Ania is in Nederland en te adopteren.

Meer info: http://dogsadoptionsnederland.nl/index. ... D=dog-2609
Moderator: moderatorteam

Ik zeg doenDaniBanani schreef:Oh, wél mijn type.Lijkt me enig naast Dexter.
Als jij dit een angsthaas vindt, snap je toch echt niet veel van hondenNanna schreef:Als ik het zo lees is het een angsthaas. Daar moet je zin in hebben.
Een mooi uiterlijk is leuk hoor, maar opeens niet meer zo leuk als je je aan de hond gaat ergeren....
Haha, nee, dat dan weer niet.Lunatic schreef:Ik zeg doenDaniBanani schreef:Oh, wél mijn type.Lijkt me enig naast Dexter.

dit klinkt eerder als een mooi verhaaltje om de angst mee in te pakken.*Wolf* schreef:Als jij dit een angsthaas vindt, snap je toch echt niet veel van hondenNanna schreef:Als ik het zo lees is het een angsthaas. Daar moet je zin in hebben.
Een mooi uiterlijk is leuk hoor, maar opeens niet meer zo leuk als je je aan de hond gaat ergeren....
- Ze benadert de wereld voorzichtig, dat ligt in haar aard. Dat geldt zowel voor mensen als andere honden. Ze heeft gewoon wat tijd nodig om de indrukken te verwerken en te wennen. In het gezin gaat dat nu goed. Ania doet lekker mee, speelt met de andere honden en knuffelt met de mensen om haar heen. Ze heeft die veilige omgeving nodig. Daar voelt ze zich lekker. Ze is redelijk baasgericht, absoluut geen allemansvriend. Ze ziet de oudste dochter als haar baas, maar ook bij de andere gezinsleden zoekt ze en vindt ze veiligheid en geborgenheid.
Ook buiten gaat het in de regel lekker. Ania loopt makkelijk mee aan de lijn en luistert los goed. Met andere mensen en honden is ze voorzichtig. Als ze het vertrouwt is ze graag tot spelen bereid. Conflicten gaat ze het liefst uit de weg. Loopt ze los dan neemt ze de ruimte om vervolgens toch de veiligheid van de baas te zoeken. Je ziet dit gedrag wel vaker bij honden, die wat dichter bij de natuur staan.
Ania heeft een zachte hand nodig, die haar rust en veiligheid biedt. Dan zie je haar groeien. Het zou helemaal mooi zijn als ze een andere hond als maatje heeft, samen sterk voelt nog veiliger en dan kan ze mooi de kunst afkijken.
Niet dat ik ze er voor zou laten staan als ik ze zou willen hebben.Maar het klinkt voor mij ook als een bange hond in een mooi verhaal verpakt.Maar ik vind het ook wel een mooie hond om te zien.*Wolf* schreef:Als jij dit een angsthaas vindt, snap je toch echt niet veel van hondenNanna schreef:Als ik het zo lees is het een angsthaas. Daar moet je zin in hebben.
- Ze benadert de wereld voorzichtig, dat ligt in haar aard. Dat geldt zowel voor mensen als andere honden. Ze heeft gewoon wat tijd nodig om de indrukken te verwerken en te wennen. In het gezin gaat dat nu goed. Ania doet lekker mee, speelt met de andere honden en knuffelt met de mensen om haar heen. Ze heeft die veilige omgeving nodig. Daar voelt ze zich lekker. Ze is redelijk baasgericht, absoluut geen allemansvriend. Ze ziet de oudste dochter als haar baas, maar ook bij de andere gezinsleden zoekt ze en vindt ze veiligheid en geborgenheid.
Ook buiten gaat het in de regel lekker. Ania loopt makkelijk mee aan de lijn en luistert los goed. Met andere mensen en honden is ze voorzichtig. Als ze het vertrouwt is ze graag tot spelen bereid. Conflicten gaat ze het liefst uit de weg. Loopt ze los dan neemt ze de ruimte om vervolgens toch de veiligheid van de baas te zoeken. Je ziet dit gedrag wel vaker bij honden, die wat dichter bij de natuur staan.
Ania heeft een zachte hand nodig, die haar rust en veiligheid biedt. Dan zie je haar groeien. Het zou helemaal mooi zijn als ze een andere hond als maatje heeft, samen sterk voelt nog veiliger en dan kan ze mooi de kunst afkijken.

Vriendin van me heeft een bange hond en die heeft onuitputtelijk veel geduld met dat beest, echt super.Nanna schreef:Als ik het zo lees is het een angsthaas. Daar moet je zin in hebben.

En toch zijn er stichtingen die je blindelings op hun omschrijving kunt vertrouwen. Gewoon omdat die helemaal geen zin hebben in een foute combinatie met alle gezeur dat daaruit voortkomt-Saskia- schreef: Overigens heb ik ook maar weinig vertrouwen in de karakterschetsen van stichtingen. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook.
-Saskia- schreef:Vriendin van me heeft een bange hond en die heeft onuitputtelijk veel geduld met dat beest, echt super.Nanna schreef:Als ik het zo lees is het een angsthaas. Daar moet je zin in hebben.
Ik daarentegen had me al lang dood geërgerd. Het nodige geduld voor zo'n hond, ik heb het echt écht niet.
Constant dat begeleiden van (voor mij) doodnormale situaties... Geen zin in.
Maar goed, anderen kunnen dan weer slecht om met hondagressie en dat vind ik niet zo erg.
Overigens heb ik ook maar weinig vertrouwen in de karakterschetsen van stichtingen. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook.
Dat geloof ik absoluut. Buurvrouw heeft een bomproof Duitse herder/mastin kruising via een particulier in huis gehaald en in het hele groepje honden wat samen met hem naar België kwam zat niet een onzeker exemplaar.*Wolf* schreef:En toch zijn er stichtingen die je blindelings op hun omschrijving kunt vertrouwen. Gewoon omdat die helemaal geen zin hebben in een foute combinatie met alle gezeur dat daaruit voortkomt