Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopen op niet losloop plekken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Loslopen op niet losloop plekken

Ongelezen bericht door Tineke »

Hayley84 schreef:[waar zeg ik dat mijn hond een andere hond aan gort bijt als hij komt buurten?
Hij is niet vriendelijk tegen honden die hem uitdagen, dan is het een felle ja, dat klopt.
Zolang zij niets doen dan is het goed.

Maar wat ze dus wel doen is ervoor zorgen dat ik met fiets en al de greppel in pleur.
Bij wijze van... het is 2 keer tot een slippartij gekomen en 1 keer naast de fiets gelegen.
Ik zeg niet dat jouw hond dat doet ik heb het over iedere hond die dat eventueel doet :wink:

En eigenaars die hun hond niet kunnen weerhouden dat hij onderuit gaat zijn wmb ook aso's die niet over hun hond te zeggen hebben.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:.
Ik heb er al eens eentje in de bosjes gedouwd :mrgreen: Die zei verder niks, klom weer op dat stinkding en maakte dat ie wegkwam.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Paisley schreef: ik doe ook motocrossen in het bos :pffff:
Er is al net zo'n hetze tegen de loslopende hond, als tegen de offroad rijder.
Je mág helemaal niet met die kutmotor in het bos komen. Hier wordt het ook weleens stiekem gedaan en ik leg aldoor boomstammen neer vlak om bochtjes. Flikker er maar lekker bij neer.
Haha! Goed zo.

Ik kom ze nooit tegen dus de last is beperkt maar dat zenuwachtige kutgeluid van die dingen!
En ik snap er de lol ook gewoon niet van dus dan heb je toch al weinig geduld.

Motoren op de weg zijn al aanstellerig zat. Niet ook nog in het bos.
Dus je vindt het wél normaal dat jij je niet aan de regels houdt maar een ander moet zich wél aan de regels houden? :19:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik erger me rot als ik eerst een sprong reeën tegen kom,op de hielen gevolgd door een of meerdere honden. In een aanlijn gebied. ( Als het een losloop gebied is erger ik me even veel. Als je hond niet wild rein is, moet je het dier vast maken in mijn ogen. Natuurlijk luisteren al die honden perfect, zoals hier ook wordt beschreven op dit forum. Ze doen het anders nooit.....).

Als die dieren dan ook nog regelrecht richting drukke verkeersweg gaan houd ik mijn hart vast. Het zou niet de eerste keer zijn, dat er slachtoffers te betreuren zijn. Of hoort dat ook bij de natuur?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

nyckle schreef:Ik erger me rot als ik eerst een sprong reeën tegen kom,op de hielen gevolgd door een of meerdere honden. In een aanlijn gebied. ( Als het een losloop gebied is erger ik me even veel. Als je hond niet wild rein is, moet je het dier vast maken in mijn ogen. Natuurlijk luisteren al die honden perfect, zoals hier ook wordt beschreven op dit forum. Ze doen het anders nooit.....).

Als die dieren dan ook nog regelrecht richting drukke verkeersweg gaan houd ik mijn hart vast. Het zou niet de eerste keer zijn, dat er slachtoffers te betreuren zijn. Of hoort dat ook bij de natuur?
:mrgreen: Ik krijg ineens weer dat beeld van die meneer in Engeland voor me wiens hond ook achter wild aanschoot :engel:
Tineke
Zeer actief

nyckle schreef: Als die dieren dan ook nog regelrecht richting drukke verkeersweg gaan houd ik mijn hart vast. Het zou niet de eerste keer zijn, dat er slachtoffers te betreuren zijn. Of hoort dat ook bij de natuur?
De herten lopen hier sowieso wel op de weg , daar komt geen hond aan te pas.
Dit was om 6.30 vanochtend ,foto is met de mobiel vanuit de auto gemaakt.
Hier moet je überhaupt opletten voor wild , die lopen echt zomaar op de weg vooral in de vroege uren.

Afbeelding
Afbeelding

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Haha tegekke foto!
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

dat is zandvoort zeker?
daar lopen ze iedere dag dezelfde route geloof ik, stond laatst eens op funda bij een verkoopfilmpje hahahah.
Ik laat mijn honden niet loslopen waar het niet mag, of waar ze overlast kunnen veroorzaken is misschien beter gezegd.
Ik vind het ronduit asociaal als ik door een aanlijngebied ga lopen met losse honden die echt niet altijd 100% luisteren, ik wil gewoon niemand tot last zijn en de kans is daar wel groter op als ik me niet aan de regels houd.

Maar ik ben dan weer burgerlijk ongehoorzaam betreft hondenpoep.Ik ruim op als ze het op de stoep doen of goed bereikbaar maar verder laat ik het liggen, de natuur kan dat prima verwerken. Ik kom niet bij speeltuintjes in de buurt en op strand zorg ik dus wel dat het opgeruimd is daar waar zomers veel mensen zitten.
In de duinen zijn geen afvalbakken dus laat ik het liggen anders veroorzaak je maar meer vervuiling met die poepzakjes.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Hayley84 schreef:Er is hier genoeg ruimte en keuze genoeg, losloopgebieden te over, gebieden waar ik dus nooit kom want mijn fikkie kan niet met andere fikkies.
Maar nee, dat moet dan weer in het aanlijngebied met een joekel die niet komt als je roept.
Erger ik me ook aan. Wij gaan op zondag vaak naar een aanlijngebied van natuurmonumenten omdat het daar rustiger is. En dan toch lui tegen komen die de hond los hebben en niet terug kunnen roepen, ga dan naar t strand of zo.
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Je mág helemaal niet met die kutmotor in het bos komen. Hier wordt het ook weleens stiekem gedaan en ik leg aldoor boomstammen neer vlak om bochtjes. Flikker er maar lekker bij neer.
Haha! Goed zo.

Ik kom ze nooit tegen dus de last is beperkt maar dat zenuwachtige kutgeluid van die dingen!

Ow die boomstammetjes vind ik alleen maar leuk. Dacht dat andere offroad rijders ze hebben neergelegd :mrgreen:

"En je mág ook helemaal niet met je hondjes los in het bos komen! Hier wordt ook weleens stiekem gedaan en ik leg aldoor gebakken spons neer in de bosjes. Flikker er maar lekker bij neer.
Wegwezen met die stinkende lawaaibeesten uit het bos. Ga maar daar wandelen waar het is toegestaan en als het nergens meer mag dan breng je hem maar naar het asiel.
"

Zo zo uit iemand anders zn mond kunnen komen. Ieder zn meug.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tineke schreef:
nyckle schreef: Als die dieren dan ook nog regelrecht richting drukke verkeersweg gaan houd ik mijn hart vast. Het zou niet de eerste keer zijn, dat er slachtoffers te betreuren zijn. Of hoort dat ook bij de natuur?
Hier moet je überhaupt opletten voor wild , die lopen echt zomaar op de weg vooral in de vroege uren.

Afbeelding

Het is daar veiliger voor de herten, als in het bos met al die jachthutten
nyckle
Zeer actief

korthaar schreef:
Tineke schreef:

Afbeelding

Het is daar veiliger voor de herten, als in het bos met al die jachthutten
Weet je dat wel zo zeker Korthaar? Als ik jou was ging ik daar een heen met je korthaar. Kan korthaar leren een dam te apporteren die aangereden is.
Paisley
Zeer actief

Tara schreef:
Paisley schreef:

Ow die boomstammetjes vind ik alleen maar leuk. Dacht dat andere offroad rijders ze hebben neergelegd :mrgreen:

"En je mág ook helemaal niet met je hondjes los in het bos komen! Hier wordt ook weleens stiekem gedaan en ik leg aldoor gebakken spons neer in de bosjes. Flikker er maar lekker bij neer.
Wegwezen met die stinkende lawaaibeesten uit het bos. Ga maar daar wandelen waar het is toegestaan en als het nergens meer mag dan breng je hem maar naar het asiel.
"

Zo zo uit iemand anders zn mond kunnen komen. Ieder zn meug.
Meten met twee maten is je ook niet vreemd geloof ik?

Nee hoor, ik doe gewoon alles wat verboden is, met mijn hond èn met mijn motor. De cursieve zin zijn nana's woorden, die maar een klein beetje hoeven te worden aangepast om het vanuit een hondenhatende motorijder zn mond te komen, zoals nana's woorden uit een motorhatende hondenbezitter komen.

Ik vind dat Nana met twee maten meet. Honden moeten er maar los lopen, maar een motor mag niet langs rijden.
Maar newsflash - motorrijders hebben jullie toestemming niet nodig, net als dat wij als hondenbezitter geen toestemming nodig hebben om onze hond aan- of af te lijnen.
Verdraagzaamheid moet van twee kanten komen, en voordat je blèhrt dat motorrijders op moeten rotten en boomstammetjes voor ze het pad op sleept, kun je ook eens kijken naar hoe het beleid de situatie tot stand heeft gebracht tot hoe het nu is. Daar krijg je een beetje begrip van, en een beetje begrip ik alles wat we nodig hebben om samen te kunnen leven.

Ik rij overigens niet met 80 km/u langs 5 illegaal loslopende honden op een zandpad. Terwijl dat wel zou mogen want een zandweg is gewoon een weg buiten de bebouwde kom dus ik mag er 80.
Ik neem gas terug en verwacht van de eigenaar dat hij zn honden bij zich roept. Vervolgens rij ik rustig door en steek mijn hand op, iets wat eigenlijk altijd beantwoord wordt. Mensen hebben respect voor een beetje wederzijds begrip. Leven en laten leven, we doen overigens beide iets wat volgens de regeltjes niet mag.
En vervolgens gaat het gas er weer op en degene die zeurt dat het herrie maakt hoeft niet lang te wachten want we zijn binnen notime weer buiten gehoorsafstand.

Zo lijkt het me dan ook een verrassende situatie worden wanneer we eens alle regeltjes overboord gooien en mensen het onderling laten oplossen met fatsoen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Tara schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef: maar dat zenuwachtige kutgeluid van die dingen!
Ik erger me er kapot aan. En dan komt dat met 80 km/uur per uur langs je vijf loslopende honden scheuren. Tief lekker een eind op.
Het maakt lawaai, het houdt nergens rekening mee en het stinkt. Plus dat die lui alle bospaden kapot maken met die debiele hobby van ze. Wat een kleine kinderen, en van je broembroem doen met je autopedje :piew: Ik heb er nul coulance mee.
Ik heb er al eens eentje in de bosjes gedouwd :mrgreen: Die zei verder niks, klom weer op dat stinkding en maakte dat ie wegkwam.
Ik zet al die kutcrossers op de kiek als het even kan, en ik geef ze ook gewoon aan bij de boswachter.
Ow dat vinden we altijd heel grappig, soms gaan we poseren :LOL: Het haalt niets uit, bespaar je de moeite en zet jezelf niet voor lul.
Een boswachter kan jou ook niet bekeuren als iemand met een foto aan komt zetten terwijl je naast een onaangelijnde kakkende hond staat zonder dat je aanstalten maakt om het op te ruimen.

Je kunt allerlei argumenten verzinnen waarom je geen motorrijders om je heen wilt hebben. Prima niemand probeert je over te halen om motor te rijden. Bedenk wel dat er ook mensen zijn die zo over je honden denken. Verdraagzaamheid gaat het om, en niet meten met twee maten.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Je zult je verbazen op hoeveel bordjes er niet staat dat gemotoriseerd vervoer mag komen, omdat aan die wegen mensen wonen en die komen ook wel eens met de auto. En er staat er vaak onder dat je met een loslopende hond niet welkom bent. Dus :lees:

Daarnaast zijn veel bordjes die worden opgehangen niet rechtsgeldig omdat je niet lukraak bordjes met miniscuul lettertype mag neerhangen als natuurbeheerder. Als ik aan kom rijden met 80, ben ik niet allert op kleine bordjes. Laat ze met verkeersborden komen, niet met bordjes die in het groene landschap niet te zien zijn.
Zo zijn vele van mijn offroad kenissen onder boetes uitgekomen.

En waarvoor jij het bos in komt, kan míj dan weer niets schelen. Tja zo zit het leven in elkaar. Ik heb zin om offroad te rijden, jij om rustig er te lopen met illegaal loslopende honden. Kun je wel gaan stampvoeten of foto's maken, maar daar heb je míj niet mee. Ik geniet sowieso wel van mijn dag.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:Ja, en je verziekt de dag van een ander. Vooral die van de mensen die er wonen.
Dat is met een hondje toch wat anders.

Maar je zal feitelijk gezien wel gelijk hebben.
Ik denk dat het eraan ligt wie je vraagt denkt ik. De boer wiens schapen een keer zijn doodgebeten door honden, of de boer die zelf met zijn quad door het land vliegt. Ik verziek alleen de dag van mensen die stampvoetend doen alsof ze gelijk hebben. En eigenlijk zal het je verbazen hoe weinig boze reacties we krijgen.

Ruiters, mountainbikers, offroad motorrijders, hondeneigenaren, uiteindelijk zitten we in het zelfde schuitje. We worden overal uitgekotst en steeds meer paden worden voor ons gesloten, waardoor de overlast op plekken waar het nog wèl mag alleen maar groter wordt.
En waarom moet je alles uit elkaar trekken? Losloopgebieden, ruiterpaden, mountainbike routes etc om gek van te worden, gooi alles open en laat mensen het onderling oplossen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Waar jij ze allemaal tegen komt Tara, daar heb ik allemaal niets mee te maken. Ik kan alleen over mezelf spreken en door een losloopgebied vliegen doe ik niet.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb liever wel aparte ruiterpaden. Dan vertrappen we die voetpaden niet en ik vind het veiliger ivm mensen die ineens op een pad staan, of honden. :schrik:
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 22 mar 2015 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:Hoe haal je het trouwens in je botte kop om op zo'n krijsstinkding door het bos te vliegen. Wat een kleine kinderen mentaliteit.
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/3 ... nielen-bos" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook weer vanalles op te zeggen - het is puur stemmingmakerij. Zulke artikeltjes kun je ook over loslopende honden vinden, Genoeg.
Bovendien kom ik meer reeën tegen op de motor dan lopend. Ze vinden motoren niet zo eng, natuurlijke vijanden van reeën maken namelijk geen geluid.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

ik zie niet zo goed waarom je overlast wil veroorzaken en daar gewoon mee doorgaat ondanks dat het niet toegestaan is op sommige plaatsen. Dan ben jij dus diegene die het zelf verziekt, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.
Want die overlast is dé reden dat gebieden verboden gebied worden, als je je niet aan de regels houdt.

Ik snap gewoon echt niet dat je als protest juist overlast gaat veroorzaken maar dat zal wel aan mij liggen......
Eefje83
Zeer actief

Tara schreef:
Paisley schreef:
Bovendien kom ik meer reeën tegen op de motor dan lopend.
Motorrijdende reeën? Ik zou de wijnfles nu maar even dichtdraaien geloof ik. :80:
:LOL: :LOL:
Paisley
Zeer actief

Ik loop op tegen een muur van NIETTUS inhoudelijk gaat verdere discussie niets opleveren verder.

Wat ik van offroad rijden heb geleerd, stijf tegen elkaar op lopen douwen brengt je geen meter verder ;) Groetjes uit een zonnig Friesland

Afbeelding
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zoals in dat artikeltje: die motorrijders gaan notabene een stiltegebied in. Een plek waar gevraagd wordt zelfs het volume van je stem te temperen. Dat vind ik inderdaad bijzonder afkeurenswaardig. En dat je meer reeën ziet op de motor dan als je loopt, wil ik graag geloven. Die beesten hebben nauwelijks de kans om zich uit de voeten te maken als je zo aan komt crossen. Als je loopt, hebben ze daar zeeën van tijd voor.
Op illegale plekken motorcrossen verstoort de rust op die plekken. Loslopende honden hoeven helemaal niet meer problemen te veroorzaken dan aangelijnde honden. Dus ja, er zit nogal een verschil tussen illegaal crossen (per definitie herrie veroorzakend en mogelijk daarbij gepaard gaande schade) en illegaal je honden los laten lopen, terwijl die bij je in de buurt blijven, goed onder appel staan en niet jagen.
nyckle
Zeer actief

Ik zou zeggen, dat er zat legale uitlaatplaatsen voor mensen zijn die willen crossen op hun brommertje.

Wat een boer in zijn weiland doet moet hij weten. Zijn eigendom.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gelukkig heb ik in het bos alleen met mountainbikers en andere fietsers te maken. In het losloopgebied dus.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier wordt er enorm gecontroleerd op motorrijders in t bos. Wij lopen veel op een circuit waar niemand mag komen behalve die 2 wedstrijden per jaar, maar ze zijn er geregeld toch en dan is de politie er ook vrij snel :engel:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Haha! Goed zo.

:19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zag zaterdag pal aan de snelweg op de A50 richting Eindhoven, nog net voor de maas een viertal reeen in de berm die er rustig langs het voorbijrazende verkeer stonden te grazen. Kon er helaas niet uitgebreid naar kijken aangezien ik zelf achter het stuur zat.....

Een paar weken terug liep ik in het Springendal nabij Ootmarsum. Dit is een mooi groot natuurgebied. Het was op een doordeweekse dag en er was dus verder nagenoeg niemand. Ik heb onderweg nog wat reeen gezien. Mijn honden liepen gewoon los. Die hebben ze niet gezien, maar ze mogen ze toch niet achterna.

in het weekend zie je nooit wild in de bossen. Het is hier dan vergeven van de mensen die er lopen. Met of zonder honden. Dan zit het wild ergens verstopt, ver uit zicht. Kan men wel zeggen dat honden de natuur verstoren, maar mensen doen dat evengoed. Anders zag je ze heus wel een keer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tara schreef:
Nou, de meeste mensen plegen niet kriskras tussen de bomen door het buntgras te rauzen. Honden doen dat wel, want die vinden op de paden wandelen vaak maar saai. Dát verstoort het wild, niks meer en niks minder.
Ik zie heel vaak wild in het bos, doordeweeks of in het weekend maakt daarbij geen verschil. Maar goed, ik hou mijn honden dan ook bij me, dat scheelt. :wink:
IK hou mijn honden ook bij me, maar ze mogen wel los. Ze gaan niet een 100 meter van mij vandaan zeg maar.

Hier is duidelijk verschil. er is veel wild maar in het weekend is het hier echt druk van de mensen. Dan zie je het niet. Door de weeks heb je veel meer kans. Ook dan heb ik de honden bij. Het ligt vooral dus aan de mensen.

Want of een hond een 20 meter van het paadje af gaat of er op blijft, dat maakt niets uit. Het ree heeft in de verte de mens al gehoord, gezien of geroken en die is dan al ver weg.

Alleen als je te paard zit. Dat maakt alles anders. Dan storen ze zich niet aan je als mens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tara schreef:
iones schreef:

Want of een hond een 20 meter van het paadje af gaat of er op blijft, dat maakt niets uit. Het ree heeft in de verte de mens al gehoord, gezien of geroken en die is dan al ver weg.
Nou, dat maakt wel degelijk uit. Reeën rusten niet midden op het pad, wel in de dekking.
Het is wel de reden dat ik in broedseizoen ook liever niet in bepaalde gebieden kom, zelfs niet met hond aan de lijn. Ik ben dan bang dat dat het ook al verstoort. Hond mag van mij ook niet de paden af, maar wij hebben geen reeën hier.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”