Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stafford in de flat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

stafford in de flat

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wij wonen op 3 hoog in een flat met een lift. Er wonen veel honden bij ons in het gebouw. Dit zijn bijna allemaal labradors en golden retrievers. De meeste zijn hulphonden voor mensen in een rolstoel. Af en toe zitten Wilma en ik in de lift met een van de hulphonden en dat gaat altijd prima. Ze snuffelen alleen wat aan elkaar. En dat terwijl Wilma blaft naar andere honden op straat.

Ik dacht dat ik inmiddels alle honden uit de flat (en onze buurt) wel kende, maar vanmiddag stond ik ineens met de onderbuurman en een stafford in de lift. Gelukkig had ik Wilma niet bij me. Ik vertrouw staffords niet omdat het nou eenmaal van nature vechthonden zijn. Die onderbuurman is echt zo'n macho type.

Ik ben heel bang om een keer met Wilma die hond tegen te komen, zeker in de lift. Stel ik moet naar boven en hij staat al in de lift. Dan kan ik even wachten en tot die hond weer uit de lift is en de lift terug komt. Maar wat als ik naar beneden moet en hij stapt in de lift als ik er al in sta? :( Ik kan moeilijk vragen of hij niet in de lift wil stappen met zijn hond.

En juist als ik gespannen ben,is de kans groter dat Wilma gaat blaffen en een aanval uitlokt :(.
Laatst gewijzigd door Sabi85 op 11 mar 2015 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Re: stafford in de flat

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Meteen met die man afspraken maken over dat de honden niet samen in de lift gaan. dan maar even wachten. Jij zal dat vanzelf wel doen als je hem in de lift ziet staan, maar het is wel zo prettig als hij dat ook doet als hij jou met Wilma in de lift ziet staan.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou meteen verhuizen :80:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

[Sandra] schreef:Meteen met die man afspraken maken over dat de honden niet samen in de lift gaan. dan maar even wachten. Jij zal dat vanzelf wel doen als je hem in de lift ziet staan, maar het is wel zo prettig als hij dat ook doet als hij jou met Wilma in de lift ziet staan.
Zo zou ik het ook doen. Mits er met die gast te praten valt natuurlijk. Ik verwacht eerder dat je in duidelijke tokkentaal van repliek gediend word.
Dat belooft niet veel goeds een klapkaak tussen een aantal hulphonden. Hier lijkt me een taak weggelegd voor de woningvereniging in samenspraak met de stichting die de hulphonden verstrekte. Hopelijk kan die nieuwe dan met zijn klapkaak oprotten naar een flat waar ze de tokken bij elkaar duwen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Alleen hulphonden toelaten. Ook geen plezierhonden.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Valerie schreef:Ik zou meteen verhuizen :80:
Dit is dus een reactie die je van de meeste klapkaakeigenaren kan verwachten, spotten en je belachelijk maken. Meer doen ze niet want zij hebben uiteindelijk de hond aan de lijn waar andere honden geen schijn van kans tegen maken als ze flippen.
Ik zou dus geen enkel begrip van de persoon met de stafford verwachten. Ik zou de lift uitgaan als hij erin kwam, gegroet... ik neem de volgende lift wel.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
[Sandra]
Zeer actief

Nounounou.

Het is niet heel ingewikkeld. Deze buurman heeft een ras dat niet een al te beste reputatie heeft en hij heeft de pech dat ik me laat leiden door de vooroordelen over dat ras. Ik ben liever te voorzichtig dan te los in dit soort dingen en daar heeft de buurman maar begrip voor te hebben.

'Jamaar hij doet niks'. Een 'iets' ontstaat altijd in de interactie tussen twee honden, ongeacht welk ras. Als de ene hond al gaat blaffen bij de aanblik van de andere hond, kun je erop wachten dat er heibel van komt. Zeker in zo'n kleine ruimte als een lift. En daarnaast heb ik er geen enkele behoefte aan om mijn honden aan zo'n experiment te onderwerpen. Ik heb ze voor mijn plezier, niet om te kijken of hij echt niks doet.

Dus als ik in een flat met lift woon en daar woont ook iemand met een Stafford: Prima. Ik zelf maak graag kennis met die hond. Maar mijn honden hebben een ander psychisch en fysiek gewicht dan die Stafford. Dus daar begin ik niet aan.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

nyckle schreef:Alleen hulphonden toelaten. Ook geen plezierhonden.
Ja joh, hop, brave ouwe malteser van een bejaarde meneer naar het asiel, want dat is geen hulphond, verbieden die plezierhond. :piew:

Ik zou inderdaad zonder hond even een gesprek aangaan. Vertellen dat jouw hond soms uitvalt naar andere honden, en dat je liever geen risico neemt en dan afspreken dat jullie allebei even op de volgende lift wachten als je elkaar met hond in de lift ziet staan. Misschien dat het buiten los wel prima gaat, maar in een hele kleine ruimte is het allemaal wat riskanter, en liever safe than sorry. Dan kan hij nog zeggen dat zijn hond supersociaal is, en dan kan jij een keer bluffen en zeggen dat jouw hond dat dus helaas niet is en dat jouw hond andere lieve honden wel eens de stuipen op het lijf heeft gejaagd in die lift en dat hij toch niet wil dat dat supersociale eraf gaat door zo'n aanvaring. En dan douw je hem een zak hele lekkere koekies in zijn handen die jouw hond 'niet lust' en of die van hem ze misschien wel lust en anders mag hij ze weggooien. En dan lul je nog effe dommig dat je staffs zo geweldig vindt en er eigenlijk ook wel eentje zou willen. Zulke schatten voor kinderen en als je ze fatsoenlijk opvoedt zijn het geen killers en wat het is toch een mooie hond die hij heeft! :I: :I: :J:

Vrienden voor het leven en het probleem opgelost.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

[Sandra] schreef:Nounounou.

Het is niet heel ingewikkeld. Deze buurman heeft een ras dat niet een al te beste reputatie heeft en hij heeft de pech dat ik me laat leiden door de vooroordelen over dat ras. Ik ben liever te voorzichtig dan te los in dit soort dingen en daar heeft de buurman maar begrip voor te hebben.

'Jamaar hij doet niks'. Een 'iets' ontstaat altijd in de interactie tussen twee honden, ongeacht welk ras. Als de ene hond al gaat blaffen bij de aanblik van de andere hond, kun je erop wachten dat er heibel van komt. Zeker in zo'n kleine ruimte als een lift. En daarnaast heb ik er geen enkele behoefte aan om mijn honden aan zo'n experiment te onderwerpen. Ik heb ze voor mijn plezier, niet om te kijken of hij echt niks doet.

Dus als ik in een flat met lift woon en daar woont ook iemand met een Stafford: Prima. Ik zelf maak graag kennis met die hond. Maar mijn honden hebben een ander psychisch en fysiek gewicht dan die Stafford. Dus daar begin ik niet aan.

Je hebt helemaal gelijk, maar voor een goed gesprek over dit soort dingen moet je wel een klapkaakeigenaar hebben met enig begrip voor het feit dat hij een hond heeft die andere hondeneigenaren angst aanjaagt.
Er zullen er best een paar zijn die daar wel begrip voor hebben maar ik verwacht dat de reactie zal zijn oh..nou.. dan ga je toch verhuizen.
Blijkt hier maar weer :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
[Sandra]
Zeer actief

Anja schreef:
Je hebt helemaal gelijk, maar voor een goed gesprek over dit soort dingen moet je wel een klapkaakeigenaar hebben met enig begrip voor het feit dat hij een hond heeft die andere hondeneigenaren angst aanjaagt.
Er zullen er best een paar zijn die daar wel begrip voor hebben maar ik verwacht dat de reactie zal zijn oh..nou.. dan ga je toch verhuizen.
Nee, er is nog helemaal niks gebleken. TS schrijft dat de eigenaar van de hond een macho type is, maar daarmee is nog niet gezegd dat hij geen begrip heeft.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
nyckle
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
nyckle schreef:Alleen hulphonden toelaten. Ook geen plezierhonden.
Ja joh, hop, brave ouwe malteser van een bejaarde meneer naar het asiel, want dat is geen hulphond, verbieden die plezierhond. :piew:

Ik zou inderdaad zonder hond even een gesprek aangaan. Vertellen dat jouw hond soms uitvalt naar andere honden, en dat je liever geen risico neemt en dan afspreken dat jullie allebei even op de volgende lift wachten als je elkaar met hond in de lift ziet staan. Misschien dat het buiten los wel prima gaat, maar in een hele kleine ruimte is het allemaal wat riskanter, en liever safe than sorry. Dan kan hij nog zeggen dat zijn hond supersociaal is, en dan kan jij een keer bluffen en zeggen dat jouw hond dat dus helaas niet is en dat jouw hond andere lieve honden wel eens de stuipen op het lijf heeft gejaagd in die lift en dat hij toch niet wil dat dat supersociale eraf gaat door zo'n aanvaring. En dan douw je hem een zak hele lekkere koekies in zijn handen die jouw hond 'niet lust' en of die van hem ze misschien wel lust en anders mag hij ze weggooien. En dan lul je nog effe dommig dat je staffs zo geweldig vindt en er eigenlijk ook wel eentje zou willen. Zulke schatten voor kinderen en als je ze fatsoenlijk opvoedt zijn het geen killers en wat het is toch een mooie hond die hij heeft! :I: :I: :J:

Vrienden voor het leven en het probleem opgelost.

Ik ben enige tijd geleden tot de conclusie gekomen, dat zo ongeveer 80% van de hond in Nederland plezier- red- hulphond is.

Veel honden hebben geen functie, en verpieteren. Verpieteren is leed.
Aangeraden wordt dan om een mens die geacht wordt enig verstand van honden, het dier op een sofa te leggen en tegen betaling van goed advies te dienen.

Ja hoor. Klapkaak mag niet klappen. Windhondje uit Spanje mag niet achter haasjes aan. Terriërs mogen niet graven.

Maar als je maar verteld dat het allemaal goed gaar met je geredde hondje uit het verre buitenland, dan ben je me toch een peer of pruim.

Kijk toch een wat voor ellende er zich hier afspeelt met alle goed bedoelde rotzooi.
Ik word er in elk geval behoorlijk stront ziek van.

Het lijkt erop, dat het een forum wordt van verwende nesten. Problemen? Ik weet het niet meer. Waar ben je GVD dan aan begonnen. Neem dan geen dier!

Dit is niet persoonlijk bedoeld. Ik wil het wel even kwijt.
Hanneke2
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Anja schreef:
Nee, er is nog helemaal niks gebleken. TS schrijft dat de eigenaar van de hond een macho type is, maar daarmee is nog niet gezegd dat hij geen begrip heeft.
Nou inderdaad wat Sandra zegt. Ik ben helemaal voor vooroordelen, maar er zijn grenzen. :wink:
nyckle
Zeer actief

En wat zijn jou grenzen Hanneke2?
Hanneke2
Zeer actief

nyckle schreef:En wat zijn jou grenzen Hanneke2?
Dat je op z'n minst moet proberen om te praten met domme mensen. Je weet wel, wat ik bij jou ook tig keer heb geprobeerd. :wink:
nyckle
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
nyckle schreef:En wat zijn jou grenzen Hanneke2?
Dat je op z'n minst moet proberen om te praten met domme mensen. Je weet wel, wat ik bij jou ook tig keer heb geprobeerd. :wink:
Je probeert te zeggen: "dat de pot verwijt dat de ketel dat hij zwart ziet"? Denk je werkelijk dat ik daar in trap?
Jij probeert mij als dom neer te zetten. Ik vind het best hoor. Men ziet wel de splinter in iemands anders oog maar nooit in diens zelve.

Toegevoegd: Ga eens na wie je werkelijk bent. Wat je echt denkt. Misschien dat je dar wat van leert. Voor dit moment? veracht ik jou. Niet als mens, maar om jou gedachten. ( Tja, ik zeg wat ik denk. Daar heb ik geen pm's voor nodig). De gene die zich aangesproken voelt, mag me pm'en.
Laatst gewijzigd door nyckle op 12 mar 2015 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Omdat t een klapkaak is met macho eigenaar is het gelijk een onbetrouwbaar mormel???

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Winnie »

Hanneke2 schreef:
[Sandra] schreef:
Anja schreef:
Nou inderdaad wat Sandra zegt. Ik ben helemaal voor vooroordelen, maar er zijn grenzen. :wink:
je bent voor vooroordelen? ik ben er juist tegen!
[Sandra]
Zeer actief

Winnie schreef:
Hanneke2 schreef:
[Sandra] schreef:
Anja schreef:
je bent voor vooroordelen? ik ben er juist tegen!
ik denk dat het daar niet om gaat. De stafford is, hoe je het ook wendt of keert, een ras met een reputatie. Dus ik kan me van TS de zorg wel voorstellen rond die hond tegenkomen in de lift. Ongeacht of de baas open staat voor je zorg over zijn hond. Mijn eigen hond is dan toch net even ietsje belangrijker dan de zijne.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Winnie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Winnie »

volledig met je eens maar het staat er zo krom, ik zou ook de lift gewoon langs laten gaan hoor...
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb twee goldens in een flat en stap nooit bij een andere hond in, op 1 andere golden na..ik zeg altijd dat ik dan een lift wacht omdat ik t niet prettig vind. Nooit over nagedacht dat een ander dan beledigd kan zijn eigenlijk...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

als ik naar beneden moet en er staan al honden in de lift dan wacht ik gewoon even en als er lager iemand in wilt met hond dan vraag ik gewoon of die persoon even kan wachten en zeg ik gewoon dat mijn honden haaibaaien zijn. Maakt niet uit wat voor hond het is.

Bij enkele honden gaat het wel als die honden eerder in de lift staan dan wij of eerder in de portiek.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kunt elkaar toch ook ontlopen of wat gezegt afspraken maken . Snap dat hele gezeik over vooroordelen niet zo, dat soort honden zijn over het algemeen toch iets minder makkelijk met andere honden.. Als de baas dat weet zal hij er naar handelen en je vraag niet erg vinden, zowel dan is het een blinde lullo en moet je er met een grote boog omheen.
Begint hij te schreeuwen dat je dan maar moet verhuizen dan heb je met een echte liefhebber te maken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Drie hoog?
Dan kan je toch naar beneden lopen? Ik zou het gewoon uitleggen aan die man dat je bang ben dat jouw hond een confrontatie uitlokt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pepie schreef:Drie hoog?
Dan kan je toch naar beneden lopen? Ik zou het gewoon uitleggen aan die man dat je bang ben dat jouw hond een confrontatie uitlokt.

Helemaal wat ik zou doen. Niet meteen het probleem bij die man leggen want misschien is zijn hond wel liever dan welke hulphond ook. Ik zou zeggen, ik ga als ik U in de lift zie staan en ik heb de hond bij me de volgende lift nemen want MIJN hond kan nogal blaffen en uitlokken naar andere honden. Dus vat het niet persoonlijk op.

Dan is het prima.

Ik zeg ook als ik honden niet vertrouw en mensen willen ze laten snuffelen dat Bas kan snappen. Gewoon om te zorgen dat ze niet hoeft te snuffelen als ik zie dat ze daar geen zin in heeft. Simpel.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

laeken schreef: Helemaal wat ik zou doen. Niet meteen het probleem bij die man leggen want misschien is zijn hond wel liever dan welke hulphond ook. Ik zou zeggen, ik ga als ik U in de lift zie staan en ik heb de hond bij me de volgende lift nemen want MIJN hond kan nogal blaffen en uitlokken naar andere honden. Dus vat het niet persoonlijk op.
Dit. :ok:
Het probleem ligt ook helemaal niet bij die man. Jouw hond blaft soms naar andere honden en je wil geen confrontatie met de hond van die meneer, dus moet je zelf dat uit de weg gaan.
Ik zie het probleem sowieso niet helemaal. Ik kom ook wel eens een hond tegen waar ik mijn honden niet mee wil laten kennismaken. Dan wacht ik even, neem een andere route, etc. Dat is in deze situatie niet anders.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik stap bij de meeste honden in de flat wel in sommige niet wand dat geeft over en weer gaten in de trommelvliezen.
Maar om nou niet met iemand te praten omdat hij een staff heeft en eruit ziet als een tok dat slaat natuurlijk nergens op een dame met een kakkers jas en een poedel kan een vele grotere tok zijn dan een man met een staf, je moet hem gewoon als hij alleen is een keer vertellen over je angst en dat je daarom niet bij hem instapt of daarom uitstapt.
Sommige van die tokie's kunnen gewoon praten en zijn nog begripvol en aardig ook.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Gewoon aangeven dat jouw hond niet in een kleine ruimte kan met andere honden, zo simpel kan het zijn :E:
Perry en Noah

Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik zou het sowieso, ongeacht wat voor grote hond ik had, niet fijn vinden met 2 honden die elkaar niet kennen in een lift te staan. Zijn wel meer honden die elkaar niet mogen en op zo'n mini oppervlakte lijkt me dat allemaal best spannend voor de honden.

En ik snap best dat je dat bij een stafford extra spannend vind. Al zijn er natuurlijk ook wel staffords die prima met andere honden kunnen. Maar ik zou de trap nemen, al helemaal als je eigen hond niet altijd even lief is. Of heg idd even overleggen. Uiterlijk van iemand zegt zo weinig. Ik laat Xavi uit in mn trainingsbroek en smerige laarzen.. maar kan ook hele nette kleding dragen hoor :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

En wie zegt dat die hond van hem is?!
Misschien logeert het beestje er wel gewoon?
Ga gewoon eens met je buurman praten en misschien kom je wel tot de conclusie dat je een hele vriendelijke en begripvolle buurman hebt die even op de hond van vrienden past....
waarom meteen een groot probleem maken van iets waar je alleen nog maar invulllingen op.los hebt gelaten.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Mijn hond lijdt aan canisclaustrofobie (hij durft niet met andere honden in een kleine ruimte), dus ik neem de volgende lift, goedemiddag :pffff:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”