Die pliesie doet al helemaal niks. En eigenlijk ben ik best een bemoeial en dat meer uit zwareLaat een ander dat dus maar doen, of de pliesie
irritatie over sommige zaken en het lijkt erop dat ik me steeds meer ga ergeren
Moderator: moderatorteam
Die pliesie doet al helemaal niks. En eigenlijk ben ik best een bemoeial en dat meer uit zwareLaat een ander dat dus maar doen, of de pliesie
Dat dus, eigen veiligheid eerstMiezemuis schreef:Ik denk altijd dat er een plaats en tijd is om de bemoeial uit hangen en soms is die plaats en tijd er wel en soms niet. Ik ga een vreemde hond niet aanraken zeker niet als het een herder is, en ik ga knetterstonede mensen niet aanspreken op hun gedrag, en al helemaal niet als ik alleen in het bos loop.

mercedes2803 schreef:![]()
![]()
Sorry dat ik hier maar gewoon begin te snikken van het lachen hoor...
En allemaal maar met de hand voor de mond oeh en ahhh roepen als er steeds meer verhuftering en verharding ontstaat
Het staat bovenaan in de ergernis top zoveel., zelfs de overheid is er reclamespotjes op gaan maken om verhuftering en toestanden aan te pakken
maar neehhheee hoor![]()
Als mensen dus wel iets zeggen van hufterig gedrag zijn het ineens BEMOEIALLERIGE BEMOEIERDS en is iedereen daar allergisch voor, maar als er niets gebeurd staat iedereen op zijn achterste poten verontwaardigd te doen over hoe hard mensen wel niet zijn
En dapper zijn de mensen die het WEL voor een ander of een dier opnemen, maar neehee, zelf doen ze het niet..
Laat een ander dat dus maar doen, of de pliesie ( wat ook maar gewoon mensen van vlees en bloed zijn)
De maatschappij
Dat ben jij
Als we het toch over hufterigheid hebben vind ik dit soort reacties er trouwens een prima voorbeeld van![]()
![]()
![]()
![]()
Nederlandse hypocrisie ten top, bravo
Bedankt voor het nog maar eens een keer "met de neus op de feiten" drukken mensen
renee-uk schreef:nee joh, niet als je het vleesgeworden voorbeeld van een toetsenbordheld bent.*Ellen* schreef:Als je dat ziet dan grijp je toch in Nanna.
'geen daden, maar woorden' is het motto van toetsenbordhelden: on line de grootste bek, in real life zorgen dat je nergens bij betrokken raakt, al dan niet met een hele berg opgespaarde smoezen waarom je zo gauw doorliep!
*Ellen* schreef:Als je dat ziet dan grijp je toch in Nanna.
En toen ?Miezemuis schreef:mercedes2803 schreef:![]()
![]()
En allemaal maar met de hand voor de mond oeh en ahhh roepen als er steeds meer verhuftering en verharding ontstaat
Het staat bovenaan in de ergernis top zoveel., zelfs de overheid is er reclamespotjes op gaan maken om verhuftering en toestanden aan te pakken
maar neehhheee hoor![]()
Als mensen dus wel iets zeggen van hufterig gedrag zijn het ineens BEMOEIALLERIGE BEMOEIERDS en is iedereen daar allergisch voor, maar als er niets gebeurd staat iedereen op zijn achterste poten verontwaardigd te doen over hoe hard mensen wel niet zijn
En dapper zijn de mensen die het WEL voor een ander of een dier opnemen, maar neehee, zelf doen ze het niet..
Laat een ander dat dus maar doen, of de pliesie ( wat ook maar gewoon mensen van vlees en bloed zijn)
De maatschappij
Dat ben jij
Als we het toch over hufterigheid hebben vind ik dit soort reacties er trouwens een prima voorbeeld van![]()
![]()
![]()
![]()
Bedankt voor het nog maar eens een keer "met de neus op de feiten" drukken mensenrenee-uk schreef:nee joh, niet als je het vleesgeworden voorbeeld van een toetsenbordheld bent.*Ellen* schreef:Als je dat ziet dan grijp je toch in Nanna.
'geen daden, maar woorden' is het motto van toetsenbordhelden: on line de grootste bek, in real life zorgen dat je nergens bij betrokken raakt, al dan niet met een hele berg opgespaarde smoezen waarom je zo gauw doorliep!
Dit dus. Maar ja. Niet als je alleen maar op internet achter een vierkante bril een grote muil opzetRoompie schreef:Ik had er wel degelijk wat van gezegd. Eerst een poging op een normale toon maar daarna wel wat lomper als ik geen reactie zou krijgen.
Liever een straightface "hufter" in jouw ogen, en de ogen van de zogenaamde beschaafde burger die als een bange schijtluis de andere kant op kijkt of doorloopt, dan zelf zo'n bangerd zijn.Miezemuis schreef:mmmm daar ging iets fout. ik wilde dus zeggen dat als we het dan toch over hufterigheid hebben die reacties een prima voorbeeld daarvan zijn
Nou kijk!smoekie schreef:Dit dus. Maar ja. Niet als je alleen maar op internet achter een vierkante bril een grote muil opzetRoompie schreef:Ik had er wel degelijk wat van gezegd. Eerst een poging op een normale toon maar daarna wel wat lomper als ik geen reactie zou krijgen.![]()
Ik ben zelf niet iemand die zich snel met andere bemoeit hoor, maar dit soort dingen. Nou, dan was ik toch al snel klaar hoor. Had simpelweg heel aardig op een ietwat lacherige manier gevraagd of ik het " leuke apparaatje" even mocht zien waar de hond die leuke "bewegingen" mee deed om daar vervolgens mijn kleine maatje 38 op te zetten. ZoEn ga thuis maar vertellen waarom het apparaat naar de klote is
![]()
Bij ruzie onderling waar ik zie dat ze met meerdere op 1 persoon richten trek ik ook mijn muil open om degene die belaagd wordt mee te nemen tot waar het weer "veilig genoeg" is. Met een paar man iemand in een rolstoel uitdagen/uitlachen? Idem! Kom nou even!![]()
Kwaaier kun je me niet krijgen als er zulke oneerlijke dingen gebeuren. En já het kan natuurlijk eens een keer gebeuren dat je de deksel op je kop krijgtOf in mijn geval een pluk haar kwijtraakt omdat je de "verkeerde" op zijn nek springt omdat diegene het nodig vond een kleine midget de straat over te trappen.
Kijk er daar verschillen wij dan duidelijk van mening. Ik hoef niet perse iets te doen met iets dat mij verontwaardigt want ik besef me terdege dat er zaken zijn waar nu eenmaal verschillende meningen over zijn en heb genoeg relativeringsvermogen om mijn verontwaardiging niet al te serieus te nemen. Daarbij is het uiteraard niet zo dat als je in de ene situatie ervoor kiest niet te handelen, dat je dat in de volgende situatie hetzelfde reageert.mercedes2803 schreef:Liever een straightface "hufter" in jouw ogen, en de ogen van de zogenaamde beschaafde burger die als een bange schijtluis de andere kant op kijkt of doorloopt, dan zelf zo'n bangerd zijn.Miezemuis schreef:mmmm daar ging iets fout. ik wilde dus zeggen dat als we het dan toch over hufterigheid hebben die reacties een prima voorbeeld daarvan zijn![]()
Mensen classificeren hufterigheid en "zo-dien-je-te-reageren cq te - praten - tegen -anderen" tegenwoordig al naar gelang het hen uitkomt.
Ik vind het namelijk hufterig om WEL iets waar te nemen en daar verontwaardig over te zijn, maar er niets mee te doen
Het zijn altijd anderen die maar iets moeten doen; jeugdzorg, pliesie, de buurman, een grote stoere man...
En ALS het dan mis gaat met kinderen of dieren en het halve dorp wist er gewoon van dan is het 'och och och toch wat zeg'!

mercedes2803 schreef:Nou kijk!
Ik ben het in veel zaken niet me je eens, maar als het op dit soort zaken aankomt ben je een mens naar mijn hart
En toch he. Als jij(is niet zo, maar stel) op het internet steeds maar weer je grote muil over van alles opentrekt. Over van alles en nog wat een heel heel grote muil hebt en oordelen over van alles en nog wat alsware je het woord oordelen hebt uitgevondengonnie schreef: het geval van Nanna waar twee niet meer zo heldere gasten bij de hond horen dan bemoei ik me er niet mee.
stenen gooien etc. zeg ik ook iets van... maar iemand die zijn hond een correctie geeft zal ik niet direct wat van zeggen. Heb Xantos ook weleens opgehangen omdat er een totaal niet luisterende bord voor zijn kop labrador naar hem toe vloog... Als ik dat niet zou doen, had hij reepjes van die hond gemaakt... Iemand anders die hem dus niet kent en het ziet gebeuren (en ik grijp dus al heel ruim vantevoren in indien nodig) zal dat onzin vinden, fijn... mijn hond en die ken ik het beste.mercedes2803 schreef:Daar heb ik ook de schurft aan hoormalinois schreef:Ik heb de schurft aan onnodig gebemoei... maar in dit geval weet ik t niet. Ben er ook niet bijgeweest dus jen de situatie niet.
Zal ook niet blind aan een vreemde hond zitten zeker geen mh. Je hoeft dat als vreemde nl ook niet bij die van mij te doen...
Maar iemand die zijn kind lelt, zijn hond half ophangt, of kinderen die met kluiten zand en bakstenen naar eenden op het ijs gooien
laat ik niet begaan zonder daar iets van te zeggen

Je kan ook 144 bellenNanna schreef:Ik zeg altijd 'pick your fight'
Als je denkt dat je wat kunt bereiken moet je het doen.
En anders niet.
Ik ben het helemaal met je eens !mercedes2803 schreef:![]()
![]()
maar neehhheee hoor![]()
De maatschappij
Dat ben jij
![]()
![]()
![]()
Bedankt voor het nog maar eens een keer "met de neus op de feiten" drukken mensen

Nanna en filmen met mobiel? Daar heb je een smartphone voor nodig toch????Nanna schreef:malinois schreef:Met je mobiel
Voorzover ik weet heeft Nanna een gewone mobiel om mee te bellen.Rataplan schreef:Waarschijnlijk zit die functie er wel op Nanna. Icoontje van een camera?
En voor Wordfeud, denk dat er dan ook wel een camera op zit?crutz schreef:Voorzover ik weet heeft Nanna een gewone mobiel om mee te bellen.Rataplan schreef:Waarschijnlijk zit die functie er wel op Nanna. Icoontje van een camera?
Lijkt me een goeie vraagRenee1966 schreef:Zit er geen filmfunctie op je fotocamera?