Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zip...zip...zip..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: Zip...zip...zip..

Ongelezen bericht door Maryanne »

Laat een ander dat dus maar doen, of de pliesie
Die pliesie doet al helemaal niks. En eigenlijk ben ik best een bemoeial en dat meer uit zware
irritatie over sommige zaken en het lijkt erop dat ik me steeds meer ga ergeren :(
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Miezemuis schreef:Ik denk altijd dat er een plaats en tijd is om de bemoeial uit hangen en soms is die plaats en tijd er wel en soms niet. Ik ga een vreemde hond niet aanraken zeker niet als het een herder is, en ik ga knetterstonede mensen niet aanspreken op hun gedrag, en al helemaal niet als ik alleen in het bos loop.
Dat dus, eigen veiligheid eerst :pffff:
Laatst gewijzigd door Lizzie. op 05 feb 2015 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

mercedes2803 schreef::LOL: :LOL:

Sorry dat ik hier maar gewoon begin te snikken van het lachen hoor...
En allemaal maar met de hand voor de mond oeh en ahhh roepen als er steeds meer verhuftering en verharding ontstaat
Het staat bovenaan in de ergernis top zoveel., zelfs de overheid is er reclamespotjes op gaan maken om verhuftering en toestanden aan te pakken
maar neehhheee hoor :neenee:
Als mensen dus wel iets zeggen van hufterig gedrag zijn het ineens BEMOEIALLERIGE BEMOEIERDS en is iedereen daar allergisch voor, maar als er niets gebeurd staat iedereen op zijn achterste poten verontwaardigd te doen over hoe hard mensen wel niet zijn
En dapper zijn de mensen die het WEL voor een ander of een dier opnemen, maar neehee, zelf doen ze het niet..
Laat een ander dat dus maar doen, of de pliesie ( wat ook maar gewoon mensen van vlees en bloed zijn :U: )

De maatschappij
Dat ben jij

Als we het toch over hufterigheid hebben vind ik dit soort reacties er trouwens een prima voorbeeld van :ok:
:ok: :ok: :ok:

Nederlandse hypocrisie ten top, bravo

Bedankt voor het nog maar eens een keer "met de neus op de feiten" drukken mensen
renee-uk schreef:
*Ellen* schreef:Als je dat ziet dan grijp je toch in Nanna.
nee joh, niet als je het vleesgeworden voorbeeld van een toetsenbordheld bent.
'geen daden, maar woorden' is het motto van toetsenbordhelden: on line de grootste bek, in real life zorgen dat je nergens bij betrokken raakt, al dan niet met een hele berg opgespaarde smoezen waarom je zo gauw doorliep!
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

:goeie: Ja hallo, tis geen internet he :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Miezemuis schreef:

En allemaal maar met de hand voor de mond oeh en ahhh roepen als er steeds meer verhuftering en verharding ontstaat
Het staat bovenaan in de ergernis top zoveel., zelfs de overheid is er reclamespotjes op gaan maken om verhuftering en toestanden aan te pakken
Als mensen dus wel iets zeggen van hufterig gedrag zijn het ineens BEMOEIALLERIGE BEMOEIERDS en is iedereen daar allergisch voor, maar als er niets gebeurd staat iedereen op zijn achterste poten verontwaardigd te doen over hoe hard mensen wel niet zijn
En dapper zijn de mensen die het WEL voor een ander of een dier opnemen, maar neehee, zelf doen ze het niet..
Laat een ander dat dus maar doen, of de pliesie ( wat ook maar gewoon mensen van vlees en bloed zijn :U: )

De maatschappij
Dat ben jij

Als we het toch over hufterigheid hebben vind ik dit soort reacties er trouwens een prima voorbeeld van :ok:

Bedankt voor het nog maar eens een keer "met de neus op de feiten" drukken mensen
renee-uk schreef:
nee joh, niet als je het vleesgeworden voorbeeld van een toetsenbordheld bent.
'geen daden, maar woorden' is het motto van toetsenbordhelden: on line de grootste bek, in real life zorgen dat je nergens bij betrokken raakt, al dan niet met een hele berg opgespaarde smoezen waarom je zo gauw doorliep!
En toen ? :U:
smoekie
Zeer actief

Roompie schreef:Ik had er wel degelijk wat van gezegd. Eerst een poging op een normale toon maar daarna wel wat lomper als ik geen reactie zou krijgen.
Dit dus. Maar ja. Niet als je alleen maar op internet achter een vierkante bril een grote muil opzet :roll:

Ik ben zelf niet iemand die zich snel met andere bemoeit hoor, maar dit soort dingen. Nou, dan was ik toch al snel klaar hoor. Had simpelweg heel aardig op een ietwat lacherige manier gevraagd of ik het " leuke apparaatje" even mocht zien waar de hond die leuke "bewegingen" mee deed om daar vervolgens mijn kleine maatje 38 op te zetten. Zo :pffff: En ga thuis maar vertellen waarom het apparaat naar de klote is :ok:

Bij ruzie onderling waar ik zie dat ze met meerdere op 1 persoon richten trek ik ook mijn muil open om degene die belaagd wordt mee te nemen tot waar het weer "veilig genoeg" is. Met een paar man iemand in een rolstoel uitdagen/uitlachen? Idem! Kom nou even! :piew:

Kwaaier kun je me niet krijgen als er zulke oneerlijke dingen gebeuren. En já het kan natuurlijk eens een keer gebeuren dat je de deksel op je kop krijgt :schrik: Of in mijn geval een pluk haar kwijtraakt omdat je de "verkeerde" op zijn nek springt omdat diegene het nodig vond een kleine midget de straat over te trappen. :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Miezemuis
Zeer actief

mmmm daar ging iets fout. ik wilde dus zeggen dat als we het dan toch over hufterigheid hebben die reacties een prima voorbeeld daarvan zijn :ok:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Miezemuis schreef:mmmm daar ging iets fout. ik wilde dus zeggen dat als we het dan toch over hufterigheid hebben die reacties een prima voorbeeld daarvan zijn :ok:
Liever een straightface "hufter" in jouw ogen, en de ogen van de zogenaamde beschaafde burger die als een bange schijtluis de andere kant op kijkt of doorloopt, dan zelf zo'n bangerd zijn.:ok:
Mensen classificeren hufterigheid en "zo-dien-je-te-reageren cq te - praten - tegen -anderen" tegenwoordig al naar gelang het hen uitkomt.

Ik vind het namelijk hufterig om WEL iets waar te nemen en daar verontwaardig over te zijn, maar er niets mee te doen
Het zijn altijd anderen die maar iets moeten doen; jeugdzorg, pliesie, de buurman, een grote stoere man...
En ALS het dan mis gaat met kinderen of dieren en het halve dorp wist er gewoon van dan is het 'och och och toch wat zeg'!
mercedes2803
Zeer actief

smoekie schreef:
Roompie schreef:Ik had er wel degelijk wat van gezegd. Eerst een poging op een normale toon maar daarna wel wat lomper als ik geen reactie zou krijgen.
Dit dus. Maar ja. Niet als je alleen maar op internet achter een vierkante bril een grote muil opzet :roll:

Ik ben zelf niet iemand die zich snel met andere bemoeit hoor, maar dit soort dingen. Nou, dan was ik toch al snel klaar hoor. Had simpelweg heel aardig op een ietwat lacherige manier gevraagd of ik het " leuke apparaatje" even mocht zien waar de hond die leuke "bewegingen" mee deed om daar vervolgens mijn kleine maatje 38 op te zetten. Zo :pffff: En ga thuis maar vertellen waarom het apparaat naar de klote is :ok:

Bij ruzie onderling waar ik zie dat ze met meerdere op 1 persoon richten trek ik ook mijn muil open om degene die belaagd wordt mee te nemen tot waar het weer "veilig genoeg" is. Met een paar man iemand in een rolstoel uitdagen/uitlachen? Idem! Kom nou even! :piew:

Kwaaier kun je me niet krijgen als er zulke oneerlijke dingen gebeuren. En já het kan natuurlijk eens een keer gebeuren dat je de deksel op je kop krijgt :schrik: Of in mijn geval een pluk haar kwijtraakt omdat je de "verkeerde" op zijn nek springt omdat diegene het nodig vond een kleine midget de straat over te trappen. :LOL:
Nou kijk!
Ik ben het in veel zaken niet me je eens, maar als het op dit soort zaken aankomt ben je een mens naar mijn hart :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach kom zeg, bij iets ernstigs zal ik toch echt wel hulp bieden, maar niet als een hond een teletac, of hoe zo ding ook heet, omheeft en zoals in het geval van Nanna waar twee niet meer zo heldere gasten bij de hond horen dan bemoei ik me er niet mee.
Als ik me met iedere hond bezig moet houden die zo ding om heeft dan heb ik geen tijd om op mijn eigen honden te letten, en veroorzaken die straks last.

Jaren geleden lag er een kerel in het gras midden op een veld, het was nogal donker toen aarzelde ik ook eerst om te helpen want het gebeurd weleens dat je dan overvallen wordt en daar had ik ook geen zin in, van de andere kant van het veld liep nog een vrouw en toen ik aarzelend naar die kerel liep deed zij dat ook, maar als ik helemaal alleen was geweest had ik er denk ik niet naar toe gegaan, het komt vaker voor dat er mensen in het bos liggen te pitten. Hij stond ook op toen we dichterbij kwamen die vrouw en ik opgelucht.

En dan kan je het over bange poeperds hebben het gebeurd wel dat mensen doen alsof ze iets mankeren en je overvallen als je hulp wilt bieden.

Dus zo gek is het niet dat mensen tegenwoordig wat vaker aarzelen om hulp te bieden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Miezemuis
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Miezemuis schreef:mmmm daar ging iets fout. ik wilde dus zeggen dat als we het dan toch over hufterigheid hebben die reacties een prima voorbeeld daarvan zijn :ok:
Liever een straightface "hufter" in jouw ogen, en de ogen van de zogenaamde beschaafde burger die als een bange schijtluis de andere kant op kijkt of doorloopt, dan zelf zo'n bangerd zijn.:ok:
Mensen classificeren hufterigheid en "zo-dien-je-te-reageren cq te - praten - tegen -anderen" tegenwoordig al naar gelang het hen uitkomt.

Ik vind het namelijk hufterig om WEL iets waar te nemen en daar verontwaardig over te zijn, maar er niets mee te doen
Het zijn altijd anderen die maar iets moeten doen; jeugdzorg, pliesie, de buurman, een grote stoere man...
En ALS het dan mis gaat met kinderen of dieren en het halve dorp wist er gewoon van dan is het 'och och och toch wat zeg'!
Kijk er daar verschillen wij dan duidelijk van mening. Ik hoef niet perse iets te doen met iets dat mij verontwaardigt want ik besef me terdege dat er zaken zijn waar nu eenmaal verschillende meningen over zijn en heb genoeg relativeringsvermogen om mijn verontwaardiging niet al te serieus te nemen. Daarbij is het uiteraard niet zo dat als je in de ene situatie ervoor kiest niet te handelen, dat je dat in de volgende situatie hetzelfde reageert.

ik persoonlijk heb moeite met van die mensen die zichzelf o zo serieus nemen, vinden dat zij de fatsoen wel eens terug in de maatschappij gaan brengen, vooral door zelf wel heel onfatsoenlijk te zijn. Want de regels die ze anderen zo opleggen gelden uiteraard niet voor hen.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 06 feb 2015 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik had uitleg gegeven over het gebruik van zo ding.Misschien weten ze zelf niet waar ze mee bezig zijn en blowende pubers zijn bij mij niet gelijk junks.Zaten ze te blowen of ben je al gelijk verdacht als je op het " blowbankje" zit.
Ik had hem niet kapot gemaakt maar wel gezegt dat het zielig is waar ze mee bezig zijn en dat je die hond zo verkloot.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Nou vooruit, dan kunnen we het daarover eens zijn met elkaar
We verschillen sterk van mening :ok:
Ik neem bepaalde verontwaardiging bij mezelf overigens wel serieus en andere weer totaal niet; net als jij
En datzelfde geldt overigens ook voor het serieus nemen van mezelf :wink:
smoekie
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Nou kijk!
Ik ben het in veel zaken niet me je eens, maar als het op dit soort zaken aankomt ben je een mens naar mijn hart :ok:
:schrik: :wink:

gonnie schreef: het geval van Nanna waar twee niet meer zo heldere gasten bij de hond horen dan bemoei ik me er niet mee.
En toch he. Als jij(is niet zo, maar stel) op het internet steeds maar weer je grote muil over van alles opentrekt. Over van alles en nog wat een heel heel grote muil hebt en oordelen over van alles en nog wat alsware je het woord oordelen hebt uitgevonden :blah: :blah: :blah: vind ik het persoonlijk nogal kneuzerig en ben je(jij niet, maar gewoon in zijn algemeenheid) in mijn ogen niets meer dan een zielige toetsenbordheld die op het internet een gruwelijk grote waffel weet open te trekken maar in het dagelijkse van die grote waffel niets terug te vinden is.

En dat gelul "ze waren niet meer zo bij" vanwege dat jointje veeg ik mijn reet mee af. Je hoeft niet door te dringen. Die zullen echt niet wezenloos zijn geweest. Ik had ze gewoon op simpele manier dat kolereding afgetroggeld en er mijn poezelige voetje opgezet of indien in de buurt van water dat ding een gooi het water in gegooid. Klaar! En zoek het maar uit :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mercedes2803 schreef:
malinois schreef:Ik heb de schurft aan onnodig gebemoei... maar in dit geval weet ik t niet. Ben er ook niet bijgeweest dus jen de situatie niet.
Zal ook niet blind aan een vreemde hond zitten zeker geen mh. Je hoeft dat als vreemde nl ook niet bij die van mij te doen... :o
Daar heb ik ook de schurft aan hoor
Maar iemand die zijn kind lelt, zijn hond half ophangt, of kinderen die met kluiten zand en bakstenen naar eenden op het ijs gooien
laat ik niet begaan zonder daar iets van te zeggen :U:
stenen gooien etc. zeg ik ook iets van... maar iemand die zijn hond een correctie geeft zal ik niet direct wat van zeggen. Heb Xantos ook weleens opgehangen omdat er een totaal niet luisterende bord voor zijn kop labrador naar hem toe vloog... Als ik dat niet zou doen, had hij reepjes van die hond gemaakt... Iemand anders die hem dus niet kent en het ziet gebeuren (en ik grijp dus al heel ruim vantevoren in indien nodig) zal dat onzin vinden, fijn... mijn hond en die ken ik het beste.
Ik geef mijn honden dus ook een hollewipper als ze zouden fixeren en dan is er in de ogen van heel veel mensen nog niks gebeurd en 'schop' ik zomaar... dacht 't niet...

Laatst bij de Action was er een kind wat vreselijk vervelend was, op de grond al krijsend in het gangpad en dat de hele action door, eenmaal in de rij voor de kassa graait hij een handvol snoep uit het schap en blijft zo staan. Pa: schiet op terugleggen. Is niet van jou, afblijven. Je hebt al zat thuis. Kind: legt het terug, draait zich om kijkt pa aan en pakt het weer... en dat ging 4 x zo door, tot pa het (eindelijk) ook goed zat was en hem een tik voor de luier gaf (en dat was meer plof dan dat hij er ooit iets van gevoeld had, huilde ook niet stond alleen beledigd te kijken).. Ik had het na 2 x al graag gedaan overigens en het had ook mijn kind niet moeten zijn ik kan daar zeer slecht tegen... Nou al dat commentaar van die mutsen in de rij, kindermishandeling :80: ... en dat commentaar werd geroezemoes toen ik meneer groot gelijk gaf: dat een vrouw dat zomaar zegt dat het terecht is nou daar zal wel niet veel van terechtkomen :LOL: :LOL:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ben juist net andersom. Op het internet houd ik me vaak in en zal ik niet snel ergens iets van zeggen. Maar in het echte leven dus wel. Maar dan kan ik mijn argumenten met lichaamstaal en mimiek kracht bij zetten.
En dat komt toch heel anders over als het geschreven woord.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:Ik zeg altijd 'pick your fight'
Als je denkt dat je wat kunt bereiken moet je het doen.
En anders niet.
Je kan ook 144 bellen :denken: misschien haalt het niks uit, maar als meer mensen een melding maken. . .
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik zal niet gaan schelden of mijn ongezouten mening geven, maar ik vraag hen wel of ze even iets meer op de hond willen letten. Ik denk dat het ventilerenvan je mening op veel momenten toch totaal geen zin heeft.
Ik ben niet bang van een stel blowende pubers, de meesten groeien gewoon uit tot normale huisvaders. Uit je naad gaan heeft alleen geen toegevoegde waarde.
Ik hoef niemand op te voeden, buiten mijn eigen honden/kinderen.
Bemoeien met dat soort zaken doe ik alleen bij goede vrienden en familie, en dat zijn ook de enigen waarvan ik zelf iets zou aannemen.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

De maatschappij
Dat ben jij

Ik ben het helemaal met je eens !
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gatver :80:
:S:

Ik zou er maar een filmpje van maken.
Als je de politie nog moet bellen is er natuurlijk niets te zien als ze er zijn........
Als ze al komen.
Want er kan op dat moment ook net iets belangrijkers zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Met je mobiel ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
malinois schreef:Met je mobiel ;)
:LOL:
Nanna en filmen met mobiel? Daar heb je een smartphone voor nodig toch????
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Waarschijnlijk zit die functie er wel op Nanna. Icoontje van een camera?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Rataplan schreef:Waarschijnlijk zit die functie er wel op Nanna. Icoontje van een camera?
Voorzover ik weet heeft Nanna een gewone mobiel om mee te bellen.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

crutz schreef:
Rataplan schreef:Waarschijnlijk zit die functie er wel op Nanna. Icoontje van een camera?
Voorzover ik weet heeft Nanna een gewone mobiel om mee te bellen.
En voor Wordfeud, denk dat er dan ook wel een camera op zit?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Zit er geen filmfunctie op je fotocamera?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Renee1966 schreef:Zit er geen filmfunctie op je fotocamera?
Lijkt me een goeie vraag :ok:
Valt wel meer op natuurlijk :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Bij mijn camera kun je het lcdscherm kantelen. Dan zou je hem gewoon voor je buik kunnen laten hangen als je wat wilt kieken
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”