Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschil tussen Cane Corso en Bullmastiff

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Re: verschil tussen Cane Corso en Bullmastiff

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nanna schreef:Misschien een idee om, als je van dit type hond houdt, ook eens te kijken bij de Boerboel.
Is trouwens niet FCI erkend, ik weet niet of dat een voorwaarde van je is.

Maar die snuiten zijn iig een stuk langer dan die van de Bullmastiff, die per jaar een kortere bek schijnt te krijgen :ugh:

Afbeelding Afbeelding
Prachtig die Boerboels.
Het grote nadeel vind ik dat ze niet sociaal zijn naar mensen. Als jonge hond nog wel (tot een jaar of 3), daarna moeten ze niets meer van vreemden hebben.
Ze zijn ook niet te beroerd om je dat even duidelijk te maken. Dus echt oppassen als er iemand bij je langskomt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Ik vind het allemaal niks. Niet in een normale west-europese situatie.
Als het mijn bedoeling was om mijn hond 700 meter verderop het hek te laten bewaken dan zou ik voor een Boerboel kiezen. De genie onder de molossers. (Niet te veel van maken, ik zeg molossers. Het blijft een simpele ziel.)

Nee, ook niet. Ik zou er liever moeite in stoppen om een Afghaan waaks te maken. Dan weet ik het maar ook gewoon zeker dat er niemand binnenkomt.
Een Afghaan waaks maken is niet zo moeilijk hoor. Ik was als kind goed bevriend met mensen die afghanen hadden. Showhonden, ex renbaanhonden en herplaatsers. Er zaten behoorlijk waakse exemplaren tussen. En het geluid dat ze maken als ze waken is ook niet voor de poes. Ik liet ze altijd uit en vond het hele speciale honden. Erg lief maar ook heel erg specifiek. Een dag zou ik de roedel verzorgen want de baasjes waren niet thuis. Deze honden lieten mij mooi niet binnen. Ik kwam er meerdere keren in de week en kende sommige honden als vanaf pup. De roedel stond bij de deur. De oudste, Athes, begon met waken en kreeg bijstand van de rest. Mooi dat ik de deur niet open heb gedaan. :engel:

Nu over de CC. Ik hoor dus ook allemaal verhalen over hele agressieve exemplaren. Nogmaals, geen idee of die van Sandra de norm is, of Dinos of juist die lijers die ik gekend heb. Maar ik vind het risico veel te groot. Stel je neemt een CC en krijgt een lijer..... Wat ga je dan doen met je bezoek, je buurthonden en je familie? Een hok bouwen, een prikband kopen en een stalen omheining om je tuin zetten? Ik moet er zelf niet aan denken. De CC ziet er al vrij griezelig uit met die lichte ogen en het uiterlijk van een Jumbo-pit. Als zo'n hond daar agressief bij is past dat echt niet in de huidige samenleving.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mijn schoonouders hebben er twee, waarvan ééntje een herplaats reu die over het algemeen niet met andere honden kan (9 jaar).
Maar voor een stukje worst kan hij prima alles negeren, hij doet echt alles voor je. Ik vind het zelf een heel makkelijk stuurbare hond maar zeker niet voor in een stad.
De teef die ze hebben is sociaal, ook al bijna 9 jaar. Iets koppiger maar ook echt geen moeilijke hond. Ze zijn allebei waaks op eigen terrein maar ook makkelijk terug te roepen en iedereen kan daar binnen komen als de baas (of ik) er bij is.
De drie cc's hier bij ons uit de wijk zijn heel erg verschillend ook qua bouw en gedrag. Eentje is echt heel klein en geen enkele heeft een stamboom. Ik vind het echt geen stadshonden.
Volgens mij hebben ze wel aardig wat heup/knie problemen trouwens.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik ben echt verbaasd dat mensen zoveel agressieve CC's kennen. Ik ken dat juist echt helemaal niet. Ik ben ook al bij meerdere fokkers geweest, die honden waren ook stuk voor stuk ontzettend lief.
Onze eigen CC's komen bij verschillende fokkers vandaan en ook zij zijn allemaal verschrikkelijk lief voor mensen. Iedereen wordt hier (soms te) vrolijk begroet, vriendinnen van de kinderen worden nog net niet dood gelikt.
Ik begrijp echt niet waar dat verschil dan vandaan komt. Ik denk toch dat er een heel groot stuk opvoeding aan ten grondslag ligt.
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Cleva schreef:Ik vind het allemaal niks. Niet in een normale west-europese situatie.
Als het mijn bedoeling was om mijn hond 700 meter verderop het hek te laten bewaken dan zou ik voor een Boerboel kiezen. De genie onder de molossers. (Niet te veel van maken, ik zeg molossers. Het blijft een simpele ziel.)

Nee, ook niet. Ik zou er liever moeite in stoppen om een Afghaan waaks te maken. Dan weet ik het maar ook gewoon zeker dat er niemand binnenkomt.
inderdaad (dat eerste deel van je verhaal) een vriendin van mij heeft 2 boerboels/boerboelen? en het zijn erg leuke honden, maar wel om haar terrein van 4000 m2 te bewaken en te hebben als plek. niet om "iets leuks" mee te gaan doen of in een normaal huis/tuin te houden. dat zou ik echt doodzielig vinden
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

GrethavW schreef:
Nanna schreef:Misschien een idee om, als je van dit type hond houdt, ook eens te kijken bij de Boerboel.
Is trouwens niet FCI erkend, ik weet niet of dat een voorwaarde van je is.

Maar die snuiten zijn iig een stuk langer dan die van de Bullmastiff, die per jaar een kortere bek schijnt te krijgen :ugh:

Afbeelding Afbeelding
Prachtig die Boerboels.
Het grote nadeel vind ik dat ze niet sociaal zijn naar mensen. Als jonge hond nog wel (tot een jaar of 3), daarna moeten ze niets meer van vreemden hebben.
Ze zijn ook niet te beroerd om je dat even duidelijk te maken. Dus echt oppassen als er iemand bij je langskomt.
en ook daar zijn de nodige gezondheidsproblemen - en ook weinig uniformiteit. :wink:
M@scha
Zeer actief

S@ndr@ schreef: en ook daar zijn de nodige gezondheidsproblemen - en ook weinig uniformiteit. :wink:

klopt

:engel:
Afbeelding
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja ze mogen niet die langharigen, maar ik vind ze super om te zien en ik hou niet eens van langhaar :oohja: :engel:
M@scha
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja ze mogen niet die langharigen, maar ik vind ze super om te zien en ik hou niet eens van langhaar :oohja: :engel:

klopt dat ze niet mogen. maar ze spraken mijn vriendin en haar man zo aan dat ze toch voor deze 2 hebben gekozen ipv voor "gewone"
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Ik ken eigenlijk alleen maar rotzakken van cane corso's (zowel naar mensen als naar andere honden), terwijl de bullmastiffs die ik ken stukken stabieler en minder opgefokt zijn. Daarnaast lijkt het de laatste jaren alsof ze als paddenstoelen uit de grond schieten, voorheen zag ik ze nooit en tegenwoordig zie ik ze op elke hoek van de straat lopen.
De 'gewone' mastiffs vind ik veruit het leukst. :ok:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn vorige buurvrouw had 2 CC en ik vond het geweldige honden. Ze waren sociaal naar mens en dier zolang zij erbij was. En toen de honden mij beter kenden, werd ik ook warm onthaald als ik ze ging ophalen voor een wandeling zonder dat de buurvrouw thuis was. De reu was wat simpel, de teef was erg baasgericht en daar kon ik binnen no time mee lezen en schrijven. Allebei atletisch.

Een kennis van me fokt boerboels en heeft er 4 in een rijtjeshuis met een gezin middenin de stad. Zij trekt er 2x per dag op uit met de honden en dat gaat uitstekend. Stuk voor stuk hele fijne honden. Ietswat afwachtend als je als vreemde binnenkomt, maar als het goed is dan zitten ze het liefst bij je op schoot. Het zijn geen allemansvriendjes naar andere honden, maar ze gedragen zich uitstekend. Zij let er bij de fok juist op dat beide lijnen sociaal zijn.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Dank je wel allemaal. Wat een hoop voorbeelden van mensagressie zeg! Dit ken ik helemaal niet bij de bullmastiff.

de Boerboel die aangeraden wordt, kan als volwassen hond wellicht niet meer met vreemden, en dat risico wil ik niet lopen.

De mastiff vind ik te log/groot.

ik ga me weer eens verder verdiepen.
Brigitte30
Zeer actief

Nanna schreef:Een gewone Boxer anders? Het zijn wel kankerkoningen helaas, maar wel atletisch gebouwd en ze gaan wellicht wat langer mee dan de wat zwaardere modellen.
Ik vind de boxer te druk, en ook niet mooi.
Dus nee.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

En de Broholmer? Ik ken het ras niet persoonlijk maar ik vind ze erg mooi, zonder uiterlijke extremen.

Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Brigitte30 schreef:Dank je wel allemaal. Wat een hoop voorbeelden van mensagressie zeg! Dit ken ik helemaal niet bij de bullmastiff.

de Boerboel die aangeraden wordt, kan als volwassen hond wellicht niet meer met vreemden, en dat risico wil ik niet lopen.

als de mastiff te groot is, hoe hoog denk je dan dat een cc is? want dinos is 72 cm :engel:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

En een Ca de Bou?
Ik ken ze niet persoonlijk overigens.

Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

Dapper schreef:En de Broholmer? Ik ken het ras niet persoonlijk maar ik vind ze erg mooi, zonder uiterlijke extremen.

Afbeelding
erg mooie hond, maar erg moeilijk aan te komen. Volgens mij zijn er maar 2 fokkers in Nederland.
Brigitte30
Zeer actief

lunaquinty schreef:
Brigitte30 schreef:Dank je wel allemaal. Wat een hoop voorbeelden van mensagressie zeg! Dit ken ik helemaal niet bij de bullmastiff.

als de mastiff te groot is, hoe hoog denk je dan dat een cc is? want dinos is 72 cm :engel:
Ik ben de bullmastiff gewend. Jaap was ook 70cm, maar de Mastiff kan volgens mij wel 80-90cm worden. Slag groter zeg maar.
Brigitte30
Zeer actief

Apple schreef:En een Ca de Bou?
Ik ken ze niet persoonlijk overigens.

Afbeelding
Ken het ras alleen van naam. Vind het uiterlijk niet zo mooi eigenlijk
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Heel apart, steeds weer die opmerkingen over zogenaamde mensagressie bij de CC... Vraag mij af waar dat vandaan komt, uit eigen ervaring (omdat je 'persoonlijk' een CC kent van de broer/zus van je kennis en daar weer een kennis van, dus via, via, via...) of 'van horen zeggen'? :roll:
Ik ben zelf redelijk thuis binnen de CC-wereld en buiten dat mensagressie wel eens kán voorkomen is dit echt een grote uitzondering (van alle CC's die ik ooit ben tegengekomen zaten er 3 tussen, niet echt schokkende getallen als je bedenkt dat ik er honderden (misschien duizend) ken).
Sterker nog, alle keren dat ik (op verzoek) CC's getest heb op karakter was het echt een uitzondering dat de hond ook daadwerkelijk deed waarvoor ze ooit gefokt zijn, de meesten zijn gewoon onzeker en terughoudend in zulke situatie. (En juist dat onzekere is geen goede basis (afhankelijk van de leeftijd) en kán zelfs verkeerd uitpakken, zeker bij zulke sterke honden)
Mensagressie is een grote NO voor dit ras, sexe agressie zie je helaas wel vaker voorbij komen.
Vergelijken met een Boerboel gaat in mijn ogen ook niet op, daar waar de BB (vanaf 2,5 á 3 jaar, dus v.a. het 'beruchte' omslagpunt) serieus doet waarvoor die ooit gefokt is (zelfs met gevaar voor lijf en leden en iedereen die tot die tijd gewoon binnen kon komen), doet de CC dit echt alleen maar in uitzonderingsgevallen, de meesten maken gewoon de poort voor je open en helpen met dragen...
Als ze al waken dan bestaat dat hoogstens uit blaffen en dreigen... (Met een enkele uitzondering daargelaten)
Wat mij wel opvalt is hoe vaak bepaalde honden als CC betiteld worden, dit terwijl het er helemaal niet in zit/zat of gewoon een kruising was, en ja, dan krijgt het ras al gauw een slechte naam...
Sluit mij wel aan bij de eerder aangehaalde opmerkingen dat het steeds moeilijker wordt om goed gefokte exemplaren te krijgen waarbij het karakter nog redelijk authentiek is (in mijn ogen essentieel voor een betrouwbare (lees: voorspelbare) hond.
Zoals ik jaren geleden al voorspelde, velen zijn niks meer dan 'Labjes in CC jasje'. (Al kent dat jasje ook vele modellen...)
En anders als bijvoorbeeld bij Terriërs (Stafs, pits of whatever) waar hondagressie er gewoon inzit en je dit ook nooit eruit zult krijgen, hoogstens beheersen, daar speelt opvoeding bij de CC toch echt wel een grote rol zeker tijdens hun 'onzekere fase'. Pak je dit verkeerd aan dan is succes voor problemen gegarandeerd... (en dan doel ik op hondagressie, nogmaals mensagressie is een grote NO wat gelukkig ook zeer zelden voorkomt.)
De meest foute aanbeveling die je ook bij (bijna) elke fokker wel tegenkomt is dat het ideale gezinshonden zijn, wat zou kloppen als ze weinig tot geen opvoeding nodig hadden. Echter het tegendeel is dus waar, ze hebben echt een gedegen opvoeding nodig die niet voor iedereen is weggelegd (idem voor veel hondenscholen).
Wel zijn CC's bijna zonder uitzondering echte kindervrienden...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Brigitte30
Zeer actief

Tony schreef:Heel apart, steeds weer die opmerkingen over zogenaamde mensagressie bij de CC... Vraag mij af waar dat vandaan komt, uit eigen ervaring (omdat je 'persoonlijk' een CC kent van de broer/zus van je kennis en daar weer een kennis van, dus via, via, via...) of 'van horen zeggen'? :roll:
Ik ben zelf redelijk thuis binnen de CC-wereld en buiten dat mensagressie wel eens kán voorkomen is dit echt een grote uitzondering (van alle CC's die ik ooit ben tegengekomen zaten er 3 tussen, niet echt schokkende getallen als je bedenkt dat ik er honderden (misschien duizend) ken).
Sterker nog, alle keren dat ik (op verzoek) CC's getest heb op karakter was het echt een uitzondering dat de hond ook daadwerkelijk deed waarvoor ze ooit gefokt zijn, de meesten zijn gewoon onzeker en terughoudend in zulke situatie. (En juist dat onzekere is geen goede basis (afhankelijk van de leeftijd) en kán zelfs verkeerd uitpakken, zeker bij zulke sterke honden)
Mensagressie is een grote NO voor dit ras, sexe agressie zie je helaas wel vaker voorbij komen.
Vergelijken met een Boerboel gaat in mijn ogen ook niet op, daar waar de BB (vanaf 2,5 á 3 jaar, dus v.a. het 'beruchte' omslagpunt) serieus doet waarvoor die ooit gefokt is (zelfs met gevaar voor lijf en leden en iedereen die tot die tijd gewoon binnen kon komen), doet de CC dit echt alleen maar in uitzonderingsgevallen, de meesten maken gewoon de poort voor je open en helpen met dragen...
Als ze al waken dan bestaat dat hoogstens uit blaffen en dreigen... (Met een enkele uitzondering daargelaten)
Wat mij wel opvalt is hoe vaak bepaalde honden als CC betiteld worden, dit terwijl het er helemaal niet in zit/zat of gewoon een kruising was, en ja, dan krijgt het ras al gauw een slechte naam...
Sluit mij wel aan bij de eerder aangehaalde opmerkingen dat het steeds moeilijker wordt om goed gefokte exemplaren te krijgen waarbij het karakter nog redelijk authentiek is (in mijn ogen essentieel voor een betrouwbare (lees: voorspelbare) hond.
Zoals ik jaren geleden al voorspelde, velen zijn niks meer dan 'Labjes in CC jasje'. (Al kent dat jasje ook vele modellen...)
En anders als bijvoorbeeld bij Terriërs (Stafs, pits of whatever) waar hondagressie er gewoon inzit en je dit ook nooit eruit zult krijgen, hoogstens beheersen, daar speelt opvoeding bij de CC toch echt wel een grote rol zeker tijdens hun 'onzekere fase'. Pak je dit verkeerd aan dan is succes voor problemen gegarandeerd... (en dan doel ik op hondagressie, nogmaals mensagressie is een grote NO wat gelukkig ook zeer zelden voorkomt.)
De meest foute aanbeveling die je ook bij (bijna) elke fokker wel tegenkomt is dat het ideale gezinshonden zijn, wat zou kloppen als ze weinig tot geen opvoeding nodig hadden. Echter het tegendeel is dus waar, ze hebben echt een gedegen opvoeding nodig die niet voor iedereen is weggelegd (idem voor veel hondenscholen).
Dank je Tony voor je uitgebreide antwoord. Je antwoord stelt me ook weer gerust. Kun je me goede fokkers aanbevelen?
lunaquinty
Zeer actief

Tony schreef:Heel apart, steeds weer die opmerkingen over zogenaamde mensagressie bij de CC... Vraag mij af waar dat vandaan komt, uit eigen ervaring (omdat je 'persoonlijk' een CC kent van de broer/zus van je kennis en daar weer een kennis van, dus via, via, via...) of 'van horen zeggen'? :roll:
jouw ervaring met boerboels is nu juist weer het tegenovergestelde van de mijne :mrgreen: hier lopen er een stuk of 5, allemaal grote lobbessen, allemaal volwassen.
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

lunaquinty schreef:jouw ervaring met boerboels is nu juist weer het tegenovergestelde van de mijne :mrgreen: hier lopen er een stuk of 5, allemaal grote lobbessen, allemaal volwassen.
Hmm.... Dus weer een ras wat men om zeep helpt...!?
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

De enige boerboel die ik heb gekend was in het asiel echt een softie, 1e wat ik kreeg toen ik bij z'n kennel kwam was een dikke zoen :-D alleen bleek hij na plaatsing toch iets te waaks om in een winkel te blijven waar mensen in en uit liepen (gelukkig inmiddels een beter passend thuis gevonden).
Zou een Amerikaanse bulldog geen optie zijn? Heb er best een aantal gekend en naar mijn ervaring zijn het stuk voor stuk hele vriendelijke honden die ook naar anderen honden redelijk sociaal zijn, misschien wat patsende reutjes maar dat zal bij een bullmastiff vast niet heel anders zijn... enige kanttekening is dat ze in het asiel de eerste paar dagen vaker angstig zijn dan andere rassen, maar dat trekt dan snel weer bij en ook wederom geen enkele agressie. Als ik ooit groter ga wonen zou ik er best eentje in huis willen.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

De enige boerboel die ik heb gekend was in het asiel echt een softie, 1e wat ik kreeg toen ik bij z'n kennel kwam was een dikke zoen :-D alleen bleek hij na plaatsing toch iets te waaks om in een winkel te blijven waar mensen in en uit liepen (gelukkig inmiddels een beter passend thuis gevonden).
Zou een Amerikaanse bulldog geen optie zijn? Heb er best een aantal gekend en naar mijn ervaring zijn het stuk voor stuk hele vriendelijke honden die ook naar anderen honden redelijk sociaal zijn, misschien wat patsende reutjes maar dat zal bij een bullmastiff vast niet heel anders zijn... enige kanttekening is dat ze in het asiel de eerste paar dagen vaker angstig zijn dan andere rassen, maar dat trekt dan snel weer bij en ook wederom geen enkele agressie. Als ik ooit groter ga wonen zou ik er best eentje in huis willen.
Brigitte30
Zeer actief

Nicoline schreef:De enige boerboel die ik heb gekend was in het asiel echt een softie, 1e wat ik kreeg toen ik bij z'n kennel kwam was een dikke zoen :-D alleen bleek hij na plaatsing toch iets te waaks om in een winkel te blijven waar mensen in en uit liepen (gelukkig inmiddels een beter passend thuis gevonden).
De amerikaanse bullen die ik ken vind ik tot nu toe allemaal veel te druk en ik vind ze niet mooi.

Ben best kritisch zoals je merkt.
lunaquinty
Zeer actief

Brigitte30 schreef:
Nicoline schreef:De enige boerboel die ik heb gekend was in het asiel echt een softie, 1e wat ik kreeg toen ik bij z'n kennel kwam was een dikke zoen :-D alleen bleek hij na plaatsing toch iets te waaks om in een winkel te blijven waar mensen in en uit liepen (gelukkig inmiddels een beter passend thuis gevonden).
De amerikaanse bullen die ik ken vind ik tot nu toe allemaal veel te druk en ik vind ze niet mooi.

Afbeelding

max was mooi van lelijkheid :pffff:
Brigitte30
Zeer actief

lunaquinty schreef:
Brigitte30 schreef:

Afbeelding

max was mooi van lelijkheid :pffff:
haha, lekker ding die max :D
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou bij deze rassen zo vreselijk bang zijn dat je een machtig mooie en lieve hond krijgt die vervolgens fysiek een bende is. Op dit forum zijn zoveel ambullen, bullmastiffs en boerboelen geweest die echt niet oud zijn geworden dat ik daar zelf wel last van zou hebben. Kijk, stel ze worden 9 en dat weet je, prima. Stel ze worden 7 en dat weet je, ook prima. Maar het gaat altijd zo ellendig en na zoveel medische mallemolen bij die honden. Pijn hier, slecht pootje daar etc. En dat dier lijdt dan ook nog heel erg voor het ingeslapen wordt.

Dus wat dat betreft vind ik die grote zware lobbesen al niet geschikt voor mezelf.

Stel dat Bas een Engelse mastiff was en ineens mank werd. Meteen zouden mijn nekharen rechtop staan en alle scenario's de revue passeren. Nu denk ik, ach, gaat wel over, ik til je wel even dan. :19:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank is bijna 12 geworden zonder gekke dingen, Bunker helaas niet oud geworden en Elektra waarvan we dachten die wordt fluitend 16 zo'n kruisingkje van 16 kilo mankeerde haar hele leven van alles en is net 7 geworden :ugh: Er zijn heel veel Amerikanen die oud worden, ik ken er heel veel van 11 en 12 jaar maar er zijn wel lijnen waar wat meer problemen bij komen maar er zijn ook 'fokkers' die gewoon maar van alles rond rommelen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”