Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kattenluik, onweer en een bange hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Kattenluik, onweer en een bange hond...

Ongelezen bericht door Rebble »

is geen goed combinatie :ugh:
Izzy is bang voor onweer maar heeft beneden zo haar plekjes waar ze dan gaat liggen. Ik was vanmiddag aan het werk (vanuit huis, ik werk op zolder) en net toen ik bijna klaar was met mijn laatste telefoontje barstte er een hagel/onweersbui los. Ik hoorde Izzy wel klapperen met het kattenluik, dat zit in de deur voor de trap. Maar ineens een hoop kabaal en gedoe. Ik snel mijn gesprek afgerond en naar beneden gerend. Zat ze klem in het kattenluik, kop en voorpoten aan de kant van de trap en de rest nog in de woonkamer :ugh: Helemaal in paniek... Ik moest de deur door om haar te kunnen helpen maar ja daar zat ze in dus voorzichtig opengeduwd. Toen zag ik pas dat ze door het luikje/klep heen was gegaan, dus dat is nog smaller, dwars door het plastic raampje dus scherp en echt klemvast. Het geraamte van de klep was nog wel heel en dat kreeg ik niet kapot. Snel gereedschap gezocht wat gelukkig voor een deel in de woonkamer ligt op het moment maar ik kreeg het niet kapot. Inmiddels was ze wel rustig en zelfs voorzichtig aan het kwispelen :piew: Geprobeerd haar naar achter te trekken maar dat lukte ook niet echt en ik kon niet zien of er misschien scherpe punten van het plastic in haar buik staken. Weer ander gereedschap gezocht en terwijl ik dat deed kwam ze er zelf uit :cheer:

6 tepels kapot geschaafd en 2 schaafplekken naast elkaar bij de onderste tepels. En stinken, stínken :kotz: Ik heb staan kokhalzen :oeps: puur angst :(:
Ik heb haar net maar onder de douche gezet, lekker gemasseerd, de wondjes schoongemaakt (ik kon niet goed zien of het open wonden waren of niet) en het 'angstzweet' eraf. Nat zijn vindt ze altijd leuk dus ze is alweer bijna haar blije zelf maar man wat een schrik :ugh: Mijn woonkamer stinkt nog wel, ik dacht dat ze misschien haar anaalklieren geleegd had uit angst maar dat is niet zo.

Ben wel erg blij dat ik thuis was, moet er niet aan denken dat dit gebeurd zou zijn als ik er niet was. Maar waarschijnlijk wilde ze naar mij toe en zou ze het niet gedaan hebben als er niemand was.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kattenluik, onweer en een bange hond...

Ongelezen bericht door Zamunda »

Allemachtig, wat een schrik zeg! Hoe krijgt ze het in 's hemelsnaam voor elkaar om door het deurtje te gaan :80: . Zat het luikje dicht zeker?
Fijn dat ze er zelf al zo goed van hersteld is :ok: .
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ach arm ding, wel fijn dat zij er nu weer helemaal door is.

Maar niet leuk, iets om rekening mee te houden dus. Sterkte met de lucht :wink:
Rebble
Zeer actief

Zamunda schreef:Allemachtig, wat een schrik zeg! Hoe krijgt ze het in 's hemelsnaam voor elkaar om door het deurtje te gaan :80: . Zat het luikje dicht zeker?
Nee, zat niet eens dicht, geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen heeft want onze kat gaat er meerdere keren per dag zonder problemen doorheen. Deze variant moet dmv een aparte deurschuif dichtgedaan worden en die heeft onze vorige kat al een keer vakkundig gesloopt.
Ben ook blij dat ze alweer rustig is. Dochter is inmiddels thuis dus ik kan inmiddels ook boodschappen gaan doen, wil haar nu niet alleen laten want de buien gaan af en aan door.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ohhh, arm ding :-(
Rebble
Zeer actief

Lucia schreef:Ach arm ding, wel fijn dat zij er nu weer helemaal door is.

Maar niet leuk, iets om rekening mee te houden dus. Sterkte met de lucht :wink:
De lucht is gelukkig weg, ik heb de deur maar open gezet.

Tnx!
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oeps.. dat is schrikken!
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Jemig dat is schrikken, wat sneu voor haar

Voelt zij het ook al langer van tevoren aankomen?
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

ach jee... arme meid. blij dat ze zichzelf eruit heeft kunnen wurmen. die kwam zeker ff kijken waarom t zo lang duurde ;)
blij dat ze zich weer een beetje ok voelt.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

jome schreef:Jemig dat is schrikken, wat sneu voor haar

Voelt zij het ook al langer van tevoren aankomen?
Ja, ik kan het vaak 's morgens al merken als het eind van de middag/'s avonds gaat onweren. Ze ligt nu ook weer te bibberen want de buien blijven komen en na een onweersbui is ze altijd sneller van het padje bij buien of harde wind.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

River8 schreef:ach jee... arme meid. blij dat ze zichzelf eruit heeft kunnen wurmen. die kwam zeker ff kijken waarom t zo lang duurde ;)
blij dat ze zich weer een beetje ok voelt.
Zeg, kom je me nog helpen of wát :hmmm: :LOL:

Ik beschrijf het lang maar uiteindelijk ben ik nog geen 2 of 3 minuten bezig geweest gelukkig.

M'n kat snapte er niks van en durfde nu net pas weer door het gat in de deur :Q:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Och arm ding :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ah wat sneu.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Rebble schreef:
Zamunda schreef:Allemachtig, wat een schrik zeg! Hoe krijgt ze het in 's hemelsnaam voor elkaar om door het deurtje te gaan :80: . Zat het luikje dicht zeker?
Nee, zat niet eens dicht, geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen heeft want onze kat gaat er meerdere keren per dag zonder problemen doorheen. Deze variant moet dmv een aparte deurschuif dichtgedaan worden en die heeft onze vorige kat al een keer vakkundig gesloopt.
Ben ook blij dat ze alweer rustig is. Dochter is inmiddels thuis dus ik kan inmiddels ook boodschappen gaan doen, wil haar nu niet alleen laten want de buien gaan af en aan door.
Euh... bizar. En knap :tongue: . Hopelijk is het onweer nu overgewaaid en kan ze stoppen met bibberen (en door luikjes heengaan).
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Ach wat zal ze bang zijn geweest. WIj hebben ook een hond gehad die de laatste 3 a 4 jaar van zijn leven ineens heel bang was voor onweer.
Hij kon ons een uur van te voren al vertellen dat het ging komen... En je kunt er niets tegen doen, alleen ze maar laten. Dat vond ik nog het ergste....
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Wat sneu :(:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Och wat een schrik. En akelig dat ze zo bang is van onweer. :(
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rebble
Zeer actief

Ja 't was niet d'r geluksdag vandaag. Eerst het onweer in combi met het kattenluik. Buien en onweer voorbij dus naar buiten, was er een scholenwedstrijd bij de atletiek, hop startschot :schrik: én ze waren aan het crossfietsen en dan knalt er zo'n startding naar beneden. 3 van haar 4 grootste angsten in 2 uur, we misten alleen nog vuurwerk.

Maar ja, de schaafwonden vallen mee, de baas had wat extra's overgelaten van zijn avondeten dus die kwam net thuis en daar heeft ze lekker van gesmuld. We gaan zo naar bed en dan is haar ongeluksdag voorbij :wink:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ach arme hond, gelukkig dat ze zichzelf heeft weten te bevrijden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Arm beest, zo bang voor dat onweer (knallen). Hopelijk dat ze dit geen 2de keer doet maar ja, als ze zo bang is ...........??!!?

Onze Bo was ook panisch voor vuurwerk en onweer (ook voor b.v. ballonnen) behalve als hij in de auto zat. Een aantal jaren terug hadden we een huis met de auto in de garage onder het huis. Je kon dan via de keuken de trap af naar de garage die echt nog diep was ook. Bo is toen een keer tijdens het onweer met een aanloop vanuit de keuken zo bovenop de auto gesprongen, zo'n "haast" had hij om in de auto te komen. Enfin, deuk in de auto maar hij had gelukkig niets.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”