Kalev is nu 5.5 maand oud en vind het erg leuk om samen met mij bezig te zijn.
Onze huidige hondenschool zit om de hoek en zijn erg aardige mensen. Echter, met het eerste zuchtje wind, drupje regen of beetje kou gaan de lessen niet door. Ik ben nu dus al 5 weken niet meer geweest. Daarnaast zijn ze tussen kerst en begin maart ook gesloten vanwege de kou..
Omdat ik dit erg jammer vind ben ik rond gaan kijken naar wat er nog meer in de buurt is. Op ongeveer een half uurtje rijden zit nog een hondenschool. Woensdagavond zijn we kennis gaan maken en de eigenaar/instructeur is een erg vriendelijke man. Kon heel goed met Kalev overweg en was ontzettend enthousiast over hem.
Waar de focus bij de andere school om de hoek op obedience en agility ligt, richt deze school zich echter op IPO.
Positief trainen, en uiteindelijk wanneer hij oud genoeg is echt IPO trainen.
Nu spreekt IPO mij eigenlijk ontzettend aan, Kalev moet het natuurlijk ook leuk vinden, maar tot nu toe vind hij alles met mij samen leuk

Echter is Kalev wel onze/mijn eerste echte hond. En vooral pakwerk is niet iets wat je 'zomaar' even doet lijkt me?
Is IPO ook geschikt voor hondenbezitters met hun errste echte hond? Of kan ik beter bij de school blijven die vooral eerst obedience doet?
Morgenochtend gaan we naar een proefles, en hij heeft Kalev al beloofd dat hij in een mouw mag bijten