Je kent zelf je honden het beste, maar de vraag is of je honden het echt nodig hebben of dat ze hun rust niet goed kunnen vinden zonder dat jij ze steeds vermaakt.lucie schreef:ik sta er echt van te kijken met hoe weinig sommige honden toe kunnen![]()
ik heb nota bene de rustige types onder de herdershonden uitgezocht om niet de hele dag met ze bezig te moeten zijn en bovendien zijn ze al 6, dus niet meer zo piep. Maar als ik minder doe dan ik schrijf (en dat was al vanaf het begin hoor) dan vervelen ze zich te pletter.
Als ze lekker bezig zijn geweest op een dag liggen ze heerlijk rustig te pitten, da's echt een wezenlijk verschil.
Lijkt me best lekker, een hond die met een uurtje^per dag tevreden is en verder zichzelf vermaakt
Wat ik hier op het HF gelezen heb is dat het bij bijv. border collies heel belangrijk is om op rust te trainen. Dat als je die honden steeds maar weer activiteit/vermaak biedt (uit jezelf of omdat ze erom vragen) ze ook altijd maar actie willen (en nodig lijken te hebben). Terwijl ze door trainen op rust met veel minder actie toekunnen (waarbij de hond m.i. een stuk stabieler/gezonder in het koppie is).