Dromer schreef:Ik geloof dat ik een verkeerd beeld geef. Ik wil zelf al jaren een hond. Voor de lange wandelingen overdag en savonds gezellig op de bank. Maar ik zie echt wel verschil in de manier waarop ik de hond van de achterburen uitlaat en de manier waarop de kinderen dat doen. Ik ga ermee wandelen, de kinderen gaan ermee rennen en door de modder rollen.

. Dat zie ik mezelf niet doen. Ik laat die hond wel rennen door een balletje te gooien, maar ik ren zelf niet mee.
Bij nader inzien....ben ik gewoon lui en moet ik misschien juist een hond die me dwingt om te gaan rennen

.
en wat nou als die hond bedenkt dat ie 's avonds niet gezellig op de bank wil zitten maar juist dan aandacht wil en vooral veel spelen?
wat als je hond geen knuffelhond blijkt te zijn en niet van kammen en van tutten houdt?
wat vinden je kinderen leuk aan een pup die overal zijn tanden in zet? in de tafel- en de stoelpoten maar ook in (kinder)benen en (-)handen en alles dat niet opgeruimd is zoals lievelingsspeelgoed enzo?
pups doen dat namelijk, veel en met graagte, en helaas worden ze niet opgevoed en afgericht uit het nest geleverd.
honden moeten uit, ook als het zulk weer is als vandaag.
pups ook en als je die aan het zindelijk maken bent kun je nogal eens een tijdje staan wachten op het broodnodige plasje en/of poepje: óók in weer zoals van vandaag.
pups plassen en poepen in huis.
sommige hebben snel door dat dat niet de bedoeling is als je ze goed daarin begeleidt, andere doen er wat langer over, soms wel een maand of zeven en zindelijk worden is nou precies iets dat je niet af kunt dwingen.
heb je daar zin in?
ik vind er niks mis mee om wat eisen te stellen aan de hond die je in huis wil halen, maar er van uitgaan dat die hond naadloos aan al die eisen voldoet vind ik een stuk minder reëel.
het is een levend wezen, geen machine die je af kunt stellen en waar aan- en uitknopjes opzitten.
ik zou het allemaal nog maar eens heel goed overwegen als ik jullie was en vooral ook eens rondneuzen in de subforums 'gedrag' en 'opvoeding'.