Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is het nu toch kanker !!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mystic
geregistreerd lid

Is het nu toch kanker !!

Ongelezen bericht door mystic »

Hier dan het verhaal van "LOUISE"
Louise is een gekruiste rottweiler van nu 10 jaar oud. Ze komt uit het asiel ( toen ze 7 maanden oud was) en het is de liefste, trouwste en zachtste schat die je je maar kan wensen.
begin December waren er een paar vetbolletjes die moesten weggehaald worden en we hadden ook gezien dat ze plots een bol naast haar staart had . Eerst dacht ik aan een abces maar dit bleek niet zo te zijn. Na de operatie werd die laatste bol naar het labo gestuurd voor onderzoek en toen bleek het om een mastocytoma 2de graad te gaan! niet goed dus. Maar de dierenarts was er vrij zeker van dat alles mooi weggesneden was en er dus geen uitzaaien zouden zijn . Haar wonden wilden echter niet genezen en hij moest tot 4x toe terug komen om de wonden opnieuw dicht te nieten. Ik merkte ook dat ze plots heel erg veel begon te drinken. Toen haar bloed werd onderzocht bleek ze plots suikerziekte te hebben k moest dus beginnen met haar 2x daags insuline toe te dienen en ind, haar wonden begonnen snel te genezen ( het staat gekend dat bij iemand met suiker de wonden slecht genezen). Het probleem is echter dat haar suikerwaarden maar niet willen dalen . Ik heb al verschillende malen de dosis insuline moeten opdrijven maar haar suikerwaarden blijven heel hoog! er zijn nog onderzoeken gebeurd ivm haar bijnieren maar die zijn in orde. De DA zegt ook dat je eventueel een echo en foto's kan laten maken maar dat ze dan nog niet zeker zijn of ze iets meer kunnen zien.
Nu vraag ik me dus af, zou haar kanker toch uitgezaaid zijn en is er iets goed fout ?
Verder gedraagt ze zich wel normaal ( alhoewel ze gisteren niet wilde eten en ze nadien wat overgegeven had) maar dit kan ook toeval zijn en dat ze gewoon wat ziekjes is( griep)
De kosten zijn ondertussen al aardig opgelopen (meer dan 1000 €) en heb niet veel reserve meer :(
Heeft iemand ervaring hiermee en weten jullie wat ik zou kunnen doen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Is het nu toch kanker !!

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat zou je dan doen als ze kanker had,.?
Veel geld heb je ook niet meer dus zal wel einde verhaal zijn dan.Dus wat is het nu om dat te weten dan.? Hond is 10 en kun je je dan niet beter focussen om haar nog een prettig leven te geven en dan afscheid nemen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mystic
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mystic »

Tja, einde verhaal is wel heel cru neen :( Ik weet dat het er niet goed uitziet, en sowieso heeft ze verder de beste zorgen die ze kan krijgen. Ergens had ik gehoopt hier iemand te treffen die soortgelijke problemen had meegemaakt!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mystic schreef:Tja, einde verhaal is wel heel cru neen :( Ik weet dat het er niet goed uitziet, en sowieso heeft ze verder de beste zorgen die ze kan krijgen. Ergens had ik gehoopt hier iemand te treffen die soortgelijke problemen had meegemaakt!
Niemand hier die jou kan vertellen dat je hond kanker heeft. Vind je het zelf ook geen vreemde vraag.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

bouvierpoedel schreef:
mystic schreef:Tja, einde verhaal is wel heel cru neen :( Ik weet dat het er niet goed uitziet, en sowieso heeft ze verder de beste zorgen die ze kan krijgen. Ergens had ik gehoopt hier iemand te treffen die soortgelijke problemen had meegemaakt!
Niemand hier die jou kan vertellen dat je hond kanker heeft. Vind je het zelf ook geen vreemde vraag.?
Nou ja vragen stellen kan altijd. Ik heb 2 honden gehad met soortgelijke problemen, beiden met dodelijke afloop. Bij de een van 9 jaar nooit iets gemerkt en in 1 dag pats, boem dood en bij de ander van 14 heb ik een bult niet meer laten onderzoeken, hem nog 2 fijne maanden gegeven en laten gaan. Moraal van het verhaal: van achter ons schermpje kunnen we niks zien noch wat adviseren :wink:
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Is er voorafgaand aan de operatie geen bloedonderzoek gedaan? Dan zou je vergelijk hebben.
Is het een intacte teef? Want dan kan de suikerziekte ook daarmee te maken hebben (komt voor na loopsheid bij oudere teven) en komt het nu naar voren omdat de operatiewond slecht wilde genezen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”