Op die manier heb ik het ook ingevuld.Miranda schreef:Ja. En daar ben ik het wel mee eens.Esther12 schreef:Dus als ik het goed begrijp, is blaffen uit waaksheid een zwakke vorm van agressie?
Als je tenminste in ogenschouw neemt dat agressie helemaal niet enkel iets puur negatiefs is.
Ik vertaalde de "agressie" vragen in de enquête en mate van agressie in het woord reageren. Soms neutraal tot niet, maar in bepaalde situaties gaan hier bij de jonge hond de haren overeind en de staart in de lucht, dat zie ik zelf niet als agressie, maar het is wel een manier van reageren en een staat van opwinding. Bepaalde rassen zullen denk ik eerder reageren dan anderen, en ik denk dat ze dat uit de enquete wel kunnen halen als ze de rassen eruit pikken en de beoordelingen over elkaar heen leggen.
Althans zo zag ik het toen ik hem invulde. Want de jonge hond is nu de basis waarop ik de enquête heb ingevuld, en ik twijfelde of ik hem niet voor mijn vorige honden van het zelfde ras moest invullen, maar naarmate ik aan het invullen was besefte ik dat mijn andere twee honden eigenlijk net zo reageerden op bepaalde situaties.
Zou ik in gaan vullen voor de kruising hier in huis dan kom ik op hele andere antwoorden.