Maylo heeft voorhuidontsteking, het is stabiel wordt niet erger maar gaat ook niet weg. Hij krijgt hiervoor al een week of 2 Silicea D12 en lijkt dus te werken. Het schoonmaken doe ik af en toe nog eens met afgekoelde kamille thee, daar hij de prepusol en dettol oplossing niet heel erg fijn vond.
Nu heeft hij een blaasontsteking gehad circa 2 weken nadat ik heb in huis heb gehaald. antiobiotica en pijnstillers hebben hun werk gedaan, echter twijfelde ik toen al of het niet ook te maken kan hebben met zijn voorhuid. Dit zou kunnen maar kans was erg klein gaf de DA aan en hij had ook blaasgruis. Alles was over 2 weken terug nog urina laten nakijken geen gruis en een iets hoge ph waarde maar niet zorgwekkend ook gezien hij niet meer drinkt dan hij nodig vind en het ochtend urine was leek mijn dit niks geks maar DA gaf wel aan goed in de gaten te houden.
Gisteren heeft mr weer in huis geplast en gingen alle alarm bellen rinkelen dus stond op de planning vandaag ff urine langs brengen.
Bleek even later dat hij het eerst al op de bank had laten lopen.. liep er aan de onderkant van de bank weer uit
Urine is vandaag even naar gekeken en omdat ik al een paar keer besproken heb om misschien over te gaan op chemische castratie daar hij zelf weinig last van z'n voorhuid heeft lijkt wel en al flink onderdanig is naar alles en iedereen vind ik definitief castreren nog niet helemaal de oplossing.
Daarop kreeg ik vandaag mee dat het ook kan zijn dat het zijn blaas niet is maar dat er wat bloed mee komt uit de urinebuis ipv blaas en dat de voorhuid toch wat verder ontstoken is dan alleen voorhuid. Maar dit is niet met urine te onderzoeken. dus eerst dit maar uitzingen en dan chemische castratie en als dit niet werkt wil de DA een echo maken van de blaas ivm evt poliepen.
Zijn er meer mensen met deze ervaring dat het geen blaasontsteking bleek te zijn?