Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De hond die niet bestaat?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Re: De hond die niet bestaat?

Ongelezen bericht door Odi »

laeken schreef:Als de kinderen stoppen met dollen en spelen met de hond moeten jullie dat gaan doen. Honden willen nu eenmaal spelen en geen halfuurtje rondjes lopen dag in dag uit tot ze dood gaan. Waarom wil je de hond dan? Voor de kinderen? Jij moet een hond willen.
Inderdaad nooit een hond nemen voor de kinderen.
Wij hebben gewacht tot de jongens wat groter waren: 15, 14 en 12 jaar.
Maar we hebben Jace niet voor de jongens aangeschaft, maar voor onszelf.
Ik ben degene die het meeste met onze honden doet.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Dreesje »

Ik verwacht ook dat ik het meest met de hond ga doen. De kinderen krijgen hun taken als we beiden weg zijn en ik verwacht dat ze er ook veel mee knuffelen en spelen, maar ik zie bij de oudste, die net op de middelbare school zit, dat er naast school, huiswerk en voetbal niet zo heel veel tijd meer over is.

Ik heb trouwens de keuze welke hond met mijn man gemaakt. De kinderen wisten niet eens dat we erover nadachten (al zeurden ze er wel om, maar welk kind zeurt nu niet om een pup :mrgreen:)

Dat maakte het wel makkelijker en zelf kun je toch het beste beoordelen wat bij jullie past.

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
Havanezertje Zoey :I:
Dromer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dromer »

Ik geloof dat ik een verkeerd beeld geef. Ik wil zelf al jaren een hond. Voor de lange wandelingen overdag en savonds gezellig op de bank. Maar ik zie echt wel verschil in de manier waarop ik de hond van de achterburen uitlaat en de manier waarop de kinderen dat doen. Ik ga ermee wandelen, de kinderen gaan ermee rennen en door de modder rollen. :tongue: . Dat zie ik mezelf niet doen. Ik laat die hond wel rennen door een balletje te gooien, maar ik ren zelf niet mee.
Bij nader inzien....ben ik gewoon lui en moet ik misschien juist een hond die me dwingt om te gaan rennen :LOL: .
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dromer schreef:Ik geloof dat ik een verkeerd beeld geef. Ik wil zelf al jaren een hond. Voor de lange wandelingen overdag en savonds gezellig op de bank. Maar ik zie echt wel verschil in de manier waarop ik de hond van de achterburen uitlaat en de manier waarop de kinderen dat doen. Ik ga ermee wandelen, de kinderen gaan ermee rennen en door de modder rollen. :tongue: . Dat zie ik mezelf niet doen. Ik laat die hond wel rennen door een balletje te gooien, maar ik ren zelf niet mee.
Bij nader inzien....ben ik gewoon lui en moet ik misschien juist een hond die me dwingt om te gaan rennen :LOL: .
en wat nou als die hond bedenkt dat ie 's avonds niet gezellig op de bank wil zitten maar juist dan aandacht wil en vooral veel spelen?
wat als je hond geen knuffelhond blijkt te zijn en niet van kammen en van tutten houdt?
wat vinden je kinderen leuk aan een pup die overal zijn tanden in zet? in de tafel- en de stoelpoten maar ook in (kinder)benen en (-)handen en alles dat niet opgeruimd is zoals lievelingsspeelgoed enzo?
pups doen dat namelijk, veel en met graagte, en helaas worden ze niet opgevoed en afgericht uit het nest geleverd.

honden moeten uit, ook als het zulk weer is als vandaag.
pups ook en als je die aan het zindelijk maken bent kun je nogal eens een tijdje staan wachten op het broodnodige plasje en/of poepje: óók in weer zoals van vandaag.
pups plassen en poepen in huis.
sommige hebben snel door dat dat niet de bedoeling is als je ze goed daarin begeleidt, andere doen er wat langer over, soms wel een maand of zeven en zindelijk worden is nou precies iets dat je niet af kunt dwingen.
heb je daar zin in?

ik vind er niks mis mee om wat eisen te stellen aan de hond die je in huis wil halen, maar er van uitgaan dat die hond naadloos aan al die eisen voldoet vind ik een stuk minder reëel.
het is een levend wezen, geen machine die je af kunt stellen en waar aan- en uitknopjes opzitten.

ik zou het allemaal nog maar eens heel goed overwegen als ik jullie was en vooral ook eens rondneuzen in de subforums 'gedrag' en 'opvoeding'.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dromer
Vaste gebruiker

Daarom heb ik ook liever geen pup :schrik:
Dromer
Vaste gebruiker

Oh maar uitlaten in hondenweer is nooit een probleem, we zijn niet van suiker :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier ook die gedachte. Ik vind het heel goed dat je je inleest. Ik vind het echt goed dat je al deze vragen stelt. Ik wil je ook niet dwars zitten maar ik wil wel heel graag je beeld een beetje realistisch maken. Zijn het nl geen haren dan is het modder. Is het geen drukke hond dan pist hij misschien de eerste maanden in huis. Misschien kan hij wel slecht alleen zijn. Knaagt hij aan de bank. Daar zijn haren niks bij. Misschien gaat je hond zelfs ziek worden. Luistert hij niet op wil hij later vechten met andere honden ipv spelen met de Kids. Honden zijn vaak enorme handenbinders waar een ideale voorstelling alleen maar tot heel veel teleurstelling gaat komen. En je beeld is mij veel te rooskleurig. Stel dat bij voor je een hond koopt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Neem de golden retriever. Super honden waar bijna niks op aan te merken is. Maar smeerlappen dat dat zijn. Elke modderpoel liggen ze in en zwemmen willen ze overal en altijd. Dat zit in hun genen. Wij hebben er vaker een in huis. Soms wil ik niet naar het bos omdat ik weet dat die hond daarna in bad moet. Goor! Wil je niet weten. Verder de zoetste hond die er is. Toch weet ik niet of ik daar blij mee zou zijn. Ze is dan nl gewoon zwart
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Dromer schreef:Oh maar uitlaten in hondenweer is nooit een probleem, we zijn niet van suiker :ok:
Ik ook niet. Maar het is wel kut. Het loopt gewoon niet fijn als je bijna wegwaait en zeiknat regent en het koud hebt. En al helemaal niet als het voor de 4e achtereenvolgende dag is. Ik doe het wel maar om nou te zeggen dat ik er geen enkel probleem mee heb en het nét zo leuk vind als de andere wandelingen, nou nee. Heb je echt totaal geen moeite met rotweer? Of heb je een geromantiseerd beeld in je hoofd, met een geweldig leuke hond die zó blij speelt en zo liefdevol naar je opkijkt dat je de kou en regen en wind totaal vergeet?
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ook al zou je die poedel of een doodle nemen vanwege de haren in huis dan zit je nog altijd met de andere troep die ze mee naar binnen slepen. Honden worden smerig tijdens het spelen en loslopen. Dat kun je ze niet altijd verbieden. Wel voor een keertje maar niet altijd omdat je geen troep in huis wilt.

Ik denk ook dat je een beetje romantisch beeld hebt van een hond.

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hartstikke goed dat je je hier aan het informeren bent. Leuke naam ook, Dromer :F: .

Even over die krullen hè. Dat de hond geen krullen mag hebben (nota bene van degene die het minst met de hond gaat doen?) vind ik echt een heel slechte reden om een ras/hond op af te keuren (zeker als je verder nog veel eisen hebt). Als een poedel verder goed in het plaatje zou passen dan zou ik maar eens heel goed gaan praten met je man over hoe ongelofelijk onbelangrijk die eis is in het hele eisenlijstje.

Daarnaast heb ik het idee dat je de kinderen iets teveel stem geeft in de raskeuze. Plaatjes laten zien van rassen en daarop rassen compleet wegstrepen of bovenaan het lijstje zetten vind ik niet wijs. Mijn advies is om zelf eerst eens wat meer te lezen/vragen over de rassen die je aanspraken, vóórdat je ze voorlegt aan de rest van het gezin. Het is natuurlijk hartstikke leuk om er als gezin mee bezig te zijn, maar streep een ras aub niet van het lijstje omdat een van de kinderen de hond er niet stoer genoeg uit vindt zien.
Ga dan eerst maar eens kennismaken met zulke honden en zie dan verder.

Kijk eens of je een wandelafspraak kunt maken met Lysette en zo kennis kunt maken met Jip (als ik de namen goed onthouden heb :mann: ). Dan zou ik wel man en kinderen meenemen overigens.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 28 jan 2015 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dromer
Vaste gebruiker

Haha, heerlijke foto!
Romantisch beeld? Ja, zou best kunnen. Ben over het algemeen een enorme optimist.
En ga dus met liefde en plezier in de regen lopen. Vandaag ook. Dan voel ik me wel stoer eigenlijk, want verder zie je niemand buiten. :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

lets have fun schreef:Ook al zou je die poedel of een doodle nemen vanwege de haren in huis dan zit je nog altijd met de andere troep die ze mee naar binnen slepen. Honden worden smerig tijdens het spelen en loslopen. Dat kun je ze niet altijd verbieden. Wel voor een keertje maar niet altijd omdat je geen troep in huis wilt.

Als je dat echt een ramp vindt kun je hem na de wandeling in de douche zetten en afspoelen. Heb ik ook jaren gedaan omdat mijn ouders geen zin hadden in een huis vol zand (of haren, daarom ook heel lang de keuze voor (vrijwel) niet harende honden).
En mijn ouders waren/ zijn echt gek op de honden, alleen ze hielden ook graag hun huis een beetje schoon. Daar hebben de honden nooit wat van geleden.

Je moet het hebben van een hond niet romantiseren maar ook niet dramatiseren. Wel denk ik dat je goed na moet denken over de juiste match. Als ik een hondje wilde om lekker mee te wandelen, maar niet elke dag een eind en verder er weinig meer van verlangde nam ik zo weer een hondje als Benno, maar dan met lange neus. Een havanezertje dus ofzo. Heerlijke, makkelijke hondjes die behoorlijk bomproof zijn. En zeer tevreden zijn met zo'n leven. Misschien niet het meest spannende uiterlijk, maar uiteindelijk is je eigen hond toch de mooiste :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Je zou in het voorjaar ook eens bij een behendigheidswedstrijd kunnen komen kijken trouwens. Daar lopen heel wat poedels en cockers en volgens mij ook wat haarballetjes. En dan niet in opgefohnde kapsels, dus ook wat leuker voor man en kinderen :wink: zo lang je mensen niet net voor het lopen van een rondje aanspreekt vertellen ze je dolgraag wat over het ras en hun hond :ok:

Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Is de Border Terriër al genoemd? Volgens mij zou die ook wel geschikt kunnen zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Borderterriers kunnen vreselijk harde vechtersbaasjes zijn. Mini-staffies met ruw haar. Vooral de reutjes overigens.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Lysette schreef:
lets have fun schreef:Ook al zou je die poedel of een doodle nemen vanwege de haren in huis dan zit je nog altijd met de andere troep die ze mee naar binnen slepen. Honden worden smerig tijdens het spelen en loslopen. Dat kun je ze niet altijd verbieden. Wel voor een keertje maar niet altijd omdat je geen troep in huis wilt.

Als je dat echt een ramp vindt kun je hem na de wandeling in de douche zetten en afspoelen. Heb ik ook jaren gedaan omdat mijn ouders geen zin hadden in een huis vol zand (of haren, daarom ook heel lang de keuze voor (vrijwel) niet harende honden).
En mijn ouders waren/ zijn echt gek op de honden, alleen ze hielden ook graag hun huis een beetje schoon. Daar hebben de honden nooit wat van geleden.

Je moet het hebben van een hond niet romantiseren maar ook niet dramatiseren. Wel denk ik dat je goed na moet denken over de juiste match. Als ik een hondje wilde om lekker mee te wandelen, maar niet elke dag een eind en verder er weinig meer van verlangde nam ik zo weer een hondje als Benno, maar dan met lange neus. Een havanezertje dus ofzo. Heerlijke, makkelijke hondjes die behoorlijk bomproof zijn. En zeer tevreden zijn met zo'n leven. Misschien niet het meest spannende uiterlijk, maar uiteindelijk is je eigen hond toch de mooiste :pffff:
Ik laat ze gewoon in huis opdrogen want ik heb echt geen zin in 3 keer per dag de hond douchen. Daarna het zand opvegen en het is weer netjes.

tussen de middag de kinderen uit school halen, hond gaat mee. Het is vies weer en de hond loopt door een modderplas. Dan ga je als je thuis komt niet die hond afspoelen, terwijl je ook nog boterhammen voor de kinderen moet smeren en wel opschieten want ze moeten zo weer naar school. Dat doe je misschien een keer maar niet consequent. Maak je mij niet wijs. Dan heb je gewoon modderpoten in huis. Lijkt mij niet goed om net te doen alsof je huis met hond altijd zo schoon blijft als daarvoor.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

laeken schreef:Borderterriers kunnen vreselijk harde vechtersbaasjes zijn. Mini-staffies met ruw haar. Vooral de reutjes overigens.
Nou, ik wou net zeggen. Ik vind het hartstikke leuke honden hoor, maar de meeste borderterrierreuen zijn verschrikkelijke patsers. Een Jack Ruzie is er niks bij :schrik:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dromer
Vaste gebruiker

Hey, kijken bij zo'n behendigheidswedstrijd is een super goed idee! Ik las ook al de tip om naar een show te gaan, maar dat leek me ivm de opgeschoren kapsels dan weer niet zo handig. (Ivm de discriminatie...ik wil juist de vooroordelen de wereld uit helpen, niet bevestigen zullen we maar zeggen) Is er ergens een online kalender van behendigheidswedstrijden in Noord Brabant?
Dromer
Vaste gebruiker

Haha, Jack Ruzie en Border Terror... :zweep:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heavy schreef:
Dromer schreef:Oh ehhh, kammen doe ik zelf ook graag hoor....heerlijk ontspannend. Lekker frutten. Kammen is dus geen probleem. Knippen ook niet, doe ik bij de kinderen ook zelf. Desnoods volg ik wel even een cursusje. We gaan er toch niet mee showen....
Ik weet niet precies het verschil in karakter tussen een Tibetaanse Terriër en een Schapendoes maar er is wel verschil . De Schapendoes valt onder de Herders en de Tibetaan is een Terriër dus .
De tibetaan is geen terriër maar een herdertje :wink: Gewoon een foute naam.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Om eerlijk te zijn: de meeste modder hier in huis neem ik zelf mee na het uitlaten van Elco... En dan trek ik nog wel netjes m'n laarzen/kisten uit bij binnenkomst. Ik vergeet alleen bij het weer aantrekken soms dat er nog modder aan zit... :hmmm: Maar Elco neemt toch ook wel wat modder en zand mee, wat uiteindelijk weer uit z'n vacht geborsteld moet worden
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dromer schreef: Is er ergens een online kalender van behendigheidswedstrijden in Noord Brabant?
https://www.nimble.nl/shows/
Dromer
Vaste gebruiker

Super, thanks! Dat wordt dus za 14-2 op naar sint oedenrode! Geen idee wat A klasse betekend, en HSC de pijnhorst ken ik ook niet,maar er komen vast knappe honden knappe kunstjes doen... :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Het adres van De Pijnhorst is te vinden als je doorklikt op de betreffende wedstrijd. A-klasse is de beginnersklasse, je begint by Cyno wedstrijden altijd in de A, dan volgt de B(1), voor de large komt daarna de B2 als tussenklasse, en de hoogste klasse in Nederland is de C. :wink:
Dromer
Vaste gebruiker

Weer wat geleerd....dank!
Dromer
Vaste gebruiker

Heb even gekeken welke hond het knapst is: in de top 10 van de C-small klasse staan maar liefst 5 shetland sheepdogs. Dan nog 2 poedels, 2 jack russels en 1 Markiesje. Nu weer on topic...haha
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

laeken schreef:Neem de golden retriever. Super honden waar bijna niks op aan te merken is. Maar smeerlappen dat dat zijn. Elke modderpoel liggen ze in en zwemmen willen ze overal en altijd. Dat zit in hun genen. Wij hebben er vaker een in huis. Soms wil ik niet naar het bos omdat ik weet dat die hond daarna in bad moet. Goor! Wil je niet weten. Verder de zoetste hond die er is. Toch weet ik niet of ik daar blij mee zou zijn. Ze is dan nl gewoon zwart
Zijn die kleiner dan 45 cm dan? Ik dacht toch echt groter.

En inderdaad ook nog eens grote smeerlappen die elke plasje modder en drek weten te vinden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

lets have fun schreef:
Ik laat ze gewoon in huis opdrogen want ik heb echt geen zin in 3 keer per dag de hond douchen. Daarna het zand opvegen en het is weer netjes.

tussen de middag de kinderen uit school halen, hond gaat mee. Het is vies weer en de hond loopt door een modderplas. Dan ga je als je thuis komt niet die hond afspoelen, terwijl je ook nog boterhammen voor de kinderen moet smeren en wel opschieten want ze moeten zo weer naar school. Dat doe je misschien een keer maar niet consequent. Maak je mij niet wijs. Dan heb je gewoon modderpoten in huis. Lijkt mij niet goed om net te doen alsof je huis met hond altijd zo schoon blijft als daarvoor.
Ik laat ze ook gewoon opdrogen omdat ik dat handiger vindt maar een klein hondje ff onder de douche zetten na een boswandeling is niet echt problematisch. Drie keer per dag is ook niet nodig want met een rondje naar school of door de wijk worden ze niet ranzig. Hier zijn geen modderplassen in de wijk en anders zou ik ze er ff omheen trekken. Drie keer per dag een modderhond heb ik ook geen zin in. Na een kleine wandeling droog ik ze even af en dan komen er geen bergen zand meer af.

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Dromer schreef:Super, thanks! Dat wordt dus za 14-2 op naar sint oedenrode! Geen idee wat A klasse betekend, en HSC de pijnhorst ken ik ook niet,maar er komen vast knappe honden knappe kunstjes doen... :cheer:
Je hebt de à, b en c klasse. A is het makkelijkste, c het moeilijkste.

De meeste kleine hondjes zie je bij een b of c wedstrijd. Op een a wedstrijd zijn er meestal maar 20, in allerlei verschillende rassen. Op een b of c zijn dit er zo'n 80-100.

Komend weekend is er een selectiewedstrijd in Velddriel. Of daar cockers en havanezers zijn weet ik niet, volgens mij niet. Wel een aantal poedels.

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”