Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lemuria schreef:Uhhuh. Maar wat als je nou 2 tophonden hebt die niks van elkaar motten? Maar je wil als eigenaar-zijnde tóch dat kampioensnest eruit kweken? Dan is het helaas pindakaas? Denk het niet. Op dié gevallen doel ik
dan doen ze ook vaak ki. dat mag officieel natuurlijk niet maar dat maakt niet uit hoor, zo gepiept
Lemuria schreef:Uhhuh. Maar wat als je nou 2 tophonden hebt die niks van elkaar motten? Maar je wil als eigenaar-zijnde tóch dat kampioensnest eruit kweken? Dan is het helaas pindakaas? Denk het niet. Op dié gevallen doel ik
dan doen ze ook vaak ki. dat mag officieel natuurlijk niet maar dat maakt niet uit hoor, zo gepiept
Jawel hoor KI mag ,dat moet je wel aangeven op de dekaangifte .
Maar veel geven dat niet op omdat het vaak zelf word gedaan of door een collega fokker. En ze het niet willen laten weten.
Net als er veel gebruik word gemaakt van dekmeesters en niet alleen zoals op die filmpjes met EB maar ook met andere rassen.
Nee, toen was ik hier ook nog niet.
Weet niet meer waar het was, grote voorstanders van honden vastzetten en ze zo laten dekken want het is natuurlijk
Maar fel tegen KI, want dat is onnatuurlijk
Trinand schreef:Afschuwelijk! En zijn ze er dan zo trots op dat ze de foto's laten zien?
Had er ook ff op gegoogled die vent heeft een pagina vol met dergelijke dekkingen... op een andere manier kan t niet schrijft ie... gewoon niet. En zo wel.
Nou als t anders niet kan dan maar niet maar ja met je ingedeukte snuffert tegen de muur verkracht worden zal wel beter zijn dan lekker buiten elkaar verleiden zonder tussenkomst van stellages en aanverwanten
Trinand schreef:Afschuwelijk! En zijn ze er dan zo trots op dat ze de foto's laten zien?
Had er ook ff op gegoogled die vent heeft een pagina vol met dergelijke dekkingen... op een andere manier kan t niet schrijft ie... gewoon niet. En zo wel.
Nou als t anders niet kan dan maar niet maar ja met je ingedeukte snuffert tegen de muur verkracht worden zal wel beter zijn dan lekker buiten elkaar verleiden zonder tussenkomst van stellages en aanverwanten
Volgens mij is de reu niet in staat zich om te draaien en is het zonder stellage veel te zwaar om zo te blijven staan.
Jawel hoor KI mag ,dat moet je wel aangeven op de dekaangifte .
Maar veel geven dat niet op omdat het vaak zelf word gedaan of door een collega fokker. En ze het niet willen laten weten.
Net als er veel gebruik word gemaakt van dekmeesters en niet alleen zoals op die filmpjes met EB maar ook met andere rassen.
.
nee, precies, de fokkers mogen dat niet zelf doen, alleen dierenartsen. en dat kost moeite en vooral geld dus doen ze het zelf.
Volgens mij is de reu niet in staat zich om te draaien en is het zonder stellage veel te zwaar om zo te blijven staan.
Echt ik snap t gewoon niet he... elke avond als ik t laatste plasrondje loop in de wijk kom ik een vrouw met EB tegen. Die hond loopt (en ik heb t uitgemeten zelf) 4 meter naar rechts, 7,5 meter naar links en dat was t...dan weer terug naar binnen. Met dit weer is die hond dan dus ook letterlijk buiten adem (11 graden dus rond die tijd) ik denk dat ik ze a.s. vrijdag en zaterdag als t overdag rond de 28 graden is niet eens tegenkom want dan kan ie niet worden uitgelaten... wat heb je daaraan waar doe je t dan voor?!
bouvierpoedel schreef:
Werd bij ons, vorig jaar op de ALV zelf gepromoot
ALLES om puppy's op de wereld te krijgen...
Mensen denken tegenwoordig dat dieren te stom zijn om voor de duvel te dansen en op onze hulp zitten te wachten wat instincten aan gaat.
Mensen denken dat alles maakbaar is, honden zijn dus ook maakbaar.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje schreef:nee, precies, de fokkers mogen dat niet zelf doen, alleen dierenartsen. en dat kost moeite en vooral geld dus doen ze het zelf.
Waarom mag een fokker zelf geen KI doen?
Dat mag niet, dat hoort een da of een bevoegd iemand te doen.
Maar ik ken zat mensen die het prima kunnen hoor. Alleen zijn die dan niet bevoegd.
Zou dat nu niet minder problematisch worden, nu de DNA van de ouders is opgeslagen en de pups via de test herkend kunnen worden als "kind van"?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Precies... maar ik zie wel steeds vaker fotos van een koppeling voorbij komen bij een dekmelding en die zou ik ook willen zien tegenwoordig eigenlijk...
Tulp schreef:
Maar van wie mag dat niet? De overheid? De Raad? De RV?
Just curious
Er mag zoveel niet. Bewijs het maar. Als jij zegt dat het een natuurlijke dekking was terwijl je hoogstpersoonlijk door dat rietje het sperma naar binnen spoog (nadat je eerst prongelijk inhaleerde en de helft van de klodders in je strot kreeg) zal er geen haan naar kraaien hoor.
Ik begrijp wel dat het niet te bewijzen is maar ik vroeg me daadwerkelijk af waarom je de inseminatie an sich niet zelf zou mogen doen. Is het een medische ingreep of zo? Dat lijkt me niet.
* * * People say that money cannot buy you happiness.............. but you can buy a boerboel and that is pretty damn close