Ik heb 2 reuen laten castreren (w.o. Hippo) en zeker geen spijt van. Geen negatieve dingen ondervonden als slechte vacht, minder bespiering, sneller dik ect. Van ernstig opgefokte en opgehitse hond naar een heel vrolijke en enthousiaste hond gegaan, zeker geen spijt van. Hippo is met 8,5mnd gecastreerd. De rest is in tact gebleven, want een castratie was niet nodig
1x een teef laten castreren wegens zeer ernstige BMO. Helaas bleek ze kanker te hebben dus kon daar niet van zeggen wat de veranderingen waren in gedrag/ conditie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Effecten van castratie op gedrag
Moderator: moderatorteam
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Re: Effecten van castratie op gedrag
Dat lijkt me een enorme verbetering. Ik vind dat sowieso veel reuen die vol zitten met frustratie enorm kunnen opknappen na gecastreerd te zijn. Eigenlijk frappant dat bij reuen zowel de voordelen als de nadelen van castratie groter zijn.
Een kende een dominante kolereleier van een Weimaraner en dat is na de castratie ook een hele leuke hond geworden, die door zijn mildere gedrag ook veel meer positiviteit van zijn baas en omgeving ontvangt, wat natuurlijk versterkend werkt voor de positieve flow.
Een kende een dominante kolereleier van een Weimaraner en dat is na de castratie ook een hele leuke hond geworden, die door zijn mildere gedrag ook veel meer positiviteit van zijn baas en omgeving ontvangt, wat natuurlijk versterkend werkt voor de positieve flow.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Re: Effecten van castratie op gedrag
Vanmiddag eindelijk de stap gezet om Lou chemisch te laten castreren, was de chip ineens niet leverbaar. Ze kunnen er misschien morgen alsnog eentje krijgen.
Heb er heel erg lang over getwijfeld, met name uit angst voor gedragsverandering (angstigheid) en vachtproblemen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Heb er heel erg lang over getwijfeld, met name uit angst voor gedragsverandering (angstigheid) en vachtproblemen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.