Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en baby.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Honden en baby.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Binnen kort word ik weer oma maar liefst twee keer, mijn dochter en schoondochter zijn beiden zwanger. Ik ga een of twee dagen per week op het kindje van mijn dochter en schoonzoon passen en indien nodig op de baby van mijn zoon en schoondochter, wat ik erg leuk vind :I:. Ik word erg betrokken bij de beide zwangerschappen, ik ben mee geweest naar de echo en mag bij de bevalling van mijn schoondochter zijn. Ik ben samen met de andere oma (die ook gaat oppassen) mee geweest de babyuitzet uitzoeken ook de spulletjes die ik straks nodig heb, waardoor ik mij bijna zelf een beetje zwanger voel. Kortom ik geniet volop van mijn zwangere dochters en de voorbereidingen op de komst van de baby's. :I:

Maar mijn honden zijn geen baby's en kleine kinderen gewent. Toen mijn kleinzoon nog een baby was, gaven de honden er weinig om maar als hij er was waren de ouders er altijd bij. Nu hij groter is doe ik Mowgli naar buiten en Balou gaat naar boven in zijn bench, ik vertrouw de beide honden niet bij kleine kinderen.
Maar het zal nu allemaal anders gaan, er komt o.a. een box in de kamer waar de baby regelmatig in zal liggen, dus de honden worden meer geconfronteerd met de baby. Ik zal ze natuurlijk geen moment alleen met de kleine laten maar ik wil ze ook niet buitensluiten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Re: Honden en baby.

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Allereerst gefeliciteerd met het toekomstige grootmoeder gebeuren,wat de honden betreft ik zou ze niet weghouden bij de baby's maar wel heel alert zijn,op een rustige manier laten snuffelen en dan zelf ontspannen blijven eventueel meenemen als je met de kinderwagen gaat wandelen dan moet alles goed komen.......... :E:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Bedankt voor je reactie. Ik maak mij er waarschijnlijk te druk over en denk dat ik het allemaal maar rustig afwacht, ik zie wel hoe het gaat. Ik zal met of zonder honden veel met de kinderwagen op pad gaan, we gaan richting voorjaar dus hopelijk veel lekker wandel weer.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Toen Sem ( kleinzoon van mijn vriend) geboren werd hadden wij Tyson nog die totaal niet van de kinderen was, beet ook als hij de kans kreeg, helemaal toen hij ging kruipen of als hij op de grond lag was het opletten geblazen ... als ik bv even naar de wc moest ging Tyson mee want die zou absoluut zijn kans grijpen :neenee:
Opletten..en nooit alleen laten, goede regels houden en ook voor de kinderen dus, hier werd er vanaf begin af aan gedrild dat Tyson verboden gebied was en moet zeggen dat dat eigenlijk wel goed ging... maar voor zowel hond als kind goede regels hebben en die ook hanteren ook al komt het even niet uit of moet je net even snel weet ik veel wat.. nee eerst de regels!
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hier ook 2 honden die geen baby's gewend waren.
Maar ik heb me er vooral niet druk om gemaakt. De regels bleven hetzelfde alleen er kwamen een paar bij.
Ze hadden maar normaal te doen en ik bepaal wat er gebeurd mbt de baby.
Er is geen onvertogen woord gevallen. Wel zorgde ik vooral dat IK alles regelde toen mijn jongste dochter ging rollen en daarna kruipen.
De honden hadden dan als taak weg te lopen.
En dat gebeurde netjes.

Als er geen directe aanleiding is waarom je ze niet vertrouwd met kleine kinderen dan zou ik me vooral niet te druk maken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Jolanda_73
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vizsla x Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jolanda_73 »

Ik moet zeggen dat ik die van ons ook niet vertrouw met kleine kinderen(niet dat ie bijt...nooit gebeurd, maar hij is nogal lomp en speels) Maar als mijn nichtje met haar baby hier is, dan ligt meneer naast de reiswieg te waken. Zo gauw de kleine ook maar een beetje durft te kirren, dan komt ie ons halen...ook al zitten we er nog geen 2 meter vanaf. Honden zijn over het algemeen heel lief en voorzichtig met babies. En omdat ze straks natuurlijk vanaf het begin af ermee te maken hebben, groeien ze erin mee en zullen ook op kruip, loop en speel leeftijd gewent zijn. Ik denk dat dit wel goed gaat komen!! :wink:
Groetjes, Jolanda & Mojo

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”