lijkt wel een beetje op een virus (?) wat hier ook heerst - dacht dat Riv eraan onderdoor ging
dus 'hoop' dat het zoiets is en geen parvo oid... heb je al de uitslag?
Moderator: moderatorteam
ik vind het ook nogal stil.. hoop dat het nog steeds beter gaat met UmaCleva schreef:Nog niets gehoord?
Nee nog steeds niet. Ik snap er niks van, da ook niet.sbientje schreef:ik vind het ook nogal stil.. hoop dat het nog steeds beter gaat met UmaCleva schreef:Nog niets gehoord?
Jawel hoor. Maar die honden hebben meestal geen enting gehad als pup. En 1 eerste enting is volgens mijn da niet genoeg. Bas moet over 4 weken weer omdat ze de nieuwe netstof nog niet eerder heeft gehad. Daarna is het pas echt in orde.crutz schreef:Maar lees ik verder goed dat deze Spaanse hondjes naast de verplichte rabiës vaccinatie geen enkele andere vaccinatie krijgen? En ook niet getitert worden?
Dat over die nieuwe entstof en boosteren geld enkel voor de nieuwe lepto.laeken schreef:Jawel hoor. Maar die honden hebben meestal geen enting gehad als pup. En 1 eerste enting is volgens mijn da niet genoeg. Bas moet over 4 weken weer omdat ze de nieuwe netstof nog niet eerder heeft gehad. Daarna is het pas echt in orde.crutz schreef:Maar lees ik verder goed dat deze Spaanse hondjes naast de verplichte rabiës vaccinatie geen enkele andere vaccinatie krijgen? En ook niet getitert worden?
En de Lyme enting, die moet blijkbaar ook herhaald worden na 3 wekencrutz schreef:Dat over die nieuwe entstof en boosteren geld enkel voor de nieuwe lepto.laeken schreef:Jawel hoor. Maar die honden hebben meestal geen enting gehad als pup. En 1 eerste enting is volgens mijn da niet genoeg. Bas moet over 4 weken weer omdat ze de nieuwe netstof nog niet eerder heeft gehad. Daarna is het pas echt in orde.crutz schreef:Maar lees ik verder goed dat deze Spaanse hondjes naast de verplichte rabiës vaccinatie geen enkele andere vaccinatie krijgen? En ook niet getitert worden?

Uma lijkt nu weer sterk genoeg dus ik ga haar volgende week helemaal vol laten spuiten met entingen.Frolic schreef:Pippi had ook geen andere vaccinaties in haar boekje staan. Ik heb haar dus wel zo snel mogelijk laten vaccineren omdat er ook geen duidelijkheid was over of en wanneer ze gevaccineerd was. Ik vond het wel een beetje vreemd en als ik het geweten had, dan had ik gevraagd of ze de vaccinatie al in Spanje had kunnen krijgen. Daar had ik dan best extra voor willen betalen.crutz schreef:Maar lees ik verder goed dat deze Spaanse hondjes naast de verplichte rabiës vaccinatie geen enkele andere vaccinatie krijgen? En ook niet getitert worden?
Ik had haar ook kunnen laten titeren, maar heb voor nu een volledig vaccinatiesachema gekozen en ga dan van daaruit titeren volgend jaar.

Dat vind ik ook bijzonder nalatig van de organisatie die de opvang verzorgd heeft. Bovendien zouden de paspoorten van de honden voor transport nagekeken moeten worden om zaken als dit te ontdekken.Paisley schreef:Wat fijn dat ze er weer helemaal bovenop is. Waarom is ze eigenlijk in Spanje niet al geënt?
Dan nog schrik ik er van dat er een bewuste keuze gemaakt wordt (stichting of persoon is voor mij gelijk, want de honden worden de grens over gebracht en of een stichting, fokker of persoon dat nu initieert is mij gelijk) om niet te enten tegen een ziekte die helaas toch nog geregeld voor komt (ook al is het dan niet verplicht)Valerie schreef:Als het om een grote stichting zou gaan dan had ik jullie gelijk gegeven, alleen zijn de honden niet door een stichting naar Nederland gehaald maar door een privé persoon die alle kosten zelf moest voorschieten. Daarom worden dit soort acties op touw gezet:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=299158
Om zo de entingen, chips, reis etc te kunnen bekostigen.
De honden zijn wél geënt maar alleen tegen rabiës dus bij de grens zijn er geen problemen.
Deze honden zijn niet door een organisatie naar Nederland gehaald, maar rechtstreeks bij het asiel in Spanje geadopteerdElPerroFantástico schreef:Dat vind ik ook bijzonder nalatig van de organisatie die de opvang verzorgd heeft. Bovendien zouden de paspoorten van de honden voor transport nagekeken moeten worden om zaken als dit te ontdekken.Paisley schreef:Wat fijn dat ze er weer helemaal bovenop is. Waarom is ze eigenlijk in Spanje niet al geënt?
Ik kan mij ook best voorstellen dat je je te pletter schrikt als de dierenarts zegt dat ze misschien parvo of salmonella heeft ook al is die kans klein bij een volwassen hond.Manu schreef:Uiteindelijk had ze ook niet iets waar een enting tegen geholpen had.
Ook slordig van mij, want ik heb er niet goed naar gekeken wat ze wel of niet gehad heeft. In ieder geval laat ik haar voor de zekerheid toch maar even enten.
Haar oren, huid en nu die spuitbloedpoep hebben me toch al zoveel gekost dat dit er ook nog wel bij kanEn dan moet ze het daar maar even op doen!
helaas ook genoeg gehoord dat het wel parvo was (jammer genoeg wordt er in de KNPV erg minimaal gevaccineerd door een bepaalde groep en duikt parvo daar nog geregeld op) ook bij volwassen honden. En natuurlijk zeker in een land als Spanje komen de honden met minder of niet gevaccineerde honden in aanraking waardoor het wel degelijk overgedragen kan wordenValerie schreef:Ik kan mij ook best voorstellen dat je je ter pletter schrikt als de dierenarts zegt dat ze misschien parvo of salmonella heeft ook al is die kans klein bij een volwassen hond.Manu schreef:Uiteindelijk had ze ook niet iets waar een enting tegen geholpen had.
Ook slordig van mij, want ik heb er niet goed naar gekeken wat ze wel of niet gehad heeft. In ieder geval laat ik haar voor de zekerheid toch maar even enten.
Haar oren, huid en nu die spuitbloedpoep hebben me toch al zoveel gekost dat dit er ook nog wel bij kanEn dan moet ze het daar maar even op doen!
Nu beter blijven Uma! Je moet nog even mee