Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang gezocht voor Tisbee *opvang gevonden!*

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Opvang gezocht voor Tisbee *opvang gevonden!*

Ongelezen bericht door Manu »

Frolic schreef: En dat lukt je aardig goed :E:
:J:

Ik hoop dat het voor iedereen zo leuk en makkelijk gaat dadelijk. Dan blijven er vast weer heel wat honden plakken :mann:

Ik denk dat men hier in mijn durp mij maar een beetje vreemd vind. Er lopen hier maar 2 Husky's en de ander is veel minder mooi :pffff: Met Manu viel ik al op en nu heb ik zo'n grootorig windhondje bij me. Mensen vragen wel eens of ze een Dingo is :lol1: Goed, ze krijgt veel aandacht en mensen spreken me dagelijks wel aan. Ik maak dan altijd even reclame voor AAF, met hun voorbeeldige leuke honden en goede begeleiding :D Hopelijk zet ik mensen aan het denken dat zo'n Spaans hondje het ook verdient en nog eens heel erg lief zijn ook.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Frolic schreef:Wat fijn Zamunda dat Tisbee bij jullie mag komen :cheer: :cheer:

En jij had helemaal niet op mijn hoeven reageren, dan had ik tot nu slecht een sterk vermoeden gehad :pffff:

En ik denk echt dat onze honden elkaar maar eens moeten gaan afmatten, lijkt me leuk :gjump: :E:
Nou, dat lijkt mij ook zeker wat :ok: !

Manu schreef:en 3 grote honden tegelijk uitlaten is ook wel veel
Uhuh :schrik: :mrgreen: . *Zegt Tisbee weer af*

Maar zeker als je nu een drukke/stressvolle periode hebt dan is het niet echt aan te raden.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind Atilla juist zó leuk! Is daar nou echt geen interesse voor? Wat een prachthond.
Afbeelding
Manu

Zamunda schreef:

Maar zeker als je nu een drukke/stressvolle periode hebt dan is het niet echt aan te raden.
:lol1: Maar jouw honden lopen wel los toch?
In het weekend maak ik een duin- of strandwandeling en kom dan veel honden tegen. Ik raak nu met 2 aangelijnde honden al vaak in de knoop. Moet je nagaan hoe dat is met 3 :schrik:
Zamunda
Zeer actief

Manu schreef:
Zamunda schreef:

:lol1: Maar jouw honden lopen wel los toch?
In het weekend maak ik een duin- of strandwandeling en kom dan veel honden tegen. Ik raak nu met 2 aangelijnde honden al vaak in de knoop. Moet je nagaan hoe dat is met 3 :schrik:
Whut :O: ?! Nouja, Mister op overzichtelijke stukken meestal wel, maar Lais is echt een work in progress en zit toch meestal wel vast :hmmm: . Manlief is niet zo van het appél dus die heeft ze sowieso altijd aangelijnd, allebei aan zo'n mega flex... hoe dat met Tisbee erbij moet :vaag: :LOL: ? Nou mogen ze hier eigenlijk nergens loslopen (leuk hoor zo'n apv waar de honden binnen én buiten de bebouwde kom aangelijnd moeten zijn :roll: ), maar we wonen dan weer wel bij een losloopbos gelukkig.

Ach, we zien het wel. Desnoods koppel ik Tisbee aan een van de andere honden. Lais en Mister zitten ook wel eens gekoppeld (jaja, met een riem ja) maar dan wordt mister overal heengesleurd door Lais, dus die combi is in de categorie 'beter van niet' :mrgreen: .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hilde schreef:Ik vind Atilla juist zó leuk! Is daar nou echt geen interesse voor? Wat een prachthond.
Nee, voor Atilla heeft zich werkelijk nog helemaal niemand gemeld, en het is inderdaad een heerlijke hond - onbegrijpelijk :denken:

Atilla de knuffelbeer: https://www.youtube.com/watch?v=VY-YuNs6hAc
Manu

Hahaha. Wow dat is knap met een flex :80: Ik oefen al weken maar ik raak continue in de knoop.
Koppelen is echt een uitkomst. Ik koppel ze als ik ga fietsen, ideaal. Als zij een kat ziet wil ze er nog wel achteraan en Manu weet dat hij werk te doen heeft :pffff: Dus die stapt pittig door en Uma hupst dan op haar achterpoten achter ons aan :LOL:
DeDiana
Zeer actief

Manu schreef:Hahaha. Wow dat is knap met een flex :80: Ik oefen al weken maar ik raak continue in de knoop.
Koppelen is echt een uitkomst. Ik koppel ze als ik ga fietsen, ideaal. Als zij een kat ziet wil ze er nog wel achteraan en Manu weet dat hij werk te doen heeft :pffff: Dus die stapt pittig door en Uma hupst dan op haar achterpoten achter ons aan :LOL:
Hahaha, nou, doe ons daar ook maar een filmpje van dan ;-)
Manu

:lol1:
Ik heb het al druk zat met die 2 honden. Ik zit erover te denken een Springer aan te schaffen, misschien iets makkelijker dan koppelen :engel:
Zamunda
Zeer actief

Manu schreef:Hahaha. Wow dat is knap met een flex :80: Ik oefen al weken maar ik raak continue in de knoop.
Hahaha, ideaal hè dat koppelen :mrgreen: ! Mister wil op een bepaald stuk graag de droge sloot in om kattendrollen te vangen (en dan mag ik hem er weer uit gaan vissen omdat ie dat zelf niet kan :hmmm: ), maar Lais loopt dan stug door... :engel: .

Ik denk dat het bij ons wel eenvoudiger is hoor met ons huidige stel en twee flexen: Mister is vooral een immer gerade aus-hond haha. Verder loopt ie graag waar Lais loopt: als zij op het einde van de flex loopt dan loopt hij daar ook :I: . En dan lopen wij meestal op bospaden, dus geen open vlakte waar ze alle kanten op kunnen. Én we komen heel weinig andere honden tegen, waar ze dan ook nog eens geen interactie mee mogen hebben. Dus het is hier een pak eenvoudiger met onze twee flexen dan bij jou schat ik zo in :oohja: . Die twee van jou zullen wel druk alle kanten op stuiteren?

Ik overweeg trouwens ook een springer aan te schaffen, niet zozeer om met meerdere honden te kunnen fietsen. Mister vindt het geweldig, maar kan maar een heel kort stukje daarna is ie op, dus die gaat apart, Laissah gaat los mee (als we hard gaan heeft ze minder oog voor wild) en even aan een korte riem bij het passeren van honden. Maar Tisbee ga ik niet los mee laten lopen naast de fiets :O: . Maar wie weet heeft ze er geen behoefte aan (alhoewel ik me dat niet zo goed voor kan stellen), of is ze binnen twee weken weg.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Oh wat leuk dat Tisbee bij jullie komt, Zamunda! :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou een heupgordel aanschaffen en een (lange) lijn daaraan bevestigen :wink: (ik heb er zelf ook over nagedacht want Jigzy kan niet los :mrgreen: gelukkig kan Kiyoshi wel weer goed loslopen )
Valerie
Zeer actief

Hilde schreef:Ik vind Atilla juist zó leuk! Is daar nou echt geen interesse voor? Wat een prachthond.
Atilla is inderdaad wel een beetje een zorg. Daarom deel ik hem iets extra op facebook en heb ik hem op verschillende pagina's laten zetten (collie in nood/verhuisdieren etc). Baasjegezocht stuurt om wat voor reden dan ook geen wachtwoord :19:
De kleine honden vliegen over de toonbank terwijl er geen enkele reactie komt op zo een gemoedelijke beer. Er zullen toch genoeg mensen zijn die zoals ik juist een voorkeur hebben voor grotere honden?
Ik denk ook dat hij in een Nederlands asiel zo weg zou zijn.
Manu

Zamunda schreef: Hahaha, ideaal hè dat koppelen :mrgreen: ! Mister wil op een bepaald stuk graag de droge sloot in om kattendrollen te vangen (en dan mag ik hem er weer uit gaan vissen omdat ie dat zelf niet kan :hmmm: ), maar Lais loopt dan stug door... :engel: .

Ik denk dat het bij ons wel eenvoudiger is hoor met ons huidige stel en twee flexen: Mister is vooral een immer gerade aus-hond haha. Verder loopt ie graag waar Lais loopt: als zij op het einde van de flex loopt dan loopt hij daar ook :I: . En dan lopen wij meestal op bospaden, dus geen open vlakte waar ze alle kanten op kunnen. Én we komen heel weinig andere honden tegen, waar ze dan ook nog eens geen interactie mee mogen hebben. Dus het is hier een pak eenvoudiger met onze twee flexen dan bij jou schat ik zo in :oohja: . Die twee van jou zullen wel druk alle kanten op stuiteren?

Ik overweeg trouwens ook een springer aan te schaffen, niet zozeer om met meerdere honden te kunnen fietsen. Mister vindt het geweldig, maar kan maar een heel kort stukje daarna is ie op, dus die gaat apart, Laissah gaat los mee (als we hard gaan heeft ze minder oog voor wild) en even aan een korte riem bij het passeren van honden. Maar Tisbee ga ik niet los mee laten lopen naast de fiets :O: . Maar wie weet heeft ze er geen behoefte aan (alhoewel ik me dat niet zo goed voor kan stellen), of is ze binnen twee weken weg.
Tisbee zal naast de fiets wel lekker vinden ja, zeker als ze niet makkelijk los kan :ok:

Ik woon wat lastig, namelijk naast een hondenpark met een omheind losloopgebied. Echter laat iedereen hun hond buiten dat gebied ook loslopen en de meeste honden komen dan ook op ons af. Geeft niet veel hoor, ze zijn beide sociaal en sinds ik er 2 heb merk ik wel dat honden al anders op hen af komen lopen.
Het gaat meer mis met Manu die óveral wil piesen :gvd: En Uma klimt graag in bosjes. Meestal lopen ze ook wel naast elkaar gelukkig. Als ze een kat zien ben ik wel het Sjakie :lol1:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

DeDiana schreef:
Nee, voor Atilla heeft zich werkelijk nog helemaal niemand gemeld, en het is inderdaad een heerlijke hond - onbegrijpelijk :denken:

Wat een leukerd, ik heb eigenlijk niet zo naar de reuen gekeken, omdat Pol makkelijker met een teef kan dan met een reu.
DeDiana
Zeer actief

kipo schreef:
DeDiana schreef:

Wat een leukerd, ik heb eigenlijk niet zo naar de reuen gekeken, omdat Pol makkelijker met een teef kan dan met een reu.
Atilla is wel een zelfverzekerde reu hoor, dus meer geschikt als enige hond of bij een leuke teef. Hij maakt geen problemen en is ook absoluut geen vechtersbaas, daar is hij veel te relaxt voor - maar hij verwacht wel dat andere honden hem met veel respect behandelen.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

DeDiana schreef:
kipo schreef:
DeDiana schreef:

Atilla is wel een zelfverzekerde reu hoor, dus meer geschikt als enige hond of bij een leuke teef. Hij maakt geen problemen en is ook absoluut geen vechtersbaas, daar is hij veel te relaxt voor - maar hij verwacht wel dat andere honden hem met veel respect behandelen.
Ik heb weer gekeken, en nog een keer. Hij is echt ontzettend leuk en mijn hart is groot genoeg voor twee, of drie of vier of.... Maar jammer genoeg geen tijd om dit te laten slagen. Onnuttige info maar ik heb/had zeker wel interesse in hem.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

DeDiana schreef:
kipo schreef:
DeDiana schreef:

Dat maakt hem in mijn ogen eigenlijk nog aantrekkelijker, maar daar is Pol het vast niet mee eens :wink: . Ach weet je, hoe meer honden ik bekijk, hoe meer leukerds ik erbij zie.
DeDiana
Zeer actief

kipo schreef:
DeDiana schreef:
kipo schreef: Wat een leukerd, ik heb eigenlijk niet zo naar de reuen gekeken, omdat Pol makkelijker met een teef kan dan met een reu.
Dat maakt hem in mijn ogen eigenlijk nog aantrekkelijker, maar daar is Pol het vast niet mee eens :wink: . Ach weet je, hoe meer honden ik bekijk, hoe meer leukerds ik erbij zie.
Ja, dat is ook zo: ze hebben allemaal genoeg leuks, op hun eigen manier.
En er komt vast ook wel iemand die juist op zoek is naar een Atilla en voor hem valt.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Opvang gezocht voor Tisbee: lieve, oudere galgodame

Ongelezen bericht door Tineke »

Zamunda schreef:
Frolic schreef:
Valerie schreef:ik praat even voor mijn beurt maar Tisbee heeft opvang :wink: Hoe, wie, wat en waar zullen jullie vast hier ergens lezen.
Gaaf :cheer: :cheer: (ik heb een vermoeden :D )
Jij mag nooit meer raden :mep: !

Maar inderdaad, Tisbee komt bij ons in de opvang. Wat lijkt me dat een lief, zachtaardig en rustig dier zeg. Zal vast niet makkelijk worden om daar weer afscheid van te nemen.
Zeg nou zelf, dit koppie is toch niet te versmaden :I: :

Afbeelding
Had dit gemist maar wat een goed nieuws :D :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zamunda
Zeer actief

Hylos schreef:Oh wat leuk dat Tisbee bij jullie komt, Zamunda! :cheer:
Tineke schreef:Had dit gemist maar wat een goed nieuws :D :D
Ik ben er zelf ook ontzettend blij mee, ik heb er erg veel zin in om haar op te vangen.

Manu schreef:Het gaat meer mis met Manu die óveral wil piesen :gvd: En Uma klimt graag in bosjes. Meestal lopen ze ook wel naast elkaar gelukkig. Als ze een kat zien ben ik wel het Sjakie :lol1:
Hahaha, ik zie het voor me :LOL: .

Valerie schreef:Ik zou een heupgordel aanschaffen en een (lange) lijn daaraan bevestigen :wink: (ik heb er zelf ook over nagedacht want Jigzy kan niet los :mrgreen: gelukkig kan Kiyoshi wel weer goed loslopen )
Ik ben dan zo'n kluns die steeds op die lijn staat :oeps: . Maar het doet me wel weer denken aan de optie van heupgordel en lijn met fietsen (of bedoelde je dat :oohja: ), totdat ik evt. een springer heb kan ik dat wel eens uitproberen.
Valerie
Zeer actief

Jigzy zit echt aan een lijn van 30m. Ik ben het inmiddels gewend om daar overheen te springen :mrgreen: op zich doe je de bevestiging ook aan de zijkant dus je hebt niet de hele tijd een lijn voor je.
Ik vind het wel fijn, zo loop ik ook gewoon "hands free".
Zamunda
Zeer actief

Valerie schreef:Jigzy zit echt aan een lijn van 30m. Ik ben het inmiddels gewend om daar overheen te springen :mrgreen: op zich doe je de bevestiging ook aan de zijkant dus je hebt niet de hele tijd een lijn voor je.
Ik vind het wel fijn, zo loop ik ook gewoon "hands free".
Haha, misschien is er voor mij nog hoop dan. Hands free is inderdaad wel een stuk lekkerder dan een flex van een kilo...
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”