Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een mooie hond (wildlook)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Wolf*
Zeer actief

Wat een mooie hond (wildlook)

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Vind ik dan. Als wij toch een plekje vrij hadden :I:

Ania is in Nederland en te adopteren.

Afbeelding

Meer info: http://dogsadoptionsnederland.nl/index. ... D=dog-2609
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wat een mooie hond (wildlook)

Ongelezen bericht door Gimmick »

Mooie hond inderdaad... niet mijn type Maar wel mooi
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Oh, wél mijn type. :I: Lijkt me enig naast Dexter.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

DaniBanani schreef:Oh, wél mijn type. :I: Lijkt me enig naast Dexter.
Ik zeg doen :pffff:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
*Wolf*
Zeer actief

Nanna schreef:Als ik het zo lees is het een angsthaas. Daar moet je zin in hebben.
Een mooi uiterlijk is leuk hoor, maar opeens niet meer zo leuk als je je aan de hond gaat ergeren....
Als jij dit een angsthaas vindt, snap je toch echt niet veel van honden ;)
  • Ze benadert de wereld voorzichtig, dat ligt in haar aard. Dat geldt zowel voor mensen als andere honden. Ze heeft gewoon wat tijd nodig om de indrukken te verwerken en te wennen. In het gezin gaat dat nu goed. Ania doet lekker mee, speelt met de andere honden en knuffelt met de mensen om haar heen. Ze heeft die veilige omgeving nodig. Daar voelt ze zich lekker. Ze is redelijk baasgericht, absoluut geen allemansvriend. Ze ziet de oudste dochter als haar baas, maar ook bij de andere gezinsleden zoekt ze en vindt ze veiligheid en geborgenheid.
    Ook buiten gaat het in de regel lekker. Ania loopt makkelijk mee aan de lijn en luistert los goed. Met andere mensen en honden is ze voorzichtig. Als ze het vertrouwt is ze graag tot spelen bereid. Conflicten gaat ze het liefst uit de weg. Loopt ze los dan neemt ze de ruimte om vervolgens toch de veiligheid van de baas te zoeken. Je ziet dit gedrag wel vaker bij honden, die wat dichter bij de natuur staan.

Ania heeft een zachte hand nodig, die haar rust en veiligheid biedt. Dan zie je haar groeien. Het zou helemaal mooi zijn als ze een andere hond als maatje heeft, samen sterk voelt nog veiliger en dan kan ze mooi de kunst afkijken.
DaniBanani
Zeer actief

Lunatic schreef:
DaniBanani schreef:Oh, wél mijn type. :I: Lijkt me enig naast Dexter.
Ik zeg doen :pffff:
Haha, nee, dat dan weer niet. :wink: Vriendje ziet dat niet zitten en hoewel ik dit een prachtige hond vindt deel ik de twijfel van Nanna wat betreft het karakter. "Voorzichtig", "tijd nodig om indrukken te verwerken", "heeft veiligheid nodig", dat klinkt toch als onzeker en snel van d'r stuk te brengen. En dat zou een héle slechte combinatie met Dexter zijn die ook niet bepaald de meest zelfverzekerde en stabiele hond is. Wel lief, hoor. :F:

Dat "dichter bij de natuur" is ook onzin trouwens, volgens mij is het gewoon een husky/herder-kruising? Ik zie er althans geen wolf in.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

*Wolf* schreef:
Nanna schreef:Als ik het zo lees is het een angsthaas. Daar moet je zin in hebben.
Een mooi uiterlijk is leuk hoor, maar opeens niet meer zo leuk als je je aan de hond gaat ergeren....
  • Ze benadert de wereld voorzichtig, dat ligt in haar aard. Dat geldt zowel voor mensen als andere honden. Ze heeft gewoon wat tijd nodig om de indrukken te verwerken en te wennen. In het gezin gaat dat nu goed. Ania doet lekker mee, speelt met de andere honden en knuffelt met de mensen om haar heen. Ze heeft die veilige omgeving nodig. Daar voelt ze zich lekker. Ze is redelijk baasgericht, absoluut geen allemansvriend. Ze ziet de oudste dochter als haar baas, maar ook bij de andere gezinsleden zoekt ze en vindt ze veiligheid en geborgenheid.
    Ook buiten gaat het in de regel lekker. Ania loopt makkelijk mee aan de lijn en luistert los goed. Met andere mensen en honden is ze voorzichtig. Als ze het vertrouwt is ze graag tot spelen bereid. Conflicten gaat ze het liefst uit de weg. Loopt ze los dan neemt ze de ruimte om vervolgens toch de veiligheid van de baas te zoeken. Je ziet dit gedrag wel vaker bij honden, die wat dichter bij de natuur staan.

Ania heeft een zachte hand nodig, die haar rust en veiligheid biedt. Dan zie je haar groeien. Het zou helemaal mooi zijn als ze een andere hond als maatje heeft, samen sterk voelt nog veiliger en dan kan ze mooi de kunst afkijken.
dit klinkt eerder als een mooi verhaaltje om de angst mee in te pakken.
Ik kan mijn teckel ook zo omschrijven maar dat is ook gewoon een angsthaas :LOL:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

*Wolf* schreef:

Niet dat ik ze er voor zou laten staan als ik ze zou willen hebben.Maar het klinkt voor mij ook als een bange hond in een mooi verhaal verpakt.Maar ik vind het ook wel een mooie hond om te zien.
*Wolf*
Zeer actief

Bij 'angsthaas' denk ik aan een wolfkruising, die angst in z'n genen heeft en daar niet meer vanaf komt.

Bij een hond als Ania, die in sociaal opzicht in minder gunstige omstandigheden is opgegroeid, zie ik de onzekerheid als iets wat prima kan verbeteren. Ik heb zoveel van dit soort honden in maximaal een jaar tijd zien opbloeien tot heel zelfverzekerde honden. 'Angsthaas' vind ik dus een wat naar etiketje om te plakken op een hond die gewoon wat tijd en een stabiele situatie nodig heeft :D
DaniBanani
Zeer actief

Hè? Dus omdat het gedrag in de toekomst kan veranderen mag je het vandaag niet benoemen? Als ze nu snel angstig reageert dan is ze dus nu een angsthaas. En inderdaad, over een jaar misschien niet meer. Dat kan. Dan is ze op dat moment niet meer die angsthaas. Al zijn er natuurlijk ook genoeg voorbeelden aan te halen van bange honden die niet opbloeiden en die zich nooit hebben ontwikkeld tot zelfverzekerde honden. En zelfs als het gedrag wel kan veranderen, dan nog moet je er maar zin in hebben.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Nogmaals, ik zie er geen angsthaas in, gaat te ver voor mij wat deze hond betreft. Ik zou het eerder afwachtend noemen, voorzichtig, ze kent het niet en moet ermee leren omgaan, als een jonge hond in de puberteit of zo.

Maar als jij haar een angsthaas vindt, prima toch :wink:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

lijkt me een heerlijke hond. en prachtig bovendien!
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Vriendin van me heeft een bange hond en die heeft onuitputtelijk veel geduld met dat beest, echt super.
Ik daarentegen had me al lang dood geërgerd. Het nodige geduld voor zo'n hond, ik heb het echt écht niet.
Constant dat begeleiden van (voor mij) doodnormale situaties... Geen zin in.
Maar goed, anderen kunnen dan weer slecht om met hondagressie en dat vind ik niet zo erg.

Overigens heb ik ook maar weinig vertrouwen in de karakterschetsen van stichtingen. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Prachtige hond om te zien!

Ik las ook een angstige hond toen ik de omschrijving las. Maargoed, we hebben hier allemaal ook geen verstand van honden, vooral Nanna niet :19:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik vind de hond aan de ene kant prachtig, maar iets klopt niet aan de hond. Die kop lijkt niet op het lichaam te horen. Te klein en spit hoofd bij het lichaam. Maar afzonderlijk :O: :schrik: van elkaar prachtig :mrgreen:

Dit zijn overigens wel de beschrijvingen waar ik voor zou gaan. Ik heb een bloedhekel aan haantje te voorste die overal maar hun snuit in steken. Ik hou van afwachtende honden en schijnbaar ook van honden die veel begeleiding nodig hebben, maar goed ik heb er al 2 in huis haha.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

-Saskia- schreef: Overigens heb ik ook maar weinig vertrouwen in de karakterschetsen van stichtingen. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook.
En toch zijn er stichtingen die je blindelings op hun omschrijving kunt vertrouwen. Gewoon omdat die helemaal geen zin hebben in een foute combinatie met alle gezeur dat daaruit voortkomt :19:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Saskia- schreef:
Vriendin van me heeft een bange hond en die heeft onuitputtelijk veel geduld met dat beest, echt super.
Ik daarentegen had me al lang dood geërgerd. Het nodige geduld voor zo'n hond, ik heb het echt écht niet.
Constant dat begeleiden van (voor mij) doodnormale situaties... Geen zin in.
Maar goed, anderen kunnen dan weer slecht om met hondagressie en dat vind ik niet zo erg.

Overigens heb ik ook maar weinig vertrouwen in de karakterschetsen van stichtingen. Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook.

:wink: Tibbe had ik precies zo beschreven als hij is en dat was genoeg om op af te knappen. Gewoon 0,0 interesse.
Misschien dachten ze daar ook wel van dat die in het echt nog veel erger zou zijn :lol1:
En tja, je leert met zo'n hond gaandeweg wel geduld te hebben en zacht te zijn.
Pjotr is grotendeels hoe ze Ania beschrijven. Hij mocht zonder hondenmaatje er bij wat zelfverzekerder zijn, maar vind het wel fijn dat hij wat terughoudender is.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

*Wolf* schreef:En toch zijn er stichtingen die je blindelings op hun omschrijving kunt vertrouwen. Gewoon omdat die helemaal geen zin hebben in een foute combinatie met alle gezeur dat daaruit voortkomt :19:
Dat geloof ik absoluut. Buurvrouw heeft een bomproof Duitse herder/mastin kruising via een particulier in huis gehaald en in het hele groepje honden wat samen met hem naar België kwam zat niet een onzeker exemplaar.

Maar de lijst met erg optimistische stichtingen is langer dan de lijst met stichtingen die een wat minder roze bril dragen heb ik de indruk.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Angsthaas zou het kunnen zijn maar hoeft niet, Bowie van mij kan onder hetzelfde verhaaltje vallen namelijk, heeft dezelfde karakter eigenschappen die beschreven worden bij deze hond maar met Bowie is meer dan prima te leven hoor, erger ik me ook echt niet aan, kan op heel veel plekken veilig los, moet ook de kat eerst even uit de boom kijken en als ze het vertrouwd is het goed... sommige honden mot ze wel en de meeste mot ze niet, dat is hetzelfde met mensen, de meeste mot ze niet....
Angsthaas kan je een hond pas noemen als je kennis gemaakt hebt en de hond echt hebt gezien anders ga je de hond een etiket geven die er misschien helemaal niet op hoort.
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief

Hmm ja, ik ben misschien ook wel iets te wantrouwend. Ik lees zo'n omschrijving toch een beetje als mooipraterij, maar het kan inderdaad ook best wel de waarheid zijn en dan is het allemaal niet zo'n probleem. Hoe dan ook is het een plaatje van een hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”