Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ziek/zielig na inenting?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

winternieke
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Friese stabij
Aantal honden: 1

Ziek/zielig na inenting?

Ongelezen bericht door winternieke »

Sinds vorige week maandag hebben we een Stabijpup, van nu goed 9 weken. Het is onze allereerste hond, dus alles is nieuw en vooral ook spannend!

Eergisteravond heeft hij zijn 9 wekenenting gehad tegen Parvo en weil. Daarnaast een neusdruppel tegen kennelhoest. Gisteren was er niks aan de hand, maar had meneer wel een drukke dag: Twee uren in een oppashuis, druk spelen met twee grote honden op een grasveld, kennismaken en spelen met buurkinderen en 's avond de puppycursus. Op de terugweg van cursus heeft hij in de auto overgegeven. De berg beloningssnoepjes kwam er uit, die hij vervolgens met smaak weer heeft opgegeten.... :ugh: Hij was gisteravond flink uitgeteld van de dag en heeft heerlijk de nacht doorgeslapen (waar ik heel blij mee was, want dit was ook de eerste nacht in 10 dagen dat ik dus een nacht kon doorslapen :wink: ).

Vanmorgen heb ik hem laten plassen en we hebben vijf minuten gespeeld en toen liep meneer alweer zelf naar zijn bench om neer te ploffen. Ik heb zijn eten gemaakt en normaal gesproken staat hij dan hysterisch aan mijn voeten te springen waarna hij het eten eet alsof de duivel hem op de hielen zit. Nu moest ik hem uit de bench lokken met het eten en gaf het na drie sneue hapjes al weer op en liep weer naar de bench.

Nadat hij een uurtje in de bench had gelegen, is hij er even uitgekomen en plofte hij wat sneuïg naast mijn voeten neer. Ik heb hem geaaid en toen stond hij weer op en sjokte weer naar zijn bench. En daar ligt hij nu alweer een tijdje. Hij lijkt het niet te kunnen vinden, is heel timide en wil dus ook niet echt eten. Ik voel me net een nieuwe mama die meteen het ergste vreest met de baby, ik weet het, maar is dit normaal?

Is hij gewoon wat vol van de indrukken, of zou het aan de enting kunnen liggen? Of beide? Naja...het komt er op neer dat ik hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen. Alvast bedankt voor de reactie!
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Re: Ziek/zielig na inenting?

Ongelezen bericht door Sas »

ja en ja ;-) reactie op entingen komt zeker voor maar hou het wel goed in de gaten. Zeker drinken is voor zo`n kleine dreutel belangrijk.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Kan heel goed van de enting komen maar misschien is het de dag ervoor ook wel iets teveel/ te druk geweest en dus een combinatie van die 1. Mijn vorige hond had de laatste jaren ook meer last van de entingen dus iom da besloten alleen nog weil te enten omdat ze al zo oud was en zolang haar entingen wel heeft gehad. Inmiddels zou ik liever niet meer enten en alleen titteren maar dit laat de verzekering niet toe dus het is niet anders gelukkig heeft Maylo geen reacties gehad op zijn entingen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Klinkt als een erg druk programma voor zo'n kleintje en dan de entingen er ook bij, dat is denk ik samen de oorzaak dat hij nu wat moe is. Vandaag lekker zijn gangetje laten gaan en dan moet hij snel weer de oude zijn. Zo niet, dan zou ik contact opnemen met de dierenarts.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik probeer het altijd een beetje voor te zijn om te vertellen dat ze inderdaad wat sloom/ziekig kunnen zijn van een enting op die leeftijd en ze niet net op de dag van de puppycursus te laten enten of die dag ervoor. Maar van de meeste dierenartsen zul je dat niet horen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

*Esther schreef:Ik probeer het altijd een beetje voor te zijn om te vertellen dat ze inderdaad wat sloom/ziekig kunnen zijn van een enting op die leeftijd en ze niet net op de dag van de puppycursus te laten enten of die dag ervoor. Maar van de meeste dierenartsen zul je dat niet horen.
Dat :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
winternieke
geregistreerd lid

Hartstikke bedankt voor de reacties! We hadden ook niet met opzet van die drukke dingen gepland...het kwam toevallig allemaal zo uit helaas. Ik zal er de komende weken ook wat beter op bedacht zijn dat we niet te veel moeizame dingen tegelijk plannen

Ik laat meneer gewoon lekker zijn gang gaan vandaag en ik kijk het even aan. Het komt vast wel goed. Bedankt voor jullie geruststellingen :-)
ranetje
Zeer actief

winternieke schreef:Hartstikke bedankt voor de reacties! We hadden ook niet met opzet van die drukke dingen gepland...het kwam toevallig allemaal zo uit helaas. Ik zal er de komende weken ook wat beter op bedacht zijn dat we niet te veel moeizame dingen tegelijk plannen

Ik laat meneer gewoon lekker zijn gang gaan vandaag en ik kijk het even aan. Het komt vast wel goed. Bedankt voor jullie geruststellingen :-)
Wel even opletten dat hij voldoende drinkt en dat dit niet dagen achter elkaar door gaat.

Voor de rest ....... laat maar even lekker uitslapen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Hoe gaat het nu met hem? Weer bijgekomen?
Waren wel heel veel heftige dingen voor zo'n jonge pup op een dag
Dees en Maylo schreef: Inmiddels zou ik liever niet meer enten en alleen titteren maar dit laat de verzekering niet toe dus het is niet anders gelukkig heeft Maylo geen reacties gehad op zijn entingen.
Welke verzekering heb je? Las op fb dat petplan en proteq het nu wel toelaten
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

jome schreef:Hoe gaat het nu met hem? Weer bijgekomen?
Waren wel heel veel heftige dingen voor zo'n jonge pup op een dag
Dees en Maylo schreef: Inmiddels zou ik liever niet meer enten en alleen titteren maar dit laat de verzekering niet toe dus het is niet anders gelukkig heeft Maylo geen reacties gehad op zijn entingen.
Welke verzekering heb je? Las op fb dat petplan en proteq het nu wel toelaten

Oh echt waar,ik ben verzekerd bij Petplan dus dat zou mooi zijn als ze titteren nu wel zouden vergoeden want ik ent ook niet meer.
winternieke
geregistreerd lid

Het gaat weer hartstikke goed met hem. Gisteravond begon hij ineens weer praatjes te krijgen en werd hij weer helemaal gelukkig van het geknisper van het pakje smuldier dat werd geopend. Ik was dus inderdaad nieuwe-baby-moeder-overbezorgd, haha. Gelukkig bestaat er zoiets als een forum waar je met mensen kan praten die ervaring hebben, anders was ik misschien wel zinloos naar de dierenarts gerend :D

Nogmaals dank voor de hulp! Het is fijn om te weten dat je als groene hondenbezitter zo'n plek hebt ;-)
ranetje
Zeer actief

Fijn dat het weer goed gaat :ok:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Goed om te horen!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”