Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huidproblemen in de roedel, moedeloos

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Huidproblemen in de roedel, moedeloos

Ongelezen bericht door Angelique. »

Heavy schreef:Krentenbaard? Dat is erg besmettelijk en kan na een vermindere weerstand gaan opspelen en ik las dat ze giardia hadden gehad . Gebruik je iets om te ontwormen of ontvlooien?
Ga het opzoeken :ok:
Vlooienspul nooit, heb in 15 jaar nog nooit een vlo gezien :wink:
Ontwormen sinds een paar jaar helaas wel, zeker nu de giardia zo'n probleem is in sledehondenland komen we er niet meer onderuit :ugh: dat doen we met panacur...
Angelique.

malinois schreef: Grevelingen is brak... beter iets dan niks toch? Is wat dichterbij
dank :E:
Angelique.

Hanneke2 schreef:
Dat is waar, maar het is niet gek om allerlei dingen te gaan uitsluiten. Ik zou die plastic bakken afschaffen en toch rvs nemen. Met steen heb je toch nog dat je barstjes kan krijgen waar bacteriën in kunnen gaan zitten, rvs krijg je in de vaatwasser of hete afwas zo goed als steriel. En dan kan je dat plastic wegstrepen als mogelijke oorzaak.

Ik ga het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis, ga vanmiddag ijzeren bakken halen :ok:
Angelique.

Jessica3787 schreef:Over Robijn Zwitsal heb ik al meerdere mensen gelezen die last krijgen van een allergie, terbij ze goed tegen Robijn kunnen....misschien kun je dat nog ergens aan linken?
hmmz, ik ga er is op googlen...ook wanneer die op die markt is gekomen want toen ben ik hem gelijk gaan gebruiken...ik kom er op terug :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

RVS kunnen sommige honden ook niet tegen, hier heb ik aardewerk (zonder barsten).
Angelique.

Tiny schreef:
Je weet waar je koffie kan komen halen mocht je Scheveningen kiezen :ok:
:lief: maar te druk daar :(:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angelique. schreef:
malinois schreef: Grevelingen is brak... beter iets dan niks toch? Is wat dichterbij
En niet druk ;) door de weeks...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique.

River8 schreef:als je dit leest zie ik overeenkomsten http://www.dierenkliniekeersel.nl/demodex/" onclick="window.open(this.href);return false; - maar met zoveel gezonde volwassen honden zou alleen de giardia maanden geleden voor een verlaging van afweer hebben kunnen zorgen en dat lijkt me toch sterk dat het nu nog zo'n effect heeft.
hier staat trouwens dat het huidafkrabsel tot bloedens toe moet. toen bv mijn dierenarts bij River een afkrabsel nam heb ik geen bloed gezien ;), dus ms kan dermatoloog het nog even goed over doen als je erheen gaat? al is het alleen om helemaal uit te sluiten.
1 keer heb ik geen bloed gezien, 2 keer wel en goed ook :ugh: , vond het zo sneu want hij vond het echt gruwelijk :(: logisch ook....beul :S: :wink:
Vanmiddag naar de eigen da en die laat ik ook weer een krabsel nemen van DeeDee desnoods dan maar onder een heel licht roesje als dat moet, geen idee hoor (ik kan daar niet mee wachten die huid staat zowat in brand lijkt wel :ugh: ) eigenlijk wil ik (juist) haar vanavond al mee naar zee nemen alleen weet ik niet of dat wijs is nu, het ziet er zeer pijnlijk uit en dan met dat zoute water ? :ugh:

Afijn de enige dag/tijd dat mvr Vroom kan kunnen wij met geen mogelijkheid dus dat word volgende week pas.
Maar ik ga er blind van uit dat ze idd ook krabsels gaat nemen, zo niet vraag ik erom :ok:
Angelique.

wederom dank weer iedereen, ik ga weer is googlen :ok:
En over de voeding heb ik denk ik nu al vaak genoeg geantwoord :wink:
Angelique.

malinois schreef:
Angelique. schreef:
En niet druk ;) door de weeks...
Kijk dat moet ik hebben :ok:
Angelique.

Valerie schreef:RVS kunnen sommige honden ook niet tegen, hier heb ik aardewerk (zonder barsten).
oh wellicht is dat idd dan een nog beter plan ja :ok:
Valerie
Zeer actief

Misschien overbodig maar hier is Mascha met Sam geweest http://www.maasduyn.nl/
Ik ben er ook onlangs geweest met Kiyoshi (hij heeft soortgelijke klachten) maar het is nog te vroeg om echt te zeggen of het helpt. Ervoor zat hij af en toe aan de prednison en nu niet meer dus dat scheelt wel al flink.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als het alleen die bekken waren geweest, had ik nog gedacht dat er misschien een plant staat waar ze van die rottige plekken van krijgen. Maar dat lijkt me ook sterk, omdat het al zo lang duurt en zo vaak gebeurt? Wel heel vervelend, sterkte met ze allemaal!
Angelique.

Valerie schreef:Misschien overbodig maar hier is Mascha met Sam geweest http://www.maasduyn.nl/
Ik ben er ook onlangs geweest met Kiyoshi (hij heeft soortgelijke klachten) maar het is nog te vroeg om echt te zeggen of het helpt. Ervoor zat hij af en toe aan de prednison en nu niet meer dus dat scheelt wel al flink.

Ik ga het bekijken :ok:

Dat vergat ik nog in het verhaal, we zijn poe 1,5 jaar geleden met Dakotah bij ja natuurlijk geweest, behalve dat Dakotah zijn 9 weken enting "verkeerd" was gevallen en er was "iets" met zijn nieren (dat hebben we bij de da heel uitgebreid laten onderzoeken maar die zegt er is helemaal niets mis met zijn nieren :19: ) afijn nadat we met ik meen 5 flesjes naar buiten gingen en een zakje witte bolletjes heeft dat niets nada noppes geholpen, later nog 3 keer telefonisch overleg gehad maar ook daar kwamen we niet verder mee :ugh:

Ik sta absoluut wel open voor natuurlijke geneeswijze (liever als al die ab meuk) dus dat is/was het niet.
Valerie
Zeer actief

Angelique. schreef:
Valerie schreef:Misschien overbodig maar hier is Mascha met Sam geweest http://www.maasduyn.nl/

Dat vergat ik nog in het verhaal, we zijn poe 1,5 jaar geleden met Dakotah bij ja natuurlijk geweest, behalve dat Dakotah zijn 9 weken enting "verkeerd" was gevallen en er was "iets" met zijn nieren (dat hebben we bij de da heel uitgebreid laten onderzoeken maar die zegt er is helemaal niets mis met zijn nieren :19: ) afijn nadat we met ik meen 5 flesjes naar buiten gingen en een zakje witte bolletjes heeft dat niets nada noppes geholpen, later nog 3 keer telefonisch overleg gehad maar ook daar kwamen we niet verder mee :ugh:

Ik sta absoluut wel open voor natuurlijke geneeswijze (liever als al die ab meuk) dus dat is/was het niet.
Ik ben daarvoor met Kiyoshi bij Tannetje Koning geweest en dat hielp ook niet :wink: Die zat erna gewoon aan de prednison. Als dat nodig is dan is het zo maar liever niet..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

TessaThomas schreef:Als het alleen die bekken waren geweest, had ik nog gedacht dat er misschien een plant staat waar ze van die rottige plekken van krijgen. Maar dat lijkt me ook sterk, omdat het al zo lang duurt en zo vaak gebeurt? Wel heel vervelend, sterkte met ze allemaal!

Rare plant in het hooi dacht ik, maar neem aan dat je niet anderhalf jaar hooi hebt uit dezelfde partij.

Als nu één hond zulke klachten heeft zou ik ook aan een allergie denken, maar een hele roedel die niet nauw verwant is echt niet.
Angelique.

TessaThomas schreef:Als het alleen die bekken waren geweest, had ik nog gedacht dat er misschien een plant staat waar ze van die rottige plekken van krijgen. Maar dat lijkt me ook sterk, omdat het al zo lang duurt en zo vaak gebeurt? Wel heel vervelend, sterkte met ze allemaal!
Heb ik ook al aan gedacht maar wij hebben buiten geen planten, simpelweg omdat nog voordat ze er goed en wel in staan hun ze er alweer uit hebben :engel:
En die binnen staan kunnen hun onmogelijk bij :neenee:

Wel hebben we voor de schuttingen blauwe en gouden regen en ja daar zal best wel is iets in de tuin van vallen maar wat ik daar van gelezen heb is dat dus idd wel giftig (ze gaan er dus ook uit deze zomer) maar geeft het niet deze symptomen ?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

dagmar88 schreef:

Rare plant in het hooi dacht ik, maar neem aan dat je niet anderhalf jaar hooi hebt uit dezelfde partij.

Als nu één hond zulke klachten heeft zou ik ook aan een allergie denken, maar een hele roedel die niet nauw verwant is echt niet.
Nee, daarom. Heel apart.
En Angelique, met uitlaten dan? Hoewel ik het niet erg logisch zou vinden, maar goed. Gewoon, omdat het zo lang duurt en dus blijkbaar ook 's winters.
Angelique.

Valerie schreef:
Angelique. schreef:

Ik ben daarvoor met Kiyoshi bij Tannetje Koning geweest en dat hielp ook niet :wink: Die zat erna gewoon aan de prednison. Als dat nodig is dan is het zo maar liever niet..
Precies :ok:
Valerie
Zeer actief

Een contact allergie is inderdaad logischer maar ik weet dat Akita's een stelletje allergieballen zijn. Zeker met zo een poolhondenvacht en het weer hier..
Maar goed bij jou zitten ze veel buiten dus dat scheelt.
Angelique.

dagmar88 schreef:

Nee absoluut niet het ligt er alleen in ons seizoen in wat ongeveer duurt van eind sept tot eind maart en in die tijd word het 3 keer ververst, nou moet ik wel eerlijk zeggen dat we het dit seizoen maar 1 keer ververst hebben, het kwam er gewoon niet van door andere omstandigheden (het is een best karwei alles eruit, schoonmaken en weer nieuw erin :ugh: ) maar ook aan het stro hebben we gedacht en dat is er vorige week allemaal uitgehaald, bus is helemaal uitgemest van onder tot boven en nu liggen de gewone kleedjes er weer in, dus mocht dat een rol gespeeld hebben is dat nu van de baan en moet dit het laatste geweest zijn :wink:

Ik geloof zelf idd ook niet in een allergie, die bacterie van Cleva, daar geloof ik in.
ik heb maar 3 honden die aan elkaar verwant zijn, Arrow & Dakotah zijn broers en de zonen van Sissy, die nooit ergens last van heeft tijdens al dit gedoe) oh en Akino zijn moeder is de oma van Arrow & Dakotah. en Akino heeft in het verleden wel ook meegedaan met de bek plekken maar 2 of 3 keer en nu heeft hij al heel lang nergens meer last van.
De rest is allemaal geen familie.
Angelique.

TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef:

Nee, daarom. Heel apart.
En Angelique, met uitlaten dan? Hoewel ik het niet erg logisch zou vinden, maar goed. Gewoon, omdat het zo lang duurt en dus blijkbaar ook 's winters.
We lopen al dik 10 jaar in 2 bossen, het gewone uitlaten gebeurt in een wat kleiner bos en het trainen in een groter bos een kleine 10 min verderop....alles kan alleen zou ik niet weten het waar te zoeken, iedereen hier loopt in die bossen en heb nog niemand gehoord over dit soort klachten...wel giardia :ugh:
Angelique.

Valerie schreef:Een contact allergie is inderdaad logischer maar ik weet dat Akita's een stelletje allergieballen zijn. Zeker met zo een poolhondenvacht en het weer hier..
Maar goed bij jou zitten ze veel buiten dus dat scheelt.
Nou...de 2 ergste (DeeDee & Dakotah) zijn wel regelmatig buiten maar veel vaker binnen bij mij, ze kunnen zelf bepalen wat ze willen (behalve als ik aan de poets ben) en die 2 kiezen er eigenlijk altijd, iig heel vaak, voor om bij mij te zijn en zeker in de winter ben ik binnen :F:
Angelique.

River8 schreef:als je dit leest zie ik overeenkomsten http://www.dierenkliniekeersel.nl/demodex/" onclick="window.open(this.href);return false; - maar met zoveel gezonde volwassen honden zou alleen de giardia maanden geleden voor een verlaging van afweer hebben kunnen zorgen en dat lijkt me toch sterk dat het nu nog zo'n effect heeft.
hier staat trouwens dat het huidafkrabsel tot bloedens toe moet. toen bv mijn dierenarts bij River een afkrabsel nam heb ik geen bloed gezien ;), dus ms kan dermatoloog het nog even goed over doen als je erheen gaat? al is het alleen om helemaal uit te sluiten.
:ugh: zou het dan toch :ugh:
Als ik deze site zou lees zou je haast denken dat is het, het kan niet anders :ugh:
Angelique.

In het echt is het veel en veel vuriger dan de foto laat zien, het breid zich ook steeds meer uit naar boven en opzij :ugh:

Afbeelding
Angelique.

Heavy schreef:Ik heb zelf ook krentenbaard gehad en heb nog steeds last bij warm weer en vooral zonlicht dan moet ik dus echt factor 50 smeren anders sta ik onder de blaren.

Je zegt dat het 5 maanden goed ging waren dat de wintermaanden ?
Het kan goed dat degene die geen last hebben een hogere weerstand hebben.
Ik zou proberen de weerstand van allemaal omhoog te krijgen .

Ik heb het even opgezocht maar ik lees dat het zeer besmettelijk is ? dan zou je denken dat alle honden er last van zouden moeten hebben ? hoe dan ook ik neem het zeker mee, heb al een hele lijst :ok:

nee hoe maf ook dat waren de zomermaanden, ik denk dat in de zomer hun weerstand een stuk hoger is, er word nogal wat van ze gevraagd in de winter maanden :wink:

We zijn een week of 3 geleden begonnen met puur weerstand...ik wilde ze in de winter sowieso al gaan ondersteunen met zo'n soort middel alleen ben ik op zoek naar GROOT verpakkingen, met 270 kilo hond schiet het niet op met die kleine potjes :engel: tot nu toe nog niet gevonden al heb ik ook nog niet heel goed gezocht moet ik bekennen...
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Ah jeetje :(
Sterkte
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Echina forte?

Veel allergieën spelen juist in voorjaar/zomer dus wel apart dat verschil.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Angelique. schreef:In het echt is het veel en veel vuriger dan de foto laat zien, het breid zich ook steeds meer uit naar boven en opzij :ugh:

Wat een nare plek :ugh:

Die demodex lijkt mij het meest voor de hand liggen. Er is maar één krabsel gedaan toch?
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 24 feb 2015 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

dagmar88 schreef:
Angelique. schreef:In het echt is het veel en veel vuriger dan de foto laat zien, het breid zich ook steeds meer uit naar boven en opzij :ugh:

Wat een nare plek :ugh:

Die demodex lijkt mij het meest voor de hand liggen. Er is maar één krabsel gedaan toch?
nee 3 x waarvan 2 keer echt tot bloedens toe maar idd die site die hier geplaatst werd omschrijft ons probleem wel heel erg :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”