Ja ook met honden die maar een keer kort blijven. Proeflogeren is gratis (nou ja, het zit natuurlijk inbegrepen bij de logeerprijs, stukje service die ik verleen zeg maar). Proeflogeren wordt altijd gedaan op moment buiten het seizoen eigenlijk. Aanvragen kwamen altijd rond januari/maart binnen, mooie periode voor proeflogeren. Proeflogeren hoort bij de kennismaking en kijken of het klikt. Ik heb ook wel honden geweigerd na proeflogeren, vandaar dat het ver van te voren wordt gedaan, zodat baas ook nog iets anders kan zoeken. Bazen vonden het ook een fijn idee. Veel bazen vinden het eng om hun hond uit handen te geven en willen ook weten hoe het verloopt. Ik heb in vakanties ook vaak meerdere keren met de baas smscontact over hoe het ging.cindymaes schreef:en dat doe je altijd? Ook als ze maar een dag of 4 a 5 blijven?
Want het is zeker aan te raden als de hond voor een langere tijd komt, maar doen mensen dat ook als ze de hond voor een korte periode willen brengen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zijn jullie eisen aan een vakantie pension???
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Wat zijn jullie eisen aan een vakantie pension???

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb een buurvrouw met zelf 2 honden, die doet vakantieopvang. Ze heeft altijd wel totaal zo'n zes honden rondlopen. Gaat elke dag met het hele spul naar een losloopgebied. Gooit ook gewoon alles bij elkaar en gek genoeg kan dat bij haar ook. Nooit problemen. Dat is de enige plek waar ik mijn honden onder zou willen brengen. Huiskamerachtige opvang.
Maar wat ik zo apart vind ik dat alles bij haar ook altijd bij elkaar kan, terwijl ik pupje Flip van zoon en schoondochter hier zit te scheiden van mijn eigen honden d.m.v. een hek in huis. Vanwege Buck. Terwijl ze elkaar vanmorgen dus toch per ongeluk tegenkwamen in de gang en Buck vreselijk lief tegen hem was. Ook al steeds door het hek
Hij wordt nog soepeltjes op z'n oude dag 
Maar wat ik zo apart vind ik dat alles bij haar ook altijd bij elkaar kan, terwijl ik pupje Flip van zoon en schoondochter hier zit te scheiden van mijn eigen honden d.m.v. een hek in huis. Vanwege Buck. Terwijl ze elkaar vanmorgen dus toch per ongeluk tegenkwamen in de gang en Buck vreselijk lief tegen hem was. Ook al steeds door het hek
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
hier ga ik ook in mee.Brigitte schreef:Hier net zo en dan ook nog hekken van meer dan 2 meter hoog anders gaan ze erover heenInge O schreef:mijn eisen zijn dat de honden in een rustig binnenhok verblijven (dus niet dat ze links en rechts en voor en achter allemaal honden door het draad zien) en zelf naar believen naar een ruime buitenkennel kunnen, liefst op zand of gras - en verder niks, geen speelwei, niet wandelen, niks.en zo'n pension heb ik gelukkig gevonden.
en niet wandelen, gewoon niet. ook niet gezellig spelen met andere hondjes aub en alles achter hoge hekken
mijn pension heeft dat allemaal behalve de uitloop naar buiten. dat is een wei waar sam dan alleen in mag. maar omdat de eigenaar alles zo goed geregeld heeft ziet sam geen honden en loopt hij dus ook mooi los mee naar de weide.
geen idee hoe ik hierover denk als ik ooit een normale hond tref

-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Ik zou, als een van de weinige lees ik, wel graag willen dat er gewandeld werd of elke dag een stukje gefietst. Rein is eenmaal in zijn leven een paar dagen in pension geweest en hij ging dagelijks in de Uiterwaarden mee uit fietsen. Ik voelde me al schuldig zat dat hij niet met ons meekon (dekreis) en was blij dat hij toch ook nog leuke dingen deed.
Wel wil ik zeker weten dat mensen aan wie ik mijn hond(en) een tijdje overdraag, alert zijn op hondse signalen en risicomijdend ingesteld zijn.
Huette en Rein zijn geen lastige klanten en luisteren ook naar een ander. Wel hebben ook zij best hun issues en als je ze daarin serieus neemt is er geen centje pijn voor iemand met een beetje hondenverstand.
Wel wil ik zeker weten dat mensen aan wie ik mijn hond(en) een tijdje overdraag, alert zijn op hondse signalen en risicomijdend ingesteld zijn.
Huette en Rein zijn geen lastige klanten en luisteren ook naar een ander. Wel hebben ook zij best hun issues en als je ze daarin serieus neemt is er geen centje pijn voor iemand met een beetje hondenverstand.
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
wat fijn dat er nog altijd meningen binnen komen.
Wij gaan er ook voor om de honden samen te kunnen houden, in mijn gedachten was ik met alle soorten honden en scenario's rekening aan het houden. En vnml door dit topic, en het duidelijke commentaar, is me wel duidelijk geworden dat ik voor 1 bepaalde doelgroep moet gaan, ipv te proberen iedereen tevreden te stellen. Want dat lukt toch niet.
En zoals gezegd, vind ik het zelf gewoon heerlijk om tussen de honden te zitten, en eventueel met ze te gaan wandelen Het constante moeten scheiden zou voor mij persoonlijk geen ontspannen omgeving zijn. En als je iets hobbymatig wilt doen, is het toch wel belangrijk dat het je hobby blijft, haha.
Ik heb nog wel wat jaren om verder te brainstormen Eerst de juiste locatie vinden, eigen huis verkopen etc. Maar gedurende die tijd, blijf vooral veel tips door sturen, daar heb ik heel veel aan.
Wij gaan er ook voor om de honden samen te kunnen houden, in mijn gedachten was ik met alle soorten honden en scenario's rekening aan het houden. En vnml door dit topic, en het duidelijke commentaar, is me wel duidelijk geworden dat ik voor 1 bepaalde doelgroep moet gaan, ipv te proberen iedereen tevreden te stellen. Want dat lukt toch niet.
En zoals gezegd, vind ik het zelf gewoon heerlijk om tussen de honden te zitten, en eventueel met ze te gaan wandelen Het constante moeten scheiden zou voor mij persoonlijk geen ontspannen omgeving zijn. En als je iets hobbymatig wilt doen, is het toch wel belangrijk dat het je hobby blijft, haha.
Ik heb nog wel wat jaren om verder te brainstormen Eerst de juiste locatie vinden, eigen huis verkopen etc. Maar gedurende die tijd, blijf vooral veel tips door sturen, daar heb ik heel veel aan.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Goed zo .
Als je een doelgroep hebt en rust in de tent en veiligheid voor iedere logehond voorop steld dan willen je klanten daar ook graag iets meer voor betalen en een stukkie verder rijden omdat het hun een veilig maar ook een rustig gevoel van vertrouwen geeft.
Juist die mensen die je nu aanpreekt willen hun hond niet bij een pension "dumpen"waar er nog 80 opgesloten zitten waaronder niet zulke sociale honden. Bij sommige pensions word je al gek van het geblaf op kilometers afstand, kun je nagaan wat een stress dat geeft bij honden maar ook bij mensen.
Mensen willen dat het een beetje zoals thuis is.
Als je een doelgroep hebt en rust in de tent en veiligheid voor iedere logehond voorop steld dan willen je klanten daar ook graag iets meer voor betalen en een stukkie verder rijden omdat het hun een veilig maar ook een rustig gevoel van vertrouwen geeft.
Juist die mensen die je nu aanpreekt willen hun hond niet bij een pension "dumpen"waar er nog 80 opgesloten zitten waaronder niet zulke sociale honden. Bij sommige pensions word je al gek van het geblaf op kilometers afstand, kun je nagaan wat een stress dat geeft bij honden maar ook bij mensen.
Mensen willen dat het een beetje zoals thuis is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
Spok en Micron zou ik zou bij Cindymaes laten logeren beide zouden het daar prima naar hun zin hebben denk ik
Sien , Rio en Abra zouden we dan eerder op een plek doen waar ze achter slot en grendel blijven en waar er niet met hun gewandeld zou worden.
Sien zou misschien uit angst weglopen en Rio en Abra gaan eens even kijken waar de baasjes zich bevinden.
Misschien ook wel niet hoor ,maar dat is wat wij denken wat er zou kunnen gebeuren
Sien , Rio en Abra zouden we dan eerder op een plek doen waar ze achter slot en grendel blijven en waar er niet met hun gewandeld zou worden.
Sien zou misschien uit angst weglopen en Rio en Abra gaan eens even kijken waar de baasjes zich bevinden.
Misschien ook wel niet hoor ,maar dat is wat wij denken wat er zou kunnen gebeuren

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
cindymaes
- Zeer actief
Ik ben heel blij om op deze manier informatie uit te kunnen wisselen. Zo kunnen we straks tenminste meteen op een goede manier starten, zonder onnodige investeringen en veranderingen te moeten door voeren.
Baasjes kennen hun eigen honden het beste, en zullen zelf dus ook wel voor een pension kiezen dat het beste bij hun hond past.
En daar ging ik de mist in, ik wilde overal een oplossing voor bieden. Maar dat is een beetje de aard van het beestje, op alles voorbereid zijn. Maar door jullie feedback is me wel duidelijk dat de baasjes zelf echt hun hond niet naar mij zullen brengen als ze
niet in een groep kunnen functioneren.
Dus ik ga lekker mijn eigen zin doen, haha. En dan zal het vast wel helemaal goed komen.
Thnx!
Baasjes kennen hun eigen honden het beste, en zullen zelf dus ook wel voor een pension kiezen dat het beste bij hun hond past.
En daar ging ik de mist in, ik wilde overal een oplossing voor bieden. Maar dat is een beetje de aard van het beestje, op alles voorbereid zijn. Maar door jullie feedback is me wel duidelijk dat de baasjes zelf echt hun hond niet naar mij zullen brengen als ze
niet in een groep kunnen functioneren.
Dus ik ga lekker mijn eigen zin doen, haha. En dan zal het vast wel helemaal goed komen.
Thnx!

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier een echte muts wat betreft de hond wegbrengen.
Mijn honden gingen NOOIT naar pension, nog niet voor een dagje!
Tot ik vorig jaar noodgedwongen dagopvang moest gaan zoeken voor onze Ginny. We hebben een geweldige dagopvang gevonden, ze houden hier rekening met elke hond en baas.
Ze hebben een speelweide waar de honden, onder toezicht, los mogen. Er worden alleen honden bij elkaar gezet op de speelweide na een goede introductie. Op de speelweiden staan zwembadjes, loopparcourtjes, er liggen ballen, flossen, discs. Dit is mogelijk omdat er dus de hele dag toezicht gehouden wordt. Kleine brandjes worden in de kiem gesmoord door ervaren mensen.
Zijn de honden eenmaal moe gespeeld dan worden ze in koele kennels of benches te rusten gelegd. Of er wordt gekozen voor een kennel of een bench ligt helemaal aan de hond. Het is ook weleens gebeurt dat de honden allemaal op het veld lagen te slapen, dan gaan ze ze ook niet wakker maken voor hun rustmoment.
Ginny is veel op het speelveld met de kleine reutjes. Eén van haar vriendjes is een mini malthezer van zo'n 2 kilo zwaar, Ginger is dik 20 kilo zwaarder.
Maar Ginger ligt ook geregeld onder de parasol buiten het veld op een stretchbedje of onder de tafel tijdens de lunch. Voor elke hond is er dagelijks persoonlijke aandacht. Toen Ginny begin van het jaar erg ziek was mocht ze nog steeds gewoon komen, ze mocht toen verblijven in de goed verwarmde serre waar een bank stond en haar mandje voor de kachel. Geen andere honden bij haar omdat dat te druk was.
Nou ja, ik wel blijven schrijven over alles wat ik zo positief vindt aan hen!
Ze hebben dus een dagopvang met max. 8 honden per dag. Ze hebben ook een pension, echter dit pension is alleen voor de dagopvangklanten. Hier hebben ze bewust voor gekozen omdat dat voor iedereen het prettigst werkt. Zij kennen de honden die in pension komen, ze kennen de bazen van de honden, de honden kennen hen en de situatie. Voor veel honden zijn zij een 2e thuis en bij een pensionbezoek is er dus weinig stress.
Voor ons een ideale situatie en ik ben er van overtuigd dat zij net zo goed voor Ginny kunnen zorgen als wij dat kunnen (nooit gedacht dat ik dát nog eens zou zeggen.
)
Tot ik vorig jaar noodgedwongen dagopvang moest gaan zoeken voor onze Ginny. We hebben een geweldige dagopvang gevonden, ze houden hier rekening met elke hond en baas.
Ze hebben een speelweide waar de honden, onder toezicht, los mogen. Er worden alleen honden bij elkaar gezet op de speelweide na een goede introductie. Op de speelweiden staan zwembadjes, loopparcourtjes, er liggen ballen, flossen, discs. Dit is mogelijk omdat er dus de hele dag toezicht gehouden wordt. Kleine brandjes worden in de kiem gesmoord door ervaren mensen.
Zijn de honden eenmaal moe gespeeld dan worden ze in koele kennels of benches te rusten gelegd. Of er wordt gekozen voor een kennel of een bench ligt helemaal aan de hond. Het is ook weleens gebeurt dat de honden allemaal op het veld lagen te slapen, dan gaan ze ze ook niet wakker maken voor hun rustmoment.
Ginny is veel op het speelveld met de kleine reutjes. Eén van haar vriendjes is een mini malthezer van zo'n 2 kilo zwaar, Ginger is dik 20 kilo zwaarder.
Nou ja, ik wel blijven schrijven over alles wat ik zo positief vindt aan hen!
Ze hebben dus een dagopvang met max. 8 honden per dag. Ze hebben ook een pension, echter dit pension is alleen voor de dagopvangklanten. Hier hebben ze bewust voor gekozen omdat dat voor iedereen het prettigst werkt. Zij kennen de honden die in pension komen, ze kennen de bazen van de honden, de honden kennen hen en de situatie. Voor veel honden zijn zij een 2e thuis en bij een pensionbezoek is er dus weinig stress.
Voor ons een ideale situatie en ik ben er van overtuigd dat zij net zo goed voor Ginny kunnen zorgen als wij dat kunnen (nooit gedacht dat ik dát nog eens zou zeggen.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
1x is genoeg
Groetjes,
Femke

Femke

-
cindymaes
- Zeer actief
Dat klinkt helemaal geweldig! Ik hoop ooit ook op deze manier mensen en honden blij te kunnen maken.
Het werkt ook voor alle partijen het beste wanneer de honden en de eigenaren elkaar goed kennen. Zo kun je ook de beste zorg verlenen. Ik denk dat er maar weinig van dit soort pensions zijn, vandaar dat wij hier ook zo een goed gevoel bij hebben.
Ik zou Riva ook echt niet zomaar ergens brengen, erger nog, zj zal nooit weg gebracht worden, haha.
Het werkt ook voor alle partijen het beste wanneer de honden en de eigenaren elkaar goed kennen. Zo kun je ook de beste zorg verlenen. Ik denk dat er maar weinig van dit soort pensions zijn, vandaar dat wij hier ook zo een goed gevoel bij hebben.
Ik zou Riva ook echt niet zomaar ergens brengen, erger nog, zj zal nooit weg gebracht worden, haha.

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk Cindy, dat als je hen zou vragen of je eens mag komen kijken dat ze daar geen enkel bezwaar tegen hebben.
Je kunt hen de hemd van het lijf vragen en wellicht eens wat concreter zien of dit is wat je voor ogen hebt (of misschien wel helemaal niet).
Je kunt hen de hemd van het lijf vragen en wellicht eens wat concreter zien of dit is wat je voor ogen hebt (of misschien wel helemaal niet).
Groetjes,
Femke

Femke

-
cindymaes
- Zeer actief
je mag het me eens door sturen, altijd leuk als we een keer in de buurt zijn. We wonen zelf helemaal in het zuiden, dus het zal vast niet naast de deur liggen ben ik bang, haha

-
cindymaes
- Zeer actief
Een kleine up-date. Ik zit sinds begin juni thuis. Ik had mijn voet op 4 plaatsen gebroken, dus heel veel tijd o verder na te denken
en plannen uit te werken.
Ondertussen heb ik ook mijn bedrijfsbeheer hier in België gehaald. ( in NL had ik dat al, maar wilde ook alles weten van de
Belgische wetgeving/belastingen etc)
Verder hebben we voor het eerst in 3 jaar een woning gevonden waar we onze plannen werkelijkheid zou kunnen worden.
Er is 64are grond bij, dus speelweides genoeg, haha.
Er zijn al heel veel menen gaan kijken, het ligt echt prachtig, maar alles moet gerenoveerd worden.
Dus het zal minimaal 2 misschien 3 jaar duren zouden we daar onze eerste gasten kunnen ontvangen.
Maar we hebben de tijd, dus geen probleem.
Nu eerst onze eigen woning zien te verkopen, en dan hopen dat deze woning er nog is.
Dusssss, ga vooral door met tips geven.
Wij hebben dus besloten om te beginnen met max 5 honden, misschien ooit uitbreiden naar 8. Maar 5 vind ik meer dan genoeg
om mee te starten.
We maken kennels aan huis waar de honden 's nachts alleen of samen kunnen verblijven.
Overdag kunnen ze op de speelweide lekker ravotten. Aangezien het weide grond is, mogen we er geen vaste objecten op plaatsen.
Dus zullen het opzetbadjes, behendigheid parcourtjes etc worden, dat mag nml wel.
En verder ligt het aan de eigenaren. Alles kan, en niets moet.
Dus laat de tips maar weer komen, haha
en plannen uit te werken.
Ondertussen heb ik ook mijn bedrijfsbeheer hier in België gehaald. ( in NL had ik dat al, maar wilde ook alles weten van de
Belgische wetgeving/belastingen etc)
Verder hebben we voor het eerst in 3 jaar een woning gevonden waar we onze plannen werkelijkheid zou kunnen worden.
Er is 64are grond bij, dus speelweides genoeg, haha.
Er zijn al heel veel menen gaan kijken, het ligt echt prachtig, maar alles moet gerenoveerd worden.
Dus het zal minimaal 2 misschien 3 jaar duren zouden we daar onze eerste gasten kunnen ontvangen.
Maar we hebben de tijd, dus geen probleem.
Nu eerst onze eigen woning zien te verkopen, en dan hopen dat deze woning er nog is.
Dusssss, ga vooral door met tips geven.
Wij hebben dus besloten om te beginnen met max 5 honden, misschien ooit uitbreiden naar 8. Maar 5 vind ik meer dan genoeg
om mee te starten.
We maken kennels aan huis waar de honden 's nachts alleen of samen kunnen verblijven.
Overdag kunnen ze op de speelweide lekker ravotten. Aangezien het weide grond is, mogen we er geen vaste objecten op plaatsen.
Dus zullen het opzetbadjes, behendigheid parcourtjes etc worden, dat mag nml wel.
En verder ligt het aan de eigenaren. Alles kan, en niets moet.
Dus laat de tips maar weer komen, haha

-
cindymaes
- Zeer actief
We wilden zelf een grote maat hondenhokken erop plaatsen, maar puur en alleen voor als een hond daar behoefte aan heeft. Er zijn bomen genoeg om voor schaduw te zorgen. Maar dit is zeker ook het overwegen waard omdat ze hier gemakkelijk samen in en uit kunnen.
Het is niet de bedoeling dat de honden bij regenweer de hele dag buiten vertoeven, doen onze eigen honden ook niet.
Dan is het goed moe maken, en lekker slapen, haha
Het is niet de bedoeling dat de honden bij regenweer de hele dag buiten vertoeven, doen onze eigen honden ook niet.
Dan is het goed moe maken, en lekker slapen, haha

-
cindymaes
- Zeer actief
Nee hoor, er zou zowiezo iets opkomen, maar wij dachten elf aan hondenhokken, de grootste maat, maar die zijn zo donker.
Dus mijn man had zelf al wat ontwerpjes gemaakt om zelf te maken, maar het is zeker ook het onthouden waard! Thnx
Dus mijn man had zelf al wat ontwerpjes gemaakt om zelf te maken, maar het is zeker ook het onthouden waard! Thnx

-
cindymaes
- Zeer actief
Nou, wederom een up-date.
Mijn gezondheid heeft ons het laatste half jaar flink bezig gehouden. Na eerst 4 maanden full time in een rolstoel te hebben gezeten,
is het revalideren begonnen. Nu 7 maanden later ben ik voor 80% hersteld.
De rest pijnen en artrose ( de pijnen zouden nog wat afnemen volgens de artsen) hebben ons wel serieus aan het denken gezet.
De droom om dus uiteindelijk 8a 10 honden op te gaan vangen moet ik laten varen. Dit zou lichamelijk te veel van mij
vragen, en dan zou ik de honden van meet af aan al te kort doen. En dat was nou net niet de bedoeling, haha
We hebben onze plannen dus bij moeten stellen, en hebben een nieuw plan van aanpak gemaakt.
We hebben uiteindelijk besloten maar max 5 honden op te vangen, en zijn met dat idee gaan zoeken naar een geschikte woning.
Het is alsof het zo heeft moeten zijn, maar die woning hebben we vrij snel gevonden.
In een doodlopende straat, 2 min wandelen van het natuurgebied, 10 min van het bos.
Hier kan ik dus heerlijk wandelen met de logeetjes in een veilige omgeving.
We twijfelen nog of we 1 speelweide maken van 1000m2 of dat we er 2 kleinere maken.
Hoogst waarschijnlijk worden het er 2, met een hek er tussen dat open kan blijven staan.
We kunnen hier 4 binnen kennels inpandig maken, wat voor mij een heel rustig gevoel geeft.
In de tuin staan al bomen die zorgen voor voldoende schaduw in de zomer.
Uiteraard is het eerst heel wat werk, dus op zijn vroegst voorjaar/zomer 2016 zullen de 1e logees welkom gaan zijn.
Maar het komt dichterbij. Het wordt nu dus een leuke tijd. Heerlijk klussen en alles voorbereiden.
Mijn gezondheid heeft ons het laatste half jaar flink bezig gehouden. Na eerst 4 maanden full time in een rolstoel te hebben gezeten,
is het revalideren begonnen. Nu 7 maanden later ben ik voor 80% hersteld.
De rest pijnen en artrose ( de pijnen zouden nog wat afnemen volgens de artsen) hebben ons wel serieus aan het denken gezet.
De droom om dus uiteindelijk 8a 10 honden op te gaan vangen moet ik laten varen. Dit zou lichamelijk te veel van mij
vragen, en dan zou ik de honden van meet af aan al te kort doen. En dat was nou net niet de bedoeling, haha
We hebben onze plannen dus bij moeten stellen, en hebben een nieuw plan van aanpak gemaakt.
We hebben uiteindelijk besloten maar max 5 honden op te vangen, en zijn met dat idee gaan zoeken naar een geschikte woning.
Het is alsof het zo heeft moeten zijn, maar die woning hebben we vrij snel gevonden.
In een doodlopende straat, 2 min wandelen van het natuurgebied, 10 min van het bos.
Hier kan ik dus heerlijk wandelen met de logeetjes in een veilige omgeving.
We twijfelen nog of we 1 speelweide maken van 1000m2 of dat we er 2 kleinere maken.
Hoogst waarschijnlijk worden het er 2, met een hek er tussen dat open kan blijven staan.
We kunnen hier 4 binnen kennels inpandig maken, wat voor mij een heel rustig gevoel geeft.
In de tuin staan al bomen die zorgen voor voldoende schaduw in de zomer.
Uiteraard is het eerst heel wat werk, dus op zijn vroegst voorjaar/zomer 2016 zullen de 1e logees welkom gaan zijn.
Maar het komt dichterbij. Het wordt nu dus een leuke tijd. Heerlijk klussen en alles voorbereiden.