Hutsje schreef:dat krijgen peer en noot allebei ook hoor, dat vind ik niet zo gek op zich als ze veel bewegen. misschien dat nootje straks als ze echt stabiel is dat ze minder kan, maar ik vrees van niet. ik krijg haar nu al moeilijk zwaarder. nu hoeft er niet meer zoveel bij maar ik wil haar uiteindelijk wel rond de 13 kilo hebben. ze weegt nu tussen de 12.4 en 12.8 steeds, het wisselt nogal.
Jawel, maar die zijn én kleiner en zien er niet zo mager uit als Zara (neem ik aan). Ik denk persoonlijk dat voor een grote, gecastreerde hond die niet op gewicht blijft met 4% vlees méér voeren weinig zin heeft

Iets medisch uitsluiten lijkt mij stap 1. En anders ánder voer erbij, niet méér voeren.
Mijn ervaring is dat meer voeren niks oplevert behalve meer ontlasting. Terwijl koolhydraten in het dieet erbij vaak veel effectiever werken. Vers vlees is het gezondst, ben ik mee eens. Maar voor sommige honden zijn brokken/koolhydraten een prima aanvulling.
Misschien kan je rijst erbij voeren? Of gekookte (zoete) aardappelen? Evt spelt pasta ipv tarwe?
dagmar88 schreef:Je kunt veel willen, maar het verschilt gewoon per hond wat werkt. Er zijn er die koolhydraten nodig hebben om op gewicht te blijven.

Daar ben ik dus ook, door schade en schande, achter gekomen.