Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door ranetje »

Op die foto ziet ze er ook al een stuk beter uit :ok:
Dat verwijderen van teken en het bad zodat de vacht er beter uit ziek maakt al een groot verschil.

Heerlijk dat ze er weer is Nikki en wat warm zoals Manu voor haar zorgt :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

O Uma meisje wat ben ik blij dat je weer lekker bij Manu bent!

:cheer: :cheer: :cheer:
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anke »

Hoe gaat het nu met jullie en Uma?
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Anke schreef:Hoe gaat het nu met jullie en Uma?
Goed, we zijn met zijn allen aan het bijkomen :D Dankjewel :J:
Laura-V
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden!
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Laura-V »

Wat een geweldig nieuws!

Ik had het eerder al gelezen, maar nog niet gereageerd.

Ik wil even zeggen dat ik echt bewondering heb voor jullie aanpak! Wat zijn jullie een doorzetters, kanjers, helden! :cheer:

Echt fantastisch! :D
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Fijn dat jullie weer een beetje bijkomen

En hoe zit het straks met loslaten?
Durf je dat wel weer aan ? Of kwam dit, als ik het goed begrepen heb, omdat iemand anders met haar liep en haar los deed.

Zou het bij jou ook gebeurt zijn denk je op dat moment? Of zou ze dichter bij jou blijven?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Manu

fenneke schreef:Fijn dat jullie weer een beetje bijkomen

En hoe zit het straks met loslaten?
Durf je dat wel weer aan ? Of kwam dit, als ik het goed begrepen heb, omdat iemand anders met haar liep en haar los deed.

Zou het bij jou ook gebeurt zijn denk je op dat moment? Of zou ze dichter bij jou blijven?
Los gaan we voorlopig even niet doen, al denk ik niet dat het gebeurd was in een situatie waarin wij haar normaal wel los lieten lopen.

Ik zal het verhaal vertellen tot in detail:

Mijn vriend vierde zijn verjaardag. De honden zaten in de slaapkamer en lagen te tukken.
Een vriendin en ik zouden naar de stad en ik had Jonathan gevraagd of hij de honden uit wilde laten. Doet hij vaker, en ik zou mezelf niet zijn als ik tóch nog even duidelijke instructies gaf.
Ik kwam in de stad aan en werd gebeld dat Uma kwijt was. Gelijk teruggegaan en bleek dat een vriendin van hem haar vast wilde houden maar haar los klikte omdat ze haar wilde laten spelen.
Door toch wat stress van hoop mensen in huis e.d., en ook nog eens vreemde mensen, heeft ze gelijk de benen genomen.
Toen zijn er óók nog mensen achter haar aan gegaan. Beste bedoelingen hoor, maar voor Uma écht niet de juiste manier.

Ik kwam aan en Jonathan was volledig van slag. We hebben tot half 6 's morgens gezocht die nacht. Uurtje slaap en weer zoeken en flyeren.
Toen is alles in gang gezet want Uma liet zich echt niet meer zien.

Bij mij was het misschien ook wel gebeurd. Je gaat er van uit dat iemand gewoon je hond aan die riem houdt, toch?
Ik weet het niet. Ik zie overal wel problemen in, dus misschien had ik het ook wel gezegd. Ik ben geneigd overal een opmerking over te maken als het om mijn honden gaat :mrgreen:

Als wij haar los lieten was dat op overzichtelijk gebied. En Uma volgt onze benen. Als ze dan iets eng vond, kon ze er met een ruime boog omheen.
Ze is op het strand ook wel eens de duinen in gegaan maar dan kwam ze wel weer naar je toe als je een stuk haar kant op liep en haar riep.

Dus ja, ik weet het niet.
Voorlopig gaat ze niet los in ieder geval. We hebben nu een GPS tracker voor haar gekocht. Gewoon voor het geval dat, niet voor het loslopen persé.
En de enige die onze honden vast houdt zijn wij en de oppas. Feestjes of bezoek van meerdere mensen doen we ook niet meer met Uma, zij mag dan gewoon naar de oppas.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Oh, shit zeg. Oerstom van die vriendin natuurlijk, zij zal zich ook wel vreselijk rot hebben gevoeld. Denk je een hond leuk te laten spelen, is ze dagenlang vermist. Het zou ons ook kunnen overkomen. Ik ben onwijs voorzichtig net als jij, maar mijn vriend is wat relaxter en vertrouwt er gewoon op dat andere mensen 't wel goed zullen doen. Dexter kan best los maar niet overal en niet altijd, als iemand dat verkeerd inschat zou hij ook zó weg kunnen rennen. Brrr, ik moet er niet aan denken.

Wel fijn dat je nu een GPS-tracker hebt, dat zal toch iets meer vertrouwen geven voor de toekomst. In elk geval nooit meer de dodelijke onzekerheid over waar ze is als ze even uit zicht verdwijnt. Ik kan me goed voorstellen dat als ze straks een keer de duinen inschiet, je toch een stuk minder gerust bent dan je voorheen was.
Afbeelding
Manu

DaniBanani schreef:Oh, shit zeg. Oerstom van die vriendin natuurlijk, zij zal zich ook wel vreselijk rot hebben gevoeld. Denk je een hond leuk te laten spelen, is ze dagenlang vermist. Het zou ons ook kunnen overkomen. Ik ben onwijs voorzichtig net als jij, maar mijn vriend is wat relaxter en vertrouwt er gewoon op dat andere mensen 't wel goed zullen doen. Dexter kan best los maar niet overal en niet altijd, als iemand dat verkeerd inschat zou hij ook zó weg kunnen rennen. Brrr, ik moet er niet aan denken.

Wel fijn dat je nu een GPS-tracker hebt, dat zal toch iets meer vertrouwen geven voor de toekomst. In elk geval nooit meer de dodelijke onzekerheid over waar ze is als ze even uit zicht verdwijnt. Ik kan me goed voorstellen dat als ze straks een keer de duinen inschiet, je toch een stuk minder gerust bent dan je voorheen was.
Ze heeft een half uur mee gezocht en in dat ene half uurtje wilde ze ook al Sultan van Agnes los klikken :Q: We hebben wel bloemen gekregen.

Eerst ben je kwaad en wil je iemand de huid vol schelden. Maar die energie kon ik echt beter stoppen in het zoeken van Uma.
En dan de kwetsende reacties, dat je een Podenco nooit los moet laten, dat het onze schuld was dat Uma nu zo leed. Uma liep echt braaf los en wij waren kundig genoeg om zelf in te schatten waar, hoe en wanneer.

Jonathan let nu wel veel beter op. Hij vond dat eerder niet zo noodzakelijk, want ze zijn zo braaf.
Ook hij heeft het er zwaar mee gehad de afgelopen twee weken. Hij en Uma zijn heel dik.
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Een stommiteit met grote gevolgen. Maar gelukkig een goede afloop. Ik wil ook even laten weten dat jullie de zoektocht zo goed hebben aangepakt. Zoveel mensen als jullie hebben weten mobiliseren, kleinere belangrijke dingen zoals even reageren op opmerkingen op facebook, iedereen erbij houden etc, echt goed en leerzaam ook. En de wijze waarop Uma uiteindelijk weer thuis kwam, geweldig. Kick nog maar lekker af van alle stress en angst en geniet van het hondenspul.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Manu schreef: Ze heeft een half uur mee gezocht en in dat ene half uurtje wilde ze ook al Sultan van Agnes los klikken :Q:
Oeh :gvd: :S: Dat was geen vriendin meer van mij.
Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Wat een verhaal zeg... Laat de stomme en nare opmerkingen van je afglijden (makkelijker gezegd dan gedaan), het is voor mensen zo makkelijk om van achter hun veilige schermpje op vreemden in te hakken. En de beste stuurlui staan toch altijd aan wal. Uma had het niet beter kunnen treffen dan bij jullie, ook zeker tijdens haar vermissing. Zonder al jullie inspanning liep ze daar nog.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Manu schreef: Ze heeft een half uur mee gezocht en in dat ene half uurtje wilde ze ook al Sultan van Agnes los klikken :Q: We hebben wel bloemen gekregen.
:80:

Nou ja, fijn voor haar dat ze niet zoveel last heeft van schuldgevoel dus. :tongue: Man, ik zou geen minuut rustig zitten tot de hond weer veilig thuis is als ik in haar schoenen had gestaan. Ik zou het zó erg vinden.. Maar je hebt gelijk hoor, ruziën heeft geen enkele zin als het al gebeurd is. Daar was Uma niet sneller mee terug gekomen.
Afbeelding
Manu

Hanneke2 schreef:Nu alles achter de rug is ben ik ook wel benieuwd naar wat er nu precies mis is gegaan. Niet om iemand 'de schuld' te geven, maar om in je achterhoofd te houden als je nog niet heel lang een podenco, of buitenlandse hond in het algemeen hebt.

Ik begrijp dat je er zelf niet bij was toen ze vermist raakte. Ik zat zelf gisteravond even te twijfelen. Zoon ging nog even langs een vriend, Toto vond het niks dat hij weg ging en zoon vroeg of hij hem mee mocht nemen. Toto had het prachtig gevonden hoor, maar ik heb toch nee gezegd, want hoewel hij verzot is op zoonlief, weet ik niet 100% procent zeker of hij bij angst en schrik en plotseling per ongeluk de lijn loslaten (in het donker, in een vreemde omgeving) direct terug zou lopen naar zoon. En ik moest toen ook aan Uma denken, dus nee, nog maar effe niet.

En een hele andere vraag, maar ik ben gewoon nieuwsgierig; hoe sta je nu tegenover buitenlanders/podenco's? Ik weet dat mensen na dit soort ervaringen soms roepen van NOOIT MEER, nooit meer een podenco, nooit meer een volwassen herplaatser, nooit meer een ex-zwerver. Ik kan me dat ook wel voorstellen, want er zijn weinig Nederlandse pupsels die je op deze manier wekenlang in angst laten leven. Ik begrijp dat echt heel goed, dat mensen een soort basisgevoel van veiligheid willen bij een nieuwe hond en niet die nachtmerriescenario's zelf willen beleven.

Ik bedacht me dat dus ook toen Lilo vanochtend plotseling met een noodvaart de benen nam. Ik riep nog, en ik zag gewoon aan die oren dat ze prima wist dat het de bedoeling was dat ze stopte, maar niks hoor, zoef weg. Een dik kwartier was het loeder compleet onzichtbaar. Dat is natuurlijk niks, en ik maak me dan ook echt geen zorgen. Ik zucht en ik wacht en ik mopper nog eens dat ik de volgende keer een border collie neem (maar dat meen ik niet). Maar bazen om me heen vroegen al na vijf minuten of ze niet moesten gaan zoeken. Zo lief! En iemand was verbaasd dat ik er zo stellig van overtuigd was dat ze wel weer terug zou komen. Maar ik weet dat gewoon. Ik ken mijn hondje al tien jaar, ze is stikbraaf en zo af en toe is ze niet braaf en dan sta ik daar. :19: Maar ze is slim en gehaaid en weet precies wat ze aan het doen is, en als ze klaar is met haar boevenstreken komt ze altijd terug. En dan mopper ik wat binnensmonds en krijgt ze toch een koekie en een aai.

Uma deed er iets langer over :roll:, maar een goeie podenco komt gewoon altijd weer terug. :wink:
Ik kon hier eerder niet op reageren, dus ik doe het nu :)

Uma is.. Hoe zeg ik dat.
Ze is heel bijzonder. Ik ken geen hond als zij. De manier waarop ze uit haar ogen kijkt, ze is al zo wijs terwijl ze nog zo jong is. Het lijkt alsof je haar alles kan vragen en ze je het antwoord vertelt met haar ogen. Zoals ze naar mij kijkt heeft Manu nooit gedaan, met rust, vertrouwen. Manu kijkt op een heel andere manier.
Voordat ze vermist raakte ben ik 5 dagen op vakantie geweest, toen we terug kwamen was Uma bang van me. Het duurde een kwartier voordat ze weer naar me toe kwam. Ik was daar best wel van slag van. Had ik dan geen band met Uma?
Maar toen ik zondagavond haar kop tegen mijn been voelde en ik weer diezelfde blik in haar ogen zag, wist ik gewoon zeker dat ik een gouden hond heb. Ze is zelf op ons af gekomen, ze heeft ons al die tijd gezocht. Ik heb haar verteld dat het me zo ontzettend spijt en dat ik zorg dat ze het nooit meer koud zal hebben of honger zal krijgen. En op dat moment keek ze me weer aan met die bijzondere ogen: "en dat ik je natuurlijk nooit meer alleen laat". En ze legde haar kop in mijn schoot.
Nu schiet ik weer vol.
Zoals zij het vertrouwen in ons heeft gevonden en hoe ze dat laat blijken is zo ontzettend bijzonder. En de maffe dingen die ze doet zijn ook al zo bijzonder. Ze is een lot uit de loterij.

Manu is een hond waarmee ik lezen en schrijven kan. Wij kunnen praten zeg ik wel eens, hij begrijpt elke beweging die ik maak en elke blik die ik geef. Hij is zo kalm en ook zo gesteld op mij. Een trotse hond die het dolgelukkig maakt als ik ook trots op hem ben.
Uma is zo ontzettend anders. En ik ben dol op allebei.
Ik wil nog helemaal niet nadenken over een hond ná deze honden. Mijn liefdes leven gewoon nog 15 jaar :pffff:
Dan zijn onze levens waarschijnlijk ook al veranderd, dus ik kan daar niets over zeggen. Wie weet eindig ik wel met een Maltezer.
Manu

Heavy schreef:Is ze nog een vriendin :wink: of had ze gewoon teveel gedronken dat kan ook natuurlijk
Op internet wil ik daar niet te veel op in gaan, ik kende haar verder niet zo goed.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Nou ja dit is gewoon een idiote actie waar je echt zelf niets aan kon doen.

Gelukkig is het super goed afgelopen en is Uma gewoon weer veilig huis! Ik kan me voorstellen dat je haar voorlopig even niet meer loslaat en zo'n GPS-tracker geeft misschien net een wat veiliger gevoel.

Heeft ze nog veel last van haar avontuur of knapt ze alweer goed op?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik begrijp je helemaal hoor. Toen ik buster uit het asiel gehaald heb durfde ik hem ook pas na 3 maanden ofzo los te laten lopen . En hij is een herder :wink: . Achteraf had het best wel eerder gekund waarschijnlijk maar ik durfde het niet aan.

Net als jij en wat een gelijk heb je :ok:

Dit was gewoon een verschrikkelijke slechte samenloop van omstandigheden en dan ook nog iemand die dus totaal geen hondenverstand heeft die haar gewoon los laat.

Gelukkig kun je het nu achter je laten en ik hoop dat je alle stomme uitspraken achter je kunt laten.
Mensen weten soms gewoon niet hoe ze iemand kunnen kwetsen door ze de les te lezen.
Jij komt hier altijd als een zeer betrouwbare hondenbaas over .
Houd je daar maar aan vast :ok:

Geniet van elkaar
Fenneke en Baloe
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Manu schreef:
Heavy schreef:Is ze nog een vriendin :wink: of had ze gewoon teveel gedronken dat kan ook natuurlijk
Op internet wil ik daar niet te veel op in gaan, ik kende haar verder niet zo goed.
Haar familie zoekt nu in de duinen? :mrgreen:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

sjaak-k schreef:
Manu schreef:
:schrik: :LOL:

welke GPS heb je? Ik las laatst iets over Kippy, leek me wel interessant. Ik zat er al vaker aan te denken, een van onze fauven wil wel eens op avontuur gaan maar tot nu toe is ze niet langer dan 20 min (is al kut zat :ugh: ) weg geweest. Na het relaas van Uma heb ik besloten dat zo`n ding er nu echt komt. Ik wil , nee moet, weten waar ze is en of ze überhaupt in leven is.

Uma is in ieder geval de bekendste podenco ooit denk ik. Ik vond haar al zo leuk en nu is ze nog meer bijzonder. Veel foto`s plaatsen hoor, volgens mij heeft het hele HF haar in het hart gesloten.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

sjaak-k schreef:
Manu schreef:
Whahahaha :goeie: :LOL: :twisted:
Manu

sjaak-k schreef:
Manu schreef:
:LOL:
Sas schreef: welke GPS heb je? Ik las laatst iets over Kippy, leek me wel interessant. Ik zat er al vaker aan te denken, een van onze fauven wil wel eens op avontuur gaan maar tot nu toe is ze niet langer dan 20 min (is al kut zat :ugh: ) weg geweest. Na het relaas van Uma heb ik besloten dat zo`n ding er nu echt komt. Ik wil , nee moet, weten waar ze is en of ze überhaupt in leven is.

Uma is in ieder geval de bekendste podenco ooit denk ik. Ik vond haar al zo leuk en nu is ze nog meer bijzonder. Veel foto`s plaatsen hoor, volgens mij heeft het hele HF haar in het hart gesloten.
Ik heb de Kippy gekocht! Een hoop geld maar wel veel functies, waterproof en de langste batterij. Je kunt je hond door heel Europa volgen, dus ook op vakantie te gebruiken :ok:

Grappig hè, ik had dat nooit verwacht. We kunnen haar echt niet normaal uitlaten hoor, ze wordt overal herkend. Laatst zelfs in de auto :lol1:
Ik hoop dat ons verhaal iets kan betekenen voor andere hondeneigenaren. Dat je hoop moet houden en ook al ziet het er hopeloos uit, het nog goed kan komen. En een klein stukje waarschuwing..

Ik las net nog van een weggelopen Toller die dood naast het spoor teruggevonden is :( Ik denk dat het nog een hele tijd duurt voordat ik een van mijn honden weer los durf te laten..
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Manu schreef:Dat je hoop moet houden en ook al ziet het er hopeloos uit, het nog goed kan komen.
Zag vanochtend op FB een filmpje van een Golden, waar het wel een half jaar heeft geduurd eer ze haar hadden :ugh:
Zij liet zich wel heel vaak zien, en alles is gefilmd en op de foto gezet. Ik kreeg het in elk geval ijskoud van de paniek in de ogen van die hond, maar van de laatste foto's van het filmpje werd ik weer heel erg blij.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

dat hoop geld valt nog wel mee, de andere opties die wij eerder hadden bekeken waren of veel duurder of weer zo goedkoop dat je denkt... mwaoh... dat wordt hem niet. Ik ben benieuwd hoe die precies werkt, dit weekend eens langs de speciaalzaak, die hebben ze liggen.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Manu schreef:
Ik las net nog van een weggelopen Toller die dood naast het spoor teruggevonden is :( Ik denk dat het nog een hele tijd duurt voordat ik een van mijn honden weer los durf te laten..
Op een omheind stuk zal toch wel kunnen, zoals de hondendijk in Monster? Tenzij ze natuurlijk actief naar ontsnappingsmogelijkheden gaan zoeken...
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

*Wolf* schreef:
Manu schreef:
Op een omheind stuk zal toch wel kunnen, zoals de hondendijk in Monster? Tenzij ze natuurlijk actief naar ontsnappingsmogelijkheden gaan zoeken...
Tussen kunnen en willen zit ook nog een wereld van verschil.
Ik zou het denk ik ook niet snel meer doen na zo'n verschrikkelijk avontuur.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik vind het gedeelte zo mooi wat je beschrijft ocer de blik van Uma.
Met Rasta kan ik lezen en schrijven, we zijn met elkaar vertrouwd en weten wat we aan elkaar hebben. Ziiggy is totáál anders van karakter als Rasta, wel even zo lief en zo en ben net zo dol op hem maar hij kan praten met zijn gezichtje, hij kan je precies vertellen hoe hij zich voelt, of hij iets heeft uitgevroten enz affijn ik denk dat je me wel snapt .
Rasta is veel stoïcijnser en ik snap hem ook wel vaak maar meer omdat ik een band met hem heb ontwikkeld door de tijd.
Ook met dat los lopen laten van Uma van jou voor dat ze weg liep en het gevoel dat je had van ze komt gewoon terug ( ondanks toch je wanhoop) ik denk dat je Uma gewoon hebt aangevoelt en "wist". Dat het goed zat.
Ik hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb.
Ik heb in een ander topic toen teruggelezen wanneer ik Ziggy voor het eerst los had gelaten en dacht even van huh zò snel al?
Maar het was ook wel een redelijk veilig terrein en op een of andere manier "wist" ik gewoon dat ie bij Rasta zou blijven wat ook gebeurde.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Ik heb er al moeite mee om Benthe aan mijn wederhelft mee te geven.
Beer gaat altijd aan de lijn maar dat is omdat hij doof is. Kaya luistert prima haalt het niet in haar hoofd weg te lopen. Maar Benthe mijn meisje…
Ze is hier geboren en ik heb met haar zo’n bijzondere band, ze is mijn leermeester in de hondentaal. Daar waar het met Beer nooit goed is gegaan omdat hem dat niet is aangeleerd en vanwege de mishandelingen, daar waar ik zo onzeker werd vanwege zijn dubbele signalen. Daar leert zij mij juist dat het ook anders kan. Ik weet precies wanneer er iets met haar is en andersom…Zij kan mij ook aankijken met ogen die al zoveel meer hebben gezien dan ik denk, net wat je met Uma beschrijft ondanks de jonge leeftijd zijn het ogen van wijsheid…

Ik kan me goed voorstellen hoor dat je beide voorlopig even niet loslaat, ik ben na dat Benthe weg is gelopen een keer daar ook voorzichtiger mee geworden…
Afijn nu is het gewoon tijd om lekker bij te komen voor jullie allen en zoals al eerder gezegd foto’s veel foto’s van zowel Uma als Manu :).
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

*Wolf* schreef:
Manu schreef:
Is er een omheind stuk in monster ? waar? Bij de ingang naar het Strand waar ook de grote (betaalde) parkeerplaats is? Ik loop nog wel eens in monster en heb dat nooit gezien namelijk.

Hoe is dat omheinde stuk qua grote? Of moet ik het zien als een speelveldje?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Vlak voor de betaalde parkeerplaats rechts ligt ie. Zo'n 1,5 km lang, tussen fietspad en kassen. Er loopt water langs waar de hond kan pootjebaden en drinken. Vooral op uitlaattijden, zeker in het weekend, is het heel druk met spelende honden. 't Niet heel groot misschien, maar als je rustig loopt kan je er toch een paar uur verblijven. Of op de terugweg over het strand lopen.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Wb dat stukje over mensen met commentaar. Ach, ik zeg ook wel eens iets in de trant van "nou, dat is niet slim" en aan de andere kant doe ik ook wel eens dingen waarvan ik denk "nou, dat is niet slim". Ik denk dat 90% van de mensen hier dat wel doen. En soms realiseer ik me op het moment dat ik wil oordelen over iets dat ik mogelijk zelf ook niet helemaal brandschoon ben, soms komt dat achteraf. Dat mensen je weten te raken met hun commentaren komt vaak omdat je diezelfde gedachte allang door je eigen hoofd heb laten gaan; "had ik niet dit, had ik niet dat..........." Dan heb je natuurlijk altijd mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben, die met alle kennis over wat dan ook geboren zijn, het "leren" gewoon overgeslagen hebben want zij weten immers alles al. Die hebben geen last van "oeps" momenten. Nou, fijn voor hun.
Kunst is om wat selectief te luisteren, lezen, je dingen aan te trekken. Valt niet altijd mee maar...............als het lukt helpt het wel.

Ik zat dus te denken over alle hulp die je krijgt (hebt gekregen) bij je zoektocht. En de kunst om toch je eigen idee te volgen. Nadeel van al die hulp zou voor mij dus zijn dat al die mensen een mening hebben en ik zou gaan twijfelen aan mijn kennis in kunde in zake................ Maar al denken en jullie verhaal volgend kwam ik steeds meer op gedachtes a la "Ezio gaat zijn neus volgen, Ezio kent de streek heel goed, heeft een ijzersterk geheugen, hij is boven eten meer geobsedeerd door drinken dus water is belangrijk (hij weet hier in de streek alle drinkbakken voor vee waar hij bij kan te vinden maar op vreemde plekken ruikt hij ze, zoekt hij ze). Hij is bang van blaffende honden, ook hem moet je als vreemd mens zijnde nooit direct benaderen maar als je dit indirect doet is het ijs zo gebroken" Enfin, van die dingentjes waardoor ik me realiseer dat ik wel degelijk weet hoe en wat. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken; ik denk dat ik van jullie en Uma en het volgen van jullie verhaal toch weer het e.e.a. heb geleerd. Ook dus doordat anderen dingen zeggen waar je over na kunt denken, "ben ik het hier mee eens.....?"

Enfin, ze staan me nu op te jagen dus ik stop met schrijven maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”