Eisen:
-makkelijk karakter, gewoon normaal.
-klein middelmaatje (rond de 10-15 kilo, moet in een fietskrat passen).
-kindvriendelijk.
-niet extreem veel vachtverzorging
-geen "zielig" gezicht (was een eis van hem
-zal meegaan naar de boerderij, moet daar dus los kunnen lopen tussen andere dieren, mensen, kinderen en andere honden.
-zal op een bovenwoning komen te wonen (dus niet te waaks ivm buren).
-park op 5 min afstand en dus dagelijks mee naar de boerderij (die overigens ook in een groot park ligt).
Samengevat, gewoon een leuk ongecompliceerd boerderijhondje dus. Pup of herplaatser maakt niet uit, maar niet te oud. Geslacht ook geen voorkeur.
Maar op Marktplaats zie je door de stichtingen de honden niet meer! Soms heeft een particulier een advertentie geplaatst, maar als je daarop klinkt dan blijkt het toch weer een net-op-tijd-uit-het-dodingstation-gered- type je te zijn.
In principe staan we wel open voor een buitenlandse hond van een stichting hoor, daar niet van. Maar de overdaad is enorm. En hoe lief een hond ook is, als ik dan dingen lees als gered uit vuilcontainer, als er binnen een week geen baasjes is dan spuitje. Dan hoeft het voor mij al niet meer. En eerlijk gezegd heb ik bij een aantal van die stichtingen ook sterk mijn twijfels over hun kundigheid en bedoelingen.
Er zijn hier mensen op het forum die een talent hebben om op internet precies de geschikte hondjes te vinden (en ook weten bij welke stichtingen je wel en niet moet zijn).
Dus roept u maar, weet je een hond die aan dit profiel voldoet? Van een particulier, betrouwbare herplaats organisatie of (goede!!) stichting?
Edit: Grootte/gewicht aangepast.