Vreemd genoeg ken ik mensen die net een pup van 7 weken gekocht hebben in Nederland, maling hebben aan die regels en dat gaat allemaal prima. De Duitse dierenarts heeft er niks van gezegd. Gaat het hondje ook gewoon enten en er lijkt dan weer helemaal niks aan de hand.
Waar het mij om gaat is het volgende. Ik rij zeer regelmatig met Bas over de grens. Nooit controles, nooit ergens over nagedacht en geheel klakkeloos rijdt ik NL in en NL uit. Dat is logisch als je 2 km van de grens woont. Dan vervagen grenzen. Zeker omdat ze onzichtbaar zijn. Effe kippenvoer halen doe ik 500 meter NL in en dan even boodschappen weer aan de andere kant van de grens. Even lopen met Bas in een NL natuurgebied en dan weer lekker naar huis in Duitsland.
Maargoed, 2 keer per jaar is er ineens een grote controle. En dan?
Dus kan iemand mij even duidelijk vertellen wat er nodig is zonder dat ik de hele wetgeving door moet spitten. Ik wil Bas prima laten enten al was ik dat niet van plan. Misschien moet het dan dus nl verplicht jaarlijks en dat zou ik wel vervelend vinden. Gaat het om alle entingen of bepaalde entingen?
Want kijk, 1 ding moet ik dus niet hebben en dat is dat ze Bas afpakken bij de grens.....