Valerie schreef:Ik vind veel Aziaten een beetje autistisch maar niet zo erg dat ze medicatie moeten. Het hoort erbij
Aziaten zijn niet autistisch maar flegmatisch. In ieder geval, jaren terug werden Chow Chow's al zo omschreven.
Een flegmatisch iemand is o.a. vooral rustig en weinig emotioneel
Onze Chow teef was bijzonder flegmatisch. Die kon je tussen 10 honden zetten die bij wijze van spreken allemaal wat van haar moesten maar als ze niet wou dan reageerde ze niet. Vroeger zeiden ze dat daarom Aziaten vaak door andere honden iriritant werden gevonden (niet leesbaar en sterk in negeren)
Ik weet niet hoe het nu is maar vroeger was je ook min of meer fan van deze eigenschap. Een chow was een "loner" die alleen aan de baas/familie hing maar ook daarin zoiets had van "dat wil nog niet zeggen dat ik de hele tijd naast je ga lopen" b.v. Die lauw reageerde op beloningen en helemaal niet op straf (behalve met omdraaien en weg lopen) Gewoon een hond die nergesn van onder de indruk leek. Onze Woes die kon soms een half uur nadat je thuis was gekomen opeens opstaan en naar je toe komen voor een knuffeltje en dat was dan "o wat ben ik blij dat jij weer thuis ben".
Als mens is het in de huidige maatschappij moeilijk om flegmatisch te zijn aangezien (lichtelijk) hysterisch meer de norm is.

[/url]