Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel en vaak poepen!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Veel en vaak poepen!

Ongelezen bericht door Patrol »

Na lang tobben met verschillende soorten voer nu toch eindelijk een voer waar Patrol het goed op doet! Geen diarree, scheten e.d. Maar...... ze poept nu zo veel en vaak, zeker vier keer per dag komt er echt een bult poep uit 8O . Volgens mij komt er net zoveel uit als dat er in gaat..... en het is ook erg geel.

We voeren Patrol nu Nutro met 1 x per week een vers vlees dag. Ze kan onbeperkt eten, omdat ze nog steeds aan moet komen van haar vorige baas. Ik denk dat ze ongeveer 1,5 x de hoeveelheid eet als wat als voorkeur op de verpakking staat, dus was extra poep is ook logisch! Maar zoveel......?

Wat kan het zijn? ik vind het poep ook erg korrelig..... Ja ik maak van haar poep en poepgedrag wel een complete studie :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Wat niet verteerd word, poepen ze weer uit..zonde van het geld dus :roll: Ze halen alleen de juiste voedingsstoffen uit het voer...dus hier zitten stoffen in die niet verteerd worden en/of opgenomen....Had ik ook met een bepaalt merk..ben over gegaan op wat anders en poepen beduidend minder nou :ok: Als je versvlees alle dagen geeft, poepen ze bijna helemaal niet meer ;)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Als je echt meer voert dan ze kan verwerken zal ze, ook al is het nisschien een merk waar ze het anders best goed op zou doen, alles wat teveel is weer uitpoepen..
Van teveel voeren gaan veel honden bijvoorbeeld ook snel aan de diarree.

Ik krijg wel de indruk dat de darmflora van Patrol sowieso erg slecht is, en dat kan natuurlijk danig uitmaken bij de vertering van het voer.
In zulke gevallen wordt vaak aangeraden eerst minimaal een week versvlees te geven, eventueel aangevuld of afgewisseld met verse vuile pens.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Patrol
Zeer actief

Lydia schreef:Wat niet verteerd word, poepen ze weer uit..zonde van het geld dus :roll: Ze halen alleen de juiste voedingsstoffen uit het voer...dus hier zitten stoffen in die niet verteerd worden en/of opgenomen;)
Ik ben na lang zoeken bij Nutro uitgekomen, omdat ze dit echt lekker vind en dat het goed voer is! Dus ik kan met niet voorstellen dat er zo weinig voedingstoffen voor haar in Nutro zitten..... Het komt er denk ik wel op neer dat ze nagenoeg alles wat ze eet ook weer uitpoept 8O . Heb het nooit nagewogen :mrgreen: :mrgreen: Is dat dan niet vreemd bij zulk goed voer?
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Patrol schreef:
Lydia schreef:Wat niet verteerd word, poepen ze weer uit..zonde van het geld dus :roll: Ze halen alleen de juiste voedingsstoffen uit het voer...dus hier zitten stoffen in die niet verteerd worden en/of opgenomen;)
Ik ben na lang zoeken bij Nutro uitgekomen, omdat ze dit echt lekker vind en dat het goed voer is! Dus ik kan met niet voorstellen dat er zo weinig voedingstoffen voor haar in Nutro zitten..... Het komt er denk ik wel op neer dat ze nagenoeg alles wat ze eet ook weer uitpoept 8O . Heb het nooit nagewogen :mrgreen: :mrgreen: Is dat dan niet vreemd bij zulk goed voer?
Nee hoor..de ene doet het er wel goed op de andere niet...Onze Misty poept ook veeeeeeel minder dan de rest van de kudde..terwijl zij het zelfde en even veel krijgt als die andere Duitsers...Vraag me niet hoe dat kan, maar tis wel zo :?
Patrol
Zeer actief

jelle schreef:Als je echt meer voert dan ze kan verwerken zal ze, ook al is het nisschien een merk waar ze het anders best goed op zou doen, alles wat teveel is weer uitpoepen..
Van teveel voeren gaan veel honden bijvoorbeeld ook snel aan de diarree.

Ik krijg wel de indruk dat de darmflora van Patrol sowieso erg slecht is, en dat kan natuurlijk danig uitmaken bij de vertering van het voer.
In zulke gevallen wordt vaak aangeraden eerst minimaal een week versvlees te geven, eventueel aangevuld of afgewisseld met verse vuile pens.
Ja, ik denk ook dat haar flora niet heel fraai is, maar ik heb al een paar keer een paar weken vers gevoerd, b.v. voor de overstap op FarmFood, dat hielp ook niet echt...... wel even, maar dan snel weer de problemen!

Denk je dat ze te veel eten krijgt?? Dat ze daardoor zo veel poept?? Aangezien eten in het begin niet haar favoriete hobby was hebben we haar laten wennen aan altijd voer in haar bak..... is die een keer leeg en steekt zij haar neus erin dan ren ik al naar de kast om bij te vullen :mrgreen: :mrgreen: .... Misschien moet ik inderdaad minder gaan voeren..., maar ja ze moeten eigenlijk nog wat aankomen!
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Om aan te laten komen kan je ook nierbekkenvet erdoor heen doen....werkt perfect...en/of schapenvet...Wil wel helpen.
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Heb het nooit nagewogen
Nou, ik zou zeggen, wat houdt je tegen?
Ruim netjes zijn poep op en neem het mee om te wegen :ok: :mrgreen:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Heb het nooit nagewogen
Nou, ik zou zeggen, wat houdt je tegen?
Ruim netjes zijn poep op en neem het mee om te wegen :ok: :mrgreen:
Ja, wat houdt me tegen.......
de stank, ze poept altijd op een onmogelijk plekje, achterin het meest blubberige weiland en ik woon in een erg klein dorpje en ik kan me de verhalen nu al voorstellen al ze mij met schepje en keukenweegschaal een weiland in zien lopen...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dus we houden het maar even bij inschatten!
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat kan jou de reacties van mensen nou schelen :roll: daar heb ik me gelukkig nog nooit aan gestoord.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Patrol
Zeer actief

cloris schreef:Wat kan jou de reacties van mensen nou schelen :roll: daar heb ik me gelukkig nog nooit aan gestoord.
oh ik stoor me daar ook niet aan! Moet er eigenlijk wel om lachen als ik hoor wat er gezegd wordt.......

Maar vind het wegen van haar poep sowieso wat overdreven :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Veel en vaak poepen!

Ongelezen bericht door crutz »

Patrol schreef:Na lang tobben met verschillende soorten voer nu toch eindelijk een voer waar Patrol het goed op doet! Geen diarree, scheten e.d. Maar...... ze poept nu zo veel en vaak, zeker vier keer per dag komt er echt een bult poep uit 8O . Volgens mij komt er net zoveel uit als dat er in gaat..... en het is ook erg geel.
heb je haar wel eens heel erg grondig door een DA laten onderzoeken,
ik meen me te herinneren dat nl op ander voer haar ontlasting ook al geel was
dit zou kunnen wijzen op (dacht ik) afwijkingen aan de lever
dus zeker niet iets om licht over te denken
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Volgens mij mogen ze van goed voer niet zoveel poepen, dat is inderdaad een teken dat het niet goed verteerd wordt.
Onze Beau krijgt Royal Canin Adult en poept twee keer per dag, s; morgens en s'avonds laat. En ook wel eens maar een keer per dag. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Patrol
Zeer actief

crutz schreef:
Patrol schreef:Na lang tobben met verschillende soorten voer nu toch eindelijk een voer waar Patrol het goed op doet! Geen diarree, scheten e.d. Maar...... ze poept nu zo veel en vaak, zeker vier keer per dag komt er echt een bult poep uit 8O . Volgens mij komt er net zoveel uit als dat er in gaat..... en het is ook erg geel.
heb je haar wel eens heel erg grondig door een DA laten onderzoeken,
ik meen me te herinneren dat nl op ander voer haar ontlasting ook al geel was
dit zou kunnen wijzen op (dacht ik) afwijkingen aan de lever
dus zeker niet iets om licht over te denken
ja dat klopt, maar dat was met hetzelfde voer! en haar poep kleurt anders van vers of andere brokken. Als ze iets met haar lever had gehad dan was het toch altijd geel??

Ze is goed onderzocht, want we weten dat ze een hartruis heeft en knieproblemen. De hond is wel aangekomen en dat was niet gebeurd met ´echte´ lichamelijke problemen. Verder is ze nu heel vrolijk en opgewekt in t.t. toen ze bij ons kwam.

Alleen dat voer / eten blijft lastig. Ze is bijvoorbeeld tijden aan de dunne geweest en / of ze wilde helemaal niet eten! Nu eet ze goed, haar poep is hard maar nu is het zoveeel!!

Maar ga haar nu toch weer een week op vers zetten ( heb Duck opgehaald en ze vond het minder lekker dan dat stinkende smuldier :mrgreen: ) en daarna weer eens kijken hoe het gaat en dan wellicht vers en brok blijven combineren!
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Patrol schreef: Maar ga haar nu toch weer een week op vers zetten ( heb Duck opgehaald en ze vond het minder lekker dan dat stinkende smuldier :mrgreen: ) en daarna weer eens kijken hoe het gaat en dan wellicht vers en brok blijven combineren!
Welke variant heb je gehaald? hier vinden ze de uitmuntend het lekkerst, maar de 1e keer dat ze Duck kregen was dat ook de enige die ze lekker vonden, nu krijgen ze het heel veel en vinden ze alle varianten erg lekker, plus dat ze het er heel goed op doen, ben benieuwd ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Patrol
Zeer actief

cloris schreef:
Patrol schreef: Maar ga haar nu toch weer een week op vers zetten ( heb Duck opgehaald en ze vond het minder lekker dan dat stinkende smuldier :mrgreen: ) en daarna weer eens kijken hoe het gaat en dan wellicht vers en brok blijven combineren!
Welke variant heb je gehaald? hier vinden ze de uitmuntend het lekkerst, maar de 1e keer dat ze Duck kregen was dat ook de enige die ze lekker vonden, nu krijgen ze het heel veel en vinden ze alle varianten erg lekker, plus dat ze het er heel goed op doen, ben benieuwd ;)
Ze heeft het hele weekend alleen maar duck gehad..... en nu gaat het weer heel goed! Mooie donkere poep en maar 1 x poepen per dag! Maar ik wil niet constant Duck blijven voeren, want ik vind het te duur en te lastig, dus wil ik graag weer over naar brokken! Ga nu op zoek naar de juiste verhouding brok - vers......, ga proberen 4 dagen brok, 1 vlees.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Wat jammer dat het je niet lukt Duck te blijven voeren... is er echt geen mouw aan te passen? Patrol is nu eenmaal al een wat moeilijker klantje wat eten en ontlasting betreft, als je dan nu iets hebt waar ze wel goed op reageert is het eigenlijk heel zonde om daar weer in te gaan zitten veranderen...

lastig is vooral een kwestie van wennen waarschijnlijk, in het begin had ik ook het idee dat het vervelend was om elke keer op tijd het voer uit de vriezer te moeten halen maar op een gegeven moment komt daar vanzelf ritme in. Je kunt ook rustig voor twee dagen ineens voer uit de vriexer halen, als je het dan in portie-bakjes in de koelkast (of in de winter in berging of schuur, als die koud is) zet gaat dat prima en hoef je er zelf niet zo vaak mee bezig te zijn.

Prijzen verschillen nogal, met name grotere hoeveelheden ineens zijn snel goedkoper. Er zijn ook nog andere merken, bijvoorbeeld AHV en KIVO zijn wellicht nog wat goedkoper. Verder is het geen onredelijke prijs hoor: een hond is nu eenmaal voornamelijk vleeseter en welk vlees koop je nu voor een euro of 2 per kilo???

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Patrol
Zeer actief

jelle schreef:Wat jammer dat het je niet lukt Duck te blijven voeren... is er echt geen mouw aan te passen? Patrol is nu eenmaal al een wat moeilijker klantje wat eten en ontlasting betreft, als je dan nu iets hebt waar ze wel goed op reageert is het eigenlijk heel zonde om daar weer in te gaan zitten veranderen...

lastig is vooral een kwestie van wennen waarschijnlijk, in het begin had ik ook het idee dat het vervelend was om elke keer op tijd het voer uit de vriezer te moeten halen maar op een gegeven moment komt daar vanzelf ritme in. Je kunt ook rustig voor twee dagen ineens voer uit de vriexer halen, als je het dan in portie-bakjes in de koelkast (of in de winter in berging of schuur, als die koud is) zet gaat dat prima en hoef je er zelf niet zo vaak mee bezig te zijn.

Prijzen verschillen nogal, met name grotere hoeveelheden ineens zijn snel goedkoper. Er zijn ook nog andere merken, bijvoorbeeld AHV en KIVO zijn wellicht nog wat goedkoper. Verder is het geen onredelijke prijs hoor: een hond is nu eenmaal voornamelijk vleeseter en welk vlees koop je nu voor een euro of 2 per kilo???
ja, ik heb al gelezen dat de prijzen nogal kunnen verschillen. Ik heb nu € 2,95 per pak betaald! Ik kan kijken of er andere mogelijkheden zijn en wellicht andere merken. Moet me daar even in gaan verdiepen en dan zien wel het wel. Ben in ieder geval wel blij dat ze snel hersteld van een ´doordewarre darmflora´ Nu nog voorkomen dat het weer gebeurd.....
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Patrol schreef:
cloris schreef:
Ze heeft het hele weekend alleen maar duck gehad..... en nu gaat het weer heel goed! Mooie donkere poep en maar 1 x poepen per dag! Maar ik wil niet constant Duck blijven voeren, want ik vind het te duur en te lastig, dus wil ik graag weer over naar brokken! Ga nu op zoek naar de juiste verhouding brok - vers......, ga proberen 4 dagen brok, 1 vlees.
4 Dagen brok en 1 dag vlees, en wat krijgt hij op de twee dagen die overblijven. Een week heeft 7 dagen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
jelle
Zeer actief

vinkje schreef: 4 Dagen brok en 1 dag vlees, en wat krijgt hij op de twee dagen die overblijven. Een week heeft 7 dagen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waarom moet zo'n schema gelijk lopen met een weekritme 8O :confused:

Afbeelding

Patrol
Zeer actief

vinkje schreef:
Patrol schreef:
cloris schreef:
4 Dagen brok en 1 dag vlees, en wat krijgt hij op de twee dagen die overblijven. Een week heeft 7 dagen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oh moet een hond elke dag eten???!?!?! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Je kan DUCK ook gewoon bij de groothandel Duck bestellen. Dat kost je dan 30 euro voor 20 kilo. Dat scheelt behoorlijk ;)
Franck
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker Spaniel
Contacteer:

vaak poepen en scheten laten

Ongelezen bericht door Franck »

Dat wat ik hier lees over veel poepen , herken ik wel. Ik heb een Am. cocker spaniel die ook 4 - 6 keer per dag poept. Drollen zien er goed uit, maar ik vind het toch erg veel. Toen we de hond kregen, zijn we vrijwel meteen begonnen met brokken van de dierenarts om af te vallen. Daar deed hij het prima op! Zijn streefgewicht is bereikt en dus op advies overgegaan op een light voeding . Vanwege de prijs toch gekozen voor Hill's .

Het poepen is één ding, maar die scheten.........verschrikkelijk!
Ik zit er nu over te denken om terug te gaan naar zijn oude merk Royal Canin. Twijfel alleen over weight control (alleen te koop bij dierenarts) 0f de MEDIUM light.
Iemand ervaring hiermee?
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Misschien een keer een ontlasting onderzoek laten doen?

Het stukje veel poepen, en een wisselende samenstelling van de ontlasting doet mij denken aan Giardia (helaas 2x ervaring mee gehad).

Of anders een bloedonderzoek?
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

jelle schreef:Wat jammer dat het je niet lukt Duck te blijven voeren... is er echt geen mouw aan te passen? Patrol is nu eenmaal al een wat moeilijker klantje wat eten en ontlasting betreft, als je dan nu iets hebt waar ze wel goed op reageert is het eigenlijk heel zonde om daar weer in te gaan zitten veranderen...
Patrol, Patrol, het gaat toch om Chevy? :denken:

Vers is het beste en poepen ze byzonder weinig van.... :ok:
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

tura schreef:
Patrol, Patrol, het gaat toch om Chevy? :denken:
Het bericht wat je gequote hebt stamt uit 2004, Franck heeft een oud topic omhoog gehaald.
Afbeelding
Franck
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Franck »

Klopt! Een oud topic: mijn vraag sluit het beste aan bij de orginele vraagstelling.

Nou weet ik niet of het voor mij was bedoelt, maar de samenstelling van de ontlasting is prima. Hij poept alleen vaak.
Ik vroeg me af of iemand ervaring had met Hill's light en gasvorming.
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Franck schreef:Klopt! Een oud topic: mijn vraag sluit het beste aan bij de orginele vraagstelling.

Nou weet ik niet of het voor mij was bedoelt, maar de samenstelling van de ontlasting is prima. Hij poept alleen vaak.
Ik vroeg me af of iemand ervaring had met Hill's light en gasvorming.
Dan kun je beter een nieuw topic openen. Dit schept verwarring :wink:
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”