Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongecompliceerd, normaal hondje gezocht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongecompliceerd, normaal hondje gezocht

Ongelezen bericht door Floortje »

Voor een kennis. Hij heeft geen ervaring met honden.
Eisen:
-makkelijk karakter, gewoon normaal.
-klein middelmaatje (rond de 10-15 kilo, moet in een fietskrat passen).
-kindvriendelijk.
-niet extreem veel vachtverzorging
-geen "zielig" gezicht (was een eis van hem :mrgreen: ik denk dat hij daarmee zoiets als een affenpicher of griffonetje bedoelt).
-zal meegaan naar de boerderij, moet daar dus los kunnen lopen tussen andere dieren, mensen, kinderen en andere honden.
-zal op een bovenwoning komen te wonen (dus niet te waaks ivm buren).
-park op 5 min afstand en dus dagelijks mee naar de boerderij (die overigens ook in een groot park ligt).

Samengevat, gewoon een leuk ongecompliceerd boerderijhondje dus. Pup of herplaatser maakt niet uit, maar niet te oud. Geslacht ook geen voorkeur.
Maar op Marktplaats zie je door de stichtingen de honden niet meer! Soms heeft een particulier een advertentie geplaatst, maar als je daarop klinkt dan blijkt het toch weer een net-op-tijd-uit-het-dodingstation-gered- type je te zijn.

In principe staan we wel open voor een buitenlandse hond van een stichting hoor, daar niet van. Maar de overdaad is enorm. En hoe lief een hond ook is, als ik dan dingen lees als gered uit vuilcontainer, als er binnen een week geen baasjes is dan spuitje. Dan hoeft het voor mij al niet meer. En eerlijk gezegd heb ik bij een aantal van die stichtingen ook sterk mijn twijfels over hun kundigheid en bedoelingen.

Er zijn hier mensen op het forum die een talent hebben om op internet precies de geschikte hondjes te vinden (en ook weten bij welke stichtingen je wel en niet moet zijn).
Dus roept u maar, weet je een hond die aan dit profiel voldoet? Van een particulier, betrouwbare herplaats organisatie of (goede!!) stichting?

Edit: Grootte/gewicht aangepast.
Laatst gewijzigd door Floortje op 05 mei 2015 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Safari

Re: Ongecompliceerd, normaal hondje gezocht

Ongelezen bericht door Safari »

Dos die bij Moosje zit. Geen 15 kilo en past niet in een krat maar kan mooi zelf naast de fiets :pffff: verder klopt alles.
Laatst gewijzigd door Safari op 05 mei 2015 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Een maltezer (kruising)?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Safari schreef:Dos die bij Moosje zit. Geen 15 kilo en past niet in een krat maar kan mooi zelf naast de fiets :pffff: verder klopt alles.
En kan op de boerderij. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Floortje
Zeer actief

EstherK schreef:Een maltezer (kruising)?
Te veel vachtverzorging en te klein.
Floortje
Zeer actief

Safari schreef:Dos die bij Moosje zit. Geen 15 kilo en past niet in een krat maar kan mooi zelf naast de fiets :pffff: verder klopt alles.
Heb je daar een link van?
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Floortje schreef:
EstherK schreef:Een maltezer (kruising)?
Te veel vachtverzorging en te klein.
Met de juiste kruising heb je er een van 15 kilo :mrgreen:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Floortje schreef:
Heb je daar een link van?
Ze staat in de herplaatshoek hier op het forum.
Inmiddels is er meer info bekend, moet de tekst nog even aan laten passen.
Ben nu een week op de boerderij, met de honden. Katten, kippen en konijnen (laatste 2 wel achter een hek) gaat goed. Katten buiten wil ze achteraan maar is goed terug te roepen. Binnen vind ze ze vooral leuk om naar te kijken. Paarden/pony's zijn niet interessant. Ze blijft bij me in de buurt, maar kan hier het terrein ook niet af. Naast de fiets lopen is geen probleem, zal wel opgebouwd moeten worden, en in de zomer is het misschien niet praktisch, maar ik denk dat ze best aan een fietskar kan wennen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Deze lijken me leuk (misschien wel iets te groot voor een fietsmandje):

http://sphoek.com/honden/honddetail.php?id=5078
http://sphoek.com/honden/honddetail.php?id=4964
http://sphoek.com/honden/honddetail.php?id=4608

Onze Wilma komt ook van deze stichting.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik vind Don wel heel erg leuk :I: Staat alleen niet bij of hij boerderijdieren kent, maar als ze 'm leuk vinden kan je altijd mailen.

Afbeelding

Leon, misschien te groot? Klinkt verder ideaal

Afbeelding

Tony :I:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Punzel op 05 mei 2015 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Dos staat op deze website http://animalaidfoundationuk.weebly.com ... oster.html
Een forummer is hier zelf geweest, dus je kunt meer info uit eigen hand krijgen :wink:

Verder zou ik hoe dan ook voor een hond die al in Nederland is gaan omdat je best een lijst hebt waar een hond aan moet voldoen. Ik beschouw het niet als standaard dat een hond tussen de boerderijdieren kan :wink: al zullen genoeg honden dit kunnen hoor.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl?fref=ts

Daar staan ook wat honden op. Is dat kleine hondje dat een beetje op een leeuw lijkt wat? Geen idee of hij past verder.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Die Leon lijkt me een behoorlijke jager :mrgreen: En hij heeft leishmania helaas.
Ik denk dat deze mensen nog het beste eraan doen door een nederlandse herplaatser te kiezen. Er zijn zoveel eissen. Het ligt er natuurlijk wat aan of ze de flexibiliteit hebben om er een mouw aan te passen als het allemaal anders loopt.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Paisley schreef:Die Leon lijkt me een behoorlijke jager :mrgreen: En hij heeft leishmania helaas.
Ik denk dat deze mensen nog het beste eraan doen door een nederlandse herplaatser te kiezen. Er zijn zoveel eissen. Het ligt er natuurlijk wat aan of ze de flexibiliteit hebben om er een mouw aan te passen als het allemaal anders loopt.
Nouja ik zie weinig verschil tussen een Nederlandse herplaatser of een buitenlanderse herplaatser die al in Nederland verblijft? Ik zou ook geen hondje op de gok uit Griekenland over laten vliegen, zeker niet met zo'n eisenlijst. Maar als een hond in Nederland verblijft kan het opvanggezin gewoon een dagje met die hond naar de kinderboerderij of iets dergelijks en dan weet je het ook snel genoeg, toch?
Paisley
Zeer actief

Ik was bijna onze Gizmo vergeten :80: Maar Gizmo zou ook in het plaatje passen. Hij zit nog op Rhodos, maar ik ken hem persoonlijk en hij zit bij een medewerker van de stichting op Rhodos thuis (dus niet in een asiel)

Het is een heel makkelijk, zelfstandig en speels hondje. Ik denk dat hij makkelijk erfvast kan worden en ik weet zeker dat hem te leren is om met boerderijdieren om te gaan. Er zit geen jachtinstinct in en ook niet al te veel 'avontuur'. Niet het type wat in zn eentje streken gaat uithalen. Gek genoeg staat hij al heel lang op de site, maar komen er maar geen geschikte mensen voor. Misschien omdat de foto's slecht zijn, maar in het echt is het best een leuk hondje om te zien.

http://www.dogswithhope.nl/honden-in-he ... GIZMO.html
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Punzel schreef:
Paisley schreef:Die Leon lijkt me een behoorlijke jager :mrgreen: En hij heeft leishmania helaas.
Nouja ik zie weinig verschil tussen een Nederlandse herplaatser of een buitenlanderse herplaatser die al in Nederland verblijft? Ik zou ook geen hondje op de gok uit Griekenland over laten vliegen, zeker niet met zo'n eisenlijst. Maar als een hond in Nederland verblijft kan het opvanggezin gewoon een dagje met die hond naar de kinderboerderij of iets dergelijks en dan weet je het ook snel genoeg, toch?
Ja daar heb je helemaal gelijk in.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Veel reacties zeg :o Bedankt allemaal.
Er zitten bruikbare en minder bruikbare bij.

Ik vind Dos geweldig qua uiterlijk, maar ze is veel te groot. Jachtinstinct is ook niet handig. De boerderij waar wij werken is namelijk een kinderboerderij waar allerlei dieren gewoon los over het erf lopen, dus niet achter een hekje.

Een maltezerkruising ziet mijn kennis absoluut niet zitten. En die worden in de winter ook heel erg goor op een boerderij.

Hondjes van 4 maanden die nu een middelmaat zijn groeien natuurlijk nog, dus die worden dan te groot.

Ik ga alle links aan hem laten zien, bedankt voor de tips :ok:

Zijn er trouwens mensen hier op het forum die iets met Duchy Adoptions te maken hebben? Op hun site zie ik ook geiten en schapen staan.
Maar het allerliefst zou mijn kennis toch een hondje van de boerderij willen, gewoon zo'n fox/stabij/border/lab/herder/kooiker/enz kruising. Maar ja, daar moet je maar net toevallig tegenaan lopen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb voor Dutchy Adoptions opgevangen.
Wellicht zouden ze een hondje kunnen testen met boerderijdieren als er serieuze interesse is.
Valerie
Zeer actief

https://www.facebook.com/groups/2952648 ... ts&fref=ts

In deze groep zitten alleen honden die al in NL/BE zitten, misschien zie je daar wat tussen?
Floortje
Zeer actief

Valerie schreef:Dos staat op deze website http://animalaidfoundationuk.weebly.com ... oster.html
Een forummer is hier zelf geweest, dus je kunt meer info uit eigen hand krijgen :wink:

Verder zou ik hoe dan ook voor een hond die al in Nederland is gaan omdat je best een lijst hebt waar een hond aan moet voldoen. Ik beschouw het niet als standaard dat een hond tussen de boerderijdieren kan :wink: al zullen genoeg honden dit kunnen hoor.

Daar staan ook wat honden op. Is dat kleine hondje dat een beetje op een leeuw lijkt wat? Geen idee of hij past verder.
Uit die laatste link vind ik deze heel leuk! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 600&type=1
Ik ga 'm opstoken om voor haar te gaan. Nee hoor, geintje, hij moet vooral zelf kiezen. Maar wat een grappig beestje zeg.
Edit: oh shit, jaagt. Nou laat dan maar.
Valerie
Zeer actief

Cosette zal niet de beste keuze zijn voor op de boerderij :mrgreen: maar ze ziet er inderdaad vreselijk leuk uit
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

misschien heeft www.ladysrescuedogs.nl wat; zij halen regelmatig hondjes uit Frankrijk, en van die border collieachtigen zijn er altijd genoeg
Afbeelding
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

Floortje schreef:Maar het allerliefst zou mijn kennis toch een hondje van de boerderij willen, gewoon zo'n fox/stabij/border/lab/herder/kooiker/enz kruising. Maar ja, daar moet je maar net toevallig tegenaan lopen.
Die lab(rador) moet dan wel een kruising met iets heel kleins zijn wil dat in die fietskrat passen :engel:

Tja, wat is een 'normaal' hondje, Manoulos misschien?
Is al in Nederland. Ik heb zelf ook 2 honden via deze stichting.
Afbeelding
link
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hier staan ook een paar leuke kleinere hondjes tussen

http://www.animalinneed.com/honden-in-nederland
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik zou even de tijd nemen en marktplaats in de gaten houden. Velen stoten hun hondjes af als de puppie periode achter de rug is.
Ook net voor de zomervakanties worden ze weer massaal aangeboden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Floortje schreef:
Valerie schreef:Dos staat op deze website http://animalaidfoundationuk.weebly.com ... oster.html

Uit die laatste link vind ik deze heel leuk! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 600&type=1
Ik ga 'm opstoken om voor haar te gaan. Nee hoor, geintje, hij moet vooral zelf kiezen. Maar wat een grappig beestje zeg.
Edit: oh shit, jaagt. Nou laat dan maar.
Jammer hè, Cosette is súper leuk! :D :mrgreen:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

kijk eens op www.huizezwerfhond.nl zij hebben ook honden die al in nederland zijn op de site staan die wellicht in het plaatje passen.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Leon jaagt niet :mrgreen: hij is de braafste van de hele klas.
ik kan hem laten wegen?

Mini die bij mij zit jaagt niet,is klein kan op bovenwoning amper 6 kilo geen zielig hoofd
maar ongecompliceerd is ze helaas nog niet.

http://www.huizezwerfhond.nl/honden-ter ... rland/mini
Groetjes Heidi
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Punzel schreef:Ik vind Don wel heel erg leuk :I: Staat alleen niet bij of hij boerderijdieren kent, maar als ze 'm leuk vinden kan je altijd mailen.

Afbeelding
Ik krijg Don niet uit m'n hoofd :I: zou 'm bijna zelf willen adopteren.
Ik spreek mijn kennis donderdag en wil hem dan alle suggesties hier gegeven laten zien, maar Don heb ik alvast doorgemaild :wink:
Karakter klinkt perfect voor zijn situatie: doordeweeks spelen met alle andere honden op de boerderij en hij heeft een dochter die met hem wil spelen en borstelen. Hij is zich nu al aan het verdiepen in hondengedrag en opvoeding.
Hij had zelf ook al wat linkjes doorgemaild van honden die hij op marktplaats gevonden had, daaruit kon ik opmaken dat hij toch op ietwat herder/pool/keesachtige honden valt. Nou met wat fantasie kun je Don best als een mini herder/kees kruising zien :mrgreen:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik vind hem ook helemaal leuk :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”