Dat verwijderen van teken en het bad zodat de vacht er beter uit ziek maakt al een groot verschil.
Heerlijk dat ze er weer is Nikki en wat warm zoals Manu voor haar zorgt

Moderator: moderatorteam
Goed, we zijn met zijn allen aan het bijkomenAnke schreef:Hoe gaat het nu met jullie en Uma?
Los gaan we voorlopig even niet doen, al denk ik niet dat het gebeurd was in een situatie waarin wij haar normaal wel los lieten lopen.fenneke schreef:Fijn dat jullie weer een beetje bijkomen
En hoe zit het straks met loslaten?
Durf je dat wel weer aan ? Of kwam dit, als ik het goed begrepen heb, omdat iemand anders met haar liep en haar los deed.
Zou het bij jou ook gebeurt zijn denk je op dat moment? Of zou ze dichter bij jou blijven?
Ze heeft een half uur mee gezocht en in dat ene half uurtje wilde ze ook al Sultan van Agnes los klikkenDaniBanani schreef:Oh, shit zeg. Oerstom van die vriendin natuurlijk, zij zal zich ook wel vreselijk rot hebben gevoeld. Denk je een hond leuk te laten spelen, is ze dagenlang vermist. Het zou ons ook kunnen overkomen. Ik ben onwijs voorzichtig net als jij, maar mijn vriend is wat relaxter en vertrouwt er gewoon op dat andere mensen 't wel goed zullen doen. Dexter kan best los maar niet overal en niet altijd, als iemand dat verkeerd inschat zou hij ook zó weg kunnen rennen. Brrr, ik moet er niet aan denken.
Wel fijn dat je nu een GPS-tracker hebt, dat zal toch iets meer vertrouwen geven voor de toekomst. In elk geval nooit meer de dodelijke onzekerheid over waar ze is als ze even uit zicht verdwijnt. Ik kan me goed voorstellen dat als ze straks een keer de duinen inschiet, je toch een stuk minder gerust bent dan je voorheen was.
OehManu schreef: Ze heeft een half uur mee gezocht en in dat ene half uurtje wilde ze ook al Sultan van Agnes los klikken![]()
Manu schreef: Ze heeft een half uur mee gezocht en in dat ene half uurtje wilde ze ook al Sultan van Agnes los klikkenWe hebben wel bloemen gekregen.
Ik kon hier eerder niet op reageren, dus ik doe het nuHanneke2 schreef:Nu alles achter de rug is ben ik ook wel benieuwd naar wat er nu precies mis is gegaan. Niet om iemand 'de schuld' te geven, maar om in je achterhoofd te houden als je nog niet heel lang een podenco, of buitenlandse hond in het algemeen hebt.
Ik begrijp dat je er zelf niet bij was toen ze vermist raakte. Ik zat zelf gisteravond even te twijfelen. Zoon ging nog even langs een vriend, Toto vond het niks dat hij weg ging en zoon vroeg of hij hem mee mocht nemen. Toto had het prachtig gevonden hoor, maar ik heb toch nee gezegd, want hoewel hij verzot is op zoonlief, weet ik niet 100% procent zeker of hij bij angst en schrik en plotseling per ongeluk de lijn loslaten (in het donker, in een vreemde omgeving) direct terug zou lopen naar zoon. En ik moest toen ook aan Uma denken, dus nee, nog maar effe niet.
En een hele andere vraag, maar ik ben gewoon nieuwsgierig; hoe sta je nu tegenover buitenlanders/podenco's? Ik weet dat mensen na dit soort ervaringen soms roepen van NOOIT MEER, nooit meer een podenco, nooit meer een volwassen herplaatser, nooit meer een ex-zwerver. Ik kan me dat ook wel voorstellen, want er zijn weinig Nederlandse pupsels die je op deze manier wekenlang in angst laten leven. Ik begrijp dat echt heel goed, dat mensen een soort basisgevoel van veiligheid willen bij een nieuwe hond en niet die nachtmerriescenario's zelf willen beleven.
Ik bedacht me dat dus ook toen Lilo vanochtend plotseling met een noodvaart de benen nam. Ik riep nog, en ik zag gewoon aan die oren dat ze prima wist dat het de bedoeling was dat ze stopte, maar niks hoor, zoef weg. Een dik kwartier was het loeder compleet onzichtbaar. Dat is natuurlijk niks, en ik maak me dan ook echt geen zorgen. Ik zucht en ik wacht en ik mopper nog eens dat ik de volgende keer een border collie neem (maar dat meen ik niet). Maar bazen om me heen vroegen al na vijf minuten of ze niet moesten gaan zoeken. Zo lief! En iemand was verbaasd dat ik er zo stellig van overtuigd was dat ze wel weer terug zou komen. Maar ik weet dat gewoon. Ik ken mijn hondje al tien jaar, ze is stikbraaf en zo af en toe is ze niet braaf en dan sta ik daar.Maar ze is slim en gehaaid en weet precies wat ze aan het doen is, en als ze klaar is met haar boevenstreken komt ze altijd terug. En dan mopper ik wat binnensmonds en krijgt ze toch een koekie en een aai.
Uma deed er iets langer over, maar een goeie podenco komt gewoon altijd weer terug.
Op internet wil ik daar niet te veel op in gaan, ik kende haar verder niet zo goed.Heavy schreef:Is ze nog een vriendinof had ze gewoon teveel gedronken dat kan ook natuurlijk
Haar familie zoekt nu in de duinen?Manu schreef:Op internet wil ik daar niet te veel op in gaan, ik kende haar verder niet zo goed.Heavy schreef:Is ze nog een vriendinof had ze gewoon teveel gedronken dat kan ook natuurlijk
sjaak-k schreef:Haar familie zoekt nu in de duinen?Manu schreef:Op internet wil ik daar niet te veel op in gaan, ik kende haar verder niet zo goed.Heavy schreef:Is ze nog een vriendinof had ze gewoon teveel gedronken dat kan ook natuurlijk
Whahahahasjaak-k schreef:Haar familie zoekt nu in de duinen?Manu schreef:Op internet wil ik daar niet te veel op in gaan, ik kende haar verder niet zo goed.Heavy schreef:Is ze nog een vriendinof had ze gewoon teveel gedronken dat kan ook natuurlijk
sjaak-k schreef:Haar familie zoekt nu in de duinen?Manu schreef:Op internet wil ik daar niet te veel op in gaan, ik kende haar verder niet zo goed.Heavy schreef:Is ze nog een vriendinof had ze gewoon teveel gedronken dat kan ook natuurlijk
Ik heb de Kippy gekocht! Een hoop geld maar wel veel functies, waterproof en de langste batterij. Je kunt je hond door heel Europa volgen, dus ook op vakantie te gebruikenSas schreef: welke GPS heb je? Ik las laatst iets over Kippy, leek me wel interessant. Ik zat er al vaker aan te denken, een van onze fauven wil wel eens op avontuur gaan maar tot nu toe is ze niet langer dan 20 min (is al kut zat) weg geweest. Na het relaas van Uma heb ik besloten dat zo`n ding er nu echt komt. Ik wil , nee moet, weten waar ze is en of ze überhaupt in leven is.
Uma is in ieder geval de bekendste podenco ooit denk ik. Ik vond haar al zo leuk en nu is ze nog meer bijzonder. Veel foto`s plaatsen hoor, volgens mij heeft het hele HF haar in het hart gesloten.
Zag vanochtend op FB een filmpje van een Golden, waar het wel een half jaar heeft geduurd eer ze haar haddenManu schreef:Dat je hoop moet houden en ook al ziet het er hopeloos uit, het nog goed kan komen.
Op een omheind stuk zal toch wel kunnen, zoals de hondendijk in Monster? Tenzij ze natuurlijk actief naar ontsnappingsmogelijkheden gaan zoeken...Manu schreef:
Ik las net nog van een weggelopen Toller die dood naast het spoor teruggevonden isIk denk dat het nog een hele tijd duurt voordat ik een van mijn honden weer los durf te laten..
Tussen kunnen en willen zit ook nog een wereld van verschil.*Wolf* schreef:Op een omheind stuk zal toch wel kunnen, zoals de hondendijk in Monster? Tenzij ze natuurlijk actief naar ontsnappingsmogelijkheden gaan zoeken...Manu schreef:
Ik las net nog van een weggelopen Toller die dood naast het spoor teruggevonden isIk denk dat het nog een hele tijd duurt voordat ik een van mijn honden weer los durf te laten..
Is er een omheind stuk in monster ? waar? Bij de ingang naar het Strand waar ook de grote (betaalde) parkeerplaats is? Ik loop nog wel eens in monster en heb dat nooit gezien namelijk.*Wolf* schreef:Op een omheind stuk zal toch wel kunnen, zoals de hondendijk in Monster? Tenzij ze natuurlijk actief naar ontsnappingsmogelijkheden gaan zoeken...Manu schreef: