit Manu weer alleen. Terwijl ik Uma heb gehouden omdat ze dan lekker samen zijn ipv alleen
Wie oh wie weet iets in omgeving Den Haag, Wassenaar, Katwijk of Noordwijk (ik kan ze namelijk ook op weg naar werk weg brengen) waar ze intacte reuen toe laten?