Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vliegen met hond in cabine
Moderator: moderatorteam
- Jasmijn159
- geregistreerd lid
Vliegen met hond in cabine
Hoi!
Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik opzoek ben naar mensen met ervaring op het gebied van honden transporteren per vliegtuig.
Het gaat om een mini pinscher die 40 cm hoog is als hij zit en 45 cm lang is als hij ligt. Hij weegt net iets meer dan 5 kilo. Mijn dierenarts raadt aan om hem carry-on te vervoeren (dus als handbagage), omdat hij nogal een stresskip kan zijn.
Nu vlieg ik met United Airlines van San Francisco naar Houston, dat is een vlucht van 4 uur. Ik heb 2 uur tijd om over te stappen op mijn vlucht van Houston naar Amsterdam met Lufthansa, deze vlucht duurt dik 9 uur.
Mijn carrier is 48 bij 33 bij 25. Dit zijn de maximale afmetingen die toegestaan zijn voor carry-on.
Mijn vraag is: zouden jullie dit doen? De hond zelf vindt het comfortabel in de carrier, kan liggen, zich omdraaien, geen probleem. Maar hij kan niet volledig rechtop staan, dat wil zeggen: wel met zijn lijf, maar zijn kop duwt dan tegen t dak. Tenzij ik de carrier een slag draai.
Ik hoop op reacties, want twijfel enorm. Aan de ene kant wil ik natuurlijk zo'n comfortabel mogelijke vliegreis voor mijn honfd, aan de andere kant scheelt het me ruim 400 dollar als hij mee kan als handbagage. (In vergelijking met cargo vliegen, dus alleen, in het ruim).
Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik opzoek ben naar mensen met ervaring op het gebied van honden transporteren per vliegtuig.
Het gaat om een mini pinscher die 40 cm hoog is als hij zit en 45 cm lang is als hij ligt. Hij weegt net iets meer dan 5 kilo. Mijn dierenarts raadt aan om hem carry-on te vervoeren (dus als handbagage), omdat hij nogal een stresskip kan zijn.
Nu vlieg ik met United Airlines van San Francisco naar Houston, dat is een vlucht van 4 uur. Ik heb 2 uur tijd om over te stappen op mijn vlucht van Houston naar Amsterdam met Lufthansa, deze vlucht duurt dik 9 uur.
Mijn carrier is 48 bij 33 bij 25. Dit zijn de maximale afmetingen die toegestaan zijn voor carry-on.
Mijn vraag is: zouden jullie dit doen? De hond zelf vindt het comfortabel in de carrier, kan liggen, zich omdraaien, geen probleem. Maar hij kan niet volledig rechtop staan, dat wil zeggen: wel met zijn lijf, maar zijn kop duwt dan tegen t dak. Tenzij ik de carrier een slag draai.
Ik hoop op reacties, want twijfel enorm. Aan de ene kant wil ik natuurlijk zo'n comfortabel mogelijke vliegreis voor mijn honfd, aan de andere kant scheelt het me ruim 400 dollar als hij mee kan als handbagage. (In vergelijking met cargo vliegen, dus alleen, in het ruim).
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Vliegen met hond in cabine
Wat zegt United zelf over het meenemen van huisdieren als handbagage?
Volgens mij moet de tas waarin je de hond vervoerd onder de stoel passen, en dat gaat met je carry-on niet lukken.
Volgens mij moet de tas waarin je de hond vervoerd onder de stoel passen, en dat gaat met je carry-on niet lukken.

Groetjes Marja
Geen ervaring mee. Maar weet je zeker dat hij 9 + 4 uur stil blijft in de carrier? Zo ja dan zou ik hem liever bij me hebben dan in het vrachtruim. Maar als er kans is dat hij gaat piepen of blaffen dan zou ik het niet aandurven.
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit zijn de maten die United opgeeft voor harde kennels (44 cm x 30 cm x 19 cm).voor soft kennels (46 cm x 28 cm x 28 cm).
Jouw Carry on is dus te groot. Geen idee of ze over die 2 cm gaan zeuren.
Hier de link naar de pagina op de site van United
Jouw Carry on is dus te groot. Geen idee of ze over die 2 cm gaan zeuren.
Hier de link naar de pagina op de site van United

Groetjes Marja
- Jasmijn159
- geregistreerd lid
Hoi Marja!
Bedankt voor je antwoord.
Op de site van united staat ook dat de soft sided carriers de maten iets mogen overschrijven, dus daar maak ik me niet druk om.
Tsja, blijft ie stil. Geen idee. Ik denk dat hij best even kan protesteren soms, maar het is geen hond die door draait of in blinde paniek schiet. Het is ook geen blaffer. Ik denk dat als ik hem geruststel het allemaal wel mee valt. Maar dat weet je natuurlijk pas als je het probeert.
Vandaar dat ik mensen zoek met ervaring met carry-on transport
Bedankt voor t mee denken allemaal!
Bedankt voor je antwoord.
Op de site van united staat ook dat de soft sided carriers de maten iets mogen overschrijven, dus daar maak ik me niet druk om.
Tsja, blijft ie stil. Geen idee. Ik denk dat hij best even kan protesteren soms, maar het is geen hond die door draait of in blinde paniek schiet. Het is ook geen blaffer. Ik denk dat als ik hem geruststel het allemaal wel mee valt. Maar dat weet je natuurlijk pas als je het probeert.
Vandaar dat ik mensen zoek met ervaring met carry-on transport

Bedankt voor t mee denken allemaal!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zou hem gewoon als vacht mee nemen. Gaat hij janken of piepen moet hij alsnog het vrachtruim is en als mensen het niet prettig vinden of allergies zijn of wat voor reden ook kan hij evengoed nog naar het vrachtruim.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou hem gewoon meenemen als handbagage en hem goed moe maken van tevoren en de dag van tevoren.
Dat gaat vast helemaal goed komen. Ik heb alleen ervaring met puppen als handbagage en mijn eerste hond is ook als pup met de fokster als handbagage uit Florida naar haar gekomen zonder problemen.
Dat gaat vast helemaal goed komen. Ik heb alleen ervaring met puppen als handbagage en mijn eerste hond is ook als pup met de fokster als handbagage uit Florida naar haar gekomen zonder problemen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hebben ze niet ook een gewichts beperking, ik heb alleen ervaring met transavia en daar mag de hond met tas niet zwaarder dan 5 kg zijn
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Ik heb 1.5 jaar geleden met Isa vanuit Engeland naar Nederland gevlogen. Met een soft carrier zijn ze inderdaad wat 'makkelijker' met de maten. Ik geloof dat mijn tas officieel ook net iets te groot was.. maar ze hebben 'm niet eens opgemeten. Ik heb wel even met ze gebeld, om het na te vragen en om te zorgen dat alles goed genoteerd stond.
Ik had natuurlijk een veel kortere vlucht.. en ik had het geluk dat de stewardessen helemaal verliefd werden op Isa. Ik mocht haar de hele vlucht op mijn schoot hebben.. maar daar moet je natuurlijk geluk mee hebben. Ze waren bij de 'incheck' balie ook al helemaal dol op Isa.. ze waren zo met haar bezig, dat ze uiteindelijk zelfs vergeten zijn om me (geloof ik) 40 euro te laten betalen om haar mee te kunnen nemen. Handig
. Ik bedacht het me pas toen ik weer in Nederland was haha.. was zelf ook helemaal vergeten dat ik nog bij moest betalen.
Ik zou het -voor mijn gevoel- fijner vinden om mijn hond als handbagage mee te nemen.. maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe je hond is, of je denkt dat hij rustig blijft, etc. Ik denk dat het wel los zal lopen, zeker als je 'm van te voren goed uitlaat, goed moe maakt..
Ik zou inderdaad ook even kijken of er een maximaal gewicht is, ik heb ook wel eens ergen gelezen dat, dat 5 kg inclusief tas is, maar dat weet ik niet zeker. Bij Isa hebben ze haar + tas gewogen, dus daar zijn ze misschien wel strikt in.
Ik had natuurlijk een veel kortere vlucht.. en ik had het geluk dat de stewardessen helemaal verliefd werden op Isa. Ik mocht haar de hele vlucht op mijn schoot hebben.. maar daar moet je natuurlijk geluk mee hebben. Ze waren bij de 'incheck' balie ook al helemaal dol op Isa.. ze waren zo met haar bezig, dat ze uiteindelijk zelfs vergeten zijn om me (geloof ik) 40 euro te laten betalen om haar mee te kunnen nemen. Handig

Ik zou het -voor mijn gevoel- fijner vinden om mijn hond als handbagage mee te nemen.. maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe je hond is, of je denkt dat hij rustig blijft, etc. Ik denk dat het wel los zal lopen, zeker als je 'm van te voren goed uitlaat, goed moe maakt..
Ik zou inderdaad ook even kijken of er een maximaal gewicht is, ik heb ook wel eens ergen gelezen dat, dat 5 kg inclusief tas is, maar dat weet ik niet zeker. Bij Isa hebben ze haar + tas gewogen, dus daar zijn ze misschien wel strikt in.

- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben jij ook met United vanuit Engeland gevlogen? Want de ene maatschappij is de andere niet. Daar kan best nog wel wat verschil tussen zitten. Ook in dingen door de vingers zien etc. 

Groetjes Marja
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Moet de hond niet eens poepen of plassen in die 9 uur? Vind het wel lang om in een tas te zitten zonder uitgelaten te kunnen worden.
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Goed dat je het zegt, ik dacht er nog aan om het er bij te zetten, maar vergat het vervolgens weer. Stom.tycha schreef:Ben jij ook met United vanuit Engeland gevlogen? Want de ene maatschappij is de andere niet. Daar kan best nog wel wat verschil tussen zitten. Ook in dingen door de vingers zien etc.
Ik vloog met KLM, heb toen wel bij meerdere maatschappijen geïnformeerd en qua afmetingen van de tas zeiden ze eigenlijk allemaal hetzelfde. Met een zachte tas kwamen de afmetingen niet zo nauw, vooral omdat een zachte tas nog wat in kan 'deuken'.. maar ik zou gewoon even bellen en het navragen..

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik heb met beide ervaring, mee in cabine en als cargo. En mijn voorkeur gaat uit naar het laatste. Een hond als handbagage moet officieel de hele reis in de tas blijven die onder de stoel staat gepropt. Soms is personeel wel soepel maar soms ook niet. Dat weet je nooit van tevoren. Als cargo kun je een grotere bench gebruiken, hond heeft meer ruimte en je reist zelf ook wat relaxter.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zet je 's nachts ook je wekker om de hond tussendoor uit te laten?Renee1966 schreef:Moet de hond niet eens poepen of plassen in die 9 uur? Vind het wel lang om in een tas te zitten zonder uitgelaten te kunnen worden.
Ik zou gewoon even contact opnemen met de maatschappij(en) waar je mee vliegt.
Dan kom je ook niet voor onaangename verrassingen te staan.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Dan slaapt iedereen, is het donker en is alles in rust. In een vliegtuig, met alle drukte er omheen, lijkt me dat een hond veel wakker is en niet al die tijd gaat slapen?moosje schreef:Zet je 's nachts ook je wekker om de hond tussendoor uit te laten?Renee1966 schreef:Moet de hond niet eens poepen of plassen in die 9 uur? Vind het wel lang om in een tas te zitten zonder uitgelaten te kunnen worden.
Ik zou gewoon even contact opnemen met de maatschappij(en) waar je mee vliegt.
Dan kom je ook niet voor onaangename verrassingen te staan.
- Jasmijn159
- geregistreerd lid
Waar baseer je dit op? Ze gaan een hond in carrier toch niet bij de koffers in gooien omdat hij jankt? Mijn hond is makkelijk, zal misschien een keertje piepen en dan klaar.bouvierpoedel schreef:Zou hem gewoon als vacht mee nemen. Gaat hij janken of piepen moet hij alsnog het vrachtruim is en als mensen het niet prettig vinden of allergies zijn of wat voor reden ook kan hij evengoed nog naar het vrachtruim.
En juist omdat mensen allergisch kunnen zijn moet je van te voren reserveren, zodat men weet dat er een hond op het vliegtuig zal zijn en ernstig allergische mensen dus ergens anders kunnen zitten.
Blij met alle reacties verder! Helpt me om een goede beslissing te maken

Hij mag inclusief tas 8 kg wegen, dus dat komt goed! Hij krijgt geen eten meer 12 uur van te voren, dus poepen zal wel goed komen. Keer een plasje moet wel te regelen zijn op t toilet. Desnoods idd als alles donker is em daar even heen smokkelen. En absorberende pad op de bodem.
Ik heb beide vliegmaatschappijen gebeld en ze zeggen beiden wat anders, als ik de dag er na terugbel kunnen ze me ook maar zo weer wat anders adviseren, dus daar heb ik weinig aan. Natuurlijk ben ik wel op de hoogte van wat ze eisen

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik zou het maar gewoon doen. In het vrachtruim meenemen is stressvol voor zo'n beestje hoor. Mijn man is piloot en heeft al heel wat treurige gevallen voorbij zien komen. Van hem mogen ze natuurlijk zo mee in de cabine
Hij heeft er zelfs eens een in de cockpit meegenomen 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gewoon doen. Wel even checken over dat gewicht maar het lijkt me geen probleem. Ik heb zwaardere en grotere puppen gevlogen (wetterhounpup van acht kilo) maar het kan best van de maatschappij afhangen, dat weet ik niet, dus wel even checken.
Die tijd is ook geen probleem als ie van te voren is uitgelaten, maar daar ga ik van uit
Die tijd is ook geen probleem als ie van te voren is uitgelaten, maar daar ga ik van uit

- Jasmijn159
- geregistreerd lid
Ja! Hij wordt vanzelfsprekend van te voren uitgelaten, moe gemaakt, plassen, evt poepen. Hij gaat pas zo laat mogelijk zn carrier in.
Ik weet niet hoe t vertrek vliegveld is, wellicht dat we zelfs nog naar buiten kunnen tussen het koffers af geven en boarden. Zou fijn zijn
Ik weet niet hoe t vertrek vliegveld is, wellicht dat we zelfs nog naar buiten kunnen tussen het koffers af geven en boarden. Zou fijn zijn

- Jasmijn159
- geregistreerd lid
Nog meer mensen met ervaringen? 

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Nee geen ervaring.
Pas wel een verhaal gehoord van een Amerikaanse dame dat ze haar hond zogezegd opgeleid Had tot een " special needs " hond..oftewel haar hond mocht vanuit Amerika naar Europa met haar mee in de cabine en dat zonder bench en ongeveer 24 kilo.
Ik ging in een deuk moet ik zeggen want ze heeft helemaal geen speciale behoeften de dame in kwestie en de hond Is een stront eigenwijze grand basset. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen heb ik heen geen idee van behalve dan dat ze zei een speciale opleiding gevolgd te hebben met dr. En dat puur omdat ze dr niet als vracht wil vervoeren. Haha
Dr man heeft van te voren wel gezegd tegen haar dat ze niet zo fit moest lopen bij het inchecken en de gate. *proest*
Pas wel een verhaal gehoord van een Amerikaanse dame dat ze haar hond zogezegd opgeleid Had tot een " special needs " hond..oftewel haar hond mocht vanuit Amerika naar Europa met haar mee in de cabine en dat zonder bench en ongeveer 24 kilo.
Ik ging in een deuk moet ik zeggen want ze heeft helemaal geen speciale behoeften de dame in kwestie en de hond Is een stront eigenwijze grand basset. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen heb ik heen geen idee van behalve dan dat ze zei een speciale opleiding gevolgd te hebben met dr. En dat puur omdat ze dr niet als vracht wil vervoeren. Haha
Dr man heeft van te voren wel gezegd tegen haar dat ze niet zo fit moest lopen bij het inchecken en de gate. *proest*
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Jasmijn159
- geregistreerd lid
Om dit te kunnen doen heb je een dokter nodig die zwart op wit wil zetten dat jij een psychische/mentale aandoening hebt waarbij een hulphond zou kunnen helpen. Lijkt mij iets te veel moeite, maar heb deze hilarische verhalen inderdaad ook voorbij zien komenSuuz! schreef:Nee geen ervaring.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat zou voor mij nog een optie kunnen zijn. Elco is namelijk echt mijn therapie-hond, maar zonder opleiding (enige eisen zijn dat hij stabiel en sociaal is en bij voorkeur reageert op hoe ik mij voel, zodat ik mij daarvan bewust word; Elco doet dat). Kost alleen best wat, zo'n officiële opleiding...
Nee, ik laat Elco wel bij m'n man als ik naar de VS ga
Nee, ik laat Elco wel bij m'n man als ik naar de VS ga
-
- Zeer actief
Ik alleen als passagier in een vliegtuig waar een hond mee aan boord was in de cabine. Ik was daar niet blij mee, beest heeft 3 uur lang continue zitten blaffen en piepen. Andere passagiers waren ook niet blij en de cabine crew ook niet. Vanuit de luchtvaartmaatschappij is het super opgelost naderhand. Maar voor mij een reden om als het ooit nodig is, altijd te kiezen voor het vervoeren in het ruim.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dit al eerder gehoord. Schijnt in Amerika makkelijker te zijn dan hier.Suuz! schreef:Nee geen ervaring.
Ik San Francisco kun je na het afgeven van je koffers nog wel even naar buiten. Zodra je de douane gepasseerd bent niet meer. SFO is behoorlijk groot. Je gaat met een trein van de ene terminal naar de andere, en bent best wel even onderweg naar je gate. Omdat je een binnenlandse vlucht hebt eerst hoef je geen 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Als je nog meer handbaggage hebt wat in de overbin moet, dan zou ik wel proberen vroeg bij de gate te zijn. Als de overbin vol is wordt je handbagege ingecheckt en die zie je dan pas weer in Amsterdam terug. En geloof me Amerikanen slepen nogal wat mee als handbagage.
Houston ken ik (nog) niet (wij hebben daar dit jaar voor de eerste keer ook een overstap)
Maar twee uur overstap is niet bijzonder veel tijd. Vaak van de ene terminal naar de andere (domestic naar international) Dus ook niet genoeg tijd om daar nog een keer naar buiten te gaan.

Groetjes Marja
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een keer 9u lang met een jankend en krijsend kind achter me gezetenSita schreef:Ik alleen als passagier in een vliegtuig waar een hond mee aan boord was in de cabine. Ik was daar niet blij mee, beest heeft 3 uur lang continue zitten blaffen en piepen. Andere passagiers waren ook niet blij en de cabine crew ook niet. Vanuit de luchtvaartmaatschappij is het super opgelost naderhand. Maar voor mij een reden om als het ooit nodig is, altijd te kiezen voor het vervoeren in het ruim.

Op zo'n korte tocht (3u) is het echt niet nodig dat een hond zo tekeer gaat. Je kunt je hond normaal gesproken prima an een benchje/reistas wennen. Van mijn nest met Gitana ging ook een pupje naar de USA, dat hondje heb ik de laatste twee weken regelmatig laten slapen of kluiven in de reistas. Ze heeft geen centje last van haar gehad in de cabine.
-
- Zeer actief
Dat zou wel fijn zijn als krijsende kinderen ook het ruim in kunnen
Maar daar erger ik mij ook aan en ook dan zou ik er iets van gezegd hebben. Eens dat het niet nodig is bij een hond, maar volgens mij is vliegen voor een hond (en jonge kinderen) sowieso niet leuk. Ik zou zelf ze liever wat meer ruimte geven, dan dat ze net niet passen in een carrier die mee mag de cabine in. Ze mogen er toch niet uit, dus heel veel kan je zelf ook niet doen tijdens de vlucht.

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Suuz! schreef:Nee geen ervaring.
In de USA zijn daar idd geen speciale papieren voor nodig. Zeggen ivm bv vliegangst (therapie hond) is voldoende.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Lufthansa is erg strikt met de ruimte voor de hond. Moeten ruim rechtop kunnen staan met ruimte boven de oren.Jasmijn159 schreef:Waar baseer je dit op? Ze gaan een hond in carrier toch niet bij de koffers in gooien omdat hij jankt? Mijn hond is makkelijk, zal misschien een keertje piepen en dan klaar.bouvierpoedel schreef:Zou hem gewoon als vacht mee nemen. Gaat hij janken of piepen moet hij alsnog het vrachtruim is en als mensen het niet prettig vinden of allergies zijn of wat voor reden ook kan hij evengoed nog naar het vrachtruim.
En juist omdat mensen allergisch kunnen zijn moet je van te voren reserveren, zodat men weet dat er een hond op het vliegtuig zal zijn en ernstig allergische mensen dus ergens anders kunnen zitten.
Blij met alle reacties verder! Helpt me om een goede beslissing te maken
Hij mag inclusief tas 8 kg wegen, dus dat komt goed! Hij krijgt geen eten meer 12 uur van te voren, dus poepen zal wel goed komen. Keer een plasje moet wel te regelen zijn op t toilet. Desnoods idd als alles donker is em daar even heen smokkelen. En absorberende pad op de bodem.
Ik heb beide vliegmaatschappijen gebeld en ze zeggen beiden wat anders, als ik de dag er na terugbel kunnen ze me ook maar zo weer wat anders adviseren, dus daar heb ik weinig aan. Natuurlijk ben ik wel op de hoogte van wat ze eisenMijn soft carrier is voor Lufthansa ook een kleine cm te groot, maar deukt iets in en past dus mooi. Hij kan nét niet rechtop staan, dat wil zeggen: zn hoofd duwt dan ietsje tegen t dak. Maar is super comfortabel in de kennel
- Jasmijn159
- geregistreerd lid
Hoe weet je dit? Ik lees op internet hele andere verhalen.. Ik vraag me ook af wat er dan nog carry-on mag vliegen bij hen. Maximaal 23 cm hoog, trek er 2 cm van af voor de bodem en bovenkant van de carrier en dan nog een paar cm er af om ruimte boven de oren te houden. Zelfs een chihuahua pup gaat het dan lastig krijgen denk ikcrutz schreef: Lufthansa is erg strikt met de ruimte voor de hond. Moeten ruim rechtop kunnen staan met ruimte boven de oren.

En kan ik ergens meer info vinden over het hulphond verhaal hier boven?