Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zip...zip...zip..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Aniway

Re: Zip...zip...zip..

Ongelezen bericht door Aniway »

:80: :schrik:

Arme hond.

Niemand die er wat van zei, of zou dat niks uithalen, denk je?
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Arm beest.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

lang leve de vrije handel :ugh:
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Als je dat ziet dan grijp je toch in Nanna.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

:(
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat erg voor die hond. Dat kan nooit goed gaan zo. Arm beest :(
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Bah wat een naarlingen :devil:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:(
Als ze toch zo 'geinteresseerd' waren in hem had ik hem miss wel even geprobeerd mee te lokken....of de band even uitgezet.
Ik hwb niks tegen een tt bij normaal gebruik maar dit dus wel
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je kunt de halsband ook een flink aantal gaatjes losser zetten :mrgreen:
Triest hoor, een totaal verpeste hond op die manier.

Misschien was het anders wel een gewone fatsoenlijke hond geweest.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Je kunt de halsband ook een flink aantal gaatjes losser zetten :mrgreen:
Triest hoor, een totaal verpeste hond op die manier.

Misschien was het anders wel een gewone fatsoenlijke hond geweest.
Precies daarom ook een stukje uit zicht meenemen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef::(
Als ze toch zo 'geinteresseerd' waren in hem had ik hem miss wel even geprobeerd mee te lokken....of de band even uitgezet.
Afhankelijk vt type band, mijn dogtra kan enkel met de AB aan en uitgezet worden
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef::(
Afhankelijk vt type band, mijn dogtra kan enkel met de AB aan en uitgezet worden
Ja klopt die je er tegenaan houdt... op mijn dogtra zit wel een aan/uit op de band... maar ik gok eigenlijk dat dergelijke typjes geen dure dogtra hebben maar een simpel dw ding van een paar tientjes...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

*Ellen* schreef:Als je dat ziet dan grijp je toch in Nanna.
nee joh, niet als je het vleesgeworden voorbeeld van een toetsenbordheld bent.
'geen daden, maar woorden' is het motto van toetsenbordhelden: on line de grootste bek, in real life zorgen dat je nergens bij betrokken raakt, al dan niet met een hele berg opgespaarde smoezen waarom je zo gauw doorliep!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tara schreef:Nou, die hadden een piece of my mind gekregen hoor.
Ben je helemaal besodemieterd om een beetje die hond op niks te lopen zappen! :MSN:
Nou dit dus! Ik had die band bij de hond afgedaan en de pubers op andere gedachten gebracht :devil:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
'geen daden, maar woorden' is het motto van toetsenbordhelden: on line de grootste bek, in real life zorgen dat je nergens bij betrokken raakt, al dan niet met een hele berg opgespaarde smoezen waarom je zo gauw doorliep!
Doe jij eens even heel gauw normaal, ouwe lelijke schreeuwerd met je vengeance. :roll:
Ik ga niet aan andermans hond zitten rukken en al helemaal niet als dat een MH reu is. Ik heb ook mijn eigen honden waar ik aan heb te denken. En op hoge poten afstappen op twee van die figuren die daar zo stoned als een garnaal op dat bankje zitten lijkt me hoogst ineffectief. Die reageerden al niet eens toen die man met die teckel hun hond een rotschop gaf.
apart dat die jongens op een normale toon aanspreken niet eens in je opkomt
dat kan namelijk ook nog en zet ook de meeste zoden aan de dijk.
maar dat zal wel te moeilijk of te eng zijn.

je bewijst trouwens met deze post maar weer mooi dat ik inderdaad gelijk heb: je bent het vleesgeworden voorbeeld van een toetsenbordheld!
veel geschreeuw en bijzonder weinig wol terwijl je vanachter je beeldschermpje prima durft te schelden..
heel knap hoor en heel dapper ook, je zou het eens moeten oefenen in real life :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik had er wel degelijk wat van gezegd. Eerst een poging op een normale toon maar daarna wel wat lomper als ik geen reactie zou krijgen.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Als ik mijn eentje in het bos loop zeg ik er niets van hoor. Wel heel zielig voor de hond dat wel.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Doe jij eens even heel gauw normaal, ouwe lelijke schreeuwerd met je vengeance. :roll:
Ik ga niet aan andermans hond zitten rukken en al helemaal niet als dat een MH reu is. Ik heb ook mijn eigen honden waar ik aan heb te denken. En op hoge poten afstappen op twee van die figuren die daar zo stoned als een garnaal op dat bankje zitten lijkt me hoogst ineffectief. Die reageerden al niet eens toen die man met die teckel hun hond een rotschop gaf.
Er zit wel een grote kern van waarheid in, hier zeg je alles en in real life laat je dat arme beest verrekken.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zou ook niet zo snel wat zeggen tegen twee knullen die niet meer helder van geest zijn.

Je weet maar nooit tegenwoordig wie weet zijn ze wel gewapend en ik heb niet zoveel zin om voor iemand anders zijn hond mijn leven te geven. Zou ik denk ik zelfs niet voor mijn eigen hond over hebben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

maar even serieus een vraag he...
WAT Is dan voor sommigen in dit topic WEL de grens om iets te zeggen of in te grijpen :19:

Ik grom en grauw al als ik iemand zie lopen met een hond die hij of zij letterlijk aan zijn halsband voortsleept, duwt, of
mensen die keihard zitten te bonken op de kont van een hond dat hij moet gaan sssssitten
Ik vond het eerlijk gezegd al vaak opvallend dat mensen weleens roepen: "nouwww, daar raak ik nou nooit in verzeild, of dat gebeurd mij nou nooit" als het om confrontatie zaken aankomt
Maar ik begrijp het steeds beter en beter waar dat vandaan komt

Wat ik er van vind ? Mwah...lafjes ja.
Maar goed, ieder zijn keus om met buikpijn op de bank te zitten omdat je niets durfde te zeggen
Maar in godesnaam, zet iemand die wel een confrontatie aangaat niet weg een als een krijsende tok die altijddddddddd maar verzeild raakt in narigheden.
Ik raak namelijk AMPER verzeild in nare confrontatie's maar zeg wel degelijk wat of probeer het met stroop en vliegen
Als je maar lang genoeg de andere kant op kijkt is het niet zo raar dat je nooit in een "situatie" verzeild raakt natuurlijk.

Oh ja...ik zegook gerust wat tegen moeders en vaders die aan hun kind zitten te sleuren of als ze een kind in het oor staan te schreeuweeeeeeeen dat het luisteren moet.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Ik denk dat het, ook als iemand boos reageert, tóch kan helpen. Omdat je het afkeurt. Omdat iemand met zichzelf geconfronteerd wordt. Ik stond een keer op het station toen een vrouw haar hond pal op het perron liet poepen en toen weer doorliep. Ik sprak haar aan, of ze dat niet even op ging ruimen. "Nee," zei ze, en liep verder. Maar het was overduidelijk dat ze zich wel kapot schaamde door mijn reactie. En misschien zorgt dat er wel voor dat ze een volgende keer wel een zakje meeneemt, om zo'n opmerking te voorkomen. En misschien ook niet, maar op dat moment vond ze 't in elk geval onprettig.

Ik was er niet bij dus ik kan niet beoordelen wat je wel of niet had kunnen, laat staan moeten, doen. Maar ik denk niet dat ingrijpen per definitie zinloos is als er geen direct zichtbaar resultaat op volgt.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Prima dat je het niet doet, maar niet klagen dat de maatschappij verhard, verruwt of dat er er tegenwoordig maar mensen kapot geschopt worden op straat, verzuipen met 150 omstanders inclusief mobieltje in de lucht, etc

Mijn moeder is serieus niet kwaad te krijgen, als die al iets naars zegt krijgt ze een rood hoofd en gaat stotteren...
Mijn moeder heeft het Nirwana al bijna bereikt zeg maar, want die krijg je niet over de zeik en die heeft een geduld en angermanagement
waar 10 mensen op rij nog een puntje aan kunnen zeggen
Ik heb het in elk geval niet van haar zullen we maar zeggen, soms vind ik dat heel jammer en zou ik wensen dat ik maar 2 % van bepaalde kalmte op kon brengen, maar goed,

Die IS me toch een keer een partij boos geworden..
We liepen in de dierentuin - jaren 80-90 en daar liep 1 of andere krijstok met haar kinderen, waarvan er 1 niet luisterde
Daar stond ze tegen te toeteren en iedereen op dat brede pad keek al bedenkelijk met zo'n tjonge tjonge blik, ,en met een boog eromheen..Echt een scene was het dus al lang zeg maar.
Het mens is haar geduld kwijt en geeft me dat zoontje van onder de 10 toch een LEL tegen zijn hoofd... :80:
Het kind kukelde omver, ging gewoon om en rolde nog een kleine meter door over de stenen :ugh:
ALlemaal geschokte oehhh en aaahhhh kreten en mensen die mompelend doorliepen en hun pas versnelden zelfs..
Nou...niet mijn moeder :schrik: :goeie:
Ze is verpleegkundige en begon te toeteren dat dat NERGENS voor nodig was, dat ze ermee op moest houden, en dat dat blijvend schade op kon leveren want de hersenen van een kind zijn nog vollop in de groei
Niks geen tokkengekrijs, maar WEL even gezegd hebbende hoe of wat.
Het mens mompelde nog wat en liep door...niks geen terug getoeter of wat dan ook

Het is de enige keer dat ik mijn moeder zo gezien heb en geloof me., er waren 100 andere keren dat ze het ook had kunnen doen vanwege andere zaken, maar zo is ze niet, mijn vader trouwens ook niet.
Waar het bij vandaan komt? Een gruwelijk rechtvaardigheidsgevoel
En ja, dat kan een keer mis gaan, is het in 1 geval al een keer gegaan maar het is instinct matig,
Als dat me een confrontatie opzoekende tok maakt, fijn...so be it
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb de schurft aan onnodig gebemoei... maar in dit geval weet ik t niet. Ben er ook niet bijgeweest dus jen de situatie niet.
Zal ook niet blind aan een vreemde hond zitten zeker geen mh. Je hoeft dat als vreemde nl ook niet bij die van mij te doen... :o
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

malinois schreef:Ik heb de schurft aan onnodig gebemoei... maar in dit geval weet ik t niet. Ben er ook niet bijgeweest dus jen de situatie niet.
Zal ook niet blind aan een vreemde hond zitten zeker geen mh. Je hoeft dat als vreemde nl ook niet bij die van mij te doen... :o
Daar heb ik ook de schurft aan hoor
Maar iemand die zijn kind lelt, zijn hond half ophangt, of kinderen die met kluiten zand en bakstenen naar eenden op het ijs gooien
laat ik niet begaan zonder daar iets van te zeggen :U:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik denk altijd dat er een plaats en tijd is om de bemoeial uit hangen en soms is die plaats en tijd er wel en soms niet. Ik ga een vreemde hond niet aanraken zeker niet als het een herder is, en ik ga knetterstonede mensen niet aanspreken op hun gedrag, en al helemaal niet als ik alleen in het bos loop.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Miezemuis schreef:Ik denk altijd dat er een plaats en tijd is om de bemoeial uit hangen en soms is die plaats en tijd er wel en soms niet. Ik ga een vreemde hond niet aanraken zeker niet als het een herder is, en ik ga knetterstonede mensen niet aanspreken op hun gedrag, en al helemaal niet als ik alleen in het bos loop.
Hier idem. Voor je t weet sturen ze dat beest nog expres op jouw honden af. Al eens meegemaakt hier.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik bemoei me er niet mee hoor als iemand zijn hond half ophangt, want soms doet die hond dat zelf.

Ik loop bijvoorbeeld in het flat met de honden kort aan de lijn als mijn honden dan een andere hond zien (niet altijd) dan gaan ze uit hun dak en omdat ze kort aan de lijn zitten hangen ze zichzelf weleens op en lopen ze op hun achterpoten dat doen ze zelf dus daar zit ik echt niet mee.

Ik erger me zelf rot aan al die bemoeizucht van mensen. Hier in het flat bemoeit iedereen zich met iedereen. Nou ik heb er een broertje dood aan. Zolang een hond of kind niet in elkaar wordt geslagen zeg ik niks.

Mijn buurvrouw ging ooit eens een van onze buren op dezelfde galerij waarschuwen dat hun zoontje op de reling van het balkon liep en zich aan de waslijn vast hield ze werd een partijtje uitgescholden niet normaal. Was echt een eng gezicht, ik was als de dood dat hij naar beneden zou vallen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik zou er pas wat van zeggen als ik weet dat het aankomt. En dat komt het niet bij die gasten die zwaar stoned zijn. Wat ik dan weer wél zou doen is die e-collar verwijderen bij die hond. Merken die figuren toch niet.
Vorig jaar of het jaar ervoor heb ik eens een dikke discussie gehad met een vrouw die haar hond meesleurde met de fiets terwijl het rond de 30 graden was. Woest was dat mens dat ik er wat van zei, maar goed die was niet stoned maar dus ook niet goed bij haar verstand :roll:
mercedes2803
Zeer actief

:LOL: :LOL:

Sorry dat ik hier maar gewoon begin te snikken van het lachen hoor...
En allemaal maar met de hand voor de mond oeh en ahhh roepen als er steeds meer verhuftering en verharding ontstaat
Het staat bovenaan in de ergernis top zoveel., zelfs de overheid is er reclamespotjes op gaan maken om verhuftering en toestanden aan te pakken
maar neehhheee hoor :neenee:
Als mensen dus wel iets zeggen van hufterig gedrag zijn het ineens BEMOEIALLERIGE BEMOEIERDS en is iedereen daar allergisch voor, maar als er niets gebeurd staat iedereen op zijn achterste poten verontwaardigd te doen over hoe hard mensen wel niet zijn
En dapper zijn de mensen die het WEL voor een ander of een dier opnemen, maar neehee, zelf doen ze het niet..
Laat een ander dat dus maar doen, of de pliesie ( wat ook maar gewoon mensen van vlees en bloed zijn :U: )

De maatschappij
Dat ben jij

:ok: :ok: :ok:

Nederlandse hypocrisie ten top, bravo

Bedankt voor het nog maar eens een keer "met de neus op de feiten" drukken mensen
mercedes2803
Zeer actief

gonnie schreef:Ik bemoei me er niet mee hoor als iemand zijn hond half ophangt, want soms doet die hond dat zelf.

Ik loop bijvoorbeeld in het flat met de honden kort aan de lijn als mijn honden dan een andere hond zien (niet altijd) dan gaan ze uit hun dak en omdat ze kort aan de lijn zitten hangen ze zichzelf weleens op en lopen ze op hun achterpoten dat doen ze zelf dus daar zit ik echt niet mee.

Ik erger me zelf rot aan al die bemoeizucht van mensen. Hier in het flat bemoeit iedereen zich met iedereen. Nou ik heb er een broertje dood aan. Zolang een hond of kind niet in elkaar wordt geslagen zeg ik niks.

Mijn buurvrouw ging ooit eens een van onze buren op dezelfde galerij waarschuwen dat hun zoontje op de reling van het balkon liep en zich aan de waslijn vast hield ze werd een partijtje uitgescholden niet normaal. Was echt een eng gezicht, ik was als de dood dat hij naar beneden zou vallen.
Nou goed Gonnie, als je niet begrijpt wat ik bedoel is het prima hoor
Ik heb het niet over honden die zichzelf ophangen omdat ze in de lijn hangen :oohja:
Ik heb bijna 12 jaar lang met een in - de lijn - hangende Sharpei rondgelopen, vertel mij wat over hoe dat werkt.
Jezus, ik ben geen debiel die dat niet in kan schatten hoor
Ik heb het over iemand die zijn hond aan de strot achter of half omhoog achter zich aansleurt bij een voetpad, al tetterend en toeterend
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”