Hanneke2 schreef:nyckle schreef:Alleen hulphonden toelaten. Ook geen plezierhonden.
Ja joh, hop, brave ouwe malteser van een bejaarde meneer naar het asiel, want dat is geen hulphond, verbieden die plezierhond.
Ik zou inderdaad zonder hond even een gesprek aangaan. Vertellen dat jouw hond soms uitvalt naar andere honden, en dat je liever geen risico neemt en dan afspreken dat jullie allebei even op de volgende lift wachten als je elkaar met hond in de lift ziet staan. Misschien dat het buiten los wel prima gaat, maar in een hele kleine ruimte is het allemaal wat riskanter, en liever safe than sorry. Dan kan hij nog zeggen dat zijn hond supersociaal is, en dan kan jij een keer bluffen en zeggen dat jouw hond dat dus helaas niet is en dat jouw hond andere lieve honden wel eens de stuipen op het lijf heeft gejaagd in die lift en dat hij toch niet wil dat dat supersociale eraf gaat door zo'n aanvaring. En dan douw je hem een zak hele lekkere koekies in zijn handen die jouw hond 'niet lust' en of die van hem ze misschien wel lust en anders mag hij ze weggooien. En dan lul je nog effe dommig dat je staffs zo geweldig vindt en er eigenlijk ook wel eentje zou willen. Zulke schatten voor kinderen en als je ze fatsoenlijk opvoedt zijn het geen killers en wat het is toch een mooie hond die hij heeft!
Vrienden voor het leven en het probleem opgelost.
Ik ben enige tijd geleden tot de conclusie gekomen, dat zo ongeveer 80% van de hond in Nederland plezier- red- hulphond is.
Veel honden hebben geen functie, en verpieteren. Verpieteren is leed.
Aangeraden wordt dan om een mens die geacht wordt enig verstand van honden, het dier op een sofa te leggen en tegen betaling van goed advies te dienen.
Ja hoor. Klapkaak mag niet klappen. Windhondje uit Spanje mag niet achter haasjes aan. Terriërs mogen niet graven.
Maar als je maar verteld dat het allemaal goed gaar met je geredde hondje uit het verre buitenland, dan ben je me toch een peer of pruim.
Kijk toch een wat voor ellende er zich hier afspeelt met alle goed bedoelde rotzooi.
Ik word er in elk geval behoorlijk stront ziek van.
Het lijkt erop, dat het een forum wordt van verwende nesten. Problemen? Ik weet het niet meer. Waar ben je GVD dan aan begonnen. Neem dan geen dier!
Dit is niet persoonlijk bedoeld. Ik wil het wel even kwijt.