Manu schreef:Hahaha. Wow dat is knap met een flex

Ik oefen al weken maar ik raak continue in de knoop.
Koppelen is echt een uitkomst. Ik koppel ze als ik ga fietsen, ideaal. Als zij een kat ziet wil ze er nog wel achteraan en Manu weet dat hij werk te doen heeft

Dus die stapt pittig door en Uma hupst dan op haar achterpoten achter ons aan

Hahaha, ideaal hè dat koppelen

! Mister wil op een bepaald stuk graag de droge sloot in om kattendrollen te vangen (en dan mag ik hem er weer uit gaan vissen omdat ie dat zelf niet kan

), maar Lais loopt dan stug door...

.
Ik denk dat het bij ons wel eenvoudiger is hoor met ons huidige stel en twee flexen: Mister is vooral een
immer gerade aus-hond haha. Verder loopt ie graag waar Lais loopt: als zij op het einde van de flex loopt dan loopt hij daar ook

. En dan lopen wij meestal op bospaden, dus geen open vlakte waar ze alle kanten op kunnen. Én we komen heel weinig andere honden tegen, waar ze dan ook nog eens geen interactie mee mogen hebben. Dus het is hier een pak eenvoudiger met onze twee flexen dan bij jou schat ik zo in

. Die twee van jou zullen wel druk alle kanten op stuiteren?
Ik overweeg trouwens ook een springer aan te schaffen, niet zozeer om met meerdere honden te kunnen fietsen. Mister vindt het geweldig, maar kan maar een heel kort stukje daarna is ie op, dus die gaat apart, Laissah gaat los mee (als we hard gaan heeft ze minder oog voor wild) en even aan een korte riem bij het passeren van honden. Maar Tisbee ga ik niet los mee laten lopen naast de fiets

. Maar wie weet heeft ze er geen behoefte aan (alhoewel ik me dat niet zo goed voor kan stellen), of is ze binnen twee weken weg.