Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maandelijkse kosten hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Maandelijkse kosten hond

Ongelezen bericht door Manu »

Manu is heel verwend maar sinds ik mijn nieuwe baan heb krijg ik alles dus het kost me niets extra :mrgreen:
Heel soms koop ik nog een speeltje, gewoon omdat ik het zo leuk vind. Gisteren nog een mega pluche beer bij de Action voor een tientje.
Snacks, speelgoed, kussens en zelfs voer kan ik zo meenemen van werk. Allemaal opgestuurd gekregen van leveranciers.

Hij krijgt nu graanvrije brokken bijgevoerd 's ochtends, die zak heb ik ook meegekregen van kantoor.
Het enige wat ik betaal is zijn verse vlees eigenlijk, daar wissel ik Barf, Naturis en Smuldier af. Dat zal zo'n 80 euro per maand zijn denk ik? Misschien wel minder.
Hondenbelasting hebben we niet.

Vlooienspul doe ik niet aan, we hebben er eigenlijk geen last van.
Dierenartskosten waren afgelopen jaar wat meer maar alsnog niet schokkend.
Riemen heb ik zat, een politielijn, 2 Flexi's, een elastische voor het trekken en een leren 2m. lijn. En die heb ik al een hele poos en vind ik mooi zat.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Boris heeft afgelopen jaar wel wat dierenartskosten gemaakt. 2x consult, 1 ontvlooiingstablet en 30 pilletjes prednison. 80€ bij elkaar denk ik?

Voor de rest kopen we zijn voer groot in en komt hij dan op ongeveer 400€ per jaar uit (Renske vers à 1.58€/bakje).
Hij wordt beloond met Nutro Choice lam en rijst minibrokjes (2kg). Daar gaan er 1 a 2 zakken per jaar doorheen (15-30€)

En dan ga ik shoppen. Komend jaar komt er een extra tre ponti tuigje bij waar hij niet in hoeft te stappen, eventueel ook een k9-tuigje (maar daar ben ik nog niet uit). Dit jaar heb ik 2 adreskokertjes gekocht, een 5m-flexi en een 8m-flexi, een 1m-lijn en 2 halsbandjes. Bij elkaar zo'n 70€.

580€ dit jaar.

Volgend jaar waarschijnlijk vergelijkbaar.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Poeh, ik zie hier ook wel hoge bedragen voorbij komen, maar had die ook jaren geleden toen zowel
Kaya als Puchu Carnibest aten en ik nog verzekering voor Kaya betaalde. :schrik:
Het is nu allemaal goedkoper met 1 hond, andere voeding en ook maar 1 keer verzekering:

Voer ca. 30 euro per maand; verzekering 34,00; beloningssnoepje ik denk 7,00; botten/kluiven 25,00.
Dan komt er eigenlijk nog ontvlooiïng bij, hij krijg 1 of 2 keer per jaar een pipetje van die zooi, ontworming bijna nooit,
en hij heeft dure medicatie tegen allergie waar ik dan 20% zelf van moet betalen. Shows doe ik niet aan, cursussen ook niet,
benzine zou ik kunnen berekenen van 5 x 8 km = 40 km per week naar polder/bos e.d.
Riemen en halsbanden is te verwaarlozen.

Dus even natte vingerwerk, ik denk zo'n 130,00, misschien 140,00, per maand voor 1 hond alles bij elkaar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Piglet
nieuw lid
Mijn ras(sen): Doberman (I would love one)

Ongelezen bericht door Piglet »

Als ik de aanschaf- en beginkosten (in eerste maand meer dan 500 euro dierenartskosten) niet meereken ben ik per maand nog geen 100 euro kwijt. Size does matter. Hij is maar 5 kilo.
Ik heb in het begin (7 maanden geleden) een 13 kilo zak graanvrije brokken gekocht waarvan het einde nog steeds niet in zicht is, dus ik vermoed dat ik met 1 zo'n zak per jaar wel klaar ben. Dat was nog in de optimistische veronderstelling dat ik wel iemand zou kunnen vinden die af en toe op hem kon passen en ik dacht dat het gemakkelijker zou zijn als anderen niet met rauw vlees zouden hoeven knoeien.
Nu krijgt hij half brokjes en half rauw vlees met af en toe een visje, eendagskuiken of kippenek. En elke dag een stuk gedroogde pens.
Maar er gaan wel 3 ballen per week doorheen, da's ongeveer 20 euro per maand.
Antivlo pipetjes ben ik mee gestopt, zijn vacht kan er slecht tegen en ik kreeg de vlooien er niet mee weg. Heb nu spuitbussen waar ik af en toe zijn vaste ligplekken mee besproei en sindsdien is hij vlovrij.
They both savoured the strange warm glow of being much more ignorant than ordinary people, who were only ignorant of ordinary things.
-- Discworld scientists at work (Terry Pratchett, Equal Rites)
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Aanschaf en dierenartskosten heb ik ook niet meegeteld, dan valt het allemaal wel een stuk hoger uit ben ik bang :ugh: :D
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik ben wel veel kwijt aan voeding (rond de 160-170 euro per maand gok ik). Snacks e.d. koop ik meestal groot in op de show dus dat valt wel mee.
Hondenbelasting is 150 euro per jaar.
Enten, ontwormen en ontvlooien doe ik in principe niet, dus ben alleen eens in de 6 jaar de kosten voor titeren kwijt.
Beide zijn verzekerd, dat kost me rond de 50 euro per maand.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

nou valt hier hartstikke mee... pipetten voor teken/vlooien doe ik er 4x per jaar ofzo, ontwormen eigenlijk nooit, ik koop alleen spulletjes als het nodig is..
heb even snel zitten rekenen over vorig jaar maar komt niet verder dan ca 60 euro per maand voor 1 hond.

Edit.. ben de verzekering vergeten.. wordt dus 85 euro per maand voor 1 hond :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 08 jan 2015 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Voer <10 euro per maand (lotgering), deel van z'n snacks zit daar ook bij in (bestel ik tegelijk, laatste bestelling 45 euro, doen we iets meer dan 5 maanden mee). Vanwege de extra vriezer die we daarvoor hebben aangeschaft, komt er ook nog iets van 3 euro per maand aan extra energieverbruik bij. Gisteren toevallig even wat speeltjes en snacks gekocht. Even uit m'n slof geschoten: bijna 35 euro... Voor het komend half jaar hebben we genoeg snacks en speeltjes :D En verder knoop ik er zelf nog wel wat bij van fleece.
Verder verzekering en hondenbelasting (in maandelijkse termijnen). Dat is een kleine 25 euro per maand. We hebben geen auto, hebben alleen puppy-cursus gedaan (hield ik zelf niet vol, helaas, was graag door gegaan en Elco vond het ook leuk). Eerste aanschaf van spullen, tsja, dat hoort bij de aanschafkosten van een hond, vind ik. Als we weer een labrador uit het asiel genomen hadden, hadden we vrijwel geen kosten daaraan gehad.
Belonen doe ik met gratis gekregen brokjes (puppy-pakket, pak voer dat we kregen bij de clubmatch) of met kleine stukjes gedroogde long.
Dus al met al komen we op zo'n 40 euro per maand voor de maandelijkse kosten, plus de entingen bij de dierenarts. Ontwormen en ontvlooien doe ik, sinds Elco een half jaar is, niet meer preventief, alleen als het nodig is. Over het enten moet ik nog nadenken. Volgende L4-enting hadden we nog te goed, maar wat ik erover gelezen heb, is die enting niet bijzonder nuttig. En pas over 2 jaar zou Elco weer de cocktail moeten krijgen. Ik overweeg voor die tijd een titerbepaling te laten doen, maar ben er nog niet helemaal uit. Kan ook kiezen voor nog een keer de cocktail (hij is dan drie jaar) en daarna na een paar jaar eens titeren en alleen enten wat eventueel nog nodig is.
Klein hondje is wel duidelijk stukken goedkoper dan een grotere hond :D
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Voerkosten denk ik voor twee, rond de 100 euro.
Snacks veel goedkoop, AH huismerk Frolic en speelgoed als wat extra's veel goedkoop van Wibra/Action/big bazar. Eentje verzekerd dus zeg totaal een 150 euro per maand.

...maarja vriezertje erbij, drogertje erbij.
Alleen, zonder honden zou ik hier prima wonen. Maarja.. mis toch een tuin en een beetje meer ruimte zou ook wel fijn zijn en dus gaan we verhuizen. Daarna gaat het vast verder haha met oa nog een vriezertje etc.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou ehm, 100 euro aan eten schat ik, 20 aan snoepjes en zo, 20 aan kauwspul.
Verder wel wat aan andere spullen maar dat valt mee.
Trainen doen we wel maar ik geef ook les, dus daar krijg ik dan weer cursussen voor. ;)
Oja, voor vijf honden dus. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik bedenk me dat we eigenlijk een heel verwend hondje hebben. Niet dat het ons veel kost, maar toch haha.
Elke ochtend geeft moeders de hond een half beschuitje, dat vindt Bailey helemaal het einde. Meestal krijgt ze van mij ook nog wel een broodkorstje, en ik hoorde van de week dat mijn vader dat ook al doet. :goeie: Verder is het ongeveer standaard dat we wat brokjes meenemen tijdens de wandelingen, die dan als we thuis komen ook wel zo goed als op zijn, haha. Maargoed, ze ziet er prima uit, glimmende vacht, slank, zoals ze er uit hoort te zien eigenlijk. Speeltjes koop ik af en toe, meestal vindt ze zelf wel weer een stok die ze naar huis mee sjouwt. (niet voor binnen uiteraard :P) binnen heeft ze haar dummy en haar afgekauwde botjes waar ze mee speelt. Voer kost ons ook de kop niet, de entingen en dergelijke krijgt ze wel altijd. Verder komt ze alleen heel af en toe bij de dierenarts vanwege een jeukerig oortje, maar voor een hondje die bijna 9 is knijp ik daar mijn handen voor dicht. Ik denk dat we al met al gemiddeld op 600 euro per jaar uitkomen.
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Mijn honden kosten me een godsvermogen :roll: Zeker aan nieuwe speeltjes :cheer:
Ik heb net deze gekocht en hoop dat ze er veel plezier aan mogen beleven :wink:

Afbeelding

Ik heb geen idee trouwens met straks weer 3 honden, 2 katten en 2 paarden en ik ga het ook niet uitrekenen :schrik:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Voor drie honden:
ongeveer €15 brok, €26 vlees, €20 snacks. Hondenbelasting is voor 3 honden €180 per jaar, dus iets minder dan €18 per maand.
Snacks, speeltjes en riemen (als ik die eens in de zoveel jaar nodig heb) bestel ik altijd op internet.
Dat scheelt ontzettend veel met de winkel.
Onder snacks versta ik dan de bullepezen, kauwkluiven en oren maar dat bestel ik maar een of twee keer per jaar.
Kleine beloningskoekjes haal ik bij de Action of bij Cranenbroek.
Dus ik kom op een kleine €100 per maand voor 3 honden.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat een hoge bedragen zie ik voorbij komen. Heb het snel uitgerekend en per hond ben ik ongeveer 85 euro kwijt. Dat is inclusief voer, entingen, fysio, cursussen, wedstrijden, enz. Heb heel veel mazzel met het voer. Ben voor 3 honden 500 euro per jaar kwijt. En kom eigenlijk nooit bij een dierenarts, buiten de entingen om. 2 keer per jaar ga ik met 2 honden naar de fysio voor een check, omdat zij veel sporten. Meeste kosten gaan zitten in trainingen en wedstrijden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik wil het niet weten :F:
Maar in verhouding met wat ik hier lees valt het wel mee denk ik. Eten, snacks, hondenbelasting en verzekering. De DA kost me het meest denk ik vooral met Luna en haar chronisch ontstoken oren, gisteren weer even geweest, consult en 6 tubes oorzalf €120 :mep: dan volgende week terugkomen en dan moeten de oren nog gespoeld worden.

Riemen koop ik eenmalig, die gaan jaren mee, speeltjes gaan hier bijna nooit stuk dus dat valt ook erg mee, vlooien en tekenspul gebruik ik niet.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Als ik voor twee honden € 1000 per jaar kwijt ben is het veel.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sita schreef:Wat een hoge bedragen zie ik voorbij komen. Heb het snel uitgerekend en per hond ben ik ongeveer 85 euro kwijt. Dat is inclusief voer, entingen, fysio, cursussen, wedstrijden, enz. Heb heel veel mazzel met het voer. Ben voor 3 honden 500 euro per jaar kwijt. En kom eigenlijk nooit bij een dierenarts, buiten de entingen om. 2 keer per jaar ga ik met 2 honden naar de fysio voor een check, omdat zij veel sporten. Meeste kosten gaan zitten in trainingen en wedstrijden.
Hoe doe je dat? :80:
jveen
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door jveen »

80 euro per maand voor 3 honden van 30, 40 en 55 kilo
en dat is allemaal voer, dieren arts komen we nooit, jonge honden lopen altijd los, en als ze n beetje in de buurt komen van t uiteindelijk formaat krijgen ze eenmalig een MAG band van 12 euro en een riem van halstertouw a 6 euro, deze heb ik nog nooit hoeven vervangen en gaan nu al 5 jaar mee.
enten, ontvlooien en ontwormen doen we niet, niet nodig ook, net als verder dierenartsbezoek
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Maeve schreef:
Sita schreef:Wat een hoge bedragen zie ik voorbij komen. Heb het snel uitgerekend en per hond ben ik ongeveer 85 euro kwijt. Dat is inclusief voer, entingen, fysio, cursussen, wedstrijden, enz. Heb heel veel mazzel met het voer. Ben voor 3 honden 500 euro per jaar kwijt. En kom eigenlijk nooit bij een dierenarts, buiten de entingen om. 2 keer per jaar ga ik met 2 honden naar de fysio voor een check, omdat zij veel sporten. Meeste kosten gaan zitten in trainingen en wedstrijden.
Hoe doe je dat? :80:
Samen met iemand anders groot inkopen. Per half jaar doen we een bestelling en dat scheelt bijna de helft per zak.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

250 euro per jaar voor speeltjes/riemen? Vorig jaar heb ik 3 ballen van 9 euro gekocht, meer niet :engel: Er liggen hier nog knuffels van 3 jaar terug waar ze mee speelt.
Koekjes doe ik max 2x per jaar voor 50 euro tegelijk bestellen, daar doen we altijd heel lang mee. Wel af en toe in supermarkt rodiworst of markiesjes.

Ontwormen doe ik niet aan, ontvlooien toevallig vandaag omdat ze vlooienpoepjes heeft.
Perry en Noah

Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik zou het precies niet eens weten wat we kwijt zijn per maand of per jaar...

maar 8 grote honden eten geven..denk een 200 a 300 per maand,plus een 100 euro per maand wel aan snacks die ik bestel...

speeltjes hebben ze niet,of ze spelen hier met oude cola flessen of halstertouwen...en ze hebben geen vlooien dus dat scheelt dan wel weer voor 8 honden... :lol1:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat een verschillende bedragen zie ik voorbij komen zeg! Nu is Skye gewoon erg verwend en ik doe er ook niet echt heel veel moeite voor om te besparen.

Nu heeft een hond natuurlijk ook geen Kong hondenspeeltjes nodig. Maar ze zijn wel leuk. Zie veel mensen verbaasd zijn over die 250 euro pj aan speeltjes en riemen enz. Let vooral op de enz ;) Je zit er echt zo aan vind ik. Een borstel, een tuigje, wat tennisballen een wubba kong en een riem voor de auto dan ben je al bijna halverwege.

Het zal ook wel schelen dat dit mijn eerste hond is. Ik ben begonnen met gewoon een leren bandje en een 1.20m riem. Toen dacht ik dat een jachtlijn het beste was. Toen wilde ik een k9 tuigje. Een flexlijn leek me ook wel handig. Toen toch maar een tre ponti tuigje met een politielijn. Nu heb ik bijna alles geprobeerd en weet ik wat ik fijn vind ;)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Voor twee honden zo'n 300 euro per maand. 85 euro aan kennelhuur alleen al, verder zo'n 100 euro aan eten en snacks, rest aan trainingen en speeltjes, onverwachte kosten en dergelijke. Ik ontworm en ontvlooi ook frequent, ook best een kostenpost.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Dat preventief ontwormen en ontvlooien kost inderdaad heel veel. Als dat toch eens goedkoper zou kunnen...

Ik lees meerdere malen dat mensen wel verzekerd zijn, maar bv niet preventief enten en ontvlooien. In de polisvoorwaarden staat dat dat wel verplicht is. Zijn jullie niet bang dat je daar gezeur mee krijgt?

En wij nemen Skye regelmatig mee naar het buitenland. Kan dat ook zonder te enten?
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

*Skye* schreef:Wat een verschillende bedragen zie ik voorbij komen zeg! Nu is Skye gewoon erg verwend en ik doe er ook niet echt heel veel moeite voor om te besparen.

Nu heeft een hond natuurlijk ook geen Kong hondenspeeltjes nodig. Maar ze zijn wel leuk. Zie veel mensen verbaasd zijn over die 250 euro pj aan speeltjes en riemen enz. Let vooral op de enz ;) Je zit er echt zo aan vind ik. Een borstel, een tuigje, wat tennisballen een wubba kong en een riem voor de auto dan ben je al bijna halverwege.

Het zal ook wel schelen dat dit mijn eerste hond is. Ik ben begonnen met gewoon een leren bandje en een 1.20m riem. Toen dacht ik dat een jachtlijn het beste was. Toen wilde ik een k9 tuigje. Een flexlijn leek me ook wel handig. Toen toch maar een tre ponti tuigje met een politielijn. Nu heb ik bijna alles geprobeerd en weet ik wat ik fijn vind ;)
De eerste aanschaf is altijd duur, dus dit jaar kan je daar al flink op besparen :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Anne&Taar schreef:Voor twee honden zo'n 300 euro per maand. 85 euro aan kennelhuur alleen al, verder zo'n 100 euro aan eten en snacks, rest aan trainingen en speeltjes, onverwachte kosten en dergelijke. Ik ontworm en ontvlooi ook frequent, ook best een kostenpost.
Kennelhuur? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

*Skye* schreef:Dat preventief ontwormen en ontvlooien kost inderdaad heel veel. Als dat toch eens goedkoper zou kunnen...

Ik lees meerdere malen dat mensen wel verzekerd zijn, maar bv niet preventief enten en ontvlooien. In de polisvoorwaarden staat dat dat wel verplicht is. Zijn jullie niet bang dat je daar gezeur mee krijgt?

En wij nemen Skye regelmatig mee naar het buitenland. Kan dat ook zonder te enten?
nee want het paspoort moet up to date zijn, en alle entingen binnen de norm vallen, de kans dat je gezeik krijgt als je aangehouden wordt is groot en er bestaat ook nog een kans dat je hond ergens in quarantaine moet ... zou het risico niet nemen, en rabiës is in omliggende landen nog wel een dingetje ook...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jacq1970 schreef:
*Skye* schreef:Dat preventief ontwormen en ontvlooien kost inderdaad heel veel. Als dat toch eens goedkoper zou kunnen...

nee want het paspoort moet up to date zijn, en alle entingen binnen de norm vallen, de kans dat je gezeik krijgt als je aangehouden wordt is groot en er bestaat ook nog een kans dat je hond ergens in quarantaine moet ... zou het risico niet nemen, en rabiës is in omliggende landen nog wel een dingetje ook...

Maar met ieder jaar €100 aan entingen en controle, vraag ik me wel af wat er in gejast wordt. Of was dat nu voor het eerste jaar?
Volgens mij is binnen de EU alleen Rabiës (soms met titer?) verplicht. De cocktail niet. Beiden zijn drie jaar geldig.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

*Skye* schreef: Ik lees meerdere malen dat mensen wel verzekerd zijn, maar bv niet preventief enten en ontvlooien. In de polisvoorwaarden staat dat dat wel verplicht is. Zijn jullie niet bang dat je daar gezeur mee krijgt?

Ik heb er bij Proteq nog nooit problemen mee gehad. Die vergoedden zelfs het titeren grotendeels, dus ze weten dat ik niet zomaar vaccineer.

Voor het buitenland is alleen rabies verplicht.

Wat ik voor Cyntha aan kosten maak varieert nogal, voornamelijk door de dierenarts waar ik voor haar regelmatig aardig wat centjes aan kwijt ben. Ik ben dan ook ont-zet-tend blij dat ze verzekerd is anders was ik er allang op leeggelopen.

Momenteel kost Cyntha's voer zo'n 30 euro per maand. Dan nog zo'n 40 euro per maand aan vaste medicatie en supplementen maakt tesamen 70 euro. Valt nog best mee vergeleken met de periode dat ze maar 1 specifieke soort voer verdroeg waar ik al zo'n 100 euro per maand aan kwijt was.
Vaccineren doe ik niet meer. Voorheen liet ik ieder kwartaal ontlastingonderzoek doen a 22 euro per keer, maar aangezien ze nooit wormen heeft vind ik 2 x per jaar inmiddels ook wel genoeg dus ongeveer 4 euro p.m.
Snacks max. een tientje per maand gemiddeld?
Speeltjes, riemen, manden etc. heb ik al in geen jaren meer gekocht, de voorraad is groot genoeg.
Hondenbelasting is ongeveer 5 euro per maand.
Verzekering 38 euro per maand.
Af en toe iets tegen vlooien, ook zo'n 5 euro max. per maand?
Aanvullen van mijn 'EHBO-koffertje' voor Cyntha zal gemiddeld ook nog eens zo'n 5-10 euro per maand zijn.
Cursus 65 euro per kalenderjaar dus zo'n 5,50 euro p.m.

Alles bij elkaar kom ik dan op zo'n 148 euro per maand. Wat daar nog niet bijgerekend is, zijn de dierenarts en benzinekosten.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Voor 3 honden:

40 euro voer
15 euro snacks
55 euro verzekering voor 2 honden
Ontvlooien, enten en ontwormen kan ik grotendeels declareren bij de verzekering.
Dat is 120 euro per maand. Daar komen nog de DA kosten voor de oudste hond bij en die ziet de DA te vaak. Als ze zich netjes gedraagt dan red ik het rond de 160 euro per maand.
Maar dan reken ik niet de benzine die ik extra gebruik voor de wandelingen en bv speeltjes.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”