Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma is zielig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Uma is zielig

Ongelezen bericht door River8 »

lees dit nu pas - arme Uma :roos:
lijkt wel een beetje op een virus (?) wat hier ook heerst - dacht dat Riv eraan onderdoor ging :jank: maar na een dag of 4/5 was het weer over. maar ook elke 2u eruit, heel veel bloed in ontlasting, etc.
dus 'hoop' dat het zoiets is en geen parvo oid... heb je al de uitslag?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Cleva schreef:Nog niets gehoord?
ik vind het ook nogal stil.. hoop dat het nog steeds beter gaat met Uma
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hoe gaat het nu ?
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ze was opgeknapt begreep ik elders
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

sbientje schreef:
Cleva schreef:Nog niets gehoord?
ik vind het ook nogal stil.. hoop dat het nog steeds beter gaat met Uma
Nee nog steeds niet. Ik snap er niks van, da ook niet.
In ieder geval gaat Uma heel goed, geen last meer. Morgen ga ik weer haar normale voer geven. Nu eet ze nog steeds blikvoer.
Ze is nog niet helemaal zichzelf, nog erg moe en ze durft niet goed te poepen. Vermoedelijk door pijn.
Morgen loopt haar kuurtje af.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik lees het ook nu pas. Echt schrikken is dat. Veel beterschap!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Fijn dat ze weer opknapt :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Hoe gaat het nu met Uma?
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik blijf ook maar kijken...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje wat een stress. Ik ben er zo van geschrokken dat ik Bas gister volledig heb laten inenten tegen alles. Van Rabies tot Parvo. Ze is natuurlijk ook Spaans en omdat ze in Spanje misschien nooit ingeent zijn werd ik para.
Nu zal Uma geen Parvo hebben denk ik want dan was ze veel sneller en erger ziek geweest.

Ik duim dat je meisje snel weer de oude wordt. Hebben ze een foto van haar buik en endeldarm gemaakt. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ze daar iets vast heeft zitten. Iets scherps dat de darmwand laat bloeden en ontsteken. Kan dat niet? Een stukje ijzer oid. Vandaar dat rode bloed? Niet durven poepen? Dat doet natuurlijk verdomde pijn. En de ontsteking maakt haar dan ziek.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bah wat zal dat schrikken geweest zijn. Klinkt een beetje (alleen had hier gelukkig niet de stank bij de diarree) als het virus waar m'n pup hier bijna aan onderdoor is gegaan met Pasen. Diarree, kotsen en niet eten enkel wel zonder bloed of stank. Hoop ook echt voor je dat het geen parvo is en snap niet dat je die uitslag nog niet hebt.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maar lees ik verder goed dat deze Spaanse hondjes naast de verplichte rabiës vaccinatie geen enkele andere vaccinatie krijgen? En ook niet getitert worden?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

crutz schreef:Maar lees ik verder goed dat deze Spaanse hondjes naast de verplichte rabiës vaccinatie geen enkele andere vaccinatie krijgen? En ook niet getitert worden?
Jawel hoor. Maar die honden hebben meestal geen enting gehad als pup. En 1 eerste enting is volgens mijn da niet genoeg. Bas moet over 4 weken weer omdat ze de nieuwe netstof nog niet eerder heeft gehad. Daarna is het pas echt in orde.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik denk dat Nikki straks ook nog wel online komt, druk met werk etc. Maar om jullie even uit de spanning te halen, het gaat goed met Uma. Gelukkig maar :I:
Uitslagen waren ook goed, maar dat zal Nikki zelf verder wel vertellen :)
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Die van mij had wel alle pupentingen al gehad in Spanje. Dus pas met één jaar hoefde ik hier weer te enten.

Fijn dat Uma weer is opgeknapt!!!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:
crutz schreef:Maar lees ik verder goed dat deze Spaanse hondjes naast de verplichte rabiës vaccinatie geen enkele andere vaccinatie krijgen? En ook niet getitert worden?
Jawel hoor. Maar die honden hebben meestal geen enting gehad als pup. En 1 eerste enting is volgens mijn da niet genoeg. Bas moet over 4 weken weer omdat ze de nieuwe netstof nog niet eerder heeft gehad. Daarna is het pas echt in orde.
Dat over die nieuwe entstof en boosteren geld enkel voor de nieuwe lepto.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef:
laeken schreef:
Dat over die nieuwe entstof en boosteren geld enkel voor de nieuwe lepto.
En de Lyme enting, die moet blijkbaar ook herhaald worden na 3 weken
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Manu

Frolic schreef:
Pippi had ook geen andere vaccinaties in haar boekje staan. Ik heb haar dus wel zo snel mogelijk laten vaccineren omdat er ook geen duidelijkheid was over of en wanneer ze gevaccineerd was. Ik vond het wel een beetje vreemd en als ik het geweten had, dan had ik gevraagd of ze de vaccinatie al in Spanje had kunnen krijgen. Daar had ik dan best extra voor willen betalen.
Ik had haar ook kunnen laten titeren, maar heb voor nu een volledig vaccinatiesachema gekozen en ga dan van daaruit titeren volgend jaar.
Uma lijkt nu weer sterk genoeg dus ik ga haar volgende week helemaal vol laten spuiten met entingen.
Ik had er ook graag extra voor betaald.

Maar goed, ze doet het weer goed gelukkig.
Er kwam afgelopen zondag een hele berg poep uit en sindsdien is ze pas echt weer helemaal de oude. Ze piept niet meer zoveel en gaat graag weer mee naast de step :ok: Ze heeft ook alweer over het strand gescheurd. Ik ben me rot geschrokken.

Oh en de uitslag gaf niets aan gelukkig :cheer:
Er is geen foto gemaakt maar de darm was niet geïrriteerd voor zover ze konden voelen dus waarschijnlijk is het een infectie of ontsteking geweest die er zelf uit is gekomen.
Maar man, ik was echt even bang dat we haar kwijt zouden raken of dat ze voorgoed ziek zou blijven.

Bedankt voor al jullie duimen en tips :flower:
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Super dat alles weer goed is. :ok:
Genieten maar weer van en met je mooie meid.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat fijn dat ze er weer helemaal bovenop is. Waarom is ze eigenlijk in Spanje niet al geënt?
Afbeelding
ElPerroFantástico
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz

Ongelezen bericht door ElPerroFantástico »

Paisley schreef:Wat fijn dat ze er weer helemaal bovenop is. Waarom is ze eigenlijk in Spanje niet al geënt?
Dat vind ik ook bijzonder nalatig van de organisatie die de opvang verzorgd heeft. Bovendien zouden de paspoorten van de honden voor transport nagekeken moeten worden om zaken als dit te ontdekken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als het om een grote stichting zou gaan dan had ik jullie gelijk gegeven, alleen zijn de honden niet door een stichting naar Nederland gehaald maar door een privé persoon die alle kosten zelf moest voorschieten. Daarom worden dit soort acties op touw gezet:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=299158
Om zo de entingen, chips, reis etc te kunnen bekostigen.
De honden zijn wél geënt maar alleen tegen rabiës dus bij de grens zijn er geen problemen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Als het om een grote stichting zou gaan dan had ik jullie gelijk gegeven, alleen zijn de honden niet door een stichting naar Nederland gehaald maar door een privé persoon die alle kosten zelf moest voorschieten. Daarom worden dit soort acties op touw gezet:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=299158
Om zo de entingen, chips, reis etc te kunnen bekostigen.
De honden zijn wél geënt maar alleen tegen rabiës dus bij de grens zijn er geen problemen.
Dan nog schrik ik er van dat er een bewuste keuze gemaakt wordt (stichting of persoon is voor mij gelijk, want de honden worden de grens over gebracht en of een stichting, fokker of persoon dat nu initieert is mij gelijk) om niet te enten tegen een ziekte die helaas toch nog geregeld voor komt (ook al is het dan niet verplicht)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

ElPerroFantástico schreef:
Paisley schreef:Wat fijn dat ze er weer helemaal bovenop is. Waarom is ze eigenlijk in Spanje niet al geënt?
Dat vind ik ook bijzonder nalatig van de organisatie die de opvang verzorgd heeft. Bovendien zouden de paspoorten van de honden voor transport nagekeken moeten worden om zaken als dit te ontdekken.
Deze honden zijn niet door een organisatie naar Nederland gehaald, maar rechtstreeks bij het asiel in Spanje geadopteerd ;-)

De honden zijn met Traces-registratie naar Nederland gekomen en voldoen dus aan alle eisen die worden gesteld om naar Nederland te mogen reizen (chip, paspoort, rabiësenting, gezondheidsverklaring dierenarts). De cocktailenting is daarvoor geen voorwaarde, wel een controle door een onafhankelijke dierenarts.
Er was ook een gebrek aan budget om ineens zo'n 25 honden een cocktailenting te geven.
Daarnaast was de vaccinatiegeschiedenis van de honden onduidelijk omdat er in het verleden in het asiel niet goed is bijgehouden welke honden wel eens een cocktailenting hadden gehad en wanneer. Omdat alle honden met uitzondering van Ren/Ziggy en Stimpy/Simba al langer dan een jaar in het asiel zaten en dus met zekerheid niet ziek waren, vond de dierenarts een cocktailenting niet nodig om de gezondheidsverklaring af te geven.
Manu

Uiteindelijk had ze ook niet iets waar een enting tegen geholpen had.
Ook slordig van mij, want ik heb er niet goed naar gekeken wat ze wel of niet gehad heeft. In ieder geval laat ik haar voor de zekerheid toch maar even enten.

Haar oren, huid en nu die spuitbloedpoep hebben me toch al zoveel gekost dat dit er ook nog wel bij kan :Q: En dan moet ze het daar maar even op doen!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Manu schreef:Uiteindelijk had ze ook niet iets waar een enting tegen geholpen had.
Ook slordig van mij, want ik heb er niet goed naar gekeken wat ze wel of niet gehad heeft. In ieder geval laat ik haar voor de zekerheid toch maar even enten.

Haar oren, huid en nu die spuitbloedpoep hebben me toch al zoveel gekost dat dit er ook nog wel bij kan :Q: En dan moet ze het daar maar even op doen!
Ik kan mij ook best voorstellen dat je je te pletter schrikt als de dierenarts zegt dat ze misschien parvo of salmonella heeft ook al is die kans klein bij een volwassen hond.
Nu beter blijven Uma! Je moet nog even mee :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Valerie op 30 apr 2015 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

Ik schrok echt. Ik kon niet eens meer autorijden, zat helemaal te schudden.
Mijn vriend was ook van slag. Die zei gelijk: áls ze dood gaat heeft ze wel heel mooie weken bij ons gehad.
Ja, dág :jank: Ze blijft nog maar hoor.

En ze was zo sterk. Ze kwam aan, kreeg overal spieren, haar huid en oren waren genezen, had een conditie van hier tot Gunter. En juist dan wordt ze ziek?

Vandaag viert ze haar grote vriend zijn verjaardag en krijgen ze heel veel kluifjes en een gevulde Kong :cheer:
Ze heeft toen ze zo zielig was op bed mogen slapen om warm te blijven, tussen ons in. 3x raden wie daar nu élke nacht ligt. En vriendje zegt er niets van :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
Manu schreef:Uiteindelijk had ze ook niet iets waar een enting tegen geholpen had.

Ik kan mij ook best voorstellen dat je je ter pletter schrikt als de dierenarts zegt dat ze misschien parvo of salmonella heeft ook al is die kans klein bij een volwassen hond.
Nu beter blijven Uma! Je moet nog even mee :mrgreen:
helaas ook genoeg gehoord dat het wel parvo was (jammer genoeg wordt er in de KNPV erg minimaal gevaccineerd door een bepaalde groep en duikt parvo daar nog geregeld op) ook bij volwassen honden. En natuurlijk zeker in een land als Spanje komen de honden met minder of niet gevaccineerde honden in aanraking waardoor het wel degelijk overgedragen kan worden

laat ik het zo zeggen, het bevestigd mijn beeld van alle "reddings acties", helaas
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Fijn dat het beter gaat! Ik kan me je schrik zo goed voorstellen, je bent er zelf gewoon helemaal ziek van als je dier iets mankeert hè? Beterschap verder en natuurlijk gefeliciteerd met Manu! :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat Uma weer beter is :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”