Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een natuurlijke dekking
Moderator: moderatorteam
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Een natuurlijke dekking
- Maltezers
- Zeer actief
Te triest voor woorden dit dat vind ik.
- dagmar88
- Zeer actief
Voor Charlie was zo'n standaard best een idee als t fokmateriaal was
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Hoorde van de week dat de eerste nest (engelse?)bulldoggen op een natuurlijke wijze is geboren! 
-
Lemuria
Die broek van die vent op de eerste foto 
-
Lemuria
De pot glijmiddel onder die hond 
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
tjonge, jonge...triest
bij die eerste foto dacht ik eerst wie dekt nu wie?
bij die eerste foto dacht ik eerst wie dekt nu wie?

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Laat t ras t zelf uitvinden dan sterft t vanzelf wel uit...
Wat ben ik dan nog eigenwijs hier wordt alleen natuurlijk gedekt... event. wil ik helpen met overstappen en even de reu beschermen tegen de teef als t nodig is maar dan houdt t toch echt op. Tijdje geleden ook iemand die ki wilde... kwam gewoon uit de buurt... jammer dan natuurlijk en anders maar niet.
Wat ben ik dan nog eigenwijs hier wordt alleen natuurlijk gedekt... event. wil ik helpen met overstappen en even de reu beschermen tegen de teef als t nodig is maar dan houdt t toch echt op. Tijdje geleden ook iemand die ki wilde... kwam gewoon uit de buurt... jammer dan natuurlijk en anders maar niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Ik ga ervan over mijn nek
Gewoon verkrachting..bah.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou dat gedoe ven verplicht nummertje gebeurt bij heel veel rassen en fokkers. Tijd is geld zeg maar.
En dan nog zijn er bij die even de teef aan de achterpoten omhoog houden ,bang dat het sperma eruit loopt.
En dan nog zijn er bij die even de teef aan de achterpoten omhoog houden ,bang dat het sperma eruit loopt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Echt bizar dit. Lekker uit laten sterven deze honden en weer terug naar Engelse Bulldoggen die nog normaal kunnen functioneren!
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Dat dus!malinois schreef:Laat t ras t zelf uitvinden dan sterft t vanzelf wel uit...

-
Lemuria
Is niet elke dekking waarbij de teef de reu niet zelf uitkiest, in feite verkrachting?miriam schreef:Ik ga ervan over mijn nekGewoon verkrachting..bah.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Lemuria schreef:Is niet elke dekking waarbij de teef de reu niet zelf uitkiest, in feite verkrachting?miriam schreef:Ik ga ervan over mijn nekGewoon verkrachting..bah.
Je zou dat eens bij mensen moeten doen. Nou, Melissa. Jouw genen en die van je hoogbejaarde overbuurman zijn een perfecte match. Daar komt gegarandeerd mooi, gezond nageslacht uit. Ga d'r maar even voor liggen
Tja, da's nou eenmaal van hogerhand bepaald.

-
Lemuria
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Nou ja, dat ziet er toch niet uit? Die honden kunnen amper op de poten staan. Wat moet je daarmee te fokken?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Moet dat in je villa die je ermee hebt verdiendt of weer in dat verrotte schuurtje achter op het erf.Lemuria schreef:Ja maar...génen! En zo'n uhh..."specifiek" gezicht als dat van jou moet toch bewaard blijven. Al is het maar zodat toekomstige generaties eens goed kunnen lachen

-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Diep triest, en dan zijn er nog mensen die dit wel vinden kunnen en een KI niet, want een KI is niet natuurlijk, alsof hier ook maar iets natuurlijks aan is
Ergens een hele discussie over geweest
Ergens een hele discussie over geweest
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Even los van het feit dat daar m.i. ook niet de meest briljanten puppy's van kunnen/zullen komen (hoe zat dat ook al weer met Darwin) moest ik in eerste instantie denken aan het feit dat die man dacht de hele boel enigszins toch wat opgewonden te krijgen door zijn meest geile outfit aan te trekken. W.s. heeft hij ook de hulp van anderen nodig als hij op soortgelijke wijzen zijn vrouw dekt. M.a.w. die man weet niet beter.
Over een paar jaar leren honden hoe ze zelfmoord moeten plegen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Bij steeds meer mensen lukt het bezwangeren ook niet meer met een natuurlijke dekking.cornelia schreef:Even los van het feit dat daar m.i. ook niet de meest briljanten puppy's van kunnen/zullen komen (hoe zat dat ook al weer met Darwin) moest ik in eerste instantie denken aan het feit dat die man dacht de hele boel enigszins toch wat opgewonden te krijgen door zijn meest geile outfit aan te trekken. W.s. heeft hij ook de hulp van anderen nodig als hij op soortgelijke wijzen zijn vrouw dekt. M.a.w. die man weet niet beter.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
vraag me of af die eigenaren daarvan het zelf ook zo op zijn hondjes doen 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nah, dát weet ik niet hoor. Je zet een hoogloopse teef en een reu die jij hebt uitgekozen (zij niet) in een tuin en dan komt het tot een dekking. Er zijn teven die een reu dan nog steeds wegsnauwen. Daar zullen ze hun redenen voor hebben.Lemuria schreef:Is niet elke dekking waarbij de teef de reu niet zelf uitkiest, in feite verkrachting?![]()
Maar dat elke wel geslaagde dekking (waarbij de teef meer dan bereidwillig is) dan een verkrachting is, nou...nee.
Laten we verkrachting even niet devalueren, dank u.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Lemuria
Ho. Ik devalueer niets. Laat dat even voorop staan. Feit is dat de teven zelf niets te kiezen hebben. Ze zijn hoogloops en laten zich door alles denken op dat moment, dan is het maar net wat de eigenaren ze voorschotelt.Miranda schreef:Nah, dát weet ik niet hoor. Je zet een hoogloopse teef en een reu die jij hebt uitgekozen (zij niet) in een tuin en dan komt het tot een dekking. Er zijn teven die een reu dan nog steeds wegsnauwen. Daar zullen ze hun redenen voor hebben.Lemuria schreef:Is niet elke dekking waarbij de teef de reu niet zelf uitkiest, in feite verkrachting?![]()
Maar dat elke wel geslaagde dekking (waarbij de teef meer dan bereidwillig is) dan een verkrachting is, nou...nee.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor.. Xena was erg kieskeurig bijv.Lemuria schreef:Ho. Ik devalueer niets. Laat dat even voorop staan. Feit is dat de teven zelf niets te kiezen hebben. Ze zijn hoogloops en laten zich door alles denken op dat moment, dan is het maar net wat de eigenaren ze voorschotelt.Miranda schreef:Nah, dát weet ik niet hoor. Je zet een hoogloopse teef en een reu die jij hebt uitgekozen (zij niet) in een tuin en dan komt het tot een dekking. Er zijn teven die een reu dan nog steeds wegsnauwen. Daar zullen ze hun redenen voor hebben.Lemuria schreef:Is niet elke dekking waarbij de teef de reu niet zelf uitkiest, in feite verkrachting?![]()
Ik vind t ook erg overdreven om dat verkrachting te noemen. Vrijwillig is geen verkrachting. En een teef kan dus wel degelijk voorkeur hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lemuria
Uhhuh. Maar wat als je nou 2 tophonden hebt die niks van elkaar motten? Maar je wil als eigenaar-zijnde tóch dat kampioensnest eruit kweken? Dan is het helaas pindakaas? Denk het niet. Op dié gevallen doel ik 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb misschien makkelijk praten hoor als niet kampioen eigenaar maar als t niet gaat dan gaat t niet.. ze zullen t echt zelf moeten doen ik ga ze t niet voordoen 
En ja ik ken een teef die bij haar ras erg hoog draaide en gewoonweg niet gedekt wilde worden... gewoon niet. Is dus ook niet gebeurd. Je kunt imo de natuur niet dwingen want dan wordt t toch niks. Diezelfde natuur zal er een prima reden voor hebben. Heb zelf ooit een doberreu gehad die niet wilde dekken... die kon je rustig alleen bij een dekrijpe teef laten een dekking kwam er niet. Fokker en anderen wilden erg graag pups van hem maar helaas ook geen ki dus was onze beslissing. Ik wil zoiets dus niet doorgeven in een ras
En ja ik ken een teef die bij haar ras erg hoog draaide en gewoonweg niet gedekt wilde worden... gewoon niet. Is dus ook niet gebeurd. Je kunt imo de natuur niet dwingen want dan wordt t toch niks. Diezelfde natuur zal er een prima reden voor hebben. Heb zelf ooit een doberreu gehad die niet wilde dekken... die kon je rustig alleen bij een dekrijpe teef laten een dekking kwam er niet. Fokker en anderen wilden erg graag pups van hem maar helaas ook geen ki dus was onze beslissing. Ik wil zoiets dus niet doorgeven in een ras

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jij hebt te veel met Nanna gepraat volgens mij.Lemuria schreef:Uhhuh. Maar wat als je nou 2 tophonden hebt die niks van elkaar motten? Maar je wil als eigenaar-zijnde tóch dat kampioensnest eruit kweken? Dan is het helaas pindakaas? Denk het niet. Op dié gevallen doel ik
Lang niet iedere dekking van rashonden is tussen 2 "tophonden" zoals jij ze betitelt. Daarnaast is het ook mét 2 tophonden nog steeds een gok of de nazaten van die "tophonden" wel de eigenschappen bezitten om kampioen te worden, laat staan dat die eer het hele nest te beurt valt.
Zelf heb ik de reuen die ik gebruikt heb bij de dekkingen van mijn Laekense uitgekozen op heel andere eigenschappen dan kampioenstitels, en ze uitgezocht op afstamming, gezondheid, karakter en mijn persoonlijke voorkeur voor type. In sommige gevallen kwam daar een reu uit rollen die dan wel op show verdienstelijk presteerde, daar liet ik een reu niet voor schieten maar dat was niet 1 van mijn criteria.
Niet iedere dekking heeft tot resultaat geleid en desondanks heb ik ook nooit meer gedaan dan bij de teef zitten en haar geruststellend toespreken, en als de honden gekoppeld stonden ervoor gezorgd dat ze niet gingen lopen waardoor ze vroegtijdig zouden losraken met eventueel nadelige gevolgen voor het geslachtsapparaat van de reu of de teef.
Het vastzetten van de teef zoals op de foto te zien is, K.I. of het totaal overnemen van de dekking door een "dekmeester" is iets wat nooit in mijn hoofd opgekomen is om te doen. Dan maar geen dekking en pups.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus... en hier weten mensen dat ook van te voren als ze een dekking willen... dat zeg ik direct.