Binnen kort word ik weer oma maar liefst twee keer, mijn dochter en schoondochter zijn beiden zwanger. Ik ga een of twee dagen per week op het kindje van mijn dochter en schoonzoon passen en indien nodig op de baby van mijn zoon en schoondochter, wat ik erg leuk vind

. Ik word erg betrokken bij de beide zwangerschappen, ik ben mee geweest naar de echo en mag bij de bevalling van mijn schoondochter zijn. Ik ben samen met de andere oma (die ook gaat oppassen) mee geweest de babyuitzet uitzoeken ook de spulletjes die ik straks nodig heb, waardoor ik mij bijna zelf een beetje zwanger voel. Kortom ik geniet volop van mijn zwangere dochters en de voorbereidingen op de komst van de baby's.
Maar mijn honden zijn geen baby's en kleine kinderen gewent. Toen mijn kleinzoon nog een baby was, gaven de honden er weinig om maar als hij er was waren de ouders er altijd bij. Nu hij groter is doe ik Mowgli naar buiten en Balou gaat naar boven in zijn bench, ik vertrouw de beide honden niet bij kleine kinderen.
Maar het zal nu allemaal anders gaan, er komt o.a. een box in de kamer waar de baby regelmatig in zal liggen, dus de honden worden meer geconfronteerd met de baby. Ik zal ze natuurlijk geen moment alleen met de kleine laten maar ik wil ze ook niet buitensluiten.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?