Je moet wel bepaalde papieren en inentingen hebben wil je je hondje door Schiphol krijgen hoor! Rabies is in ieder geval verplicht.
Als je een verblijfsvergunning hebt voor de USA dan kun je dus inderdaad een service hond van hem maken. Je hebt namelijk wel een (echt) adres nodig om de benodigde papieren te ontvangen.
Als je hondje klein is, dan zou ik hem in the carrier bij jezelf houden. Maar om je vraag iets beter te beantwoorden: ik zou mijn hond
NIET in de cargo vervoeren. Absoluut niet. Lawaai, het is daar mega koud, de extra kosten voor een goede kooi, lijkt me gewoon geen goede ervaring. Het ergste is dat je op andere mensen moet vertrouwen die dan zogenaamd voor je hond gaat zorgen, en helaas heb ik daar geen goede ervaringen mee in de vliegtuigwereld.
Ik stond een keer op Miami op de tarmac, ze waren de bagage nog aan het inladen recht onder mijn raampje. Opeens werd er een hond geparkeerd, midden in de zon (zo'n 35-38 graden celcius), geen drinkwater of anything, en zijn verzorger liep na 30 seconden doodleuk weg. Ik zal je de korte versie geven: die hond viel na 15 minuten flauw, dus ik heb mijn mond open getrokken en ok, misschien wellicht een kleine scene geschopt. Die hond lag daar gewoon dood te gaan in de zon en de 100% humidity! Uiteindelijk ben
IK notabene het vliegtuig uitgezet!!

Dat was zogenaamd een 'captain's decision'. Vast geen hondenmens. Fuckwad.
Ik wil je niet bang maken maar een van de best bewaarde geheimen in de luchtvaartmaatschappij is hoeveel dieren er overlijden, in the cargo area during transit. Echt. Als je je dier bij je kunt houden, doe dat dan.
Als je info wil over hoe je je hond een service dog wil maken, laat het me weten en dan stuur ik je de info, kost ongeveer 180 dollar, daarbovenop komen dierenarts kosten voor gezondheidsverklaringen en sowieso een rabies inenting. Er zijn drie mogelijkheden; Service Animal, E.S.A en zoiets als 'gezelschaps dier'. Morgan is E.S.A.. Het voordeel is dat ze gratis vliegen, is namelijk een federal law in de USA.
Beste ervaringen qua vliegtuigmaatschappij betreffende vliegen met honden: Delta. Echt te gek.