Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Oeps!

Ongelezen bericht door Anja »

Vanmiddag liep ik met de wawa's op met 2 dames met een frans bulletje en een pekineesje. Mijn hondjes konden het prima vinden met de 2 kleine meelopertjes.
Op een grasveld bleven we even staan om de honden te laten spelen en toen er een dame met een husky bijkwam.
Vriendelijke hond maar in de ogen van Jop veel te groot en dus levensgevaarlijk :roll: en ging volledig uit zijn pannetje tegen de hond.
Omdat Mica een beetje aan het flirten was met het bulletje wilde ik niet gelijk doorlopen dus ik tilde de constant scheldende Jop op omdat hij zich dan veiliger voelt en zijn vervelende snatertje dicht houdt.
De husky eigenaar kwam naar me toe lopen en wilde Jop aaien.
"Niet doen hoor" zei ik.. "hij wil niet geaaid worden" .... waarop ze zei "er is geen hond waar ik bang van ben hoor" en hem toch over zijn bol aaide. En toen beet Jop.. Oeps!!
En toen kreeg ik een bozige en zeer belerende preek van de dame dat ik hem op de grond had moeten laten staan enz enz, dan had hij niet gebeten. Ik voelde me net een klein meisje :ugh:
Ik heb sorry gezegd en tegen Jop gezegd dat hij stout was maar eigenlijk dacht ik.. "Eigen schuld trut!, blijf gewoon van hem af als ik dat zeg"

Thuis ga ik dan weer twijfelen.. ik had gelijk door moeten lopen. Maar dan komt Mica nooit eens met andere honden in contact want er is er altijd wel een hond bij die Jop bedreigend vind. En op de arm vind hij het allemaal wel goed en kan Miek nog even haar gangetje gaan.
Wat is wijsheid?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Sterre

Re: Oeps!

Ongelezen bericht door Sterre »

In mijn ogen heb je het helemaal goed gedaan. Wat een vervelend eigenwijs mens was dat. Inderdaad eigen schuld dat ze gebeten is.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Anja schreef:Vanmiddag liep ik met de wawa's op met 2 dames met een frans bulletje en een pekineesje. Mijn hondjes konden het prima vinden met de 2 kleine meelopertjes.
Op een grasveld bleven we even staan om de honden te laten spelen en toen er een dame met een husky bijkwam.
Vriendelijke hond maar in de ogen van Jop veel te groot en dus levensgevaarlijk :roll: en ging volledig uit zijn pannetje tegen de hond.
Omdat Mica een beetje aan het flirten was met het bulletje wilde ik niet gelijk doorlopen dus ik tilde de constant scheldende Jop op omdat hij zich dan veiliger voelt en zijn vervelende snatertje dicht houdt.
De husky eigenaar kwam naar me toe lopen en wilde Jop aaien.
"Niet doen hoor" zei ik.. "hij wil niet geaaid worden" .... waarop ze zei "er is geen hond waar ik bang van ben hoor" en hem toch over zijn bol aaide. En toen beet Jop.. Oeps!!
En toen kreeg ik een bozige en zeer belerende preek van de dame dat ik hem op de grond had moeten laten staan enz enz, dan had hij niet gebeten. Ik voelde me net een klein meisje :ugh:
Ik heb sorry gezegd en tegen Jop gezegd dat hij stout was maar eigenlijk dacht ik.. "Eigen schuld trut!, blijf gewoon van hem af als ik dat zeg"

Thuis ga ik dan weer twijfelen.. ik had gelijk door moeten lopen. Maar dan komt Mica nooit eens met andere honden in contact want er is er altijd wel een hond bij die Jop bedreigend vind. En op de arm vind hij het allemaal wel goed en kan Miek nog even haar gangetje gaan.
Wat is wijsheid?
Jij had gelijk. Je hebt gewaarschuwd, en als iemand zich dan willens en wetens in haar klauwen laat bijten, jammer dan. Als dat mens meer hersens had gehad had zij sorry gezegd omdat jij de situatie veel beter inschatte.

En top dat je Jop er effe uithaalt zodat Mica nog even lekker kan spelen. Zo zet ik een van de twee soms ook even aan de lijn zodat de ander naar hartenlust kan dollen. Lilo is bezeten van en stiklief met kleine pupperds, maar die zijn vaak huiverig voor enorme lompe Toto, dus die gaat dan even aan de lijn. En Toto is dol op grote stoere teven waar hij wild mee kan stoeien, en dan gaat Lilo aan de lijn voordat ze Toto wil gaan 'redden'. En wat andere mensen daar van vinden mogen ze best vinden, maar je kent je eigen honden het best, en als het werkt wat je doet, doe je het goed.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hardop zeggen wat je dacht. Dat is wijsheid. Je had haar gewaarschuwd. Dom mens.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Volwassen vrouw die je gewaarschuwd hebt? Haar eigen schuld, hoor.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Mens is zelf zo eigenwijs, ze was gewaarschuwd. Niks van aantrekken
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Eigen schuld hoor, sommige mensen zijn van de harde leerschool :roll:

Wat ik wel zou doen de volgende keer is omdraaien zodat een eventueel volgend eigenwijs persoon niet de kans krijgt toch te aaien :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Anja schreef: Thuis ga ik dan weer twijfelen.. ik had gelijk door moeten lopen. Maar dan komt Mica nooit eens met andere honden in contact want er is er altijd wel een hond bij die Jop bedreigend vind. En op de arm vind hij het allemaal wel goed en kan Miek nog even haar gangetje gaan.
Wat is wijsheid?

Ik ben met Tibbe minder aardig. Afblijven of ik bijt :devil:
Echt, commando's werken ook op mensen.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Helemaal als overduidelijk is dat de hond er geen zin heeft. Mijn rottweiler-kruising moest ook zo nodig geaaid worden, terwijl ze al grommend naast mijn stoel lag. En die man maar aanhouden, ik ben nog nooit gebeten, alle honden vinden mij geweldig, natuurlijk......
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef:Wat IS dat trouwens toch altijd, met dat geaai van mensen?
Waarom moeten mensen toch vaak zo nodig andermans honden aaien? Ik vind dat zo raar.
Ook altijd dat gelispel als je met je pup in de openbare ruimte komt. Hou! Op!
Mijn hond. Voor mijn lol. Gewoon afblijven!

Oh, ik aai wel eens wat (vooral tijdens het kletsen) maar eigenlijk alleen wanneer de hond zelf contact zoekt.
Ik ruik natuurlijk interessant naar veel honden en koekjes.
Als het nou gewoon gevraagd zou worden en nee ook nee is. :hmmm: Dat leerde je vroeger toch van je moeder.
Nu vragen die al niet eens meer wat en duwen ze hun kind naar je hond om er aan te frotten :80: Hondje! Lief! Aaien! nee, niet aan de haren trekken hihi.
Helaas hebben de honden die wél graag geaaid worden hun uiterlijk wat dat betreft niet mee en zijn degenen die er geen zin in hebben schattig.
:mrgreen: Bij Pjotr wens ik ze veel succes, die blijft altijd nét buiten bereik.
Met Tibbe heb ik gewoon geen zin in gedonder. Voor hem helemaal niet goed en straks zit de gebeten mens bij de politie.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Eens met voorgangers.
Eigen schuld... En bovendien heel irritant als mensen het allemaal beter denken te weten.

Ik snap wel dat je het vervelend vond, dat hij beet en dan zo'n belerende toon van de vrouw.
Maar zij was fout. En waarschijnlijk gekrenkt in haar ego. :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Wat IS dat trouwens toch altijd, met dat geaai van mensen?
Waarom moeten mensen toch vaak zo nodig andermans honden aaien? Ik vind dat zo raar.
Ook altijd dat gelispel als je met je pup in de openbare ruimte komt. Hou! Op!
Mijn hond. Voor mijn lol. Gewoon afblijven!
Nou, ik kan me beheersen, maar ook maar net :wink: :mrgreen:
Ik smelt weg als ik een pup zie en wil eigenlijk maar één ding.
Lekker knuffelen en mijn neus in die vacht drukken om de puppygeur op te snuiven :ok:

Die mevrouw was gewoon stom TS.
Niks van aantrekken.
Je had gewaarschuwd dus eigenschuld dikke bult :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Helemaal eens met alle voorgangers, mensen zijn ook zo eigenwijs!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Tara schreef: Ook altijd dat gelispel als je met je pup in de openbare ruimte komt. Hou! Op!
Ik kan er altijd maar nét vanaf blijven maar ga constant zo irritant zitten glimlachen als ik een pup zie :mrgreen:
Aaien doe ik alleen als de hond zelf contact zoekt. Ook die oudjes vind ik zo aandoenlijk :I:

Wat irritant Anja van die vrouw. Eigen schuld, dikke bult hoor.
"Geen hond waar ik bang van ben" :LOL: Dan zou ik het toch wel uitproesten als ze door een kleine Chihuahua in de vingers gebeten wordt.

Er zijn ook veel mensen die Manu willen aaien en gewoon hun hand uitsteken. Hij vindt het alleen maar gezellig dus ik had er nooit zo'n last van.
Nu met Uma, die zich achter mijn benen verstopt, merk ik pas hoe opdringerig veel mensen eigenlijk zijn. Er moet inderdaad altijd maar geaaid worden.
Omdat Manu 2 verschillende ogen heeft staren mensen hem wel eens recht in de ogen, dat vindt hij echt niet fijn, dan waarschuw ik al wel eens. Uma vindt starende mensen ook eng. En dan toch maar denken dat zíj haar wel zouden kunnen aaien. Stomme piepgeluidjes maken en koetsjiekoetsjie. Gelukkig bijten deze niet :F:
Al vertrouw ik Manu met opdringerige 5-8 jarige kinderen niet. Die zou na tig waarschuwingen nog best eens kunnen happen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Die vrouw zat hartstikke fout. Jij zat helemaal goed. Punt.

Toevallig had ik het met een jonge vrouw over precies hetzelfde probleem. Dat mensen hun handen niet bij zich houden, óók niet nadat ze je waarschuwt. Zij had een shiba inu herplaatser.
Dat zag ik, en ik loop op ze af met de woorden "Hé, is dat een shiba inu?". (zó vaak zie ik die nou ook niet).
"Ja, maar hij houdt niet van vreemden" zei ze haastig. Ik zei dat ik dat wist en liet het aan de hond over om contact te zoeken of niet. Bleek dat zij zijn vierde of vijfde baas al was, en er is zo verschrikkelijk met die hond gesold dat hij de eerste zes weken niks anders deed dan van zich af grijpen (en gemeend ook) als hij maar dácht dat hij aan werd geraakt. En nu had ze hem zo ver dat hij zelfs uit zichzelf naar me toe kwam om te snuffelen. Aaien kon echt niet, maar snuffelen durfde hij wel als ik wegkeek. Echt heel knap van haar, maar het wordt natuurlijk wel telkens verpest als vreemden denken dat ZIJ als zelfverklaard hondenexpert wel kunnen aaien.

Man, man, man...wat baalde die van mensen die hun klauwen niet bij zich konden houden. Volkomen terecht.

Ze had trouwens ook een hartstikke lollig klein teefje bij zich die wel wou knuffelen en zoenen, dus mijn portie hondenliefde heb ik wel gehad :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Anja
Zeer actief

Ik vind ook dat het haar eigen schuld was, maar goed.. ik heb er wel een hekel aan dat hij haar gebeten heeft.
Toen we doorliepen zei ze nog "nou dit is dus de eerste keer in mijn leven dat een hond me heeft gebeten :O: " Ik moest stiekem ook wel een beetje gniffelen.

Maar de doos had natuurlijk wel gelijk.. als ik hem op de grond had laten staan had hij niet gebeten. Dan had ze hem waarschijnlijk ook wel willen aaien maar dan kan hij alle kanten op en hij is erg goed in ontwijken.
Nu kon hij geen kant op dus ik had sneller moeten reageren. Ze had trouwens geen echte schade hoor, maar een blauw plekje zal ze wel krijgen.

Ik aai honden zelf ook hoor, maar alleen als ze zelf naar me toekomen. Ik graai niet zomaar naar een vreemde hond.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gewoon hard op zeggen wat je dacht!
Ik wil ook geen gefrunnik aan mijn puppen/honden, als ze contact willen merk je het wel, meestal niet! Afblijven ze houden er niet van en ze zijn van mij :pffff:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Anja schreef:Ik vind ook dat het haar eigen schuld was, maar goed.. ik heb er wel een hekel aan dat hij haar gebeten heeft.
Toen we doorliepen zei ze nog "nou dit is dus de eerste keer in mijn leven dat een hond me heeft gebeten :O: " Ik moest stiekem ook wel een beetje gniffelen.

Maar de doos had natuurlijk wel gelijk.. als ik hem op de grond had laten staan had hij niet gebeten. Dan had ze hem waarschijnlijk ook wel willen aaien maar dan kan hij alle kanten op en hij is erg goed in ontwijken.
Nu kon hij geen kant op dus ik had sneller moeten reageren. Ze had trouwens geen echte schade hoor, maar een blauw plekje zal ze wel krijgen.

Ik aai honden zelf ook hoor, maar alleen als ze zelf naar me toekomen. Ik graai niet zomaar naar een vreemde hond.
Die doos had geen gelijk :neenee: . Ze had kunnen weten (als ze zoveel hondenkennis had) dat een hond die geen kant op kan veel eerder geneigd zal zijn om van zich af te bijten. Eigen schuld, dikke vinger :pffff: .

Jou treft geen blaam en Jop al helemaal niet. Jullie hebben duidelijk laten weten dat hij niet geaaid wil worden. Moet zij maar niet zo eigenwijs zijn.

Dat jij Jop op tilt in bepaalde situaties is jouw pakkie an, Jij kent jouw hond het beste en voor jouw is dit dé manier. Niks mis mee.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

eens met de voorgangers :lol1:
hoe eigenwijs mensen kunnen zijn, merk ik nu ik zelf een DH heb die niks van vreemden moeten hebben. Mijn keiharde regel is dus: niet aankomen.
Kom ik op een dag een man tegen, ook met drie honden (2 kleintjes en een labrador). 6 honden, ging prima, dus we praatten even wat. Ja zegt hij, ik zou het liefst ook een DH willen, dat zijn pas echte honden. En hij bukt om Kailen te aaien. Deze liep vrij, maar ik zei toch niet aanraken want hij houdt niet van vreemden.
O, geeft niks, zegt hij; ik ben het wel gewend om gebeten te worden :piew: WTF?
Toch maar niet doen he :neenee:
Afbeelding
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Wat een dom mens, wat is er toch zo moeilijk aan als de eigenaar zegt iets niet te doen en het dan tóch doen. Voortaan dus niet toelaten en opkomen voor je hondje, want volgens mij had je het verder gewoon goed onder controle.
Kayley loopt hier zelfs altijd met een tuig met labels 'niet aaien' erop.. Mensen willen nogal graag haar aanhalen omdat ze zo'n lief koppie heeft, maar ik weet dat ze uithaalt :schrik:
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Anja
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Anja schreef:Ik vind ook dat het haar eigen schuld was, maar goed.. ik heb er wel een hekel aan dat hij haar gebeten heeft.

Die doos had geen gelijk :neenee: . Ze had kunnen weten (als ze zoveel hondenkennis had) dat een hond die geen kant op kan veel eerder geneigd zal zijn om van zich af te bijten. Eigen schuld, dikke vinger :pffff: .

Jou treft geen blaam en Jop al helemaal niet. Jullie hebben duidelijk laten weten dat hij niet geaaid wil worden. Moet zij maar niet zo eigenwijs zijn.

Dat jij Jop op tilt in bepaalde situaties is jouw pakkie an, Jij kent jouw hond het beste en voor jouw is dit dé manier. Niks mis mee.
Dank je wel :ok:
Je wil niet weten hoe vaak ik in discussie moet met grote honden eigenaren die vinden dat ik hem op de grond moet laten staan.
Ik zorg ervoor dat hij zo lelijk doet tegen omdat ik hem optil volgens hun.
Maar het tegendeel is waar, hij is gewoon heel bang van grote honden en op mijn arm kan hij het rustig bekijken, kunnen ze niet bij hem komen en word hij vaak rustig.
Ik heb er meestal schijt aan maar nu voelde ik me toch een beetje lullig :oeps:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
dagmar88
Zeer actief

Anja schreef: Dank je wel :ok:
Je wil niet weten hoe vaak ik in discussie moet met grote honden eigenaren die vinden dat ik hem op de grond moet laten staan.
Maar het tegendeel is waar, hij is gewoon heel bang van grote honden en op mijn arm kan hij het rustig bekijken, kunnen ze niet bij hem komen en word hij vaak rustig.

Vind het juist fijn als bange (of uitvallende) kleintjes even opgepakt worden.
Mijn grote honden zijn heel vriendelijk en netjes, ook met kleintjes. Maar als zo'n uk in de stress schiet en gaat rennen kan bij hen ook de knop om gaan.
Zij luisteren dan wel, maar veel honden doen dat zeker in jachtmodus niet en ik vind het doodeng.
Eigenaren lijken vaak niet te begrijpen hoe kwetsbaar hun kleine hondje is. "Het is een normale hond hoor". Ja, leuk, maar dat is het gewoon niet :19:
Daarbij heb jij de zorg over jouw hond en moet hem beschermen van vervelende ervaringen of verwondingen. Anderen bemoeien zich maar met hun eigen hond :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

dagmar88 schreef:
Anja schreef: Dank je wel :ok:

Vind het juist fijn als bange (of uitvallende) kleintjes even opgepakt worden.
Mijn grote honden zijn heel vriendelijk en netjes, ook met kleintjes. Maar als zo'n uk in de stress schiet en gaat rennen kan bij hen ook de knop om gaan.
Zij luisteren dan wel, maar veel honden doen dat zeker in jachtmodus niet en ik vind het doodeng.
Eigenaren lijken vaak niet te begrijpen hoe kwetsbaar hun kleine hondje is. "Het is een normale hond hoor". Ja, leuk, maar dat is het gewoon niet :19:
Daarbij heb jij de zorg over jouw hond en moet hem beschermen van vervelende ervaringen of verwondingen. Anderen bemoeien zich maar met hun eigen hond :ok:
Eens, ik ben ook altijd wat voorzichtig als ik die kleinere honden over het strand zie schieten. Die mensen kijken vaak niet eens wat de kleintjes aan het doen zijn, en ik vertrouw mijn jonge herder nog niet genoeg om erop te vertrouwen dat hij er niet heen vliegt en dat ze schrikken en er vandoor gaan. Maar goed dat is dan mijn ding en dan lijn ik mijn hond even aan :engel:

Mensen moeten gewoon eens luisteren naar de baasjes. Lullig dat hij hapte, maar je had haar al gewaarschuwd!

Had het ook wel met mijn herder, die lijnde ik aan als ik het niet zo vertrouwde met andere honden. Hoeveel mensen mij dan niet gingen vertellen dat ik hem los moest doen omdat het dan tóch wel goed zou gaan.
1x was ik overtuigd door de mevrouw. Het ging ook een tijdje goed, tot de twee honden toch een meningsverschil kregen over een tevenplasje, en toen was Leiden in last. Geen schade, maar we waren allebei niet erg geamuseerd.
Daarna mijn eigen plan getrokken, en ook mensen duidelijk verteld dat ik geen honden bij mijn aangelijnde hond wilde hebben. "Ja maar hij lijkt zo lief, en je hebt hem toch onder controle?". Ik wil het NIET hebben.
Klaar einde discussie, en meestal liep ik weg hoor :mrgreen: want nog negeerden mensen mijn Nee. :jank:
dre
Zeer actief

Nanna schreef:
dre schreef: Wat ik wel zou doen de volgende keer is omdraaien zodat een eventueel volgend eigenwijs persoon niet de kans krijgt toch te aaien :wink:
Ik had gewoon die eigenwijze klauw weggedouwd. En AFBLIJVEN,ZEI IK gesnauwd.
Je had de hond op de arm, had makkelijk gekund.
Nou ja, ik maak makkelijk ruzie hoor, maar zal toch de eerste poging duidelijk omdraaien.
Als ze dan ruzie wil kan ze m krijgen :engel:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zou er persoonlijk geen ruzie om willen krijgen of maken. Maar na tig keer bepaalde dingen te hebben meegemaakt en ik me in bochten ging wringen omdat anderen geen gehoor gaven aan mijn verzoek ben ik wat korter af gaan worden destijds.

Merk dat het wel een beetje doorwerkt, want nu haal ik wat eerder mijn schouders op, en blok zelf een hond als ik zie dat er iets gaat gebeuren wat ik niet leuk vind, of hou net als vroeger mijn honden bij me. Baasje boos of gepikeerd.
Prima, zoek het lekker uit, ik doe waar ik me goed bij voel en probeer mijn honden geen overlast te laten bezorgen en ze zo leuk en sociaal mogelijk te houden. Wat een ander daarvan vindt boeit me niet meer zo, genoeg slapeloze nachten van gehad in het verleden.
dre
Zeer actief

blondie schreef:Ik zou er persoonlijk geen ruzie om willen krijgen of maken. Maar na tig keer bepaalde dingen te hebben meegemaakt en ik me in bochten ging wringen omdat anderen geen gehoor gaven aan mijn verzoek ben ik wat korter af gaan worden destijds.
Daarom zou ik ook eerst omdraaien om op die manier duidelijk te maken dat ik echt niet wil dat er geaaid wordt, als je dan eigenwijs blijft doen kan je m inderdaad krijgen.

Ik heb 2 honden die liever geen contact maken met anderen (honden en mensen), ze hebben er gewoon niets mee. Als ze aangelijnd zijn zorg ik dat er genoeg ruimte tussen blijft en los lopen ze zelf met een grote boog eromheen. Willen mensen wel aaien, stappen de honden stappen weg en ik zorg dat ze de ruimte aan de lijn hebben om weg te stappen.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Anja schreef:
Liesbeth schreef:

Dank je wel :ok:
Het was die vrouw haar eigen schuld, die preek was dan ook volkomen onterecht.
Ik maak het zelf ook wel mee dat baasjes van bijna altijd grote honden zeggen dat ik Balou niet moet optillen. Net als jou Job gaat Balou uit zijn plaat tegen grote honden, kleine honden reageert hij niet op. Ik wil niet het risico lopen dat de grote hond op Balou reageert en hem een lesje komt leren. Hierbij bepaal ik zelf wat ik met mijn hond doe, ik ken mijn hond het beste.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”